Astazi prezint Ferrari 312PB Ickx - Regazzoni Monza 1000Km (1972). GMP 1/18.
Un bolid Ferrari pe care unii (majoritatea) il considera o masina urata. O masina de renume si o masina foarte apreciata (printre cunoscatori).
Numai unsprezece Ferrari 312 PB au fost construite între anii 1971 şi 1973. In 1971 Ferrari 312 PB a fost utilizat pentru teste, ca in anul urmator (1972) sa lanseze un atac asupra rivalilor, dominand pe circuite, si castigand fiecare cursa la care a participat.
Ferrari 312 PB a fost desenat si construit pentru a concura in Seria Internationala de Anduranta, probabil este cel mai de succes model Ferrari construit vreodata. 312-le a fost continuu modificat si a ajuns la perfectiune in anul 1972. Enzo Ferrari stia ca era nevoie de piloti talentati pentru ca masina sa devina castigatoare. 312 PB a lua 29 de starturi in 10 curse, fara Le Mans, ocupand locurile 1 si 2 in fiecare cu exceptia cursei Targa Florio, acolo unde a participat numai un 312 PB care a si castigat. Dominatia a continuat si in 1973, facand ca acest model sa fie cel mai de succes Ferrari pana la masinile de Formula 1 din era post 2000.
Una dintre masini noi construite pentru sezonul 1972, sasiu 0882, a inregistrat două victorii majore în acel an. Jacky Ickx şi Mario Andretti castigat cursa Sebring de 12 ore, iar la scurt timp după ce alaturi de Ickx s-a alaturat si Clay Regazzoni acestia au mai castigat inca o cursa si anume Monza 1000Km. Masina a suferit un accident in cursa din Nurburgring si s-a incercat repararea acestuia cu sasiul nr. 0884. In ciuda repararii bolidului, aceasta nu a mai concurat niciodata. In cele din urma masina a ajuns in fabuloasa colectia lui Setton. La inceputul anilor '90 bolidul a fost vandut, iar astazi face parte din colectia unui colectionar din Germania.