Mini este o masina care inca din anii '60 a inceput sa scrie istorie, aparand in piata ca un concept aparte si datorita dimensiunilor, masei a primit si haine sportive.
Dupa preluarea marcii de catre BMW, producatorul german a introdus in piata mai multe modele printre care si stradalul sportiv
MINI COOPER S, varinata din care a derivat si Mini Cooper S Works sau cea de agrement-circuit John Cooper Works GP Kit.
Astazi vom face referire la unul din primle modele Cooper S din 2004 produse sub tutela BMW cu 163HP.
Modificari mecanice:
- schimbat raport de transmisie la compresor, acum se invarte ceva mai repede si asigura debite mai mari de aer.
- filru de aer ITG in carcasa originala
- evacuare inclusiv galerii de evacuare Top Gear
- bobina inductie MSD
- soft custom Racing Code
- injectoare cu debit mai mare
- decomprimare prin inlocuire de garnitura de chiulasa de la Cooper S Works
Inainte de a prezenta cateva imagini ale unei masini cunoscute in randul pasionatilor si mai ales a tunerilor doresc sa va spun ca aceasta masina nu este la prima incercare de setare electronica in Romania, vechiul proprietar incercand fara succes diferite alte variante de setare.
Din ceea ce mi s-a povestit despre masina am intels ca dupa ce s-au executat modificarile de compresor, evacure, si admisie s-a recurs la un soft custom dar rezultatul a fost destul de deprimant s-a ars garnitura de chiulasa.
Intelegand pericolul unei setari custom oarecum facute in orb, fara senzor de AFR, monitorizare de presiune si mai ales de detonatii a ales o varianta mai pitoreasca. A montat la un alt tuner unde a si setat un dispozitiv electronic numit
unichip (piggy back) care nu a dat satisfactie masina nefunctionand ca una de serie.
Din dorinta de a evita problemele si riscurile inutile am fost contactati pentru a seta corect aceasta masina, fapt pe care l-am si facut, iar acum avem placerea de a prezenta rezultatul.

Pentru a putea monitoriza totul foarte bine pe langa logarile facute direct din ECU s-au citit aditional AFR-ul si s-au monitorizat detonatiile cu ajutorul unui senzor de detonatii.
Dupa cum se vede in imagine senzorul de detonatii a fost montat in zona superioara a blocului motor in dreptul camerei de ardere si nu atarnat de vreo ureche de pe chiulasa cum am vazut ca mai monitorizeaza cate unii tachetii si culbutorii...

Luata usor de dimineata masina pana seara a fost gata fiind necesare mai mult de 10 trageri pana la obtinerea functionarii corecte dorite.
Deoarece masina a ajuns la noi deja modificata nu am putut releva un grafic cu masina stock, iar de la 4000rpm incepea sa functioneze chiar periculos asa ca am facut pasi corecti pana la obtinerea functionarii corecte cu AFR-ul dorit, fara detonatii si fara incingeri.
190 WBHP echvalentul a 216PS la motor sunt o valoare mare onorabila, mult peste ceea ce scoate un Mini Cooper S Works declarat si el peste 200PS.
Spre deosebire de alti tuneri, care probabil au ceva de ascuns noi o sa va postam un grafic cu puterea la motor si cea la roata suprapuse. Valorile afisate de Mustang fiind reale si opozabile orcarei masuratori corecte.