Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 21-11-12, 22:06   #1
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default MINI COOPER S & HC & JCW - custom tuning by Racing Code

Mini este o masina care inca din anii '60 a inceput sa scrie istorie, aparand in piata ca un concept aparte si datorita dimensiunilor, masei a primit si haine sportive.
Dupa preluarea marcii de catre BMW, producatorul german a introdus in piata mai multe modele printre care si stradalul sportiv
MINI COOPER S, varinata din care a derivat si Mini Cooper S Works sau cea de agrement-circuit John Cooper Works GP Kit.
Astazi vom face referire la unul din primle modele Cooper S din 2004 produse sub tutela BMW cu 163HP.

Modificari mecanice:

- schimbat raport de transmisie la compresor, acum se invarte ceva mai repede si asigura debite mai mari de aer.
- filru de aer ITG in carcasa originala
- evacuare inclusiv galerii de evacuare Top Gear
- bobina inductie MSD
- soft custom Racing Code
- injectoare cu debit mai mare
- decomprimare prin inlocuire de garnitura de chiulasa de la Cooper S Works

Inainte de a prezenta cateva imagini ale unei masini cunoscute in randul pasionatilor si mai ales a tunerilor doresc sa va spun ca aceasta masina nu este la prima incercare de setare electronica in Romania, vechiul proprietar incercand fara succes diferite alte variante de setare.
Din ceea ce mi s-a povestit despre masina am intels ca dupa ce s-au executat modificarile de compresor, evacure, si admisie s-a recurs la un soft custom dar rezultatul a fost destul de deprimant s-a ars garnitura de chiulasa.
Intelegand pericolul unei setari custom oarecum facute in orb, fara senzor de AFR, monitorizare de presiune si mai ales de detonatii a ales o varianta mai pitoreasca. A montat la un alt tuner unde a si setat un dispozitiv electronic numit unichip (piggy back) care nu a dat satisfactie masina nefunctionand ca una de serie.
Din dorinta de a evita problemele si riscurile inutile am fost contactati pentru a seta corect aceasta masina, fapt pe care l-am si facut, iar acum avem placerea de a prezenta rezultatul.



Pentru a putea monitoriza totul foarte bine pe langa logarile facute direct din ECU s-au citit aditional AFR-ul si s-au monitorizat detonatiile cu ajutorul unui senzor de detonatii.
Dupa cum se vede in imagine senzorul de detonatii a fost montat in zona superioara a blocului motor in dreptul camerei de ardere si nu atarnat de vreo ureche de pe chiulasa cum am vazut ca mai monitorizeaza cate unii tachetii si culbutorii...


Luata usor de dimineata masina pana seara a fost gata fiind necesare mai mult de 10 trageri pana la obtinerea functionarii corecte dorite.


Deoarece masina a ajuns la noi deja modificata nu am putut releva un grafic cu masina stock, iar de la 4000rpm incepea sa functioneze chiar periculos asa ca am facut pasi corecti pana la obtinerea functionarii corecte cu AFR-ul dorit, fara detonatii si fara incingeri.

190 WBHP echvalentul a 216PS la motor sunt o valoare mare onorabila, mult peste ceea ce scoate un Mini Cooper S Works declarat si el peste 200PS.
Spre deosebire de alti tuneri, care probabil au ceva de ascuns noi o sa va postam un grafic cu puterea la motor si cea la roata suprapuse. Valorile afisate de Mustang fiind reale si opozabile orcarei masuratori corecte.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by SEBASTIAN; 10-05-14 at 21:03. Reason: completare
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 09-02-14, 09:45   #2
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default John Cooper Works max power

Istoria continua!

MINI John Cooper Works S 1.6T, 128KW din 2012 injectie directa, cod caroserie R56.

In urma cu ceva timp la sediul nostru a ajuns acest model pentru o testare dyno. Proprietarul isi dorea mai mult de la masina desi in acel moment ea era deja tunata bine. Cu toate astea trebuie sa spunem ca majoritatea cifrelor vehiculate pe net de diversi tuneri sau persoane sunt eronate, mult mai mari decat permite realitatea.
Desi facem parte din aceasta lume a tunerilor ne asumam ceea ce spunem si declaram ca exista multi impostori, iar cum omului ii place sa auda ceea ce vrea sa auda cifrele mari valori in ghp sunt peste tot. Noi am ales alta cale, corecta in opinia a doi ingineri, partenerul meu si cu mine, am ales calea corecta, calea dreapta si nu vrem sa mintim clientii pentru ai face fericiti cu asta, iar apoi pe strada sa vada ca nu e chiar asa cum credea din grafice si sa nu-si explice apoi cum masini cu puteri mai mici(masurate corect) le creeaza probleme.
Asta este inca traim intr-o tara in care cultura auto este destul de jos, aproape inexistenta si nu trebuie sa ne suparam pe asta, multe sunt jos. Dar cand iti respecti meseria si ai tinuta morala demna nu poti sa te afunzi in rahatul strainilor pentru ca si ei o fac. Poate ca multi din lumea asta o fac doar pentru bani si e normal cand muncesti sa fi renumerat, dar cand esti ingineri si respecti muca depusa pe bancile scolii, cand iti respecti meseria, iar in plus e vorba si de pasiune si bucuria lucrului bine facut este frustrant sa vezi cum altii iti iau la misto inteligenta ... asa ca poate daca multi ar reactiona ar fi mai putini impostori. Clientii nu sunt de vina ei de obicei sunt naivi, dar daca ti-au dat masina pe mainile tale pentru banii primiti nu e frumos sa-i minti si sa-i aburesti cu fise dyno pline de cai precum miezul de la gogoasa infuriata.
Nu ma refer la masina asta care este lucrata bine, a ajuns pe maini bune si se vede cum arata ma refer la modul general cand cu valori reale trebuie sa concurezi fantasmagorii.
Oricum cei care doresc sa afiseze valori mari folosesc dyno mincinoase, eventual valori ghp .
Lasand frustrarea deoparte voi trece la lucruri concrete legate de aceasta masina, fiind bucurosi ca acest exemplat nu a ajuns pe mana unor neaveniti, atat la Brasov cat si la Bucuresti interventiile mecanice si piesele au fost de cea mai buna calitate.
Masina a revenit la noi pentru o resoftare custom cu turbina si injectoare stock.
Modificarile pe care le aveau erau putine dar foarte eficiente:
- intercooler marit
- evacuare dedicata modelului cu catalizator sport
- element filtrant aer admisie K&N
Avand masina pe stand cu aceste modificari am reusit sa o urcam la un maxim dictat de combustibil si turbina de 252BHP.(atasez graficul)
Pentru mai mult e nevoie de mai mult si probabil ca istoria nu e inca scrisa si inchisa, graficul prezentat fiind obtinut deja in urma cu mai mult timp.
In continuare masina este pe mana celor de la Colina Motorsport care in gneral lucreaza foarte bine si au service special destinat operatiunilor de motorsport. Colina un partener puternic, partener alaturi de care pe parcursul timpului am avum mai multe proiecte in general interesante si incununate de succes, dar asta nu-i impiedica sa-si atinga nivelul maxim de competenta.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140207_120801.jpg
Views:	150
Size:	261.6 KB
ID:	2937207   Click image for larger version

Name:	20140207_121013.jpg
Views:	79
Size:	185.3 KB
ID:	2937208   Click image for larger version

Name:	20140207_120936.jpg
Views:	151
Size:	200.1 KB
ID:	2937209  

Click image for larger version

Name:	20140207_120820.jpg
Views:	123
Size:	274.0 KB
ID:	2937210   Click image for larger version

Name:	20140207_120844.jpg
Views:	131
Size:	239.1 KB
ID:	2937211   Click image for larger version

Name:	20140207_140007.jpg
Views:	155
Size:	81.2 KB
ID:	2937212  


Last edited by SEBASTIAN; 15-02-14 at 06:08.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 14-03-14, 20:01   #3
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MINI COOPER S & JCW - custom tuning by Racing Code

Fara cuvinte!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140207_121045.jpg
Views:	193
Size:	249.0 KB
ID:	2954831   Click image for larger version

Name:	20140207_155037.jpg
Views:	150
Size:	285.6 KB
ID:	2954832   Click image for larger version

Name:	20140207_155054.jpg
Views:	160
Size:	290.5 KB
ID:	2954833  

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 06-04-14, 08:59   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MINI COOPER S & JCW - custom tuning by Racing Code

Pana la urma s-a improvizat ceva.
Doar unii oameni amatori in ale tuningului ar fi incercat o setare fara debitmetru la acest model. Sansele sa functioneze corect fara debitmetru in acest caz sunt infime de fapt zero dar din pacate tunerii mai bajbaie inca.
A fost o mare surpriza.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140325_115850.jpg
Views:	179
Size:	242.0 KB
ID:	2967005   Click image for larger version

Name:	20140325_120304.jpg
Views:	147
Size:	263.6 KB
ID:	2967006  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-05-14, 19:48   #5
racingcode

Stage 3
 
racingcode's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 155
Default Re: MINI COOPER S & JCW - custom tuning by Racing Code

MINI COOPER S HOT CHILI
Acest model fabricat in 2010 are din fabrica mai multi cai putere si este declarat cu 184, dar in realitate masina dezvolta pana la 176hp, iar dupa modificare masina a depasit bariera celor 200HP si 300Nm.
Intr-o simulare reala diferenta de metrii parcursi in treapta a 4-a, accelrend maxim de la 1500RPM pana la 6300RPM, a fost de 30m. Masina modificata in aceste conditii in acelasi timp de accelerare a parcurs cu 30m mai mult, acesta fiind avansul fata de versiunea stock.
Din anumite motive nu vom afisa imagini cu masina dar va vom prezenta ecu asa zis antituning echipat cu procesor Infineon Tricore pentru deblocare fiind necesare deschiderea fizica a acestuia.

Va rugam putina atentie la acest tip de testare dyno si anume testare la turatie constanta.
Aceasta masina a dezvoltat maxim 209 masurata astfel la 5850rpm zona unde in simulare stradala obtine puterea maxima.

https://www.youtube.com/watch?v=csla...ature=youtu.be
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20140509_133224.jpg
Views:	60
Size:	310.5 KB
ID:	2983074   Click image for larger version

Name:	20140509_133231.jpg
Views:	61
Size:	310.4 KB
ID:	2983075  
__________________
www.racingcode.ro
racingcode is offline   Reply With Quote
Old 10-05-14, 22:40   #6
Marian_nebunu

Stage 5
 
Marian_nebunu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,070
Default Re: MINI COOPER S & HC & JCW - custom tuning by Racing Code

treaba buna faceti voi
Marian_nebunu is offline   Reply With Quote
Old 11-05-14, 22:11   #7
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MINI COOPER S & HC & JCW - custom tuning by Racing Code

Multumim!
Din pacate, cateodata, trebuie sa reparam si ce au stricat altii ca in cazul Mini JCW.
Admisia pe care au reusit fortat sa o monteze ar fi fost in regula pe Hot Chili, acest model din fabrica nu are debitmetru din fabrica.

La JCW ambreiajul a fost inlocuit cu altul mult mai solid si performant. S-a folosit un kit inclusiv volanta cu masa simpla.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	photo 4.JPG
Views:	73
Size:	137.2 KB
ID:	2983697   Click image for larger version

Name:	photo 3.JPG
Views:	72
Size:	135.3 KB
ID:	2983698  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 16-05-14, 15:06   #8
johnny bravo

Stage 2
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 46
Default Re: MINI COOPER S & HC & JCW - custom tuning by Racing Code

Ce inseamna "- decomprimare prin inlocuire de garnitura de chiulasa de la Cooper S Works" ?
johnny bravo is offline   Reply With Quote
Old 16-05-14, 17:25   #9
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,518
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: MINI COOPER S & HC & JCW - custom tuning by Racing Code

Foarte simplu s-a folosit o garnitura de chiulasa de origine similara in mare dar putin mai groasa. Important este ca s-a pastrat calitatea fiind o piesa de origine si nu Cometic sau altceva...
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -