Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea BMW Seria 3 (https://forum.4tuning.ro/643-masina-mea-bmw-seria-3.html)
-   -   E30 - Ursul Turbo COSMOTE (https://forum.4tuning.ro/643-masina-mea-bmw-seria-3/218229-e30-ursul-turbo-cosmote.html)

DONU' 02-11-10 18:35

E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
21 Attachment(s)
Salut!
M-am hotarat sa deschid si eu topic sa imi prezint bestia dupa un an si ceva de cand am achizitionat-o.
Masina este fostul CRY, s-a plimbat pe la Constanta unde a fost zugravita in acest verde, i s-a montat un 2.5 24 valve (M50B25) si a ajuns inapoi in Bucuresti, la VECU care la randul lui i-a montat un sistem NOS, apoi un kit turbo.
Masina am luat-o de la el si am inceput modificarile.

Ursul avea o turbina Hibrid GT28, wastegate extern, galerie din inox T3, injectoare de 315cc, blow off HKS SSQV 1, o pompa de benzina de Mercedes (nu stiu ce model, o am prin garaj...), fara debitmetru, fara sonda lambda si un soft custom, cutie GETRAG (tot Getrag are si acum, dar urmeaza un ZF), si un ambreiaj sport in 6 bucati si volanta cu masa simpla de la M50B20, ceas de boost de la Racetech. (prins in plafon langa oglinda cu o negresa). :D Fortza!

In prima faza am schimbat grupul autoblocant care era 3.45 (si in loc s-o dau in liniutze incepusem s-o iau de-a latu' pe toate stradutzele si nu era treaba nici la curse).
Am fost la fratele LAFu si am achizitionat una bucata grup 2.65 care m-a linistit cu derapajele dar viteza maxima ma duc sus de tot.
Am cumparat si o bara stabilizatoare spate masina nedetinand asa ceva pana la acea ora.
Automat s-a mai ashezat verziciunea pe strada.

Neavand sonda lambda si debitmetru eram foarte nemultumit de consum, indiferent daca eram la curse sau mergeam normal. Masina nu statea de niciun fel la ralanti, nu puteam merge fara sa o tin neaccelerata si nu se alimenta ca lumea si mereu riscam sa sparg motorul.

La 1 decembrie 2009 a intrat in garaj si am inceput sa strang bani si sa adun piese sa facem verdeatza sa zboare asa cum trebuie impreuna cu Mihai Nebunu (cu E36-le Turbo TOP) si cu Ionut NSL.

In aprilie dupa ce s-a terminat cu zapezile si au inceput sa iasa ghioceii au inceput si comenzile.
Injectoare BOSCH de 440cc, Bujii reci NGK, pompa benzina Walbro de 255 LPH, si o turbina Hibrid GT35/40 (cu compresorul GT35 si Turbina GT40 cu racire pe apa).
Am cumparat un oilcooler de M3 (masina nu detinea deloc), am tras furtunele si fitingurile la oilcooler si la turbina.
Am facut o alta galerie de evacuare cea de inox fiind tzandari, scapau gazele de ziceai ca e gater.
Am schimbat radiatorul de apa cu vas pe el, mic de 1.8 cu unul de 2.5 12v.
Am schimbat discurile de frana fatza cu unele ventilate si striate de la ATE si discurile spate pentru ca la cel de pe partea stanga nici macar nu mai era placutza prezenta macar :D iar discul se distrusese de tot aproape.
Mi-am luat un volan un pic mai mare fiindca cel cu care venise masina de la Vecu era o saracie MOMO de-ti inodai mainile in el si masina neavand servo era sala de fortza verde!
Nu mai zic ce belele am avut cu butucl ca erau filetele duse si incet incet au cazut shuruburile din el. Intrebati-l pe Bobby MOM ce fatza a facut cand ne alergam intr-o seara prin oras si la un momendat m-a vazut cum ii arat volanul si incetinesc sa ii mai prind din mers suruburile. Fortzaaa!!!
Am schimbat turbina, bujii, injectoare, pompa de benzina, am cumparat debitmetru de Porsche, sonda lambda pentru 2.5 24v si am plecat la shufa, fortza-fortza-fortza-fortza la Ionut NSL sa-mi puna soft de la Actvie Autowerke. :D
Am pus ulei Castrol RS 10W60 Fortza, dupa care masina a pornit la sfert de cheie. :D
Masina nu mai consuma benzina deloc ca la balamuc. Se comporta ca orice masina normala in trafic, cu un consum decent si softul este de buna calitate si nu risc aiurea sa sparg motorul.
Am imprumutat si un ceas de AFR de la cineva si si se pare ca este in parametri ok si amestecul.
Singurele probleme pe care le-am mai intimpinat au fost cu wastegate-ul. Cel vechi facea maxim 0,5 bar.
Fisa Dyno primita de la Exelixis in vremea cand masina fusese la Vecu arata 295 CP la 6200 rpm si 360 Nm la 4600 rpm.
Eu n-am reusit sa ajung inca in noua configuratie la ei desi sunt foarte curios sa vad cu cat s-au modificat parametri.
Cand am iesit in probe primele dati, wastegate-ul facand probleme am avut presiune foarte mare si luam piciorul din gaz repede sa nu sparg motorul. Presiune pana la 1.5 bar.
Garnitura de chiuloasa este una metalica de la COMETIC de 3 mm.
Zilele trecute prietenul meu Mihai Nebunu a reusit sa-mi schimbe garnitura la un wastegate si asta ar face presiune undeva la 0.8 - 0.9 bar.
De ajuns pentru aceasta garnitura de chiuloasa. Sa nu riscam aiurea sa ne batem joc de acest motor.
Au mai fost probleme cu franele, cedand cateva garniruri la pompa si ramanand fara frane pe drum cand veneam de la Tg Secuiesc chiar la iesirea din Brasov pe Timis... S-au rezolvat toate problemele, am schimbat setul de garnituri la pompa si e ok acum.
Am schimbat si suspensia, masina avea suspensie Monroe pe ulei, acum detinand Koni pe gaz, mai rigida si mult mai sigura.
Am schimbat scaunele de la Sandtler care erau reglabile si cu spatar rabatabil cu unele de la COBRA, modelul Monaco, fixe, galbene, cu centuri sport de la SCHROTH, albastre, suport de ceas de boost de la BSR.
Jantele sunt RIAL Nogaro pe 17" cu anvelope 225/45 pe spate si 205/40 pe fata.
Va dati seama ce paleta de culori are tzigania mea verde, da? :lol:
N-am vrut sa fie asa, dar m-a interesat sa fie cat mai sport si n-a mai contat culori si nimic. Vrem sa fuga nu sa arate bine.
D-aia si barele din fibra vor ramane pe masina, mai ales ca bara fatza ascunde atat de bine imensitatea de intercooler, surpriza shmecherilor din trafic. :D
Detine xenon si plasme in bord in doua culori (bleu sau verde) pe care sincer cred ca le dau jos fiindca nu ma pasioneaza treburile astea.
O sa-i mai montez una bucata mp3 player sa nu ma plictisesc la drum intins.
Ghinioane?
La legalele la care am reusit sa ajung, Tg Secuiesc si Braila-Ianca, a plouat si n-am reusit sa vad un timp profi pe 402 m.
Sper in primavara sa reusesc un timp bun. Eu sper undeva la 12.5 - 13.00 sec.

jipianu 02-11-10 18:43

Re: Ursul Turbo COSMOTE
 
Interesant proiectul

ps. ar trebui astia de la cosmote sda te sponsorizeze;):lol::lol:

mihairadu 02-11-10 18:43

Re: Ursul Turbo COSMOTE
 
Sa o stapanesti sanatos in continuare si sa ii spui sa aiba grija de tine!
Imi plac foarte mult jentile dar si vopseaua este una frumoasa, o scoate in evidenta...
Succes pe viitor!

NXdev 02-11-10 18:45

Re: Ursul Turbo COSMOTE
 
Felicitari pentru proiect Donu.Imi place mult culoarea :D.Succes la urmatoarele competitii.Esti din bucuresti ?

DONU' 02-11-10 18:49

Re: Ursul Turbo COSMOTE
 
Quote:

Originally Posted by NXdev (Post 3779303)
Felicitari pentru proiect Donu.Imi place mult culoarea :D.Succes la urmatoarele competitii.Esti din bucuresti ?


Multumesc!
Intr-adevar, Cosmote-ul ar trebui sa-mi fie sponsor, dar sa avem si rezultate pentru treaba asta.
Sunt din Ploiesti! Aproape oricum! :p

NXdev 02-11-10 18:52

Re: Ursul Turbo COSMOTE
 
Quote:

Originally Posted by DONU' (Post 3779322)
Multumesc!
Intr-adevar, Cosmote-ul ar trebui sa-mi fie sponsor, dar sa avem si rezultate pentru treaba asta.
Sunt din Ploiesti! Aproape oricum! :p

Cu siguranta ai rezultate ;), si o sa ai si mai bune cu timpul.

dragos002 02-11-10 18:52

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Smecher rau ursul asta . Si faza cu volanul este cea mai tare :)))

plictisit 02-11-10 18:54

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
foarte tare masina, singurele minusuri din partea mea sunt pentru bara fata si bara spate care nu prea sunt pe gustul meu, dar daca tie iti plac e ok, si sunt nerabdator sa o vad la legale ! bafta

Skillzu 02-11-10 18:57

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Ma vere, da' mult ai scris :lol:
Ai muncit si la asta de ai innebunit, si multa rabdare, numai respecte!
Sunt foarte curios cum se misca asta 'mica' ...

Quote:

Originally Posted by plictisit (Post 3779340)
foarte tare masina, singurele minusuri din partea mea sunt pentru bara fata si bara spate care nu prea sunt pe gustul meu, dar daca tie iti plac e ok, si sunt nerabdator sa o vad la legale ! bafta

Aici nu mai e vorba de bari, e vorba de altceva :lol:
Nici el nu cred ca se omoara dupa bari, dar cand aparea masina asta acum 6?! ani si ceva, pe interval, era senzatie! O masina cu MULTA istorie in spate!
Spoilerele alea iti aduc aminte ca e unul din ursii aia din brigada 'veche' :-)

Marian_nebunu 02-11-10 18:58

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
1 Attachment(s)
arzatear focu seama cu iguana mea :D:D:D:D

marfa rau masina...am avut placerea sa merg cu ea cand era la Vecu :D:D:D...sa o stapanesti sanatos...stiu ca ai grija de ea...ca ejti un sandilau :D:D:D si ai bagat multi bani in ea !!!:D....marfa rau iguana asta a ta ;)...si cine stie poate vin cu soparla intr-o zi la ploiesti sa facem o sedinta foto :)))))))))))))))):D:D:Dnumai bine te saluta MAREAN:lol::lol: CARE ESTE PHA PERSOANA :drunk::drunk::drunk::drunk::drunk:

bobiMOM 02-11-10 19:11

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Hiiii mah.....Prazu` in fortza pe internet vere!!!!!!!!!!

Multa munca si sacrificii, asta ca stiu mai bine....Sincere felicitari Boss!

Volanul e fixat da????:))))))))))))))

DONU' 02-11-10 19:18

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Zau Mariene, te asteapta fratili tau!
Multumesc Skillzu-le!
Am avut rabdare ca intr-un an s-au adunat atatea povesti!
Referitor la faza cu volanul, aia e doar o faza, s-au intamplate multe rau cu masina asta.
Spre exemplu, trapa nu mai are mecanism (apropos, imi caut trapa), si la fix 160 km la ora incepe sa flambeze de nebuna.

Pentru mine este ca un avertizor de viteza :lol:
Apoi OBC-ul nu e prins in plafon, si il mai scot din cand in cand si mai fac cate-o socoteala ca pe calculatorul de buzunar! :lol: (sa imi fac timp intr-o zi sa-i trag firele).

Fara frane am ramas cand mi s-a stricat pompa pe Timisul de Sus.

Placuztele pe spate le-am pierdut cand franam intr-o seara pe DN.

Cand am luat-o de la Bucuresti ii atarna cablul de frana de mana si imi facea lumea semne sa opresc ca iau foc, atarna cablul si facea scantei.

Am luat o groapa intr-o zi si mi-a sarit vopseaua dupa aripa dupa partea dreapta. Mult kit acolo... Mi-am luat doua aripi bune si cand oi avea bani sa le montez si sa le revopsesc. Am mai incercat o revopsire cand mi-a sarit vopseaua dar se pare ca baiatu n=a nimerit codul de culoare.
Apropos, daca stie cineva fostul proprietar de la Constanta sa-mi zica si mie codul de culoare.

Sa-mi mai aduc aminte ce-am mai patit si sa va mai povestesc.

Oricum, incet incet a inceput sa iasa la lumina. Sper sa fie Fortza!

DONU' 02-11-10 19:42

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Un filmulet de la Tg Secuiesc cand aderentza pentru mine parea ceva din filmele SF.

https://www.youtube.com/watch?v=1aU-fikxwQo

DONU' 02-11-10 19:44

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Quote:

Originally Posted by Marian_nebunu (Post 3779362)
arzatear focu seama cu iguana mea :D:D:D:D
marfa rau masina...am avut placerea sa merg cu ea cand era la Vecu :D:D:D numai bine te saluta MAREAN:lol::lol: CARE ESTE PHA PERSOANA :drunk::drunk::drunk::drunk::drunk:

Vezi ca si Vecu a mers cu ea dupa ce am schimbat tot ce am enumerat mai sus si a zis ca e alta masina si ca e mult mai grava. :lol:

pwr_bz 02-11-10 19:45

Re: E30 - Ursul Turbo COSMOTE
 
Era si vremea sa iti prezinti "euglena"
Spor la treaba cu ea.


All times are GMT +2. The time now is 16:58.

- Copyright 2024 4Tuning