Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 03-12-14, 15:02   #31
bosoiro

Stock
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele de iarna sunt fabricate dintr-un material mult mai moale decat cele de vara pentru a nu se intari la temperaturi scazute. De aici urmatoarele: aderenta mai proasta, spatiu de franare mai mare, confort scazut(sunt rigide, se simt trepidatiile), maniabilitate mai deficitara pe timp de vara, uzura mai mare vara.
bosoiro is offline  
Old 03-12-14, 15:13   #32
lauricaa

Stage 5
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 426
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele de iarnă sunt concepute special pentru rularea pe un carosabil dificil īn timpul iernii. Caracteristicile lor duc la īmbunătăţirea frānării, a tracţiunii şi a manevrabilităţii vehiculului, īnsă dacă temperatura de afară nu a scăzut sub 7 grade se īntāmplă exact opusul.
Anvelopele de iarnă oferă aderenţă perfectă şi tracţiune maximă pe porţiuni de drum umed, cu zăpadă sau cu porţiuni de gheaţă, dar şi pe asfalt uscat la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius.
lauricaa is offline  
Old 03-12-14, 16:31   #33
mituc

Stage 5
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 329
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Intrebarea nr. 2 - 3 Decembrie 2014

La ce capitole trebuie sa se comporte bine o anvelopa de iarna, in sezonul rece?
Pe linga rolul pur de comfort pe care-l are o anvelopa, ea ramine totusi singurul contact al masinii cu suprafata pe care se ruleaza iar siguranta vine inaintea comfortului.
Deci trebuie sa se comporte bine la toate capitolele:
- frinare (trebuie sa putem opri vehicolul cit se poate de eficient in caz de urgenta),
- aderenta laterala (capacitatea de a vira masina pe diverse suprafete),
- tractiune.
Eficienta la aceste capitole trebuie sa fie cit mai mare cu putinta in toate conditiile de rulare pe care le intilnim iarna, atit cit este fizic posibil: drum uscat, drum umed si eventual acoperit cu nisip (antiderapant), zapada si gheata.

Nivelul de zgomot este doar un factor de comfort chiar daca este de dorit unul scazut (noul Alpin 5 m-a surprins foarte placut, desi era intr-o oarecare masura de asteptat dupa atitia ani in care am rulat vara cu PSS/PS2/PS3).

Chiar daca singurul criteriu marketat cu privire la eficienta anvelopei este eficienta la frinare pe carosabil ud (care ar fi cumva o situatie de mijloc pentru toate situatiile posibile pe care le putem intilni pe drumul public) nu trebuiesc neglijate celelalte aspecte atit tot pe carosabil ud (sa folosim acelasi reper) si respectiv alte tipuri de suprafete (zapada, gheata, mizga, uscat si ger, uscat si relativ cald, etc).
mituc is offline  
Old 03-12-14, 18:52   #34
catina

Stock
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele de iarna trebuie sa se comporte bine d.p.d.v al aderentei (la tractiune si franare) pe carosabil umed, carosabil acoperit cu polei si carosabil acoperit cu zapada
catina is offline  
Old 03-12-14, 19:27   #35
victormarius

Stock
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 1
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele de iarna trebuie sa poata oferi in sezonul rece o aderenta crescuta pe drumuri acoperite de zapada, umezeala sau chiar uscate la temperaturi scazute, o distanta la franare cat mai mica pentru evitarea oricarui accident/obstacol, in general conditii de condus mai bune pe o vreme nefavorabila completate de siguranta si incredere pentru cel aflat la volan.



P.S.
Pentru intrebarea de subsol raspunsul este anvelopa.

Last edited by victormarius; 03-12-14 at 19:57.
victormarius is offline  
Old 03-12-14, 19:42   #36
marcelb

Stock
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Intrebarea nr. 1 - 2 Decembrie 2014

De ce nu sunt indicate pneurile dedicate sezonului rece, pentru folosirea pe timp de vara?
Pneurile dedicate sezonului rece nu sunt indicate folosirii pe timp de vara din motive de sigurant rutiera, iar anvelopele de iarna sunt facute sa functioneze cand este frig si totodata apar urmatoarele incoveniente :

- Distanta de franare crescuta, respectiv de demarare;
- Cauciucurile de iarna sunt mai grele;
- Cu cauciucurile de iarna se pierde aderenta vara;
- Pneurile de iarna cresc sansele de acvaplanare a masini;
- Anvelopele de iarna prezinta risc de explozie vara;
- Ultimul, dar nu cel din urma motiv, este cel financiar si adica iti arunci banii pe fereastra.

de retinut este ca :
- cauciucurile de iarna sunt facute doar pentru iarna, cand temperatura scade sub 7 grade;
- vara, cauciucul se intareste si nu-ti mai ofera aderenta, nici la demaraj, nici la franare;
- distanta de franare cu anvelope de iarna este mult mai mare cand e cald afara si sunt sanse sa simti vibratii in volan la rularea cu viteza mare in lunile calduroase de vara ;
- acvaplanarea intervine mult mai repede fata de anvelopele de vara, care sunt proiectate sa evacueze mai eficient apa de pe asfal;
- riscul de explozie este mult mai mare din cauza temperaturii mari, iar un pneu de iarna nu este proiectat sa lucreze la temperaturi foarte mari;
- anvelopele de iarna se uzeaza mult mai repede cand sunt folosite vara.
marcelb is offline  
Old 03-12-14, 20:18   #37
cosmin1012

Stage 2
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 61
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Nu este recomandat deoarece se vor uza prematur iar compusul din care sunt construite este necesar doar pe temperaturi scazute. Ele sunt eficiente si vara, dar nu se recomanda din prisma uzurii.
cosmin1012 is offline  
Old 03-12-14, 21:35   #38
cristr

Stage 3
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 88
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Capitolele la care trebuie sa se comporte bine o anvelopa de iarna, in sezonul rece sunt urmatoarele:

1.Comportamentul anvelopelor pe asfalt uscat.
2.Comportamentul anvelopelor pe asfalt umed.
3.Comportamentul anvelopelor pe zapada.
4.Comportamentul anvlopelor pe gheata.
5.Zgomotul la rulare.
6.Economia la carburant.
7.Durabilitate
cristr is offline  
Old 04-12-14, 06:02   #39
valicrbl

Stage 2
 
valicrbl's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 61
Thumbs up Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Intrebarea nr. 2 - 3 Decembrie 2014
La ce capitole trebuie sa se comporte bine o anvelopa de iarna, in sezonul rece?

In perioada sezonului rece o anvelopa va trebui sa fie capabila sa ofere performanţe maxime atat pe suprafete acoperite de zapada sau noroi(de aici si simbolul M+S), pentru conduita pe suprafeţe de drum uscat, acoperit de polei sau gheata si apa. Un profil bun al pneului favorizeaza evacuarea cat mai rapida a apei din fata sa pentru a evita acvaplanarea. Pe langa acestea trebuie sa ofere o aderenta si o tractiune foarte buna fiind conceputa pentru temperaturi scazute, sa ofere autovehicului stabilitate in viraje, manevrabilitate si cel mai important lucru capacitatea de franare pe o distanta cat mai scurta in orice situatie previzibila sau nu, pentru a nu pune in pericol soferul si pasagerii.
Dupa parerea mea unul din cele mai importante aspecte (pe care foarte multa lume il ignora si trebuie intotdeauna respectat la orice tip de anvelopa) este presiunea in anvelope. O presiune corecta face uneori o diferenta incredibila in siguranta franarii si veti castiga metri de distanta pentru o franare cat mai eficienta si mai sigura.
__________________
ReparTurbineDotRo
valicrbl is offline  
Old 04-12-14, 08:59   #40
bosoiro

Stock
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Castigator: ALYN93 (te asteptam cu un mesaj privat in care sa ne lasi adresa de livrare a premiului)

Intrebarea nr. 2 - 3 Decembrie 2014

La ce capitole trebuie sa se comporte bine o anvelopa de iarna, in sezonul rece?
1.Maniabilitate ridicata la temperaturi scazute, vreme tipic de iarna cu zapada, carosabil inghetat
2.Franare in siguranta, distanta de franare cat mai mica posibil
3.Aderenta ridicata,tractiune ridicata, cat mai buna posibil
4.Economie de carburant, reducerea poluarii
5.Zgomot la rulare cat mai redus
6.Durabilitate
bosoiro is offline  
Old 04-12-14, 12:47   #41
balu16v

Stage 2
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 28
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

In afara de regimuri optime de temperaturi diferite, anvelopele de iarna sunt proiectate sa se autocurete de zapada in timpul rularii iar anvelopele de vara sa se autocurete de apa. Deci pe timpul ploii cu sanse mari apare efectul aquaplanarea la anvelopele de iarna si o franare poate sa fie catastrofala.
balu16v is offline  
Old 04-12-14, 13:25   #42
Bibendum

Stage 1
 
Bibendum's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of:
[Moderators]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Castigatorul intrebarii cu numarul 2 este: CRISTR (nu uita sa lasi un PM cu adresa de livrare)

Intrebarea nr. 3 - 4 Decembrie 2014

Pe timp de iarna, pe ce fel de carosabil au loc cele mai multe accidente?
Bibendum is offline  
Old 04-12-14, 13:32   #43
cata1812

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 49
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Pe carosabilul acoperit de polei deoarece in conditii de polei aderenta are cel mai scazut nivel si de multe ori este si greu de sesizat din timp portiunea acoperita cu polei.
cata1812 is offline  
Old 04-12-14, 13:38   #44
bosoiro

Stock
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Quote:
Originally Posted by Bibendum View Post
Castigatorul intrebarii cu numarul 2 este: CRISTR (nu uita sa lasi un PM cu adresa de livrare)

Intrebarea nr. 3 - 4 Decembrie 2014

Pe timp de iarna, pe ce fel de carosabil au loc cele mai multe accidente?
Carosabil acoperit cu polei, clar! unde autovehiculul devine greu de controlat, trebuie prudenta maxima, fara socuri.
bosoiro is offline  
Old 04-12-14, 13:38   #45
ulyjoker91

Stage 2
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Cele mai multe accidente petrecute pe timp de iarna se petrec pe carosabilul acoperit cu gheata,polei.
Alt fenomen care este extrem de periculos este cel denumit Black Ice, care este un tip de polei ce nu se poate distinge cu ochiul liber ci se observa in momentul rularii pe carosabil ca se pierde aderenta in momentul franarii sau schimbarii directiei de mers.
ulyjoker91 is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -