Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Totul despre anvelope (https://forum.4tuning.ro/692-anvelope.html)
-   -   CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu! (https://forum.4tuning.ro/692-anvelope/417087-concurs-raspunde-intrebarea-zilei-castigi-zilnic-premiu.html)

Bibendum 26-11-14 10:29

CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
2 Attachment(s)
Michelin Romania te invita sa-ti testezi cunostintele in materie de anvelope dedicate sezonului rece.

Incepand de marti, 2 Decembrie, timp de doua saptamani, vom pune o intrebare zilnic legata de domeniul anvelopelor. Cel mai inspirat raspuns primeste automat un premiu, un manometru digital MICHELIN (foto) in zilele de luni pana vineri.

La sfarsit de saptamana, cele mai bune doua raspunsuri ale unor useri 4Tuning primesc automat cate un ceas MICHELIN (foto) in zilele de sambata si duminica.

Adica totul este simplu: noi intrebam, voi raspundeti si castigati!

Va puteti inspira din quizz-ul celor de la Michelin care ne invata cateva lucruri interesante, folosind sagetile albe!

<iframe frameborder="0" height="506" scrolling="auto" src="http://michelinchannel.ro/quiz/ro/#/" width="900"></iframe><br />

https://www.4tuning.ro/images/micheli...-0-0-0-0-0.jpg

REGULAMENT CONCURS DE IARNA

Organizator: 4Tuning si Michelin Romania
Premii: 10 manometre digitala Michelin si 4 ceasuri de mana
Perioada de desfasurare: 2 decembrie - 14 decembrie 2014

Mecanismul campaniei
In fiecare dimineata, in acest topic dedicat concursului, va fi postata o intrebare. Participantii au la dispozitie 24 de ore ca sa raspunda la intrebare. Va fi ales cel mai bun raspuns care va fi declarat castigator.

Pentru premiile din week-end, intrebarile vor fi postate aici pe topic in ziua de vineri. Participantii au la dispozitie sa raspunda 48 de ore, pana luni dimineata.

Participanti la concurs
Orice persoana poate participa la concursul organizat de Michelin si site-ul 4Tuning.ro, cu exceptia angajatilor din cele doua companii. Participantii la campanie trebuie sa aiba domiciliul pe teritoriul Romaniei.

Premiile si intrarea in posesia lor
Castigatorul zilei va fi anuntat in momentul in care este postata intrebarea zilei urmatoare, adica a doua zi dimineata. Toate premiile vor fi trimise la sfarsitul celor 14 zile de concurs, prin curier, direct la domiciliul castigatorilor.

Castigatorul are obligatia sa trimita pana la sfarsitul celor 14 zile de concurs prin mesagerie privata pe acest user BIBENDUM adresa completa cu nume real complet, adresa, cod postal si numar de telefon.

In cazul in care un castigator sau mai multi nu trimit datele de livrare in termenul mentionat mai sus, premiul nu se acorda.

Bibendum 02-12-14 12:53

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Intrebarea nr. 1 - 2 Decembrie 2014

De ce nu sunt indicate pneurile dedicate sezonului rece, pentru folosirea pe timp de vara?

The29031993 02-12-14 13:19

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Nu sunt indicate deoarece compusul din care e facut cauciucul de iarna este foarte moale si elastic, perfect aderent pe vreme rece insa se intareste la temperaturi crescute, precum cele de cele pe care le intalnim vara. Astfel distanta de franare creste, aderenta/stabilitatea in viraje are de suferit. De asemenea sunt si mai grele decat cele de vara astfel consumul automobilului va creste cu impact asupra portofelului soferului dar si a mediului inconjurator.:rolleyes2

B-53-SDP 02-12-14 13:19

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Pneurile de iarna sunt fabricate dintr-un material mult mai moale decat cele de vara pentru a nu se intarii in sezonul rece.

Vara cand este cald ele sunt mult mai moi decat cele de vara ceea ce inseamna ca se uzeaza prematur, cresc consumul de carburant si unele pneuri de iarna au zgomot la rulare.

ulyjoker91 02-12-14 13:26

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Principalele probleme care apar la utilizarea combinaţiei gume de iarnă - vara este legată de uzura prematură a anvelopelor. Compoziţia cauciucului este diferită la anvelopele de vară şi cele de iarnă. Cele din urmă sunt mai moi, iar folosirea lor īn sezonul cald duce la o uzură prematură. Iar aceasta īnseamnă că şi utilizarea lor pe timp de iarnă nu mai este la aceiaşi calitate. Cu cāt dimensiunea canelurilor de pe anvelope scade, cu atāt şi siguranţa anvelopei e mai mică. Un cauciuc mai uzat va frāna pe o distanţă mai lungă pe zăpadă sau gheaţa.

Alyn93 02-12-14 13:27

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Anvelopele de iarna sunt facute doar pentru iarna, cand temperatura scade sub 7 grade.


Vara, cauciucul se intareste si nu-ti mai ofera aderenta, nici la demaraj, nici la franare.


Distanta de franare cu pneurile de iarna este mult mai mare cand e cald afara.

Sunt sanse sa simti vibratii in volan daca mergi cu viteza mare in luna iulie spre mare, cu un autoturism incaltat de iarna.

Acvaplanarea intervine mult mai repede fata de pneurile de vara, care reusesc sa evacueze mai eficient apa de pe asfalt.

Riscul de explozie este foarte mare din cauza temperaturii mari, iar un pneu de iarna nu este gandit sa lucreze la temperaturi mari.

Anvelopele de iarna se uzeaza mult mai repede cand sunt folosite vara.

mamadu 02-12-14 13:30

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Cauciucurile de iarna pe timp de vara la temperaturi ridicate se vor intari si se va pierde aderenta iar distanta de franare va creste cu peste 2.5m existand si risc de explozie . Pneurile de iarna sunt mai grele datorita profilului iar la viteze mari consumul creste iar volanul o sa vibreze. Caucicurile de iarna cresc sansele de acvaplanare pentru ca aceast fenomen se va produce de la 60km/h in loc de 90km/h cu e la cele de vara.
In concluzie daca ai caucicuri de iarna vara iesi in pierdere pentru ca un cauciuc de iarna se uzeaza mult mai repede vara si performantele sunt mult mai slabe.

vlad87 02-12-14 13:50

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
-= Proaspat posesor de Alpin 5 =- 8)

- anvelopele de iarna sunt fabricate dintr-un compus care isi pastreaza elasticitatea la temperaturi scazute, dar la cresterea temperaturii se intareste si devine rigid

- se pierde din aderenta - o data cu cresterea temperaturii si ridigizarea cauciucului, profilul anvelopei nu se va mai mula la fel de bine pe suprafata de rulare, frecarea nu va mai fi la fel de eficienta

- creste distanta de franare

- se uzeaza mult mai repede

- datorita profilului special pentru conditiile de iarna, pe suprafete umede nu va reusi sa evacueze la fel de repede apa de pe asfalt ca cele de vara, iar acvaplanarea se poate simti la viteze mai mici

- creste riscul un explozii la temeperaturi mari

- la viteze mari se pot resimti vibratii in volan

Valentin_WLI 02-12-14 13:50

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Nu este indicata circulatia cu un autovehicul echipat cu anvelope de iarna la temperaturi exterioare mai mari de 7 grade Celsius din mai multe motive:

- anvelopele se tocesc mai repede, iar atunci cand circuli acestea fac un zgomot pronuntat;

- anvelopele au o aderenta scazuta (datorita compozitiei acestora) care se traduce prin distanta de franare mai slaba, manevrabilitate mai slaba si instabilitate, adica mai putină siguranta īn trafic;

- exista riscul ca anvelopele sa explodeze daca se circula cu viteze mari pe distante mai lungi de 250 de km.

Ca o paranteza, e ca si cum am purta cizme sau bocanci vara si adidasi iarna. :D

PvDTranceAddicted 02-12-14 13:51

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Anvelopele de iarna nu sunt indicate a fi rulate pe timp de vara unde temperaturile peste 7 grade celsius dauneaza compozitiei moale din care sunt fabricate anvelopele de iarna iar unul dintre principalele contraindicatii ar fi faptul ca se uzeaza prematur din pricina caldurii excesive si nu in ultimul rand anvelopele de iarna nu au acceasi aderenta ca anvelopele de vara pe timp calduros si in consecinta nu franeaza corespunzator, nu au aceeasi aderenta la plecarile de pe loc sau in viraje si produc un zgomot mai mare la rulare fata de anvelopele de vara.

LiquidTW 02-12-14 14:00

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Datorita temperaturii exterioare unde cele de iarna functioneaza mai bine de la 7 grade in jos, cu cat creste mai mare temperatura cu atat cauciucul se intareste, la temperaturi ridicate devenind chiar rigid ca piatra.
Distanta de franare la o temperatura mai ridicata dupa niste experimente arata ca, cauciucurile de iarna la o temperatura de 30 grade C + franeaza mai departe cu circa 2.5m fata de cele de vara.
Alt motiv este aderenta la drum, din moment ce cauciucul este rigid normal ca nu se ``muleaza`` bine pe asfalt astfel frecarea nu va ajuta.
Alt motiv, simtirea unor trepidatii in volan, datorita ca sunt mai grele si rigide, din nou din cauza rigidizarii a cauciucului la temperaturi mai mari sansele acvaplanarii sunt mai mari.
Alt motiv, anvelopele de iarna pot exploda vara, datorita cresterii temperaturii a anvelopei in mers ( datorita frecarii ) si bineinteles cele de vara sunt gandite pentru temperaturi ridicate, cele de iarna nu.

Si ultimul factor este uzura. Vara iti uzezi foarte repede anvelopele de iarna si astfel vrei/nu vrei trebuie sa-ti cumperi alt set urmatoarea iarna, deoarece risti sa ramai ``inzapezit``/sa patinezi/sa nu poti pleca de pe loc cine stie pe ce drumuri de la munte unde doamne fereste sa nu ai nici semnal la telefon.

vector.ss 02-12-14 14:10

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Este RECOMANDAT sa schimbam anvelopele de iarna cu unele de vara pe timpul sezonului cald. Anvelopele de iarna sunt la fel de silentioase si confortabile ca cele de vara, si datorita tehnologiei si compusilor folositi NU se uzeaza mai repede. Anvelopele de iarna nu franeaza la fel de bine pe uscat ca cele de vara. Diferenta este mult prea mica in comparatie cu franarea pe timp de iarna cu avelope de vara. Daca din anumite motive nu se poate folosi decat un singur set de anvelope tot anul, se recomanda folosirea anvelopelor de iarna.

MR.STILO 02-12-14 14:37

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Nu este indicat sa se circule vara cu anvelope de iarna datorita profilului lor
,avand o aderenta scazuta pe uscat la cald,se uzeaza prematur scazand eficienta lor pe timp de iarna.

valifilioreanu 02-12-14 15:40

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Pentru ca sunt dedicate sezonului rece......sunt fabricate pentru o performanta maxima la temperaturile specifice sezonului rece.

ionutz2383 02-12-14 18:13

Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!
 
Anvelopele de iarnă oferă aderenţă perfectă şi tracţiune maximă pe porţiuni de drum umed, cu zăpadă sau cu porţiuni de gheaţă, dar şi pe asfalt uscat la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius.Sunt concepute special pentru rularea pe un carosabil dificil īn timpul iernii. Caracteristicile lor duc la īmbunătăţirea frānării, a tracţiunii şi a manevrabilităţii vehiculului, īnsă dacă temperatura de afară nu a scăzut sub 7 grade se īntāmplă exact opusul.O problema care poate aparea in cazul folosirii anvelopei de iarna pe timp de vara,pe un carosabil uscat,e aceea ca ABS-ul se poate activa fara a fi nevoie.


All times are GMT +2. The time now is 09:26.

- Copyright 2024 4Tuning