Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 30-09-11, 00:50   #31
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

In curand am sa va spun ce modificari s-au mai facut.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-11-11, 14:44   #32
Dan101

Stage 3
 
Dan101's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 133
Member of:
[4Rally]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Succes in continuare cu proiectul! Felicitari echipei RacingCode!
Dan101 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 07:44   #33
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Asa cum era de prevazut proiectul a continuat, dar nu pe partea de putere ci pe partea de transmisie, unde inca Mitsubishi nu a reusit sa rezolve toate problemele.
Cea mai mare problema se afla in cutia de viteze la diferentialul central si poate ca o sa radeti dar totul se trage de la piese care costa cativa euro.
Adica 4 bucati din punga asta:

Sunt 4 stifturi ce asigura pozitionarea si securizarea pe pozitie a bolturilor de sateliti, axele pe care satelitii de diferential lucreaza.

Eu am cunoscut aceasta problema inca de cand masina era noua fapt pentru care am si intervenit la Colina Motors folosind solutia lor de remediere pentru curse.
Au inlocuit stifturile de Evo X cu altele de Evo IX.
Urmeaza detalierea mai tarziu.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 13:26   #34
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Asa cum am promis revin cu explicatii si cu imagini.

Chiar daca operatia a fost facuta efectul a fost un fel de operatie reusita si pacientul mort. Dupa cca 1000-2000Km ce-i drept facuti in forta stifturile au cedat.

Unele au "rezistat" dar de fapt si ele s-au indoit, altele s-au faramitat in bucatiele dupa cum bine este exemplificat in pozele mele.
Efectul este urmatorul:

Din miscarii de rotatie bolturile satelitilor de diferential au iesit inafara.
Acolo unde se afla diferentialul in locasul lui in carterul cutiei de viteze spatiul este limitat si astfel boltul a izbit carcasa cand a iesit si apoi a inceput sa se invarta in ea.
In locul unde izbeste automat se sparge sau se fisureaza, apoi datorita miscarii de rotatie functioneaza ca un strung mancand din interiorul carcasei de cutie, zona diferentialului:

Santul acela frumos facut care se vede acum este opera boltului.
Cine se uita cu atentie vede ca intr-un loc e si strapunsa usor carcasa.

Acesta este un defect de productie si trebuie remediat, dupa parerea mea este o greseala de proiectare.
Ideea mea este sustinuta de faptulmca pe afara unde aceste masni se vand bine forumurile sunt pline de posesori care se plang de defectul asta.
In Romania sunt pioner dar nu singur pe lume .
Tot in sustinera acestei vine si multitudinea de solutii de rezolvare a problemei.
Un exemplu de la o alta masina:

Pe bolt se vad urme de gripaj datorare nu proastei prelucrari ci proastei ungeri. Lafel se vad urme si pe sateliti:

Aici este o poza de ansamblu ca sa vedeti foarte clar ceea ce evoc:

In imaginea urmatoare este carcasa fotografiata din exterior si astfel se vede cum s-a perforat, este identic ca la masina mea asa ca nu am incarcat de doua ori poze cu defect identic:

Si la interior, e mai rau decat la mine eu am mers f putin cu ea:

Oricum ce va arat eu este noroc daca putem sa spunem asa pt ca la altii a iesit spargand carcasa si distrugand mult mai multe.
Ca sa vedeti ce face o proasta proiectare, desi au tesituri pentru ungere pe bolturi ansamblul bolt-satelit ramane fara ulei:

Unii schimba bolturile si cred ca sunt fericiti:

Va spun eu ca sunt trecut prin asta mai devreme sau mai tarziu rezultatul este acelasi:

Rezolvarea arata altfel !
Asa cum am spus sunt multe solutii care mai de care mai nastrusnice.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 13:39   #35
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Kiturile pentru rezolvare sunt de la simple la foarte complexe si uneori ciudate dupa pareerea mea:

Mai sus este o varianta in care se ofera bolt, dar sa stiti ca nu reprezinta decat o amagire problema cu ungerea persista.
Cea mai extravaganta solutie este urmatoarea:


Nu-i asa ca par remiate de rusi , de fapt americanii le fac.
Asa au considerat ei ca luand ulei cu japca vor rezolva problema ca sa nu mai vorbom de faptul ca au sudat capetele de bolt... ce stift.
Aia masii ce o fi o fi.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 16:47   #36
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Acum am sa va prezint solutia adoptata de mine.
Sunt convins ca am ales cea mai buna solutie din cate exista.
Lucrurile bine facute de obicei inglobeaza inteligenta, materiale de buna calitate si manopera calificata astfel nu pot fi ieftine.
Suntem insa prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine!









Iar acum uitati imaginile cu diferentialul meu refacut in acest sistem:



Daca cineva doreste sa aplice o astfel de solutie pe masina lui costul este 1200 Euro.
Acest pret este valabil daca lasa masina si ne ocupam noi de tot, montat demontat...
Daca diferentialul este adus ca si piesa singulara costul scade insa nu recomandam.
Atentie acest pret este valabil in cazul in care totul functioneaza normal daca este vorba de o avarie, adica sparta carcasa... calculul de pret se face de la caz la caz.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:18   #37
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

problema pare ca afecteaza doar diff de evo x si solutia aceasta vine din UK
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:26   #38
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Exact din UK vine solutia.
Dar nu este singulara mai apare la catva modele de transport VW.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:30   #39
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

desigur ca inspiratia vine de la un diff oem, dar spre deosebire de cei din US cei din Uk au venit cu o solutie viabila( eu m-am intalnit la meeting MLR cu Cl..ew si chiar am luat si eu un set pt un x de provenienta US, pare se ca la rs nu apare problema, probabil utilizeaza piese de 9)
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:33   #40
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Singurele piese de evo 9 care se pot utiliza sunt stifturile in rest totul seamana din avion dar difera cu desavarsire.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:37   #41
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Probleme de ungere apar din cauza ca nu ajunge ulei intre satelit si bolt?Sau cantitatea de ulei din zona diferentialului este prea mica(forma carcasei nu permite stationarea unei cantitati mai mari de ulei)?
Din cate vad orificiile din carcasa diferentialului sunt foarte mici,producatorul optand pentru rezistenta mai mare in jurul bolturilor in defavoarea ungerii.Nu se poat mari orificiile?
Acest diferential este open?

Cu respect,
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b

Last edited by pasbogdan; 16-12-11 at 18:40.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:42   #42
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Problema este datorata faptului ca intre bolt si satelit nu ramane uleiul este eliminat.
Carterul cutiei este in regula si tine ulei in el.
Proiecarea boltului este gresita in aceasta configuratie.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:47   #43
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

da, problema vine de la lipsa de ungere a satelitului la nivelul axului , care duce la gripare si forfecarea boltului( de aceea solutiile sudate nu rezolva problema), de asemenea si uleiul folosit contribuie la problema
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 18:52   #44
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Nu inteleg de ce la un van de 400-500 nm cu tractiune spate un dif duce mai mulr decat un motor adica mai mult de 1mil km.Si bolturile nu au traiecte de ungere.De aceea am intrebat daca nu sunt prea mici gaurile din diferential.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 16-12-11, 19:16   #45
Claudiumxg

Stage 5
 
Claudiumxg's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 310
Default Re: MITSUBISHI LANCER EVOLUTION - multiple map

Quote:
Originally Posted by pasbogdan View Post
Nu inteleg de ce la un van de 400-500 nm cu tractiune spate un dif duce mai mulr decat un motor adica mai mult de 1mil km.Si bolturile nu au traiecte de ungere.De aceea am intrebat daca nu sunt prea mici gaurile din diferential.
problema e cimentarea axului satelitului , e calculata pt cuplu cu care vine masina din fabrica, o data cu modificarea curbei si valorii apar si problemele.
evo x este mai expus la probleme fiind o plaforma comuna cu mai multi fabricanti(chrisler/proton/hyundai/dodge si neexistand necesitatea omologarii pt gr.A...piesele nu mai au acelas tratament si specificatii din ratiuni de costuri
Claudiumxg is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -