Quote:
Originally Posted by Calimero2003
masina a plecat cu 4x4 urmand ca pe treapta a 3 a sa decupleze 4x4 , numai ca exact in momentul debraeri masina a spart cutia de transfer ( unitatea ce decupla integrala).Toata cursa cu subaru masina a fost 4x4 si pe langa asta masina nu putea sa mai functioneze bine datorita inegralei defecte care o frana foarte mult... dupa cursa acasa am desfacut cutia de transfer de curiozitate sa ne uitam ce era in ea ... ce am vazut acolo ne-a lasat cu gurile deschis ... pe pinionul central nu mai exista nici macar un dinte ... toti erau rupti ... toate pinioanele erau spart.
[/url]
|
Scuza-ma ca intervin si eu dar sunt cateva mici contradictii in ceea ce spui.Se pare cu nu cunosti foarte bine sistemul 4x4 de la Calibra.
4x4 la Calibra functioneaza pe baza presiunii uleiului de servo,in cutia de transfer(care nu este acelasi lucru cu unitatea care decupleaza integrala) exista o "membrana" in care intra o conducta de ulei(servo),conducta care la randul ei vine dintr-un ansamblu de 2 electrovalve si o sfera metalica........decuplarea 4x4 la Calibra se face prin intreruperea circuitului electric implicit prin taierea fluxului de ulei catre membrana din cutia de transfer.
Odata acest circuit intrerupt 4x4 este decuplat,singura sansa ca el sa mai mearga este ca vascocuplajul sa ramana blocat(slabe sanse) dar cu conditia ca pinioanele sa ramana intregi.
Concluzia este ca avand circuitul electric intrerupt si pinioanele praf masina clar nu mai era 4x4 ci doar FWD.
Si ca sa vezi ca nu aberez o sa pun un filmulet de la Mare de anul trecut unde mi-a crapat si mie cutia de transfer inca din momentul demararii(adica tr1 si tr2 cu cutia sparta) dupa care am decuplat din buton si masina a ramas FWD.Daca asculti cu atentie o sa auzi niste "zgomote " foarte ciudate la plecarea de pe loc.La mine am gasit pinioanele cu cativa dinti rupti si carcasa sparta.
Masina respectiva era un S3,de 245cp dupa spusele proprietarului si 270cp dupa spusele uni apropiat ,foarte suparat acum pe Sebastian...
Distanta dintre mine si el la final a fost de 2 masini(eu in fata)....masina mea avnd pe dyno cu o zi innainte fix 243CP.