30-05-12, 07:53
|
#346
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Dyno tuning pentru o masina corecta din punct de vedere al puterilor declarate de producator.
|
|
|
01-06-12, 17:31
|
#347
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
RS5 AUDI
Modificarile mecanice sunt reprezentate doar de o evacuare de dupa galerii. Milltek. + Soft.
Probabil primul astfel de model modificat care din pacate asa cum vine nu este o bucurie pentru Audi.
Last edited by SEBASTIAN; 14-09-12 at 22:14.
Reason: Primul modificat din Romania.
|
|
|
08-06-12, 20:14
|
#348
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Cosider ca dyno este primul pas care trebuie facut in tuning.
Atunci cand se doreste modificarea, "tunarea" unei masini este foarte important sa cunoastem cateva aspecte:
- daca masina este in stare de functionare buna, pentru ca nimeni nu vrea sa lucreze pe o masina defecta;
- sa cunoastem puterea de la care se pleca in mod real, iar modificarile sa nu o afecteze in mod negativ;
- sa cunoastem exact rezultatul obtinut in urma modificarilor;
- sa avem mereu un punct de referinta corect si sa ne raportam mereu la el.
- ...
A lua de bune valorile care apar in publicatii, in fisele auto, in tot felul de materiale de informare este o greseala. Atat valorile date de producator cat si cele date de tuneri sunt in multe cazuri departe de adevar.
O abordare corecta este o abordare cinstita.
Mai mult decat faptul ca ne sunt clienti de dyno si ne platesc, iar noi ne respectam munca si bineinteles banii lor, ii admiram:
"Un om informat este un om puternic."
Sunt convins ca sunt foarte rare cazurile cand o persoana dupa ce a masurat masina la noi si a inteles cum functioneaza acest sistem de masurare mai pleaca in alta parte, in plus si preturile pentru cei care revin sunt mai mici.
|
|
|
14-06-12, 10:02
|
#349
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Zilele 12 si 13 / 06 / 2012 au fost doua zile dedicate setarii unei masini de grupa H5.
Subiectul este un Mitsubishi Lancer Evolution IX destinat intrecerilor de VTM Grupa H5.
Setarea in sine nu a durat atat de mult insa ne-am confruntat cu o multitudine de inconveniente mecanice si electronice aproape imposibil de remediat.
Mecanic masina avea o turbina Garrett GT35 la care s-a renuntat deoarece era reconditionata.
Niciodata, dar niciodata nu recomand folosirea in motorsport si nici in general a unor turbine reconditionate,mai ales cand discutam de performante serioase.
Dupa pornire si introducerea pe stand fara a apuca sa rulam cu masina am descoperit zgomote ciudate la turbina.
Nu vreau sa vorbesc de etansari ale sistemului de admisie, de reglaj BOV...
Astfel s-a ajuns sa se foloseasca o turbina stock care era functionala.
Masina inca mai necesita mici interventii mecanice dar cu toate astea nu ne-a impiedicat sa o setam si sa obtinem un rezultat foarte frumos. Probabil in curand am sa va expun graficul impresionant prin forma lui nu neaparat prin valoare insa cu o turbina de serie sa depasesti 600Nm si 400cp credem ca este o performanta care nu este la indemna oricui.
Totul s-a terminat noaptea tarziu si masina are timp sa primeasca ultile pregatiri pentru cursa din weekend de la Brasov.
ECU - stand alone Walbro TDD o electronica destul de des uzitata pe masinile de concurs, insa cu limitari, fiind de o gneratie mai veche.
Nu este prima masina pe care o setam cu electronica aceasta marca insa inca de ieri am observat la instalare ca sunt probleme cu instalatia electrica, apoi chiar cu ECU.
Partenerul meu Alexandru, specialistul nostru in electronica si setari a diagnosticat destul de rapid parte din functiile care nu functionau la acest ECU Walbro TDD.
In primul rand atentia ne-a fost atrasa de imposibilitatea de a comanda presiunea, ulterior observand si anomalii la iesirea de Mivec si electroventilator.
In aceste conditi operatia s-a oprit, masina a fost retrimisa la mecanica unde asa cum spuneam pe langa cateva chestiuni punctuale remediate s-a renuntat la agregatul de forta, adica la Garrett-ul GT35 in favoarea unei turbine Mitsubishi stock 16G.
Ajuns in laborator calculatorul a primit primul diagnostic corect: VIOL!!!
In ECU erau facute interventii de tip sudura nu lipitura in placa electronica cu cositor...erau piese lipsa, piese adaugate fara noima si rezultatul simplu ECU partial functional.
Cu toate astea se pare ca a functionat in trecut o etapa pe o masina de grupa N si se mira lumea de ce le plesnesc motoarele la cure, fara cotrol la presiune, fara MIVEC, dar fara ventilatoare... noi am denumuit viol si drept proba o sa va oferim imagini din ECU.
Last edited by SEBASTIAN; 14-06-12 at 12:08.
|
|
|
15-06-12, 18:57
|
#350
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Anulare DPF Fiat Doblo 1.3 MJet. Parca se trag una pe alta masinile astea la anularea filtrului de particule.
Chiptuning la Seat, de fapt o refacere de chiptuning facuta de un alt coleg de breasla.
Clientul a venit nemultumit de cum ii functiona masina la cei 145cp vanduti de o alta firma.
Inainte sa vina ne-a intrebat daca este necesar sa puna softul de serie.
Nu a fost necesar deoarece avem acces la o baza de date care include foarte multe din modelele europene, japoneze si americane.
Seat leon 1.4 TSI
- puterea declarata de producator 125cp iar cea masurata 125.5cp
- puterea obtinuta in urma operatiei de chiptuning declarata la 145cp, surprinzator putin mai mult cuplu si jumatate de cal in minus 125cp.
- puterea dupa resoftarea RC 145cp si 260Nm.
Comparand graficele relevate la softul de serie si cel modificat(care echipa masina la venire) am observat ca intr-o proportie de cca 80% din grafic curbele modificate erau suprapuse cu cele de serie.
Consideram ca modificarea pe care o avea declarata la 145cp este de fapt o incercare insa cea mai rea parte a fost ca functiona cu amestec sarac si avans foarte mare.
Last edited by SEBASTIAN; 15-06-12 at 19:08.
|
|
|
19-06-12, 23:24
|
#351
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Custom chiptuning
Chevrolet Corvette C6
|
|
|
22-06-12, 13:48
|
#352
|
Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 1,059
Member of: [BMW] [2 Roti] [Street 4 Cars] [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Dupa o luna de alergaturi, stres si transportat masina pe la tot felul de "mesteri" rezolvarea problemelor cu ECU AEM a venit de la Alexandru.
Multumesc Racing Code!
Tulcea here I come!
Last edited by SEBASTIAN; 24-06-12 at 11:46.
|
|
|
24-06-12, 11:47
|
#353
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Quote:
Originally Posted by squid
Dupa o luna de alergaturi, stres si transportat masina pe la tot felul de "mesteri" rezolvarea problemelor cu ECU AEM a venit de la Alexandru.
Multumesc Racing Code!
Tulcea here I come!
|
Multumim pentru cuvintele frumoase adresate!
Alexandru partenerul meu este expert in electronica si datorita lui nivelul tehnic se situeaza la standarde inalte.
Reparatiile noastre, au fost facute in conformitate cu standardele
internationale SMT Rework in vigoare din industria electronica,
respectiv IPC7711/IPC7721 .
Interventia este autorizata si suntem singurii autorizati sa facem asta in Romania.
Succes la Tulcea!
|
|
|
26-06-12, 01:45
|
#354
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Dyno & setare stand alone MegaSquirt®
Ford Fiesta 1.6 16v - Gr. N
|
|
|
26-06-12, 09:44
|
#355
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Este permis la N sa "adaugi" alt ECU?
|
|
|
27-06-12, 01:44
|
#356
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Cu conditia sa pastrezi cablajul original.
|
|
|
05-07-12, 22:34
|
#357
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,499
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Si daca tot a venit vorba de grupa N. Chiar ceva mai jos decat grupa N cu restricor pentru debutanti.
Stand Alone Walbro TDD
|
|
|
06-07-12, 16:48
|
#358
|
Peugeot Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,062
Member of: [4Rally] [PEUGEOT]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Restrictor pentru debutanti? De cand au voie debutantii cu integrale turbo de 300 cai?
|
|
|
06-07-12, 17:01
|
#359
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [AUDI]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Au voie pe dyno ))))
|
|
|
06-07-12, 17:04
|
#360
|
Peugeot Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,062
Member of: [4Rally] [PEUGEOT]
|
Re: DYNAMOMETRU AWD MUSTANG la sediul RACINGCODE
Good one!
|
|
|
|
|