22-06-12, 14:44
|
#91
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Campionatul Mondial de Raliuri aniversează în Noua Zeelandă raliul cu numărul 500 din istoria competiţiei, care se desfăşoară în plină iarnă.
Raliul Noii Zeelande marchează jumătatea sezonului 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri, însă are şi o semnificaţie simbolică prin faptul că este etapa cu numărul 500 din istoria de aproape 40 de ani a competiţiei.
Desfăşurat în emisfera sudică şi, implicit, în mijlocul iernii, pentru prima oară după o pauză de doi ani ca urmare a sistemului de rotaţie cu Raliul Australiei, Raliul Noii Zeelande propune o nouă luptă pentru victorie între Citroen şi Ford.
Constructorul francez a profitat la maxim de problemele rivalilor din Raliul Greciei şi a luat o opţiune importantă în ambele clasamente, un nou succes înaintea vacanţei de vară de şase săptămâni putând deveni decisiv în lupta pentru trofeele puse în joc.
Prin urmare, miza este puternică de ambele părţi: Sebastien Loeb va încerca să obţină a treia victorie în Noua Zeelandă pentru a-şi consolida poziţia de lider în faţa coechipierului său Mikko Hirvonen, care nu a triumfat niciodată în această ţară.
Pentru Ford, situaţia este chiar şi mai complicată, întrucât Petter Solberg a coborât pe locul patru în clasamentul general şi are de recuperat nu mai puţin de 46 de puncte în faţa lui Loeb. O victorie sau cel puţin o clasare pe podium devin astfel necesare pentru pilotul norvegian, mai ales în contextul în care coechipierul său Jari Matti Latvala a ieşit practic din cursa pentru titlul mondial.
TRASEU - CELE MAI FRUMOASE PROBE SPECIALE DIN CALENDAR
Noua Zeelandă este una dintre cele mai îndepărtate destinaţii din calendarul WRC, însă drumul obositor merită pe deplin efortul: probele speciale din Raliul Noii Zeelande sunt considerate printre cele mai frumoase din competiţie, iar ediţia din acest an nu face excepţie, chiar dacă traseul tradiţional a suferit câteva modificări importante.
Parcul de service a fost mutat la Auckland, însă în primele două zile ale competiţiei piloţii vor parcurge un traseu familiar în jurul localităţilor Raglan şi Whangarei. Lucrurile se schimbă radical în ultima zi a competiţiei, în care probele sunt programate în nordul oraşului Auckland pe trasee care nu au mai fost folosite din anii '90.
Nu lipseşte nici o scurtă probă specială pe asfalt, iar raliul se va încheia cu deja tradiţionalul Power Stage. În total, piloţii vor parcurge 22 de probe speciale pe un traseu cu lungimea de 413.94 km cronometraţi.
PROGRAM DE TREI ZILE
Raliul Greciei va avea loc în perioada 22-24 iunie după următorul program, conform fusului orar al României:
NR PROBA DISTANTA (KM) START
Ziua 1 - 22 iunie 2012
SS1 Te Hutewai 1 11.18 23:28
SS2 Whaanga Coast 1 29.67 23:51
SS3 Te Akau South 1 31.82 01:24
SS4 Te Akau North 1 32.13 02:07
SERVICE PARK
SS5 Te Hutewai 2 11.18 04:33
SS6 Whaanga Coast 2 29.67 04:56
SS7 Te Akau South 2 31.82 06:29
SS8 Te Akau North 2 32.13 07:12
Ziua 2 - 23 iunie 2012
SS9 Batley 17.61 00:13
SS10 Brother Mititai 1 23.22 01:01
SS11 Girls High School 1 26.99 01:34
SERVICE PARK
SS12 Waipu Gorge 11.38 05:02
SS13 Brooks 13.6 05:25
SS14 Brother Mititai 2 23.22 06:08
SS15 Girls High School 2 26.99 06:41
Ziua 3 - 24 iunie 2012
SS16 Burnside/Wech Access 1 7.3 23:08
SS17 Puhoi 1 17.94 23:26
SS18 SSS Auckland Domain 1 2.05 00:44
SERVICE PARK
SS19 SSS Auckland Domain 2 2.05 02:28
SS20 Puhoi 2 17.94 03:36
SS21 Ahuroa 6.75 04:09
SS22 Burnside/Wech Access 2 7.3 04:40
__________________
Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
|
|
|
22-06-12, 14:45
|
#92
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Jari Matti Latvala a fost cel mai rapid în calificările pentru Raliul Noii Zeelande şi a ales o strategie complet diferită pentru prima zi a competiţiei comparativ cu cei trei rivali ai săi.
Campionatul Mondial de Raliuri ajunge la sfârşitul acestei săptămâni în Noua Zeelandă, acolo unde Petter Solberg va încerca să reducă diferenţa de 18 puncte care îl separă în clasamentul general de Sebastien Loeb.
Calificările desfăşurate joi dimineaţă au fost însă câştigate de Jari Matti Latvala, pilotul echipei Ford fiind cronometrat cu 2:31.864.
Finlandezul l-a devansat pe conaţionalul său de la Citroen, Mikko Hirvonen, în timp ce următoarele două poziţii au fost adjudecate de Solberg (Ford) şi Loeb (Citroen).
Latvala consideră că performanţa din calificări ar putea fi decisivă în perspectiva rezultatelor din acest weekend, întrucât i-a permis să-şi aleagă cea mai bună poziţie de start pentru probele care vor avea loc vineri.
"Ştiam că sesiunea de calificări din această dimineaţă va fi vitală, pentru că mai mult de jumătate din distanţa competitivă se va parcurge vineri. Este foarte important să pot alege cea mai bună poziţionare pe drum. Acum am oportunitatea perfectă să fiu în cea mai bună poziţie", a declarat el.
În consecinţă, Latvala a ales să plece al 13-lea în probele speciale programate vineri, însă rivalii de la Ford şi Citroen au adoptat în mod surprinzător o strategie complet diferită.
Hirvonen a ales să plece primul pe traseu şi va fi urmat de Solberg şi Loeb, în ciuda faptului că, cel puţin teoretic, piloţii care pleacă primii pe traseu obţin timpi mai slabi întrucât curata traseul pentru cei din spate.
Raliul Noii Zeelande - Clasament calificări:
1. Jari-Matti Latvala Ford 2m31.864s
2. Mikko Hirvonen Citroen 2m32.231s + 0.367s
3. Petter Solberg Ford 2m32.406s + 0.542s
4. Sebastien Loeb Citroen 2m32.757s + 0.893s
5. Thierry Neuville Qatar Citroen 2m32.951s + 1.087s
6. Ott Tanak M-Sport Ford 2m33.136s + 1.272s
7. Dani Sordo Prodrive Mini 2m33.236s + 1.372s
8. Jari Ketomaa Autotek Ford 2m33.946s + 2.082s
9. Evgeny Novikov M-Sport Ford 2m34.185s + 2.321s
10. Manfred Stohl Brazil Ford 2m37.654s + 5.790s
|
|
|
22-06-12, 14:47
|
#93
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Sebastien Loeb este lider în Raliul Noii Zeelande după primele opt probe speciale, însă are un avans de numai patru secunde în faţa coechipierului său Mikko Hirvonen. Ford a ieşit din lupta pentru victorie cu ambii piloţi.
Citroen a luat o opţiune importantă pentru victorie în Raliul Noii Zeelande, după ce Sebastien Loeb şi Mikko Hirvonen au dominat fără drept de apel prima zi a competiţiei.
Strategia de a pleca printre primii pe traseu în probele speciale de vineri s-a dovedit a fi una inspirată, în ciuda faptului că în mod tradiţional pe macadam traseul este mai dificil la început.
Ploaia care a afectat regiunea în care a avut loc raliul i-a avantajat semnificativ pe piloţii constructorului francez, care şi-au împărţit victoriile în şapte dintre cele opt probe speciale ale zilei.
Hirvonen a câştigat PS 2 şi PS 6 şi, cu excepţia primei probe, a fost lider în permanenţă până în PS 7, însă Loeb a replicat în forţă pe finalul zilei şi, la capătul unor victorii în PS 3, PS 4, PS 5, PS 7 şi PS 8 a încheiat ziua pe prima poziţie.
Diferenţa a fost făcută după PS 6 de decizia francezului de a înlocui pneurile soft de pe puntea faţă cu pneuri hard, în timp ce coechipierul său finlandez a avut reale dificultăţi să se menţină pe traseu cu pneurile soft puternic uzate.
Petter Solberg a plecat de asemenea printre primii pe traseu, însă pilotul echipei Ford a adoptat o strategie falimentară utilizând pneuri hard în primele patru probe speciale. Acestea nu au fost competitive pe traseul umed din cauza ploii, astfel că norvegianul a coborât până pe locul şapte la aproape un minut şi jumătate în spatele liderilor.
Începând din PS 5 el a concurat cu pneuri soft, a urcat până pe locul patru în clasamentul general şi are şanse reale să-l învingă pe Evgeny Novikov în lupta pentru ultima poziţie pe podium, însă speranţele sale la victorie sunt pur teoretice din cauza unui deficit de aproape 100 de secunde.
Nici coechipierul său Jari Matti Latvala nu a fost inspirat când a ales să plece ultimul pe traseu. Chiar dacă a câştigat PS 1, traseul umed l-a împiedicat să obţină timpi competitivi şi a concurat pe locul trei la aproximativ o jumătate de minut în urma liderilor.
O greşeală într-un viraj mocirlos din PS 9 l-a forţat să piardă peste patru minute, astfel că la finalul zilei a coborât pe locul nouă la aproape cinci minute în spatele lui Loeb.
Următoarele şapte probe speciale din Raliul Noii Zeelande vor avea loc în noaptea de vineri spre sâmbătă, conform fusului orar al României.
Raliul Noii Zeelande - Clasament după PS 8/22:
1. Sebastien Loeb Citroen 2h07m35.0s
2. Mikko Hirvonen Citroen + 4.0s
3. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 1m31.0s
4. Petter Solberg Ford + 1m39.3s
5. Ott Tanak Stobart Ford + 1m47.0s
6. Thierry Neuville Qatar Citroen + 2m18.0s
7. Dani Sordo Prodrive Mini + 2m34.3s
8. Armindo Araujo Portugal Mini + 4m36.9s
9. Jari-Matti Latvala Ford + 4m56.1s
10. Ken Block Monster Ford + 6m25.3s
|
|
|
22-06-12, 17:52
|
#94
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Citroen a anunţat că Sebastien Loeb şi Mikko Hirvonen nu vor primi ordine de echipă în a doua zi din Raliul Noii Zeelande.
Sebastien Loeb a preluat conducerea în Raliul Noii Zeleande în ultima probă specială desfăşurată vineri, având un avans de numai patru secunde în faţa coechipierului său Mikko Hirvonen.
În condiţiile în care următorii clasaţi sunt la peste un minut şi jumătate în spate, au existat speculaţii că Citroen îi va interzice lui Hirvonen să lupte pentru victorie, aşa cum s-a întâmplat şi în Raliul Argentinei de la sfârşitul lunii aprilie.
Cu toate aceastea, Yves Matton, şeful Citroen, a anunţat că cei doi piloţi sunt liberi să concureze unul împotriva celuilalt cel puţin pe parcursul zilei de sâmbătă.
"Ştim că lui Petter Solberg i-au mai rămas câteva seturi de pneuri soft şi ştim că asta ne poate ceva probleme duminică dacă vremea va rămâne la fel de ploioasă precum se anunţă. Nu le putem spune piloţilor să rămână unde sunt acum şi apoi să vedem cum cei de la Ford vin din urmă, Trebuie să continue să forţeze pentru moment. Singurul lucru pe care îl voi spune este că vreau ca două maşini să termine raliul", a declarat el.
Hirvonen apreciază decizia luată de conducerea Citroen şi este determinat să revină pe prima poziţie în clasamentul general.
"Este bine că Matton a spus asta, pentru că am încredere în maşină şi mă simt foarte bine. Aş spune că nu am mai avut niciodată o maşină atât de bună ca în ultima parte a probei Whaanga Coast, a fost fantastic. Vom vedea ce se va întâmpla sâmbătă", a explicat el.
|
|
|
23-06-12, 17:43
|
#95
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Sebastien Loeb are un avans de 6.4 secunde în faţa lui Mikko Hirvonen în fruntea Raliului Noii Zeelande, însă există şanse ca Citroen să impună ordine de echipă.
UPDATE: Citroen le-a ordonat lui Loeb şi Hirvonen să-şi menţină poziţiile în ultima zi a raliului. "Le-am spus să rămână unde sunt acum. Nu are niciun sens să continuăm lupta duminică", a explicat Yves Matton, şeful Citroen Racing.
Prin urmare, Loeb are de îndeplinit o simplă formalitate pentru a câştiga Raliul Noii Zeelande.
Ştirea iniţială:
După numeroasele probleme înregistrate de Ford în prima zi, cea de-a doua zi din cadrul Raliului Noii Zeelande a fost semnificativ mai liniştită, iar clasamentul general nu a suferit modificări majore.
La adăpostul unui avans de peste un minut şi jumătate în faţa rivailor, Citroen rămâne pe primele două poziţii ale clasamentului, iar Sebastien Loeb şi-a păstrat postura de lider în faţa coechipierului său Mikko Hirvonen.
Octuplul campion mondial a câştigat PS 11 şi PS 12, însă victoria finlandezului din PS 14 a redus diferenţa dintre cei doi la numai 6.4 secunde.
Totuşi, Citroen nu a exclus posibilitatea de a insititui ordine de echipă în ultima zi a raliului, ceea ce ar echivala cu o nouă victorie pentru Loeb. "Nu am decis încă ce voi decide sâmbătă noapte. Lucrez pe deplin transparent cu piloţii, aşa cum am făcut şi în Argentina, şi voi vedea la noapte când voi avea o discuţie cu ei", a declarat Yves Matton, şeful Citroen Racing.
Între timp, Petter Solberg a urcat pe locul trei în clasament după victoriile din PS 10 şi PS 12 şi speră să lupte pentru victorie până la finalul raliului. Chiar dacă are de recuperat peste un minut şi jumătate, norvegianul mizează pe seturile de pneuri soft pe care le are în plus faţă de Loeb şi Hirvonen, urmând să fie avantajat şi de traseul mocirlos preconizat pentru duminică din cauza ploilor.
Coechipierul său Jari Matti Latvala a ieşit complet din lupta pentru victorie şi este pe locul opt în clasament după ce şi-a adjudecat victoria în PS 10 şi PS 14.
Ultimele şapte probe din Raliul Noii Zeelande vor avea loc în noaptea dinspre sâmbătă spre duminică, conform fusului orar al României.
Raliul Noii Zeelande - Clasament după PS 15/22:
1. Sebastien Loeb Citroen 3h27m51.9s
2. Mikko Hirvonen Citroen + 6.4s
3. Petter Solberg Ford + 1m33.3s
4. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 2m02.5s
5. Ott Tanak M-Sport Ford + 2m23.8s
6. Thierry Neuville Qatar Citroen + 2m47.2s
7. Dani Sordo Prodrive Mini + 3m05.9s
8. Jari-Matti Latvala Ford + 4m58.0s
9. Armindo Araujo Portugal Mini + 8m21.1s
10. Ken Block Monster Ford + 9m07.6s
|
|
|
24-06-12, 18:31
|
#96
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Sebastien Loeb a obţinut victoria în Raliul Noii Zeelande după ce coechipierul său Mikko Hirvonen nu a mai luptat pentru prima poziţie în ultima zi în urma ordinelor de echipă.
La adăpostul unui avans minim în faţa coechipierului său Mikko Hirvonen la finalul celei de-a două zile de concurs, octuplul campion mondial a câştigat fără emoţii ca urmare a ordinelor de echipa instituite de Citroen. Consecinţa a fost că francezul nu a mai câştigat nicio probă specială în ultima zi, însă chiar şi aşa a triumfat cu un avans de aproape o jumătate de minut în faţa lui Hirvonen, care a încetinit vizibil.
Rivalii de la Ford au fost nevoiţi să se consoleze cu simpla prezenţă a lui Petter Solberg pe ultima treaptă a podiumului, după ce strategia acestuia de a utiliza pneuri hard pe traseul umed din cauza ploilor nu a avut niciun efect.
Coechipierul său Jari Matti Latvala a ocupat doar pe locul şapte, însă şi-a adjudecat cele trei puncte bonus din Power Stage în faţa lui Solberg (două puncte) şi Loeb (1 punct).
In aceste condiţii, ziua a fost dominată de Thierry Neuville, care la volanul unui Citroen al echipei Qatar a câştigat trei probe speciale înainte de a termina raliul pe locul cinci, în timp ce Dani Sordo a ocupat locul şase după ce a câştigat de asemenea două probe.
Ott Tanak a ratat ocazia de a ocupa locul patru în urma unui abandon suferit în penultima proba specială, astfel că această poziţie i-a revenit lui Evgeny Novikov.
În urma acestor rezultate, Loeb şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general şi are un avans de 38 de puncte în faţa lui Hirvonen.
Raliul Noii Zeelande - Clasament final
1. Sebastien Loeb Citroen 4h04m51.2s
2. Mikko Hirvonen Citroen + 29.6s
3. Petter Solberg Ford + 1m36.4s
4. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 2m13.6s
5. Thierry Neuville Qatar Citroen + 2m42.4s
6. Dani Sordo Prodrive Mini + 3m03.1s
7. Jari-Matti Latvala Ford + 4m52.9s
8. Armindo Araujo Portugal Mini + 9m36.4s
9. Ken Block Monster Ford + 10m30.3s
10. Manfred Stohl Brazil Ford + 11m26.3s
Other WRC finishers:
11. Jari Ketomaa Autotek Ford + 12m35.7s
17. Paolo Nobre Portugal Mini + 31m53.5s
WRC retirements:
Ott Tanak M-Sport Ford SS20
Leading power stage results:
1. Jari-Matti Latvala Ford 4m14.3s
2. Petter Solberg Ford + 1.5s
3. Sebastien Loeb Citroen + 1.7s
4. Dani Sordo Prodrive Mini + 3.0s
5. Thierry Neuville Qatar Citroen + 3.3s
|
|
|
27-06-12, 19:27
|
#97
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Volkswagen a testat noul Polo R WRC pentru sezonul 2013 în Finlanda.
https://www.youtube.com/watch?v=GtoYk...layer_embedded
|
|
|
29-06-12, 09:28
|
#98
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Volkswagen va utiliza doar două maşini de uzină în WRC 2013
Volkswagen a confirmat că va utiliza doar două maşini de uzină Polo R WRC în sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri, deşi planul iniţial prevedea nu mai puţin de cinci maşini aliniate la start.
Volkswagen va concura în Campionatul Mondial de Raliuri începând din sezonul 2013 cu modelul Polo R WRC, iar planul iniţial prevedea ca echipa de uzină să folosească cinci maşini: una pentru cei doi piloţi de bază (dintre care doar Sebastien Ogier a fost confirmat) şi alte trei pentru tinerele talente care concurează deja pentru constructorul german: Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring şi Sepp Wiegand.
După înlocuirea lui Kris Nissen cu Jost Capito la conducerea diviziei de motorsport, planurile celor de la Volkswagen au suferit câteva modificări. Astfel, rămân valabile doar cele două maşini pentru piloţii titulari, cu posibilitatea unei maşini suplimentare pentru unul dintre cei trei tineri piloţi ai echipei.
"Există un scenariu plauzibil să avem chiar şi a treia maşină la start. Dar numai dacă totul este sub control şi dacă totul funcţionează aşa cum ne imaginăm. Când se va întâmpla asta, în 2013 sau 2014, depinde numai de modul în care progresăm în cadrul echipei. Există deja o nouă generaţie de tineri piloţi talentaţi. Un exemplu este Andreas Mikkelsen, un mare talent pentru IRC. În prezent lucrăm cu Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring şi Sepp Wiegand, dar nu vom pune trei piloţi în maşină în acelaşi timp, ci unul câte unul", a declarat Capito pentru publicaţia germană Rallye.
Volkswagen nu a anunţat încă numele coechipierului lui Ogier pentru sezonul 2013, însă presa internaţională a speculat că Jari Matti Latvala, în prezent la Ford, a semnat deja un contract cu constructorul german. Capito nu a negat această informaţie, preferând să amâne un anunţ oficial.
"Prima maşină este pilotată de Sebastien Ogier. Pentru a doua maşină nu putem spune nimic", a precizat el.
|
|
|
30-06-12, 09:52
|
#99
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Solberg: "O victorie, mai importantă decât clasarea pe podium la general"
Publicat Vineri, 29.06.2012
de @danielpopescu85 Comenteaza 1
Petter Solberg nu renunţă la lupta pentru titlul mondial în WRC, însă consideră că o victorie ar fi mai importantă decât o clasare în primii trei în clasamentul
general.
55 de puncte este diferenţa între Solberg şi Loeb.
Sebastien Loeb a obţinut duminică în Noua Zeelandă a cincea victorie din acest sezon în şapte raliuri şi şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general din WRC.
În condiţiile în care locul doi este ocupat de coechipierul său Mikko Hirvonen, principalul său rival din lupta pentru titlu rămâne Petter Solberg, aflat la 55 de puncte în spate.
Norvegianul nu renunţă încă la luptă pentru trofeu, însă admite că ar prefera să obţină prima victorie în WRC după Raliul Marii Britanii din 2005 decât să termine pe unul dintre primele trei locuri în clasamentul general.
"Suntem pe locul trei, iar Loeb este departe, dar anul trecut am văzut că a abandonat în două sau trei raliuri consecutive, aşa că încă este posibil. Hirvonen este rapid, aşa că sper să avem o a doua jumătate de sezon interesantă în care să forţăm şi să luptăm cu ei. Dar aş aprecia mai mult o victorie decât o clasare pe podium în finalul campionatului, pentru că am destule. Vreau să câştig", a declarat pilotul echipei Ford.
Campionatul Mondial de Raliuri a intrat în vacanţa de vară după primele şapte dintre cele 13 etape ale sezonului.
Următorul raliu va avea loc în Finlanda în periaoda 2-8 august.
Clasament echipe (după runda 7)
1 Citroen Total World Rally Team 237 Pts
2 Ford World Rally Team 144 Pts
3 M-Sport Ford Rally Team 103 Pts
4 Qatar World Rally Team 47 Pts
5 Mini World Rally Team 26 Pts
Clasament piloti
1 Sebastien Loeb 145 Pts
2 Mikko Hirvonen 107 Pts
3 Petter Solberg 90 Pts
4 Mads Ostberg 80 Pts
5 Evgeny Nivikov 55 Pts
6 Jari-Matti Latvala 54 Pts
7 Martin Prokop 36 Pts
8 Thierry Neuville 32 Pts
9 Dani Sordo 29 Pts
10 Nasser Al-Attiyah 23 Pts
Last edited by Daniel_DRV; 30-06-12 at 10:01.
|
|
|
30-06-12, 09:58
|
#100
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Toyota a dezvăluit că vrea să revină în Campionatul Mondial de Raliuri începând din sezonul 2014 cu o maşină bazată pe modelul Yaris.
Campionatul Mondial de Raliuri traversează o perioadă dificulă din punct de vedere financiar din cauza lipsei unui promoter care să promoveze performanţele obţinute de Sebastien Loeb, însă competiţia continuă să atragă interesul constructorilor.
Volkswagen va concura în WRC începând din sezonul 2013 cu Polo R WRC, Hyundai analizează de asemenea posibilitatea de a participa din acelaşi an, iar Toyota a dezvăluit joi că intenţionează să revină în campionat în sezonul 2014.
Constructorul japonez a primit deja acordul FIA de a dezvolta o maşină de raliuri bazată pe modelul Yaris, în ciuda faptului că acesta are o lungime cu 15 cm mai mică decât cea de 3.9 metri prevăzută în regulamentul tehnic al WRC. Totuşi, cea mai mare provocare o reprezintă recrutarea de personal pentru dezvoltarea şasiului şi a motorului turbo de 1.6 litri, întrucât Toyota a părăsit WRC în 1999.
"Sperăm să fim pregătiţi pentru 2014. Sigur că ţinta finală este programul pentru WRC, dar pentru a reveni în WRC trebuie să parcurgem câţiva paşi. Am întrerupt programul de raliuri în 1999 şi cei mai mulţi oameni au plecat, aşa că nu avem cunoştinţele necesare în această companie. Trebuie să pregătim motoarele, şasiul omologat şi să acumulăm din nou cunoştinţe. Apoi vom fi pregătiţi", a declarat Yoshiaki Kinoshita, preşedintele Toyota Motorsport.
Japonezii vor derula programul pentru WRC în paralel cu cel din Campionatul Mondial de Anduranţă, care se va încheia cel mai devreme la sfârşitul anului 2014. Toyota a obţinut performanţe majore în WRC în anii '90, printre care titluri mondiale cu Carlos Sainz în 1990 şi 1992 şi Juha Kankkunen în 1993.
|
|
|
01-07-12, 13:46
|
#101
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
|
|
|
02-07-12, 21:54
|
#102
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Drepturile TV pentru WRC au fost preluate de European Broadcast Union.
FIA a anunţat luni semnarea unui acord cu European Broadcast Union (EBU) pentru drepturile TV ale Campionatului Mondial de Raliuri pentru restul sezonului 2012.
6 etape au mai ramas din sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri.
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a confirmat luni numele noului promoter pentru cele şase etape care au mai rămas din sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri.
Conform unor speculaţii apărute în presa internaţională încă din luna martie, noul promoter al WRC este European Broadcast Union, o asociaţie din care fac parte televiziunile naţionale din Europa, printre membrii acesteia figurând şi TVR.
Contractul cu EBU reprezintă doar primul pas pentru că fanii raliurilor să poată urmări WRC la televizor. Ulterior, reprezentaţii EBU vor trebui să găsească televizuni interesate să transmită WRC pe baza unor înţelegeri individuale. Până în prezent, EBU a semnat contracte cu televiziunile RAI din Italia, TVE din Spania şi SVT din Suedia, posturi despre care FIA susţine că sunt recepţionate în 120 de ţări.
În plus, prin intermediul noului contract, FIA promite că va oferi şi conţinut video pe site-ul oficial al competiţiei, însă până în prezent nu a oferit detalii suplimentare în acest sens.
Pentru FIA, principala problemă rămâne însă găsirea unui promoter pentru sezonul 2013, o decizie finală fiind amânata pe termen nelimitat.
|
|
|
08-07-12, 12:19
|
#103
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Atkinson revine în WRC la volanul unui Citroen DS3 WRC.
Chris Atkinson va reveni temporar în Campionatul Mondial de Raliuri la începutul lunii august, atunci când va lua startul în Raliul Finlandei la volanul unui Citroen DS3 WRC.
Australianul îl va înlocui astfel la echipa Qatar pe Nasser Al-Attiyah, care în perioada respectivă îşi va reprezenta ţara la Jocurile Olimpice de la Londra.
"Să concurez în cel mai bun raliu al campionatului în cea mai bună maşină este o oportunitate superbă şi abia aştept să testez maşina pentru a împărtăşi impresiile mele cu echipa şi pentru a le oferi feedback. Avem tot ce ne trebuie pentru a obţine un rezultat bun", a declarat el.
Atkinson a concurat regulat în WRC până la sfârşitul sezonului 2008, atunci când constructorul Subaru a decis să se retragă din competiţie.În această perioadă, el a obţinut 6 podiumuri în 68 de raliuri, iar ulterior a mai participat în numai două etape de WRC: Raliul Iralndei din 2009, când a terminat pe locul cinci la volanul unui Citroen C4 WRC, şi Raliul Mexicului din lună martie a acestui an, când a făcut parte din echipa Monster World Rally Team.
Benoit Nogier, şeful Citroen Racing Technology, a explicat motivele pentru care l-a ales ca Atkinson ca înlocuitor pentru Al-Attiyah.
"Am rămas în legătură cu Atkinson de când a luat parte la Raliul Irlandei. Întrucât Citroen-ul lui Al-Attiyah era disponibil în Finlanda, i-am oferit lui Atkinson oportunitatea de a concura pentru Qatar. Suntem încântaţi să-l avem din nou în echipa într-una dintre maşinile noastre pentru unul dintre cele mai importante evenimente", a precizat el.
|
|
|
11-07-12, 13:09
|
#104
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Jari Matti Latvala este pregătit să-l ajute pe Petter Solberg să câştige titlul mondial în WRC, după ce finlandezul a pierdut orice şansă de a lupta pentru trofeu.
O serie de greşeli personale şi de abandonuri, dar şi absenţa din Argentina cauzată de o accidentare la schi fond, l-au adus pe pilotul finlandezul în ipostaza de a acumula doar 54 de puncte în clasamentul general, în condiţiile în care liderul Sebastian Loeb a ajuns la 145 de puncte. De aceea, Latvala a admis că a venit momentul să-i cedeze poziţia de pilotul numărul 1 coechipierului său Petter Solberg în încercarea de a aduce titlul piloţilor în curtea celor de la Ford.
Am ieşit din lupta pentru titlul piloţilor, asta este cert. Dar, cu siguranţă, atât timp cât avem o şansă pentru campionatul constructorilor vom lupta şi, evident, îl voi ajuta pe Solberg dacă va avea o şansă. Acestea fiind spuse, situaţia nu este uşoară pentru Solberg, dar anul trecut l-am ajutat şi pe Mikko Hirvonen (n.r - fostul său coechipier) şi voi face acelaşi lucru şi în acest sezon", a declarat el pentru publicaţia britanică Motorsport News.
Solberg ocupă în prezent locul trei în clasament şi are de recuperat 55 de puncte faţă de Loeb.
|
|
|
13-07-12, 14:40
|
#105
|
4Tuning International Member
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of: [Moderators] [Observator 4tuning] [4Tuning International] [4Rally]
|
Re: WRC 2012
Loeb va decide până la sfârşitul lunii iulie dacă rămâne în WRC şi în 2013.
Sebastien Loeb va anunţa până la sfârşitul lunii iulie dacă se va retrage din WRC la sfârşitul anului, decizia sa fiind vitală pentru rămânea constructorului francez Citroen în competiţie.Publicaţia britanică Autosport a dezvăluit miercuri că Citroen analizează posibilitatea de a se retrage din WRC la sfârşitul acestui sezon, însă o decizie finală în acest sens depinde în mare măsură de viitorul lui Sebastien Loeb.
Contractul francezului cu Citroen expiră la sfârşitul acestui an, iar surse din anturajul Citroen afirmă că acesta va anunţa până la sfârşitul acestei luni dacă va rămâne în competiţie şi anul viitor.
În cazul în care Loeb va hotărî să se retragă, este foarte probabil ca Citroen să ia o decizie similară, fapt confirmat indirect şi de şeful Yves Matton. "Este foarte important pentru noi ca Loeb să continue şi vom încerca să-l covingem", a declarat el.Printre avantajele pe care Citroen este pregătită să i le ofere se numără mai puţine apariţii în cadrul evenimentelor de presă, mai puţine teste şi permisiunea de a se dedica şi propriei echipe de sportscar, cu care vrea să concureze în cursa de 24 de ore de la Le Mans la clasa LMP2 în sezonul 2014.
Presa internaţională a speculat că Citroen ar fi putut lua o decizie finală în privinţa programului pentru WRC chiar joi, însă compania a anunţat "doar" închiderea unei fabrici franceze şi desfiinţarea a 14.000 de locuri de muncă.
Citroen va decide joi dacă rămâne în WRC şi în 2013.
Citroen va analiza joi dacă există suficiente motive pentru a continua participarea în Campionatul Mondial de Raliuri şi în sezonul 2013, potrivit presei britanice.Citroen analizează posibilitatea de a părăsi Campionatul Mondial de Raliuri la sfârşitul acestui sezon, în ciuda faptului că a dominat autoritar competiţia în ultimii ani. Potrivit unor informaţii din presa britanică, constructorul francez a programat pentru 12 iulie o şedinţă a consiliului de administraţie, unul dintre punctele de pe agenda de lucru fiind prezenţa în WRC.
În acest moment nu există informaţii cu privire la motivele pentru care Citroen analizează posibilitatea de a se retrage din WRC, însă una dintre explicaţii este lipsa unui promoter oficial pentru sezonul următor care să promoveze competiţia în mod corespunzător la nivel global. De altfel, acesta a fost şi motivul invocat de oficialii rivali de la Ford, care au anunţat la rândul lor că vizează o retragere din WRC la sfârşitul anului 2013 în favoarea unei participări în IRC.În plus, decizia ar putea fi influenţată şi de intenţia lui Sebastien Loeb de a se dedica propriei sale echipe de sportscar, cu care vrea să concureze în celebra cursa de anduranţă de la Le Mans începând din 2014 la clasa LMP2. Prin urmare, nu este exclus ca octuplul campion mondial să participe anul viitor în WRC cu un program redus, element care nu ar fi pe placul celor de la Citroen. Nu în ultimul rând, presa britanică susţine că Citroen va anunţa vânzări slabe pe pieţele din Franţa, Spania şi Italia care vor conduce la un nou val de concedieri.
Posibilitatea ca Citroen şi Ford să renunţe la WRC vine în momentul în care Campionatul Mondial de Raliuri părea că atrage un sprijin din ce în ce mai mare din partea constructorilor. Volkswagen va concura în WRC începând de anul viitor, iar Hyundai şi Toyota şi-au anunţat intenţiile pentru un astfel de program începând din 2014.
|
|
|
|
|