Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Masina mea BMW Seria 3

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 02-11-10, 18:35   #1
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Salut!
M-am hotarat sa deschid si eu topic sa imi prezint bestia dupa un an si ceva de cand am achizitionat-o.
Masina este fostul CRY, s-a plimbat pe la Constanta unde a fost zugravita in acest verde, i s-a montat un 2.5 24 valve (M50B25) si a ajuns inapoi in Bucuresti, la VECU care la randul lui i-a montat un sistem NOS, apoi un kit turbo.
Masina am luat-o de la el si am inceput modificarile.

Ursul avea o turbina Hibrid GT28, wastegate extern, galerie din inox T3, injectoare de 315cc, blow off HKS SSQV 1, o pompa de benzina de Mercedes (nu stiu ce model, o am prin garaj...), fara debitmetru, fara sonda lambda si un soft custom, cutie GETRAG (tot Getrag are si acum, dar urmeaza un ZF), si un ambreiaj sport in 6 bucati si volanta cu masa simpla de la M50B20, ceas de boost de la Racetech. (prins in plafon langa oglinda cu o negresa). Fortza!

In prima faza am schimbat grupul autoblocant care era 3.45 (si in loc s-o dau in liniutze incepusem s-o iau de-a latu' pe toate stradutzele si nu era treaba nici la curse).
Am fost la fratele LAFu si am achizitionat una bucata grup 2.65 care m-a linistit cu derapajele dar viteza maxima ma duc sus de tot.
Am cumparat si o bara stabilizatoare spate masina nedetinand asa ceva pana la acea ora.
Automat s-a mai ashezat verziciunea pe strada.

Neavand sonda lambda si debitmetru eram foarte nemultumit de consum, indiferent daca eram la curse sau mergeam normal. Masina nu statea de niciun fel la ralanti, nu puteam merge fara sa o tin neaccelerata si nu se alimenta ca lumea si mereu riscam sa sparg motorul.

La 1 decembrie 2009 a intrat in garaj si am inceput sa strang bani si sa adun piese sa facem verdeatza sa zboare asa cum trebuie impreuna cu Mihai Nebunu (cu E36-le Turbo TOP) si cu Ionut NSL.

In aprilie dupa ce s-a terminat cu zapezile si au inceput sa iasa ghioceii au inceput si comenzile.
Injectoare BOSCH de 440cc, Bujii reci NGK, pompa benzina Walbro de 255 LPH, si o turbina Hibrid GT35/40 (cu compresorul GT35 si Turbina GT40 cu racire pe apa).
Am cumparat un oilcooler de M3 (masina nu detinea deloc), am tras furtunele si fitingurile la oilcooler si la turbina.
Am facut o alta galerie de evacuare cea de inox fiind tzandari, scapau gazele de ziceai ca e gater.
Am schimbat radiatorul de apa cu vas pe el, mic de 1.8 cu unul de 2.5 12v.
Am schimbat discurile de frana fatza cu unele ventilate si striate de la ATE si discurile spate pentru ca la cel de pe partea stanga nici macar nu mai era placutza prezenta macar iar discul se distrusese de tot aproape.
Mi-am luat un volan un pic mai mare fiindca cel cu care venise masina de la Vecu era o saracie MOMO de-ti inodai mainile in el si masina neavand servo era sala de fortza verde!
Nu mai zic ce belele am avut cu butucl ca erau filetele duse si incet incet au cazut shuruburile din el. Intrebati-l pe Bobby MOM ce fatza a facut cand ne alergam intr-o seara prin oras si la un momendat m-a vazut cum ii arat volanul si incetinesc sa ii mai prind din mers suruburile. Fortzaaa!!!
Am schimbat turbina, bujii, injectoare, pompa de benzina, am cumparat debitmetru de Porsche, sonda lambda pentru 2.5 24v si am plecat la shufa, fortza-fortza-fortza-fortza la Ionut NSL sa-mi puna soft de la Actvie Autowerke.
Am pus ulei Castrol RS 10W60 Fortza, dupa care masina a pornit la sfert de cheie.
Masina nu mai consuma benzina deloc ca la balamuc. Se comporta ca orice masina normala in trafic, cu un consum decent si softul este de buna calitate si nu risc aiurea sa sparg motorul.
Am imprumutat si un ceas de AFR de la cineva si si se pare ca este in parametri ok si amestecul.
Singurele probleme pe care le-am mai intimpinat au fost cu wastegate-ul. Cel vechi facea maxim 0,5 bar.
Fisa Dyno primita de la Exelixis in vremea cand masina fusese la Vecu arata 295 CP la 6200 rpm si 360 Nm la 4600 rpm.
Eu n-am reusit sa ajung inca in noua configuratie la ei desi sunt foarte curios sa vad cu cat s-au modificat parametri.
Cand am iesit in probe primele dati, wastegate-ul facand probleme am avut presiune foarte mare si luam piciorul din gaz repede sa nu sparg motorul. Presiune pana la 1.5 bar.
Garnitura de chiuloasa este una metalica de la COMETIC de 3 mm.
Zilele trecute prietenul meu Mihai Nebunu a reusit sa-mi schimbe garnitura la un wastegate si asta ar face presiune undeva la 0.8 - 0.9 bar.
De ajuns pentru aceasta garnitura de chiuloasa. Sa nu riscam aiurea sa ne batem joc de acest motor.
Au mai fost probleme cu franele, cedand cateva garniruri la pompa si ramanand fara frane pe drum cand veneam de la Tg Secuiesc chiar la iesirea din Brasov pe Timis... S-au rezolvat toate problemele, am schimbat setul de garnituri la pompa si e ok acum.
Am schimbat si suspensia, masina avea suspensie Monroe pe ulei, acum detinand Koni pe gaz, mai rigida si mult mai sigura.
Am schimbat scaunele de la Sandtler care erau reglabile si cu spatar rabatabil cu unele de la COBRA, modelul Monaco, fixe, galbene, cu centuri sport de la SCHROTH, albastre, suport de ceas de boost de la BSR.
Jantele sunt RIAL Nogaro pe 17" cu anvelope 225/45 pe spate si 205/40 pe fata.
Va dati seama ce paleta de culori are tzigania mea verde, da?
N-am vrut sa fie asa, dar m-a interesat sa fie cat mai sport si n-a mai contat culori si nimic. Vrem sa fuga nu sa arate bine.
D-aia si barele din fibra vor ramane pe masina, mai ales ca bara fatza ascunde atat de bine imensitatea de intercooler, surpriza shmecherilor din trafic.
Detine xenon si plasme in bord in doua culori (bleu sau verde) pe care sincer cred ca le dau jos fiindca nu ma pasioneaza treburile astea.
O sa-i mai montez una bucata mp3 player sa nu ma plictisesc la drum intins.
Ghinioane?
La legalele la care am reusit sa ajung, Tg Secuiesc si Braila-Ianca, a plouat si n-am reusit sa vad un timp profi pe 402 m.
Sper in primavara sa reusesc un timp bun. Eu sper undeva la 12.5 - 13.00 sec.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	bmw.jpg
Views:	1596
Size:	81.6 KB
ID:	1722401   Click image for larger version

Name:	bmw2.jpg
Views:	1107
Size:	78.5 KB
ID:	1722402   Click image for larger version

Name:	IMAGE_401.jpg
Views:	1062
Size:	788.2 KB
ID:	1722403  

Click image for larger version

Name:	05122009.jpg
Views:	460
Size:	428.1 KB
ID:	1722404   Click image for larger version

Name:	IMAGE_356.jpg
Views:	559
Size:	613.6 KB
ID:	1722405   Click image for larger version

Name:	P1020522.JPG
Views:	657
Size:	3.49 MB
ID:	1722406  

Click image for larger version

Name:	P1020580.JPG
Views:	170
Size:	3.18 MB
ID:	1722407   Click image for larger version

Name:	P1020581.JPG
Views:	88
Size:	3.52 MB
ID:	1722408   Click image for larger version

Name:	P1020720.JPG
Views:	817
Size:	3.45 MB
ID:	1722409  

Click image for larger version

Name:	P1020527.JPG
Views:	178
Size:	2.99 MB
ID:	1722410   Click image for larger version

Name:	IMAGE_427.jpg
Views:	376
Size:	640.7 KB
ID:	1722433   Click image for larger version

Name:	IMAGE_438.jpg
Views:	238
Size:	518.0 KB
ID:	1722434  

Click image for larger version

Name:	IMAGE_442.jpg
Views:	1207
Size:	771.1 KB
ID:	1722435   Click image for larger version

Name:	IMAGE_444.jpg
Views:	379
Size:	608.9 KB
ID:	1722436   Click image for larger version

Name:	IMAGE_523.jpg
Views:	193
Size:	543.8 KB
ID:	1722437  

Click image for larger version

Name:	IMAGE_526.jpg
Views:	284
Size:	627.6 KB
ID:	1722438   Click image for larger version

Name:	ianca 2.jpg
Views:	544
Size:	1.53 MB
ID:	1722439   Click image for larger version

Name:	ianca 7.jpg
Views:	657
Size:	1.39 MB
ID:	1722440  

Click image for larger version

Name:	ianca 8.jpg
Views:	608
Size:	1.30 MB
ID:	1722442   Click image for larger version

Name:	tg secuiesc.jpg
Views:	1372
Size:	129.8 KB
ID:	1722450   Click image for larger version

Name:	DYNO NBL.jpg
Views:	982
Size:	148.4 KB
ID:	1722452  

__________________

If I win, I take the cash and I take the respect!™
2006 - VAUXHALL CORSA B - 1.2 45CP - Prima masina de DRIFT din Romania cu tractiune fata!
2006 - OPEL VECTRA - C20NE
2007 - 2009 - VW VENTO VR6
2009 - BMW E30 TURBO
2012 - VW GOLF MK5 GTI
PIESE TUNING PE COMANDA:
TURBINE, INJECTOARE, POMPE BENZINA, WASTEGATE, BLOW-OFF, INTERCOOLERE, DISCURI FRANA PERFORATE/STRIATE, KIT-URI AMBREIAJ SPORT SAU ORIGINALE, SUSPENSII, ETC.
CONTACT: donu_vr6@yahoo.com
DONU' is offline  
Old 02-11-10, 18:43   #2
jipianu

Stage 5
 
jipianu's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,458
Member of:
[Moderators]
Default Re: Ursul Turbo COSMOTE

Interesant proiectul

ps. ar trebui astia de la cosmote sda te sponsorizeze
jipianu is offline  
Old 02-11-10, 18:43   #3
mihairadu

Stage 3
 
mihairadu's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 154
Member of:
[2 Roti]
Default Re: Ursul Turbo COSMOTE

Sa o stapanesti sanatos in continuare si sa ii spui sa aiba grija de tine!
Imi plac foarte mult jentile dar si vopseaua este una frumoasa, o scoate in evidenta...
Succes pe viitor!
mihairadu is offline  
Old 02-11-10, 18:45   #4
NXdev

Stage 5
 
NXdev's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 3,273
Member of:
[Honda]
Default Re: Ursul Turbo COSMOTE

Felicitari pentru proiect Donu.Imi place mult culoarea .Succes la urmatoarele competitii.Esti din bucuresti ?
NXdev is offline  
Old 02-11-10, 18:49   #5
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: Ursul Turbo COSMOTE

Quote:
Originally Posted by NXdev View Post
Felicitari pentru proiect Donu.Imi place mult culoarea .Succes la urmatoarele competitii.Esti din bucuresti ?

Multumesc!
Intr-adevar, Cosmote-ul ar trebui sa-mi fie sponsor, dar sa avem si rezultate pentru treaba asta.
Sunt din Ploiesti! Aproape oricum!
DONU' is offline  
Old 02-11-10, 18:52   #6
NXdev

Stage 5
 
NXdev's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 3,273
Member of:
[Honda]
Default Re: Ursul Turbo COSMOTE

Quote:
Originally Posted by DONU' View Post
Multumesc!
Intr-adevar, Cosmote-ul ar trebui sa-mi fie sponsor, dar sa avem si rezultate pentru treaba asta.
Sunt din Ploiesti! Aproape oricum!
Cu siguranta ai rezultate , si o sa ai si mai bune cu timpul.
NXdev is offline  
Old 02-11-10, 18:52   #7
dragos002

Stage 5
 
dragos002's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 709
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Smecher rau ursul asta . Si faza cu volanul este cea mai tare ))
dragos002 is offline  
Old 02-11-10, 18:54   #8
plictisit

Stage 5
 
plictisit's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 5,135
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[PARTICIPANT CURSE]
[Inferno Motorsport]
[Echipa de sprijin]
[4Rally]
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

foarte tare masina, singurele minusuri din partea mea sunt pentru bara fata si bara spate care nu prea sunt pe gustul meu, dar daca tie iti plac e ok, si sunt nerabdator sa o vad la legale ! bafta
__________________
There's a simple rule when buying a car. If it's been modified, especially lowered, walk away.
plictisit is offline  
Old 02-11-10, 18:57   #9
Skillzu
BMW Specialist

Stage 5
 
Skillzu's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,268
Member of:
[Moderators]
[BMW]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Ma vere, da' mult ai scris
Ai muncit si la asta de ai innebunit, si multa rabdare, numai respecte!
Sunt foarte curios cum se misca asta 'mica' ...

Quote:
Originally Posted by plictisit View Post
foarte tare masina, singurele minusuri din partea mea sunt pentru bara fata si bara spate care nu prea sunt pe gustul meu, dar daca tie iti plac e ok, si sunt nerabdator sa o vad la legale ! bafta
Aici nu mai e vorba de bari, e vorba de altceva
Nici el nu cred ca se omoara dupa bari, dar cand aparea masina asta acum 6?! ani si ceva, pe interval, era senzatie! O masina cu MULTA istorie in spate!
Spoilerele alea iti aduc aminte ca e unul din ursii aia din brigada 'veche'

Last edited by Skillzu; 02-11-10 at 19:00.
Skillzu is offline  
Old 02-11-10, 18:58   #10
Marian_nebunu

Stage 5
 
Marian_nebunu's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 4,070
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

arzatear focu seama cu iguana mea

marfa rau masina...am avut placerea sa merg cu ea cand era la Vecu ...sa o stapanesti sanatos...stiu ca ai grija de ea...ca ejti un sandilau si ai bagat multi bani in ea !!!....marfa rau iguana asta a ta ...si cine stie poate vin cu soparla intr-o zi la ploiesti sa facem o sedinta foto )))))))))))))))numai bine te saluta MAREAN CARE ESTE PHA PERSOANA
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC04565.JPG
Views:	330
Size:	1.29 MB
ID:	1722477  
Marian_nebunu is offline  
Old 02-11-10, 19:11   #11
bobiMOM

Stage 5
 
bobiMOM's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 1,217
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Hiiii mah.....Prazu` in fortza pe internet vere!!!!!!!!!!

Multa munca si sacrificii, asta ca stiu mai bine....Sincere felicitari Boss!

Volanul e fixat da????)))))))))))))
bobiMOM is offline  
Old 02-11-10, 19:18   #12
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Zau Mariene, te asteapta fratili tau!
Multumesc Skillzu-le!
Am avut rabdare ca intr-un an s-au adunat atatea povesti!
Referitor la faza cu volanul, aia e doar o faza, s-au intamplate multe rau cu masina asta.
Spre exemplu, trapa nu mai are mecanism (apropos, imi caut trapa), si la fix 160 km la ora incepe sa flambeze de nebuna.

Pentru mine este ca un avertizor de viteza
Apoi OBC-ul nu e prins in plafon, si il mai scot din cand in cand si mai fac cate-o socoteala ca pe calculatorul de buzunar! (sa imi fac timp intr-o zi sa-i trag firele).

Fara frane am ramas cand mi s-a stricat pompa pe Timisul de Sus.

Placuztele pe spate le-am pierdut cand franam intr-o seara pe DN.

Cand am luat-o de la Bucuresti ii atarna cablul de frana de mana si imi facea lumea semne sa opresc ca iau foc, atarna cablul si facea scantei.

Am luat o groapa intr-o zi si mi-a sarit vopseaua dupa aripa dupa partea dreapta. Mult kit acolo... Mi-am luat doua aripi bune si cand oi avea bani sa le montez si sa le revopsesc. Am mai incercat o revopsire cand mi-a sarit vopseaua dar se pare ca baiatu n=a nimerit codul de culoare.
Apropos, daca stie cineva fostul proprietar de la Constanta sa-mi zica si mie codul de culoare.

Sa-mi mai aduc aminte ce-am mai patit si sa va mai povestesc.

Oricum, incet incet a inceput sa iasa la lumina. Sper sa fie Fortza!
DONU' is offline  
Old 02-11-10, 19:42   #13
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Un filmulet de la Tg Secuiesc cand aderentza pentru mine parea ceva din filmele SF.

https://www.youtube.com/watch?v=1aU-fikxwQo
DONU' is offline  
Old 02-11-10, 19:44   #14
DONU'
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
DONU''s Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 5,037
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[4Rally]
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Quote:
Originally Posted by Marian_nebunu View Post
arzatear focu seama cu iguana mea
marfa rau masina...am avut placerea sa merg cu ea cand era la Vecu numai bine te saluta MAREAN CARE ESTE PHA PERSOANA
Vezi ca si Vecu a mers cu ea dupa ce am schimbat tot ce am enumerat mai sus si a zis ca e alta masina si ca e mult mai grava.
DONU' is offline  
Old 02-11-10, 19:45   #15
pwr_bz

Stage 5
 
pwr_bz's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 4,289
Default Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE

Era si vremea sa iti prezinti "euglena"
Spor la treaba cu ea.
pwr_bz is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -