Salut!
M-am hotarat sa deschid si eu topic sa imi prezint bestia dupa un an si ceva de cand am achizitionat-o.
Masina este fostul CRY, s-a plimbat pe la Constanta unde a fost zugravita in acest verde, i s-a montat un 2.5 24 valve (M50B25) si a ajuns inapoi in Bucuresti, la VECU care la randul lui i-a montat un sistem NOS, apoi un kit turbo.
Masina am luat-o de la el si am inceput modificarile.
Ursul avea o turbina Hibrid GT28, wastegate extern, galerie din inox T3, injectoare de 315cc, blow off HKS SSQV 1, o pompa de benzina de Mercedes (nu stiu ce model, o am prin garaj...), fara debitmetru, fara sonda lambda si un soft custom, cutie GETRAG (tot Getrag are si acum, dar urmeaza un ZF), si un ambreiaj sport in 6 bucati si volanta cu masa simpla de la M50B20, ceas de boost de la Racetech. (prins in plafon langa oglinda cu o negresa).
Fortza!
In prima faza am schimbat grupul autoblocant care era 3.45 (si in loc s-o dau in liniutze incepusem s-o iau de-a latu' pe toate stradutzele si nu era treaba nici la curse).
Am fost la fratele LAFu si am achizitionat una bucata grup 2.65 care m-a linistit cu derapajele dar viteza maxima ma duc sus de tot.
Am cumparat si o bara stabilizatoare spate masina nedetinand asa ceva pana la acea ora.
Automat s-a mai ashezat verziciunea pe strada.
Neavand sonda lambda si debitmetru eram foarte nemultumit de consum, indiferent daca eram la curse sau mergeam normal. Masina nu statea de niciun fel la ralanti, nu puteam merge fara sa o tin neaccelerata si nu se alimenta ca lumea si mereu riscam sa sparg motorul.
La 1 decembrie 2009 a intrat in garaj si am inceput sa strang bani si sa adun piese sa facem verdeatza sa zboare asa cum trebuie impreuna cu Mihai Nebunu (cu E36-le Turbo TOP) si cu Ionut NSL.
In aprilie dupa ce s-a terminat cu zapezile si au inceput sa iasa ghioceii au inceput si comenzile.
Injectoare BOSCH de 440cc, Bujii reci NGK, pompa benzina Walbro de 255 LPH, si o turbina Hibrid GT35/40 (cu compresorul GT35 si Turbina GT40 cu racire pe apa).
Am cumparat un oilcooler de M3 (masina nu detinea deloc), am tras furtunele si fitingurile la oilcooler si la turbina.
Am facut o alta galerie de evacuare cea de inox fiind tzandari, scapau gazele de ziceai ca e gater.
Am schimbat radiatorul de apa cu vas pe el, mic de 1.8 cu unul de 2.5 12v.
Am schimbat discurile de frana fatza cu unele ventilate si striate de la ATE si discurile spate pentru ca la cel de pe partea stanga nici macar nu mai era placutza prezenta macar
iar discul se distrusese de tot aproape.
Mi-am luat un volan un pic mai mare fiindca cel cu care venise masina de la Vecu era o saracie MOMO de-ti inodai mainile in el si masina neavand servo era sala de fortza verde!
Nu mai zic ce belele am avut cu butucl ca erau filetele duse si incet incet au cazut shuruburile din el. Intrebati-l pe Bobby MOM ce fatza a facut cand ne alergam intr-o seara prin oras si la un momendat m-a vazut cum ii arat volanul si incetinesc sa ii mai prind din mers suruburile. Fortzaaa!!!
Am schimbat turbina, bujii, injectoare, pompa de benzina, am cumparat debitmetru de Porsche, sonda lambda pentru 2.5 24v si am plecat la shufa, fortza-fortza-fortza-fortza la Ionut NSL sa-mi puna soft de la Actvie Autowerke.
Am pus ulei Castrol RS 10W60 Fortza, dupa care masina a pornit la sfert de cheie.
Masina nu mai consuma benzina deloc ca la balamuc. Se comporta ca orice masina normala in trafic, cu un consum decent si softul este de buna calitate si nu risc aiurea sa sparg motorul.
Am imprumutat si un ceas de AFR de la cineva si si se pare ca este in parametri ok si amestecul.
Singurele probleme pe care le-am mai intimpinat au fost cu wastegate-ul. Cel vechi facea maxim 0,5 bar.
Fisa Dyno primita de la Exelixis in vremea cand masina fusese la Vecu arata 295 CP la 6200 rpm si 360 Nm la 4600 rpm.
Eu n-am reusit sa ajung inca in noua configuratie la ei desi sunt foarte curios sa vad cu cat s-au modificat parametri.
Cand am iesit in probe primele dati, wastegate-ul facand probleme am avut presiune foarte mare si luam piciorul din gaz repede sa nu sparg motorul. Presiune pana la 1.5 bar.
Garnitura de chiuloasa este una metalica de la COMETIC de 3 mm.
Zilele trecute prietenul meu Mihai Nebunu a reusit sa-mi schimbe garnitura la un wastegate si asta ar face presiune undeva la 0.8 - 0.9 bar.
De ajuns pentru aceasta garnitura de chiuloasa. Sa nu riscam aiurea sa ne batem joc de acest motor.
Au mai fost probleme cu franele, cedand cateva garniruri la pompa si ramanand fara frane pe drum cand veneam de la Tg Secuiesc chiar la iesirea din Brasov pe Timis... S-au rezolvat toate problemele, am schimbat setul de garnituri la pompa si e ok acum.
Am schimbat si suspensia, masina avea suspensie Monroe pe ulei, acum detinand Koni pe gaz, mai rigida si mult mai sigura.
Am schimbat scaunele de la Sandtler care erau reglabile si cu spatar rabatabil cu unele de la COBRA, modelul Monaco, fixe, galbene, cu centuri sport de la SCHROTH, albastre, suport de ceas de boost de la BSR.
Jantele sunt RIAL Nogaro pe 17" cu anvelope 225/45 pe spate si 205/40 pe fata.
Va dati seama ce paleta de culori are tzigania mea verde, da?
N-am vrut sa fie asa, dar m-a interesat sa fie cat mai sport si n-a mai contat culori si nimic. Vrem sa fuga nu sa arate bine.
D-aia si barele din fibra vor ramane pe masina, mai ales ca bara fatza ascunde atat de bine imensitatea de intercooler, surpriza shmecherilor din trafic.
Detine xenon si plasme in bord in doua culori (bleu sau verde) pe care sincer cred ca le dau jos fiindca nu ma pasioneaza treburile astea.
O sa-i mai montez una bucata mp3 player sa nu ma plictisesc la drum intins.
Ghinioane?
La legalele la care am reusit sa ajung, Tg Secuiesc si Braila-Ianca, a plouat si n-am reusit sa vad un timp profi pe 402 m.
Sper in primavara sa reusesc un timp bun. Eu sper undeva la 12.5 - 13.00 sec.