Quote:
Originally Posted by SST 06
Am si eu niste intrebari pentru a imi satisface anumite curiozitati !
- Pentru o masina atat de veche , daca este inmatriculata in romania (sa zicem in 2001) ce acte ar trebui sa primesc de la actualul cumparator ? talon fiscal ( fiscalul la ce ajuta ? )
- Dupa ce iau masina ( care este intr-o stare jalnica ) o pot inmatricula pe numele meu sau trebuie sa o reconditionez apoi sa fac ce trebuie facut !
- Pot schimba motorul masinii cu altul , si daca da cum procedez cu actele sau se poate si fara a fi necesara trecerea aceastuia in acte ?
- Ce motoare pot intra in rechini ?
- Poti pune inchidere centralizata pe rechin ?
Pun toate aceste intrebari ( retorice pentru unii ) pentru a nu murii prost...
|
1) Carte talon si fiscal atat primesti
2) Dupa ce o cumperi conform noii legi trebuie sa platesti o taxa de prima inmatriculare la masina chiar daca este inscrisa in ro ( la 1.6 este 580 de euro la motorizari mai mari creste taxa)
3) Poti schimba motorul pe rechin spre exemplu:
1.6 - 1.8
2.0 - 2.3
2.3 - 2.5 pentru a omologa motoarele astea nu te va costa foarte mult dar daca vrei 1.6 - 2.5 nu se va putea omologa conform legii deoarece depaseste puterea initiala cu 40%. In al doilea rand pentru a omologa motorul trebuie sa fi propietar in carte talon etc toate actele sa fie pe numele tau cea ce trebuie sa faci la punctul 2
Ilegal poti monta orice motor pe e21 2.5 12v 2.5 24v 3.5 12v 4.4V8 si chiar 5.0 V12 costurile de montaj ridicanduse cu complexitatea lucrarii.
4) Evident ca poti pune inchidere centralizata pe rechin.
Majoritatea rechinilor sunt ruginiti rar gasesti unu in stare foarte buna si functional. Dupa achizitie este recomandat tinichigerie+vopsitorie apoi te gandesti la motoare. O caroserie de 30 de ani cu rugina nu iti va rezista la un motor de 2.5 neam la un momendat la ceda intr-un punct sensibil. Ca rugina unde poti gasi
- oale fata
- contra aripa fata/spate
- podelele au cea mai mare boala de a rugini
- Oalele spate posibil sa prezinte fisuri gauri depinde de gravitate
- podea portbagaj ruginita si cu gauri
Este extrem de munca la un e21 pt a fi readus la linia de plutire si depinde enorm de bugetul tau pentru ca va conta foarte mult lucrarea care se va face la el peticeala si chit de ochi lumi sau ceva mai profi pentru o durata de viata mai indelungata. Ia in calcul ca unele piese se gasesc destul de greu pe la noi si scumpe afara. Fa-ti un calcul mai bine iei un e30 din simplu motiv ca se dezmembreaza pe capete si nu-ti faci probleme cu piesele.Numai bine si bafta in cautarile tale.
Daca ai in cap sa faci cum ai zis sa alergi dupa piese sa iei unu copt si sa`l aduci pe linia de plutire uita de e21. La astfel de masini nu merge ca o iau si peste 5 ani o fac boboc ca atuncea fac eu rost de bani sau chesti de genu nu tine peste 5 ani o sa bagi de 2 ori bani pe care ii ai stransi in ea. Sfatu meu nu te baga in combinatii cu e21 decat daca ai urmatoarele lucruri stabile:
- un job stabil cu un salariu de minim 1500 ron (de ce atat? vei cumpara lunar piese pt el si vei dori sa iti mai ramana si bani pt tine nu doar piese piese piese acum depinde si de tine si cate sacrificii faci)
- un spatiu unde nu te ploua nu te ninge sa poti sa faci si tu anumite operatiuni la e21.
- ceva cunostiinte de mecanica iti vor prinde bine atat tie cat si buzunarului tau
Sunt 3-4 modele de bmw vechi care poti sa le faci pe la noi si poti sa te gandesti la ele
- E12(Seria 5): Destul de rar la noi in orice conditiie fie el copt fie el stare buna cu acte la zi etc este masina istorica dejea se poate inscrie fara taxa daca este in stare buna. Piese destul de rar la ele majoritatea le vei lua noi oem unele iar altele after
- E28(Seria 5): Mai apar cate 1 2 3 modele la vanzare pe net unele chiar in stare buna si la pret decent! Inca se gasesc piese mai greu dar vei gasi iarasi unele piese noi vor trebui oem sau after
- E21 (Seria 3 ): Cate 1 2 3 modele la vanzare piese dustl de greu ti-am zis despre acest model
- E23 (Seria 7) in general le vei gasi pe la cimitirele de masini au fost cu motoare destul de mari si de cand s-a bagat impozitul fenomenal multe au luat drumu ala. Mai sunt cateva ascunse dar intr-o stare jalnica
- E24 (Seria 6) Rar si la piese si mai rar
Pentru toate astea cauta pe google dezmembrez e21 e28.....etc si fa-ti o idee.Poate iti vei dori si elemente mai speciale fusta fata bbs de e21 rar sunt scoase la vanzare daca ai noroc le poti lua la preturi mici de la un om care nu prea stie exact ce vinde. Ia in calcul si intretinerea masinii la e21 intretinerea intradevar este ieftina chiar ff ieftina comparativ cu modelele enumerate mai sus, ca idee bratele la e28 costa 1100 RON ( sunt 2 brate pe 1 roata deci 4 fiare te-a usurat de o poala de bani acum depinde si de ce vrei sa pui pe masina ieftin si prost sau pret decent si mai calitativ) La motoarele m20 vei vedea ca este destul de scumpicel la intretinere fisele de la bujii costa 400-600 ron nu multi le schimba si cate si mai cate.Bafta la vanatoare.