Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori. |
11-12-14, 21:13
|
#106
|
Stock
Join Date: Dec 2013
Posts: 2
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
O anvelopa resapata esto o avelopa careia i-a fost curatat stratul superior al avelopoi si este turnat un altul nou.
Dezavantajele acesteia sunt:-acestea sunt de calitate mai proasta decat cele noi si nu au o durata de viata asa mare ca cele noi
|
|
|
12-12-14, 08:52
|
#107
|
Stage 2
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
In acest caz masina va avea o buna tractiune si aderenta pe rotile din fata pe cand in partea din spate aceste lucruri vor lipsi cu desavarsire,fapt ce poate duce la pierderea stabilitatii autovehiculului in curbe sau chiar la unele franari mai violente cand spatele are tendinta sa fuga intr-o parte.
|
|
|
12-12-14, 14:37
|
#108
|
Stage 1
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of: [Moderators]
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Castigatorul intrebarii de joi: NUC (da-ne un PM cu adresa completa, nume, etc.)
Intrebarea de vineri 12 Decembrie 2014.
Putem sa circulam cu automobilul dotat cu pneuri de vara pe timp de iarna, intr-o tara in care nu ninge niciodata, dar in care temperatura medie in sezonul rece este de 2 grade Celsius? De ce?
|
|
|
12-12-14, 15:37
|
#109
|
Stock
Join Date: Jun 2012
Posts: 9
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Quote:
Originally Posted by Bibendum
...
Putem sa circulam cu automobilul dotat cu pneuri de vara pe timp de iarna, intr-o tara in care nu ninge niciodata, dar in care temperatura medie in sezonul rece este de 2 grade Celsius? De ce?
|
Pneurile de vara, desi nu sunt recomandate a fi utilizate la temperaturi de sub 7 grade Celsius, pot fi folosite si la temperaturi pozitive mai scazute. In lipsa zapezii anvelopa pastreaza o aderenta buna cu carosabilul. Chiar daca carosabilul este umed acestea au canale de dispersie a apei pentru evitarea acvaplanarii.
|
|
|
12-12-14, 15:58
|
#110
|
Stock
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
O tara in care temperatura medie iarna e 2 grade Celsius dar nu ninge, probabil exista doar teoretic.
Da, in tarile cu iarna blanda se inchide circulatia daca cade un cm de zapada.
Cauciucul de iarna e recomandat la temperaturi sub 7 grade Celsius, dar in lipsa zapezii sau poleiului un cauciuc de vara nu ar trebui sa aiba probleme in a asigura o performanta satisfacatoare pe un carosabil rece.
In tarile cu iarna blanda, iarna ploua destul de mult, asa ca o anvelopa de vara cu clasa A pentru ploaie ar trebuie sa asigure o siguranta mai buna in condus decat o anvelopa medie de iarna.
Eventual pentru o asemenea tara, cea mai buna anvelopa ar putea fi una all-season.
|
|
|
12-12-14, 16:58
|
#111
|
Stage 1
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Putem sa circulam cu automobilul dotat cu pneuri de vara pe timp de iarna, intr-o tara in care nu ninge niciodata, dar in care temperatura medie in sezonul rece este de 2 grade Celsius? De ce?
Da se poate circula cu anvelope de vara la o temperatura sub +7 grade atata timp cat carosabilul este perfect uscat in timpul sezonului rece.
Daca in lege nu este stipulata obligativitatea utilizarii celor de iarna cand temperatura este sub +7 grade se pot utiliza cele de vara, dar e posibil ca in caz de accident firma de asigurare sa nu despagubeasca avand in vedere ca la temperaturi de sub +7 grade ele isi pierd elasticitatea, devin rigide, astfel scazand aderenta pe asfalt si distanta de franare fiind mai mare.
Chiar daca nu este obligatoriu este recomandat schimbarea lor cu cele de iarna pentru performante si o siguranta mai buna in timpul condusului.
Last edited by gionnut; 12-12-14 at 17:01.
|
|
|
13-12-14, 15:11
|
#112
|
Stage 1
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of: [Moderators]
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Inca asteptam raspunsuri pentru ultima intrebare de vineri.
Iata mai jos si intrebarea de week-end, in urma careia acrodam doua ceasuri de mana Michelin:
Care sunt principalele semne unor anvelope de iarna care ne dau de inteles ca nu mai sunt sigure pentru utilizare?
|
|
|
13-12-14, 19:19
|
#113
|
Stock
Join Date: Aug 2011
Posts: 1
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
1. Daca anvelopa de iarna are mai putin de 5 mm in carne, nu mai este buna de utilizat in conditii de siguranta.
2. Anvelopa.
|
|
|
13-12-14, 21:48
|
#114
|
Stage 5
Join Date: Nov 2007
Posts: 8,003
Member of: [Moderators] [BMW] [DACIA] [VW]
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Uzura neuniforma , si indicele de uzura de pe anvelopa .
|
|
|
13-12-14, 21:50
|
#115
|
Stage 1
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Care sunt principalele semne unor anvelope de iarna care ne dau de inteles ca nu mai sunt sigure pentru utilizare?
Principalele semne ar fi:
- adancimea profilului: anvelopele au indicatori de uzura in canelurile principale si/sau indicator pe umarul anvelopei (sub forma de fulg de zapada, omulet, diversi TWI*), atunci cand nivelul de uzura a profilului ajunge la acelasi nivel cu indicatorul de uzura, anvelopa a atins limita legala si trebuie inlocuita. In cazul celor de iarna fiind de 4 mm inaltime
- vechimea anvelopelor: o data cu trecerea timpului cauciucul este afectat astfel pierzandu-si proprietatile (peste 4 ani vechime)
Alte semne ar mai fi:
- deteriorari ale flancurilor
- semne de uzura neregulate
- semne de deformare, perforare vizibila, taiere, gaurire a peretelui lateral
*Tire Wear Indicator
|
|
|
14-12-14, 19:14
|
#116
|
Stage 1
Join Date: Dec 2014
Posts: 10
|
intrebarea de weekend
Atunci cand nivelul de uzura a profilului ajunge la acelasi nivel cu indicatorul de uzura, anvelopa a atins limita legala si trebuie inlocuita.
Indicatorii de uzura se gasesc in canelurile principale.
Banda de rulare a anvelopei asigura aderenta la sosea, inaltimea profilului este esentia iar iar adancimea profilului reflecta starea anvelopei.
Rularea cu o anvelopa uzata creste riscul de explozie, de acvaplanare si scade capacitatea de deplasare in conditii de iarna.
Inaltimea mica a profilului in timpul iernii reduce drastic aderenta si controlul vehiculului.
Conducatorii vehiculelor dotate cu anvelope a caror inaltime a profilului este mai mica decat limita legala risca sanctiuni contraventionale.
Anvelopele trebuie sa prezinte o inaltime a profilului de cel putin 1,6 mm pe toata circumferinta. [prin lege!]
Anvelopele de iarna este recomandat ca sa aiba minim 4 mm adancimea profilului.
|
|
|
15-12-14, 08:17
|
#117
|
Stage 1
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of: [Moderators]
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
GIONNUT (din nou) si PopeyeSTI au castigat fiecare cate un ceas Michelin.
Asteptam PM cu adresele complete pentru livrarea premiului.
|
|
|
12-01-15, 08:58
|
#118
|
Renault Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of: [RENAULT]
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Īncă așteptăm premiile.
|
|
|
12-01-15, 09:33
|
#119
|
Stage 1
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
premiile astea se cam lasa dorite
|
|
|
12-01-15, 15:52
|
#120
|
Stage 1
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of: [Moderators]
|
Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
Astazi au plecat toate premiile spre voi! Am asteptat adunarea datelor de contact de la toata lumea!
|
|
|
|
|