Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 05-12-14, 09:40   #61
cornelmen

Stage 4
 
cornelmen's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 253
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Legislatia din Romania prevede ca anvelopele sa aibe simbolurile următoare: M+S, M/S, M-S, M.S. sau M&S. Formula M+S este cel mai des utilizată. În unele cazuri, anvelopele de iarnă vor prezenta şi unul sau două desene suplimentare, ce reprezintă un fulg de nea şi un munte stilizat. Potrivit regulamentelor, gruparea M+S (şi oricare altă variaţie care include ambele litere) indică foarte clar că anvelopa este pentru zăpadă, acestea fiind singurele elemente necesare în Romania dar si in Europa pentru ca anvelopa să fie considerată de iarnă.
__________________
I love this car
cornelmen is offline  
Old 05-12-14, 09:48   #62
ToranagaSama

Stock
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 9
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Intrebarea nr. 4 - 5 Decembrie 2014

Ce anvelope, cu ce semne, sunt permise conform legislatiei din Romania pe timp de iarna, astfel incat soferii sa nu primeasca amenda?
Anvelope care se identifică prin utilizarea literelor M şi S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S sunt legale conform OG 5/2011.

Pe langa marcajul M si S mai exista si Simbolul "fulg de zapada", care desemneaza o anvelopa testata si calificata pentru "Utilizare in conditii servere de iarna cu zapada abundenta"
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ms_symbol.jpg
Views:	108
Size:	5.6 KB
ID:	3054470  
Attached Images
 
ToranagaSama is offline  
Old 05-12-14, 10:11   #63
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Post salutare - raspuns intrebarea nr. 4

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Intrebarea nr. 4 - 5 Decembrie 2014

Ce anvelope, cu ce semne, sunt permise conform legislatiei din Romania pe timp de iarna, astfel incat soferii sa nu primeasca amenda?
Ultimele modificari facute la legea anvelopelor de iarna au fost in 2011. Legea a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011.
Anvelope de iarna se folosesc obligatoriu atunci cand soferii circula pe drumuri publice acoperite de zapada, gheata sau polei.

Masinile trebuie echipate cu anvelope in conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992. Anvelopele acceptate trebuie sa prezinte pe suprafata lor simbolul M ( „mud” = noroi) si S („snow” = zapada). <„M+S", „M.S.", „MS" sau „M&S">

Oficialii de la Ministerul Transporturilor au declarat in legatura cu anvelopele „all season”, 4S, Alpin, Mountain sau Winter, ca acestea sunt acceptate daca prezinta marcaje specifice anvelopelor de zapada.
Soferii care transporta persoane cu masini de maxim 9 locuri, deci si cei cu masini perosnale, trebuie sa fie echipati cu anvelope de iarna pe toate rotile. Acest lucru este valabil pentru toate masinile care au masa totala maxima autorizata mai mica de 3,5 tone. Vehiculele de transport marfa care depasesc 3,5 tone si pot transporta mai mult de 9 persoane, trebuie sa aiba, pe langa anvelope, montate si lanturi sau alte echipamente antiderapante pe rotile de tractiune.
Responsabilitatea efectuarii controlului in ceea ce priveste anvelopele este a Politiei Rutiere si a Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.
demin2609 is offline  
Old 05-12-14, 12:04   #64
Valentin_WLI

Stock
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post

Intrebarea nr. 4 - 5 Decembrie 2014

Ce anvelope, cu ce semne, sunt permise conform legislatiei din Romania pe timp de iarna, astfel incat soferii sa nu primeasca amenda?
Orice tip de anvelope cu orice tip de semne, atat timp cat carosabilul nu este acoperit cu zapada, gheata sau polei.
Valentin_WLI is offline  
Old 05-12-14, 13:23   #65
lauricaa

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 426
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Fulgul de nea pe anvelopă atestă că aveţi un cauciuc de iarnă cu care puteţi circula legal.

De asemenea, sunt acceptate iarna anvelopele cu menţiunea "M + S" (Mud plus Snow – Noroi şi zăpadă).
lauricaa is offline  
Old 05-12-14, 14:38   #66
ulyjoker91

Stage 2
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele de iarnă se individualizează prin prezenţa simbolului M+S (sau a derivatelor M/S, M-S, M&S), alaturi de care mai pot apărea şi alte semne distinctive, precum un fulg de nea şi o creastă alpină.
ulyjoker91 is offline  
Old 05-12-14, 16:28   #67
Bibendum

Stage 1
 
Bibendum's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of:
[Moderators]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Intrebarea de week-end: cele mai bune doua raspunsuri le aduc castigatorilor cate un ceas de mana Michelin!

LUNI ANUNTAM CASTIGATORII DE VINERI, SAMBATA SI DUMINICA!

Intrebarea pentru week-endul 6-7 Decembrie 2014:

Ce diferentiaza o anvelope de iarna no-name care costa 250 de lei fata de una de brand cunoscut care costa 550 de lei, avand aceeasi dimensiune?

PS: cei carora au dat PM cu adresa le reamintesc ca vor primi premiile la finalizarea concursului, sa plece toate odata. Multumim!
Bibendum is offline  
Old 05-12-14, 17:07   #68
cristr

Stage 3
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 88
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Este normal ca un cauciuc care se vinde cu 500 de lei/bucata nu va fi niciodata fabricat la fel ca unul ce costa 250 de lei/bucata. Vorbim de materiale mult mai dezvoltate, mai rezistente in timp, un design al profilului gandit de specialisti si ingineri, ani si ani de studii si testari, o linie de asamblare si verificare de ultima ora etc. Nu degeaba un pneu de aceleasi dimensiuni poate costa chiar si de 5-6 ori mai mult decat unul fabricat de o firma obscura(no-name)

Diferentele intre anvelopele no-name si cele cu brand(de renume) sunt foarte importante si privesc:

1. Gradul de uzura

Marcile de renume(cu brand), care au o istorie in ceea ce priveste fabricarea de cauciucuri, folosesc cam toate aceleasi norme de constructie si calitate. E vorba de o materie prima de calitate superioara, cu un amestec optim intre cauciucul natural si artificial, astfel incat gradul de uzura in timp sa fie cat mai mic.

O anvelopa no-name, este ieftina pentru ca e facuta din materiale mai proaste. Adica, in timp, se va uza mult mai repede si va fi mai vulnerabila la schimbarile de temperatura.

In plus, tot din cauza ca materialele nu sunt cele mai bune, sansele ca bucati din suprafata de rulare sa se desprinda sunt mai mari. Evident, cand anvelopele sunt mai uzate si suprafetele de lipire au fost afectate de schimbarile mari de temperatura.

2. Aderenta pe asfalt

Cauciucurile cu brand mai au un avantaj: rezista mai mult in timp, dar reusesc in acelasi timp sa fie mai aderente decat cele no-name. Totul sta in formula materialului de baza: la cele cu un anume brand materialul este durabil si aderent, la cele ieftine(no-name) se uzeaza mai repede si este mai rigid.

Poti constata si singur, in momentul in care vei pune frana brusca cu niste anvelope ieftine, ca rotile se vor bloca si vei patina nitel. Insa cu niste anvelope de calitate, la care contribuie si amprenta suprafetei de rulare, aderenta va fi mult mai buna. Si din pacate asta se vede atunci cand se intampla accidente, cazuri in care o aderenta sau o franare mai buna ar fi facut diferenta.

3. Zgomotul in mers
O anvelopa no-name nu se investeste foarte mult in studierea si gasirea unei amprente, cat mai putin zgomotoase. De obicei, anvelopele no-name au desenul suprafetei de rulare furat de la un producator de renume, si nu creat "in-house". Insa neavand matritele originale, cauciucul final este destul de diferit. De aici se intampla ca si anvelopa sa iasa cu defecte, cum ar fi un zgomot foarte mare la rulare.

Zgomotul mai este dat si din faptul ca o anvelopa no-name este putin mai rigida ca una cu brand, iar diverse gunoaie de pe sosele, pietre, cuie, etc, raman mai mult timp blocate in santurile din profil, facand si mai mult zgomot.

4. Tinuta de drum a masinii

Ziceam mai sus ca anvelopele no-name sunt fabricate din materiale ceva mai rigide, dar mai putin durabile in timp. Aceeasi poveste este si la fabricarea balonului unei anvelope, adica a peretilor laterali, raspunzatori de tinuta de drum a masinii tale.

O anvelopa cu brand are un grad mai mare de absorbtie a socurilor, avand peretii laterali mai elastici. Insa acest lucru nu mai este valabil la anvelopele cu talon mic, de sub 45, pentru ca in aceste cazuri diferenta este nesemnificativa, socurile fiind preluate aproape in totalitate de suspensiile masinii.

Concluzia: cand cumperi anvelope no-name, cumperi odata cu ele si cateva neajunsuri. Insa cel mai important este ca iti ofera o aderenta mai proasta decat cele cu brand. Iar cele de calitate, marci cunoscute, au un singur neajuns: pretul mare.

Last edited by cristr; 05-12-14 at 17:12.
cristr is offline  
Old 05-12-14, 18:43   #69
gionnut

Stage 1
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Ce diferentiaza o anvelope de iarna no-name care costa 250 de lei fata de una de brand cunoscut care costa 550 de lei, avand aceeasi dimensiune?
Diferenta dintre una no-name si un brand cunoscut consta in tehnologia folosita la creearea acesteia, componentele si varietatea de materiile prime folosite.

La prima vedere, o anvelopa este doar neagra si rotunda, cu o gaura in mijloc. Compozitia de cauciuc variaza in cadrul aceleiasi anvelope. Fiecare material are proprietati foarte diferite, ale caror fabricatie cere o mare precizie.

Structura unei anvelope consta in mai multe straturi precum:
- captuseala interioara
- pilitura armaturii
- zona joasa a talonului
- fire talon
- flancul
- piliurile carcasei
- stratul de siguranta
- stratul benzii de rulare

Fabricarea unei anvelope nu este pur si simplu turnarea cauciucului intr-o matrita. Este un proces complex, care necesita o atentie extraordinara la detalii. Multe, daca nu chiar majoritatea anvelopelor, sunt realizate manual cu mare atentie la calitate.

La o anvelopa no-name testele de persormanta sunt mult mai putine (costuri mai mici in cercetare).
Principalele teste care se fac sunt cele pentru a stabili criteriile de performanta conform sistemului etichetei UE pentru anvelope.

O anvelopa serioasa tine cont si de alte crterii de performanta si un numar foarte mare de teste pe care le efectueaza, printre acestea se numarandu-se:
• manevrabilitatea pe carosabil umed;
• frânarea pe carosabil umed;
• manevrabilitatea pe carosabil uscat;
• frânarea pe carosabil uscat;
• aderenţa în viraje;
• durabilitatea;
• zgomotul intern;
• zgomotul exterior;
• acvaplanarea în curbe;
• acvaplanarea pe drumuri drepte;
• tracţiunea pe carosabil umed;
• stabilitatea la viteze mari;
• rezistenţa la rulare;
• randamentul kilometric.

Diferenta ar fi compozita anvelopei, testele efectuate si in urma rezultatelor obtinute va duce la proiectarea unei nou design cu performante imbunatatite.

Calitatea unei anvelopei este esenta valorii sale.
gionnut is offline  
Old 05-12-14, 21:00   #70
bosoiro

Stock
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Ce anvelope, cu ce semne, sunt permise conform legislatiei din Romania pe timp de iarna, astfel incat soferii sa nu primeasca amenda?[/QUOTE]

Anvelope de iarnă sunt obligatorii DACĂ şoferul circulă pe un drum acoperit de gheaţă, zăpadă sau polei. Aceasta înseamnă că, pe drum uscat, puteţi circula în continuare cu cauciucuri de vară. Atunci când cumpăraţi anvelope de iarnă, trebuie să fiţi foarte atenţi la câteva semne de pe cauciuc. Fulgul de nea pe anvelopă atestă că aveţi un cauciuc de iarnă cu care puteţi circula legal.

De asemenea, sunt acceptate iarna anvelopele cu menţiunea M+S, M.S. sau M&S (M de la Mud (noroi) şi Snow (zăpadă).
bosoiro is offline  
Old 06-12-14, 06:34   #71
cristr

Stage 3
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 88
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Este normal ca un cauciuc care se vinde cu 500 de lei/bucata nu va fi niciodata fabricat la fel ca unul ce costa 250 de lei/bucata. Vorbim de materiale mult mai dezvoltate, mai rezistente in timp, un design al profilului gandit de specialisti si ingineri, ani si ani de studii si testari, o linie de asamblare si verificare de ultima ora etc. Nu degeaba un pneu de aceleasi dimensiuni poate costa chiar si de 5-6 ori mai mult decat unul fabricat de o firma obscura(no-name)

Diferentele intre anvelopele no-name si cele cu brand(de renume) sunt foarte importante si privesc:

1. Gradul de uzura

Marcile de renume(cu brand), care au o istorie in ceea ce priveste fabricarea de cauciucuri, folosesc cam toate aceleasi norme de constructie si calitate. E vorba de o materie prima de calitate superioara, cu un amestec optim intre cauciucul natural si artificial, astfel incat gradul de uzura in timp sa fie cat mai mic.

O anvelopa no-name, este ieftina pentru ca e facuta din materiale mai proaste. Adica, in timp, se va uza mult mai repede si va fi mai vulnerabila la schimbarile de temperatura.

In plus, tot din cauza ca materialele nu sunt cele mai bune, sansele ca bucati din suprafata de rulare sa se desprinda sunt mai mari. Evident, cand anvelopele sunt mai uzate si suprafetele de lipire au fost afectate de schimbarile mari de temperatura.

2. Aderenta pe asfalt

Cauciucurile cu brand mai au un avantaj: rezista mai mult in timp, dar reusesc in acelasi timp sa fie mai aderente decat cele no-name. Totul sta in formula materialului de baza: la cele cu un anume brand materialul este durabil si aderent, la cele ieftine(no-name) se uzeaza mai repede si este mai rigid.

Poti constata si singur, in momentul in care vei pune frana brusca cu niste anvelope ieftine, ca rotile se vor bloca si vei patina nitel. Insa cu niste anvelope de calitate, la care contribuie si amprenta suprafetei de rulare, aderenta va fi mult mai buna. Si din pacate asta se vede atunci cand se intampla accidente, cazuri in care o aderenta sau o franare mai buna ar fi facut diferenta.

3. Zgomotul in mers
O anvelopa no-name nu se investeste foarte mult in studierea si gasirea unei amprente, cat mai putin zgomotoase. De obicei, anvelopele no-name au desenul suprafetei de rulare furat de la un producator de renume, si nu creat "in-house". Insa neavand matritele originale, cauciucul final este destul de diferit. De aici se intampla ca si anvelopa sa iasa cu defecte, cum ar fi un zgomot foarte mare la rulare.

Zgomotul mai este dat si din faptul ca o anvelopa no-name este putin mai rigida ca una cu brand, iar diverse gunoaie de pe sosele, pietre, cuie, etc, raman mai mult timp blocate in santurile din profil, facand si mai mult zgomot.

4. Tinuta de drum a masinii

Ziceam mai sus ca anvelopele no-name sunt fabricate din materiale ceva mai rigide, dar mai putin durabile in timp. Aceeasi poveste este si la fabricarea balonului unei anvelope, adica a peretilor laterali, raspunzatori de tinuta de drum a masinii tale.

O anvelopa cu brand are un grad mai mare de absorbtie a socurilor, avand peretii laterali mai elastici. Insa acest lucru nu mai este valabil la anvelopele cu talon mic, de sub 45, pentru ca in aceste cazuri diferenta este nesemnificativa, socurile fiind preluate aproape in totalitate de suspensiile masinii.

Concluzia: cand cumperi anvelope no-name, cumperi odata cu ele si cateva neajunsuri. Insa cel mai important este ca iti ofera o aderenta mai proasta decat cele cu brand. Iar cele de calitate, marci cunoscute, au un singur neajuns: pretul mare.

--------------------------------------------------------------------------------
cristr is offline  
Old 06-12-14, 22:23   #72
ulyjoker91

Stage 2
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Diferente pot fi calitatea constructiei,materialele folosite care ii confera durabilitate si aderenta pe carosabil.
ulyjoker91 is offline  
Old 07-12-14, 06:55   #73
cornelmen

Stage 4
 
cornelmen's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 253
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Diferența între aceste anvelope no mame și un brand cunoscut este calitatea si durabilitatea în timp
cornelmen is offline  
Old 07-12-14, 11:38   #74
ToranagaSama

Stock
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 9
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Intrebarea de week-end: ...
Ce diferentiaza o anvelope de iarna no-name care costa 250 de lei fata de una de brand cunoscut care costa 550 de lei, avand aceeasi dimensiune?
...
In afara de diferenta principala, dai doi bani si de doi bani te tine, diferentele apar in principal din urmatoarele aspecte:
- materialele folosite la constructia anvelopei
- tipul de cauciuc folosit
- tehnologia de asamblare
- zeci / sute / mii de ore si teste de laborator pentru testarea noilor tehnologii si combinatii de materiale, a constructiei zonei de rulare, a rezistentei materialelor folosite, etc
- sute / mii de teste facute in cele mai diverse conditii meteo simulate sau chiar naturale.

Majoritatea cauciucurilor no-name folosesc tehnologii invechte si materiale de slaba calitate care in final nu aduc nici un beneficiu utilizatorului final.
ToranagaSama is offline  
Old 07-12-14, 22:23   #75
demin2609
Renault Driver

Stage 5
 
demin2609's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 478
Member of:
[RENAULT]
Exclamation Intrebarea pentru week-endul 6-7 Decembrie 2014

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Ce diferentiaza o anvelope de iarna no-name care costa 250 de lei fata de una de brand cunoscut care costa 550 de lei, avand aceeasi dimensiune?
...
intrebarea este un pic derutanta (eu am dat pe Michelin-urile mele de iarna - 275 lei/buc, avantajul jantelor de 15``)
Avand carnet de 11 ani, si cu o experienta a mai multor masini, implicit a mai multor cauciucuri, am cantarit fara sa exagerez o gama extrem de variata a tipului de anvelope folosite (noi premium, noi non-premium, second premium si altceva nici nu mai intra in discutie), siguranta celor care circula pe strada (iarna) este data de doi factori importanti: anvelopa (tip, caracteristici) si viteza de deplasare.

Alte detalii, profesioniste, sunt date mai jos.

Singurul punct de contact intre vehicul si carosabil, anvelopa trebuie sa ofere echilibrul corect intre aderenta, tractiune, confort, zgomot, longevitate, eficienta energetica si costul de achizitie. Fara compromis.

Fabricat prin utilizarea de proceduri exigente
Fabricarea unei anvelope nu este pur si simplu turnarea cauciucului intr-o matrita. Este un proces complex, care necesita o atentie extraordinara la detalii. Multe, daca nu chiar majoritatea anvelopelor, sunt realizate manual cu mare atentie la calitate. Sistemul nostru de calitate, masurat de multe ori de-a lungul procesului de fabricatie, se aplica în mod egal si cu aceeasi rigurozitate in toate fabricile noastre din intreaga lume. Aceasta garanteaza acelasi nivel de calitate ori de cate ori una dintre anvelopele noastre este in productie.
Anvelopa este o suma complexa a unei multitudini de parti
Succesul ei depinde de modul in care fiecare parte lucreaza impreuna ca un intreg. Este un produs extrem de avansat folosind o mare varietate de materii prime. De fapt, mai mult de 200 de parti componente merg in procesul de fabricare a unei anvelope moderne.

Aceste componente se impart in cinci grupe:
1. Cauciuc natural. Principalul component al straturilor benzii de rulare a anvelopei.
2. Cauciuc sintetic. Un element esential in benziile de rulare ale anvelopelor utilitarelor si 4x4.
3. Negru de fum si silica. Utilizat ca agent de consolidare pentru a imbunatati caracteristicile de uzura ale anvelopei.
4. Cabluri metalice si textile. Acestea compun scheletul anvelopei si garanteaza geometria si rigiditatea sa.
5. Numerosi agenti chimici. Confera proprietati speciale anvelopei precum rezistenta redusa la rulare sau aderenta foarte mare.
demin2609 is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -