Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Totul despre anvelope

Totul despre anvelope Aici gasesti toate informatiile despre cauciucuri, dimensiuni, presiunea corecta, marci diverse, performante, norme de siguranta si feed-back de la utilizatori.

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 02-12-14, 18:36   #16
alyon

Stage 4
 
alyon's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 227
Member of:
[SEAT]
Thumbs up Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

sunt dintr-un material moale,si daca le-ai avea vara nu vei putea frana chiar ok pe asfaltul fierbinte...
alyon is offline  
Old 02-12-14, 19:24   #17
cristr

Stage 3
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 88
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Fiecare tip de anvelopă este proiectată pentru a rula într-un anumit mediu, iar utilizarea unei anvelope de iarnă la temperaturi de peste şapte grade Celsius poate avea un efect invers celui scontat.
Distanţele de frânare sunt afectate serios dacă anvelopele de iarnă sunt utilizate la temperaturi de peste şapte grade Celsius.
Compoziţia anvelopelor de iarnă devine din ce în ce mai moale pe măsură ce temperaturile cresc.
Acest lucru înseamnă distanţe mai mari de frânare, instabilitate şi manevrabilitate mai slabă - la fel cum în cazul anvelopelor de vară compoziţia devine prea tare la temperaturi joase şi maşina frânează mai greu sau derapează mai uşor.
Dacă se rulează cu anvelope de iarnă pe distanţe lungi şi temperaturi ridicate, acestea se vor uza prematur, iar când vor fi utilizate în condiţii de vreme rece acestea nu vor mai fi la fel de eficiente.
Un alt aspect negativ al folosirii anvelopelor de iarnă pe timp de vara este creşterea consumului de carburant.
cristr is offline  
Old 02-12-14, 21:12   #18
gionnut

Stage 1
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Cauciucurile de iarna nu sunt recomandate utilizatii pe timp de vara deoarece nu se pliaza pe asfalt precum cele de vara datorita inaltimii profilului (au o miscare mai mare la demaraj cat si la franare, manevrabilitate mai slaba, instabilitate) din aceasta cauza la vitezi mari se creaza si un disconfort (zgomot pronuntat), indicele de viteza este mai mic decat cele de vara, distanta de franare este mai crescuta, uzura mai mare, consum ridicat.
gionnut is offline  
Old 02-12-14, 22:15   #19
Daniel_Toa

Stage 5
 
Daniel_Toa's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 8,003
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[DACIA]
[VW]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Sper sa nu fiu ironic dar raspunsul se afla deja in intrebare . Pai cum sa folosesti anvelope de iarna , vara ? Iarna folosesti de iarna , iar cele de vara , vara De ce se mai numesc anvelope de iarna , daca se pot utiliza si vara ? Se accepta raspunsul meu ?
Daniel_Toa is offline  
Old 03-12-14, 08:29   #20
Bibendum

Stage 1
 
Bibendum's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 23
Member of:
[Moderators]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Castigator: ALYN93 (te asteptam cu un mesaj privat in care sa ne lasi adresa de livrare a premiului)

Intrebarea nr. 2 - 3 Decembrie 2014

La ce capitole trebuie sa se comporte bine o anvelopa de iarna, in sezonul rece?
Bibendum is offline  
Old 03-12-14, 08:39   #21
vector.ss

Stock
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 4
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Aderenta la pornire, franare si in viraje. Fara sa mentionez zgomot redus, confort ridicat, rezistenta la uzura si consum redus care sunt valabile la toate anvelopele.
vector.ss is offline  
Old 03-12-14, 09:25   #22
gionnut

Stage 1
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Principalele ar fi:

- rezistenta la rulare prin care se indica impactul asupra consumului de carburant si al nivelului emisiilor
- aderenta pe carosabil umed, distanta de franare pe suprafete umede
- nivelul de zgomot la exterior (dB)

Pentru cei care doresc mai multe detalii despre performanta anvelopelor se pot interesa si de (conform testelor efectuate asupra modelului respectiv):
- eficienta franare pe uscat, umed, zapada, gheata
- stabilitate si aderenta
- longevitate
- clasa de viteza
- indicele sarcina (in functie de exploatarea dorita)
- profilul anvelopei (ce beneficii ofera)

Last edited by gionnut; 03-12-14 at 09:31.
gionnut is offline  
Old 03-12-14, 09:29   #23
frankcadillac

Stage 4
 
frankcadillac's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 203
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

La ce capitole trebuie sa se comporte bine o anvelopa de iarna, in sezonul rece?

1. aderenta net superioara anvelopelor de vara la temperaturi de sub 7* C, cat si pe drumurile acoperite cu gheata ori zapada afanata / batatorita
2. comportament dinamic bun pe carosabil umed prin imbunatatirea evacuarii apei, eficienta sporita la franare / decelerare, fata de o anvelopa de vara
3. tractiune si ghidare laterala buna, precum si un comportament sigur la rularea pe zapada dar si distanta de franare scazuta, pe carosabil uscat, la temperaturi mici
4. protectie impotriva acvaplanarii pe zloata
frankcadillac is offline  
Old 03-12-14, 10:00   #24
Valentin_WLI

Stock
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 4
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Anvelopele de iarna, aflate in parametrii corespunzatori de uzura, au urmatoarele avantaje pe suprafetele carosabilului specifice sezonului de iarna: ud, uscat, acoperit cu zapada sau inghetat:

- REDUCE DISTANTA DE FRANARE (in comparatie cu o anvelopele de vara, cele de iarna reduc distana de franare cu aproximativ 10% pe un carosabil umed si cu aproximativ 20% pe zapada. De exemplu, pe carosabil umed, la o temperatura sub 7 grade Celsius, pentru o franare de 80 km/h cu anvelope de iarna va sunt necesari 34 de m fata de 40 de m cu cele de vara);

- REDUCE ACVAPLANAREA (datorita canalelor mai adanci de pe profilul anvelopelor);

- ADERENTA MAI BUNA;

- MANEVRABILITATE MAI BUNA;

- TRACTIUNE MAI BUNA;


TOATE AVANTAJELE ENUMERATE MAI SUS SUNT VALABILE DOAR DACA ANVELOPELE SUNT IN LIMITA DE UZURA, ADICA UZURA BENZII DE RURALE NU ESTE MAI MICA DE 4mm. SI, EVIDENT, AUTOVEHICULUL TREBUIE SA FIE DOTAT PE TOATE CELE 4 ROTI (SAU MAI MULTE, IN FUNCTIE DE CAZ) CU ANVELOPE DE IARNA. MARE ATENTIE SI LA DATA FABRICATIEI!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	120
Size:	17.5 KB
ID:	3053928   Click image for larger version

Name:	data-anvelope.jpg
Views:	118
Size:	19.0 KB
ID:	3053929  

Last edited by Valentin_WLI; 03-12-14 at 10:16.
Valentin_WLI is offline  
Old 03-12-14, 10:13   #25
ulyjoker91

Stage 2
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 26
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

1.Aderenţa este mult mai bună. Cauciucurile de iarnă sunt mai moi decât cele de vară şi au fost gândite pentru temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Gândeşte-te aşa: un burete moale şi poros nu e foarte uşor de mutat pe o bucată de asfalt, în vreme ce un burete îngheţat bocnă se comportă ca un puc de hochei. Acum imaginează-ţi că anvelopa e buretele.
In cadrul aderentei mai pot intra si factori ca:distanta de franare sa fie cat mai scurta pe carosabilul acoperit cu zapada/polei/gheata.
Stabilitatea in curbe sa fie cat mai eficienta.
2.O anvelopă de iarnă e făcută pentru a se autocurăţa de zăpadă în timpul mersului, în vreme ce o anvelopă de vară e făcută pentru a se autocurăţa de apă.
3.Odata cu progresele facute in tehnologia de fabricatie a anvelopelor de iarna,ne putem bucura si de un consum mai scazut dar si de un zgomot redus la rulare.
ulyjoker91 is offline  
Old 03-12-14, 10:40   #26
dana.costinel.7

Stock
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 1
Thumbs up Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Salut,
Anvelopele de iarna sunt facute din silicati pentru temperaturile de iarna de sub 7- 8 grade.
Pe timp de vara aderenta este foarte proasta ( am intrat intr-un logan din fata mea in aprilie cu anvelope de iarna desi franasem cu ceva timp inainte m-am dus sanie).

Si intr-un an de zile s-a dus si anvelopa s-a tocit. - uzura prematura.

. Per total este afectata tinuta de drum a masinii. La viteze mari anvelopele oricum se incalzesc, cele de iarna au si riscul sa explodeze in mers.
dana.costinel.7 is offline  
Old 03-12-14, 10:47   #27
valentin16

Stage 5
 
valentin16's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 328
Member of:
[FORD]
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

1- îmbunătăţirea considerabila a manevrabilitatii automobilului
2- eficientizarea procesului de franare,in timp util.
3- aderenta(datorita compozitiei dar si a amprentei diferite,care le confera anvelopelor de iarna, o aderenta sporita pe carosabil umed si alunecos)
valentin16 is offline  
Old 03-12-14, 11:21   #28
Alyn93

Stage 5
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 474
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

O anvelopa de iarna trebuie sa se comporte mai bine la urmatoarele capitole in sezonul rece!

1: ADERENTA+FRANAREA! :
Cauciucurile de iarnă sunt mai moi decât cele de vară şi au fost gândite pentru temperaturi mai mici de 7 grade Celsius. Un exemplu concret: un burete moale şi poros nu e foarte uşor de mutat pe o bucată de asfalt, în vreme ce un burete îngheţat bocnă se comportă ca un puc de hochei.

2:PROFILUL : O anvelopă de iarnă e făcută pentru a se autocurăţa de zăpadă în timpul mersului, în vreme ce o anvelopă de vară e făcută pentru a se autocurăţa de apă.
Alyn93 is offline  
Old 03-12-14, 12:58   #29
ToranagaSama

Stock
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 9
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

Capitolele la care Anvelopele de iarna sunt mai bune sunt urmatoarele:
- aderenta pe carosabil umed / zapada / temperaturi scazute
- distanta de franare (eficienta franare) net superioara pe suprafete umede / zapada
- stabilitate crescuta atat la plecarea de pe loc cat si in mers (cu preponderenta in viraje)
ToranagaSama is offline  
Old 03-12-14, 13:15   #30
cata1812

Stage 2
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 49
Default Re: CONCURS: raspunde la intrebarea zilei si castigi zilnic un premiu!

In principiu, anvelopele unui autovehicul au urmatoarele functii: suporta greutatea acestuia, absoarb din socurile cauzate de suprafata drumului, asigura tractiunea si forta de franare, mentin si schimba directia de mers.
Atat anvelopele de vara cat si cele de iarna trebuie sa indeplineasca aceste functii in conditiile cele mai optime, raportat la conditiile meteo din sezonul pentru care au fost fabricate.
cata1812 is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -