Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 30-03-12, 12:28   #61
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

devine din ce in ce mai interesant acest campionat cand dupa atatia ani suprematia lu Loeb este pe cale sa se sfarseasca.....


Toyota a confirmat că analizează posibilitatea de a reveni în Campionatul Mondial de Raliuri, însă acest lucru se va petrece doar pe termen mediu şi lung.
Citroen şi Ford ar putea avea un nou rival în Campionatul Mondial de Raliuri, după ce Toyota a confirmat în această săptămână că pregăteşte o revenire în competiţie în viitorul mediu şi îndepărtat.

Constructorul japonez a testat recent pentru prima oară un motor turbo de 1.6 litri similar cu cel utilizat în WRC şi îşi propune să-l instaleze pe un model Yaris din clasa S2000. Acesta este doar primul pas pentru o revenire în competiţie la un moment dat, însă deocamdată japonezii îşi vor concentra întreaga atenţie spre Campionatul Mondial de Anduranţă.

"Pe termen scurt ne concentrăm pe proiectul din Campionatul Mondial de Anduranţă. Dar pe termen mediu şi lung există logică pentru WRC. Am mai fost acolo, dar nu aş spune că Toyota se îndreaptă spre campionatul mondial", a declarat un purtător de cuvânt al Toyota pentru publicaţia Autosport.

Toyota a câştigat patru titluri mondiale la piloţi şi alte trei titluri mondiale la constructori în WRC, însă începând din 2002 a ales să concureze în Formula 1, competiţie pe care a părăsit-o la sfârşitul sezonului 2009 fără să câştige nici măcar o cursă în ciuda investiţiilor masive
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "

Last edited by Daniel_DRV; 30-03-12 at 15:55.
Daniel_DRV is offline  
Old 30-03-12, 17:25   #62
26WRC

Stage 5
 
26WRC's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,159
Member of:
[Moderators]
[Opel]
[4Rally]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: WRC 2012

Quote:
Originally Posted by Daniel_DRV View Post
devine din ce in ce mai interesant acest campionat cand dupa atatia ani suprematia lu Loeb este pe cale sa se sfarseasca.....

sigur ca da
Latvala si Solberg out!

GoGo Mikko!!
26WRC is offline  
Old 30-03-12, 20:53   #63
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

anul trecut am ţinut cu M. Hirvonen dar anul acesta îl prefer pe Solberg, mi se pare mult mai echilibrat....
Daniel_DRV is offline  
Old 01-04-12, 19:39   #64
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Mikko Hirvonen continuă să fie lider în Raliul Portugaliei cu numai trei probe speciale înainte de final, în timp ce Petter Solberg a urcat pe locul patru.
Dimineaţa zilei de duminică nu a adus nicio surpriză în clasamentul general din Raliul Portugaliei, singură modificare în fruntea ierarhiei fiind urcarea lui Petter Solberg de pe locul cinci pe locul patru în detrimentul lui Nasser Al-Attiyah.

Pilotul echipei Ford a câştigat PS 19, după ce precedentele două probe au fost adjudecate de coechipierul său Jari Matti Latvala, care continuă să concureze doar pe locul 17.

Între timp, Mikko Hirvonen şi-a consolidat încă o dată poziţia de lider, chiar dacă a fost foarte prudent. Cu trei probe speciale înainte de final, pilotul echipei Citroen are un avans de un minut şi 40 de secunde în faţa lui Mads Ostberg, care a întâmpinat unele defecţiuni tehnice la motor.

La rândul său, Evgeny Novikov are de îndeplinit o simplă formalitate pentru a termina pe ultima treaptă a podiumului. În a doua parte a topului 10, Martin Prokop ocupă locul şase în faţa lui Dennis Kuipers şi Sebastien Ogier, în timp ce ultimul punct pus în joc îi revine lui Thierry Neuville.

Ultimele trei probe speciale din Raliul Portugaliei vor avea loc în după-amiaza zilei de duminică.

Raliul Portugaliei - Clasament general după PS 19/22:

1. Mikko Hirvonen Citroen 3h39m09.2s
2. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m40.1s
3. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 2m26.4s
4. Petter Solberg Ford + 5m19.1s
5. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 7m15.9s
6. Martin Prokop Czech Ford + 7m54.1s
7. Dennis Kuipers M-Sport Ford + 8m14.5s
8. Sebastien Ogier VW Skoda + 8m38.0s
9. Peter van Merksteijn Jr van Merksteijn Citroen + 10m05.0s
10. Thierry Neuville Citroen Junior + 10m56.2s
Daniel_DRV is offline  
Old 01-04-12, 19:40   #65
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Mikko Hirvonen a obţinut astăzi în Portugalia prima victorie în culorile celor de la Citroen, în timp ce Mads Ostberg şi Evgeny Novikov au completat podiumul.

Mikko Hirvonen a avut de îndeplinit o simplă formalitate în ultimele trei probe speciale pentru a câştiga Raliul Portugaliei, pe care l-a dominat fără emoţii după ce Sebastien Loeb, Jari Matti Latvala şi Petter Solberg au abandonat in corpore până la finalul zilei de vineri.

Finlandezul a obţinut astfel prima victorie de la sosirea la Citroen cu o diferenţă de aproape două minute, în condiţiile în care a pilotat cu prudenţă în ultimele două zile pentru a nu risca inutil un abandon.

Podiumul a fost completat de norvegianul Mads Ostberg şi Evgeny Novikov, ultimul reuşind cu această ocazie cel mai bun rezultat din carieră în WRC. Rusul a avut mari emoţii în finalul zilei din cauza unor defecţiuni tehnice, însă mecanicii au reuşit să le rezolve cu succes în pauza dintre PS 20 şi PS 21.

Revenit pe traseu sâmbătă dimineaţă sub regula Rally 2, Petter Solberg a progresat rapid în pluton şi a reuşit să termine pe locul patru pentru Ford în faţa lui Nasser Al-Attiyah, care a pierdut temporar locul cinci în favoarea lui Martin Prokop. Dennis Kuipers, Sebastien Ogier, Thierry Neuville şi Jări Ketomaa sunt ceilalţi piloţi care au terminat în puncte.

Power Stage-ul, ultima probă specială a raliului, a fost câştigată de Dani Sordo, urmat de Latvala şi Ott Tanak, cei trei asigurându-şi astfel trei, două şi, respectiv, un punct bonus în clasamentul general.

Raliul Portugaliei - Clasament final:

1. Mikko Hirvonen Citroen 4h19m24.3s
2. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m51.8s
3. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 3m25.0s
4. Petter Solberg Ford + 3m47.4s
5. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 7m57.6s
6. Martin Prokop Czech Ford + 8m01.0s
7. Dennis Kuipers M-Sport Ford + 8m39.1s
8. Sebastien Ogier VW Skoda + 9m00.8s
9. Thierry Neuville Citroen Junior + 10m29.7s
10. Jari Ketomaa Autotek Ford + 11m44.6s

Clasament General:
1 Citroen Total World Rally Team 108 Pts
2 Ford World Rally Team 70 Pts
3 M-Sport Ford Rally Team 38 Pts
4 Mini World Rally Team 26 Pts
5 Qatar World Rally Team 16 Pts
DUPĂ RUNDA 4
Clasament piloti

1 Sebastien Loeb 66 Pts
2 Mikko Hirvonen 50 Pts
3 Petter Solberg 47 Pts
4 Mads Ostberg 28 Pts
5 Jari-Matti Latvala 26 Pts
6 Evgeny Nivikov 21 Pts
7 Dani Sordo 18 Pts
8 Ott Tanak 14 Pts
9 Nasser Al-Attiyah 8 Pts
10 Armindo Araujo 7 Pts
Daniel_DRV is offline  
Old 04-04-12, 12:28   #66
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2012

Hirvonen , exclus din Raliul Portugaliei! Victoria îi revine lui Mads Ostberg

Mikko Hirvonen a fost exclus din Raliul Portugaliei pentru că a utilizat un ambreiaj neomologat de FIA pe maşina Citroen DS3 WRC. Mads Ostberg a fost declarat câştigător.


Bucuria lui Mikko Hirvonen de a obţine prima victorie în WRC de la sosirea la Citroen la capătul unui raliu desfăşurat în condiţii dificile a durat numai câteva ore.

Pilotul finlandez a fost exclus din Raliul Portugaliei după ce inspecţia tehnică de rutină a dezvăluit că Citroen a utilizat un ambreiaj neomologat pe maşina DS3 WRC, lucru care a fost recunoscut de oficialii constructorului francez şi catalogat de aceştia drept o mare greşeală.

"Xavier Mestelan-Pinon (n.r - directorul tehnic al Citroen) a explicat că ambreiajul a fost o componentă de tip 'joker' introdusă conform regulamentului şi a fost de acord că partea îndepărtată de pe maşina pe parcursul inspecţiei tehnice nu a fost identică cu cea de pe formularul de omologare."

"De asemenea, el a explicat că ambreiajul maşinii a fost dintr-un lot diferit de cel arătat în formularul de omologare. A specificat că aceasta a fost o mare greşeală, dar nu a fost sigur cum s-a petrecut. Ambreiajul nu este conform şi prin urmare maşina numărul doi (n.r - pilotată de Hirvonen) este exclusă din clasament", au precizat comisarii în raportul care explică descalificarea.

În plus, comisarii au descoperit o problemă suplimentară la turbina motorului, întrucât una dintre componentele acesteia depăşeşte dimensiunea maximă acceptată cu 0.1 mm.

"Dimensiunea este de 54 mm cu o toleranţă de plus/minus 0.1 mm. Mestelan-Pinon susţine că mărimea componentei este de 54.02 mm, ceea ce este foarte aproape de dimensiunea specificată. Componenta va fi măsurată din nou în condiţii de laborator", au mai precizat comisarii.

Întrucât diferenţa este neglijabilă, forul mondial a amânat o decizie în privinţa componentei până la efectuarea unei noi măsurători în laborator. Citroen susţine că creşterea în dimensiuni a componentei turbinei a fost determinată de temperaturile extreme şi numărul de rotaţii ale motorului, care au determinat dilatarea acesteia.

Constructorul francez a anunţat deja că va face apel la decizia de excludere a lui Hirvonen, considerând că neregularităţile nu au adus niciun fel de beneficiu pentru finlandezn din punct de vedere al performanţei. "Aceste părţi nu aduc niciun avantaj în termeni de performanţă, întrucât sunt mai grele decât cele omologate", a explicat Mestelan-Pinon.

La rândul său, şeful Yves Matton consideră că excluderea lui Hirvonen din Raliul Portugaliei este o decizie prea drastică. "Nu am avut nicio intenţie să trişăm, iar decizia pare exagerată. Având în vedere că diferenţele nu ne-au adus niciun avantaj, am decis să facem apel", a explicat el.

În urma excluderii lui Hirvonen din Raliul Portugaliei, Mads Ostberg a fost declarat învingător, norvegianul trecându-şi astfel în cont prima victorie din carieră în WRC. La rândul lor, Evgeny Nokivok şi Petter Solberg au fost promovaţi pe ultimele două trepte ale podiumului.

1 Sebastien Loeb 66 Pts
2 Petter Solberg 62 Pts
3 Mads Ostberg 53 Pts
4 Mikko Hirvonen 50 Pts
5 Evgeny Nivikov 39 Pts
6 Jari-Matti Latvala 28 Pts
7 Dani Sordo 21 Pts


Via | FIA
__________________
adrian78bmw is offline  
Old 06-04-12, 14:25   #67
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2012

Presă: Latvala a semnat un contract cu Volkswagen pentru 2013

Jari Matti Latvala a semnat un contract pe termen lung cu Volkswagen şi va fi coechipierul lui Sebastien Ogier începând din sezonul 2013, potrivit publicaţiei Autosport.


Publicaţia britanică Autosport a dezvăluit în numărul din această săptămână că Jari Matti Latvala a semnat un acord pe termen lung cu Volkswagen, urmând să părăsească Ford la sfârşitul actualului contract scadent la finalul anului.

Informaţiile circulau în presa internaţională de peste o lună, însă la vremea respectivă inclusiv Petter Solberg era creditat cu şanse să semneze cu constructorul german. Dezvăluirea a fost făcută de o sursă anonimă care precizează că înţelegerea a fost semnată mai demult, însă nu va fi făcută publică prea curând.

"Am înţeles că lucrurile sunt deja clare şi că acordul există de ceva timp. Poate încă de la finele anului trecut, când viitorul lui Ford în WRC era incert. Oricum, era clar că fie Petter, fie Latvala vor ajunge să piloteze Polo", a precizat sursa pentru Autosport.

Latvala nu a confirmat informaţiile, însă nici nu le-a negat, limitându-se să declare că se concentrează pe obţinerea unor rezultate pozitive în acest sezon alături de Ford. "Este prematur să vorbim despre astfel de lucruri. Deocamdată mă concentrez pe Ford", a precizat el.

Oficialii Volkswagen au lăsat să se înţeleagă că nu au semnat încă niciun contract cu Latvala, însă Kris Nissen, directorul de motorsport al germanilor, a admis interesul pentru pilotul finlandez.

"Trebuie să ne asigurăm un al doilea pilot de top, dar sunt foarte încântat să aud că Latvala este interesat să piloteze pentru noi. Este un pilot bun şi sunt sigur că în etapele următoare va demonstra că poate rămâne pe drum", a precizat el, referindu-se la faptul că Latvala a abandonat în trei dintre primele patru raliuri ale noului sezon.

Last edited by Daniel_DRV; 20-04-12 at 11:44.
adrian78bmw is offline  
Old 19-04-12, 14:53   #68
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2012

Sordo a testat pentru Ford în avanpremiera Raliului Argentinei

Dani Sordo a efectuat miercuri un test de aclimatizare cu Ford Fiesta RS WRC, pentru a se pregăti pentru Raliul Argentinei de săptămâna viitoare.

La scurt timp după ce a fost confirmat drept înlocuitorul lui Jari Matti Latvala pentru Raliul Argentinei, Dani Sordo a efectuat un test cu Ford Fiesta RS WRC în regiunea Cumbria din Marea Britanie, acolo unde are sediul echipa de uzină a constructorului american.

Evaluarea a avut drept scop principal familiarziarea spaniolului cu maşina pe care o va pilota la sfârşitul săptămânii viitoare în America de Sud, o experienţă pe care acesta o aştepta cu nerăbdare.

"Sunt foarte entuziasmat să merg în Argentina. Când eşti pilot de raliuri tot ce vrei să faci este să concurezi, aşa că sunt cu adevărat fericit ca Prodrive mi-a oferit şansa să pilotez pentru Ford", a declarat el.

Sordo va continua pregătirea pentru Raliul Argentinei alături de Ford şi pe parcursul zilei de joi, atunci când va colabora cu inginerii echipei pentru a afla mai multe detalii despre caracteristicile maşinii Fiesta RS WRC.

Sordo concurează în acest sezon de WRC pentru Mini, echipa gestionată de Prodrive, însă a primit acordul de a-l înlocui pe Latvala în Argentina după ce echipa britanică a anunţat că nu va participa la această etapă din cadrul WRC.

Last edited by Daniel_DRV; 20-04-12 at 11:44.
adrian78bmw is offline  
Old 12-05-12, 12:36   #69
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2012

WRC 2012: Loeb câştigă al şaptelea raliu în Argentina

Pilotul francez, Sebastien Loeb, câştigă al şaptelea raliu în Argentina şi al treilea din acest an, mărindu-şi astfel avantajul în clasamentul general

Pilotul Citroen, Sebastien Loeb, a câştigat în acest weekend al treilea raliu din acest sezon şi al 70-lea din carieră, o performanţă neegalată în Campionatul Mondial de Raliuri. În ultima zi francezul a mers la sigur, fără a risca nimic, mai ales că în Portugalia a pierdut puncte împortante. Lucrurile au mers foarte bine pentru Citroen în acest weekend: al doilea pilot al constructorului francez, Mikko Hirvonen, a terminat pe poziţia a doua, aducând astfel puncte importante în clasamentul constructorilor.

Înlocuitorul lui Jari-Matti Latvala, spaniolul Dani Sordo a pierdut în ultima probă specială locul trei în favoarea pilotului Adapta World Rally Team, Mads Ostberg. În timpul power-stage-ului, cureaua alternatorului maşinii conduse de Sordo s-a rupt, punând astfel capăt Raliului Argentinei pentru spaniol. Locurile cinci şi şase au fost ocupate de Martin Prokop (Ford) şi Thierry Neuville (Citroen).

Norvegianul Peter Solberg a încheiat raliul Argentinei pe poziţia cu numărul şase, o preformanţă foarte bună având în vedere că pilotul Ford a căzut în proba specială cu numărul patru până pe poziţia a 11-a, din cauza unor probleme la direcţie. Solberg a arătat de ce el este singurul om care "i-a furat" un campionat lui Sebastien Loeb şi a câştigat toate probele speciale din ultima zi, inclusiv power-stage-ul care i-a adus un bonus de trei puncte în clasamentul general. Următoarea etapă din WRC va avea loc în Grecia între 25 şi 27 mai.

Clasamentul la finalul Raliului Argentinei:
1. S. LOEB 5:34:38.8 0.0 0.0
2. M. HIRVONEN 5:34:54.0 +15.2 +15.2
3. M. ŘSTBERG 5:37:49.2 +2:55.2 +3:10.4
4. M. PROKOP 5:44:24.1 +6:34.9 +9:45.3
5. T. NEUVILLE 5:45:56.4 +1:32.3 +11:17.6
6. P. SOLBERG 5:46:41.0 +44.6 +12:02.2
7. S. OGIER 5:47:04.1 +23.1 +12:25.3
8. E. NOVIKOV 5:55:49.0 +8:44.9 +21:10.2
9. N. AL-ATTIYAH 6:03:01.4 +7:12.4 +28:22.6
10. O. TÄNAK 6:11:58.3 +8:56.9 +37:19.5

Clasament piloti
1 Sebastien Loeb 91 Pts
2 Petter Solberg 73 Pts
3 Mikko Hirvonen 70 Pts
4 Mads Ostberg 68 Pts
5 Evgeny Nivikov 43 Pts
6 Jari-Matti Latvala 28 Pts
7 Martin Prokop 26 Pts
8 Nasser Al-Attiyah 23 Pts
9 Dani Sordo 21 Pts
10 Ott Tanak 16 Pts

Clasament echipe
1 Citroen Total World Rally Team 151 Pts
2 Ford World Rally Team 106 Pts
3 M-Sport Ford Rally Team 81 Pts
4 Qatar World Rally Team 37 Pts
5 Mini World Rally Team 26 Pts
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lr-loeb05arg12cm686front.jpg
Views:	82
Size:	86.7 KB
ID:	2428631  
adrian78bmw is offline  
Old 22-05-12, 21:59   #70
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

"Unele probe speciale sunt foarte line şi au drumuri rapide. Totuşi, altele sunt pline cu pietre care nu sunt gentile cu suspensiile. În funcţie de cât de cald va fi, gestionarea pneurilor poate avea un efect major asupra rezultatului. De multe ori, nu este atât de important să stabileşti cel mai bun timp într-o probă specială. trebuie să analizezi rezultatul întregii bucle înainte să tragi concluzii. Evident, sper să câştig. Am avut potenţialul să câştig în 2011 şi sunt determinat să fac asta în acest an", a declarat francezul S. Loeb în avanpremiera Raliului Greciei.

Loeb a câştigat Raliul Greciei în 2005 şi 2008, iar ediţia din acest an va avea loc în perioada 25-27 mai.
Daniel_DRV is offline  
Old 25-05-12, 09:26   #71
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Peter Solberg l-a învins cu numai 0.098 secunde pe coechipierul său Jari Matti Latvala în lupta pentru victorie în calificările din Raliul Greciei.
Calificările pentru Raliul Greciei au oferit o luptă echilibrată pentru victorie între piloţii echipei Ford, iar Petter Solberg a stabilit timpul de referinţă după ce a fost cronometrat cu 4:11.976, fiind cu numai 0.098 secunde mai rapid decât coechipierul său Jari Matti Latvala.

Nici Sebastien Loeb nu a fost lent, însă a fost nevoit să se mulţumească doar cu locul trei la aproximativ şapte zecimi de secundă în urma liderului, în timp ce Evgeny Novikov şi Mikko Hirvonen au ocupat următoarele două poziţii ale clasamentului.

Conform aşteptărilor, fiecare pilot din clasa WRC a ales să plece cât mai târziu pe traseu, astfel că Solberg va pleca ultimul şi va avea parte de un drum mai bun decât Latvala, Loeb, Novikov sau Hirvonen, care vor pleca din faţa sa.

1. Petter Solberg Ford 4m11.976s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 0.098s
3. Sebastien Loeb Citroen + 0.726s
4. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 1.042s
5. Mikko Hirvonen Citroen + 2.081s
6. Thierry Neuville Citroen Junior + 4.296s
7. Mads Ostberg Adapta Ford + 5.340s
8. Ott Tanak M-Sport Ford + 6.791s
9. Martin Prokop Czech Ford + 6.903s
10. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 7.188s
11. Daniel Oliveira Brazil Ford + 14.894s
12. Armindo Araujo Portugal Mini + 16.031s
13. Paulo Nobre Portugal Mini + 38.161s
Daniel_DRV is offline  
Old 25-05-12, 09:28   #72
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Kimi Raikkonen intenţionează să concureze în Raliul Finlandei din luna august în cazul în care va primi acordul echipei Lotus.
zoom
Kimi Raikkonen a revenit în Formula 1 după două sezoane petrecute în Campionatul Mondial de Raliuri, pe parcursul cărora nu a obţinut nicio performantă majoră. Deşi WRC părea un capitol încheiat, pilotul echipei Lotus a dezvăluit la Monaco că îşi doreşte să concureze în Raliul Finlandei, a opta etapă a sezonului curent.

Teoretic, finlandezul poate participa la eveniment, întrucât acesta va avea loc la o săptămână după Marele Premiu al Ungariei şi în timpul vacanţei de vară din Formula 1 de cinci săptămâni.

"Aş vrea să particip în Raliul Finlandei în acest sezon, întrucât se potriveşte în calendar, dar va trebui să întrebaţi echipa dacă este conform contractului. Ştiam că raliurile sunt dificile, întrucât participasem la câteva înainte, dar la cel mai înalt nivel este ceva diferit. Ştiam că nu va fi uşor, dar aş fi vrut să mă descurc mai bine. Dar nu am terminat, vreau să revin, nu ştiu dacă în timpul carierei sau după aceea. Formula 1 şi raliurile sunt două sporturi complet diferite. În raliuri totul este diferit. Bine, ai notiţele, dar nu ştii cu siguranţă ce este după următorul viraj", a precizat el.
Daniel_DRV is offline  
Old 25-05-12, 20:00   #73
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Sebastien Loeb a preluat conducerea în Raliul Greciei la finalul celei de-a patra probe speciale, chiar dacă Jari Matti Latvala a câştigat primele trei probe.
Revenit în Campionatul Mondial de Raliuri după absenţa din Argentina cauzată de o accidentare la schi fond, Jari Matti Latvala a început în forţă etapa din Grecia şi a câştigat primele trei probe speciale.
Pilotul echipei Ford a câştigat proba de joi seară şi s-a impus şi în primele două de vineri dimineaţă, însă nu a reuşit să-şi creeze un avans mai mare de 3.3 secunde în faţa lui Sebastien Loeb.

O serie de erori comise pe traseul norois din PS 4 l-au retrogradat însă pe poziţia a doua a clasamentului la 1.2 secunde în spatele lui Sebastien Loeb, care a ocupat locul trei şi a fost cu 4.5 secunde mai rapid.

Petter Solberg ocupă locul trei în clasamentul general după ce a câştigat detaşat PS 4 cu un avans de aproape 10 secunde în faţa lui Mikko Hirvonen, ocupantul locului patru. În plus, norvegianul are de recuperat doar 4.5 seunde comparativ cu Loeb.

Primii patru piloţi şi-au construit deja un avantaj consistent în faţa rivalilor, întrucât Evgeny Novikov (M-Sport Ford) este la 45 de secunde în spatele liderului şi este urmat de Mads Ostberg (Adapta Ford), Ott Tanak (M-Sport Ford) şi Thierry Neuville (Citroen). Următoarele două probe speciale din Raliul Greciei vor avea loc tot în această dimineaţă.

Raliul Greciei - Clasament după PS 4/18:

1. Sebastien Loeb Citroen 57m41.9s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 1.2s
3. Petter Solberg Ford + 4.5s
4. Mikko Hirvonen Citroen + 11.0s
5. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 43.2s
6. Mads Ostberg Adapta Ford + 51.6s
7. Ott Tanak M-Sport Ford + 1m31.4s
8. Thierry Neuville Citroen Junior + 1m45.3s
9. Martin Prokop Czech Ford + 2m04.9s
10. Sebastien Ogier VW Skoda + 2m23.3s

Sebastien Loeb şi-a sporit avansul în clasamentul general al Raliului Greciei la peste 10 secunde, în timp ce coechipierul său Mikko Hirvonen a urcat pe poziţia a treia.
Cele două probe speciale intermediare programate vineri la prânz în Raliul Greciei au fost dominate de Citroen, care a câştigat teren în faţa rivalilor de la Ford.
Sebastien Loeb a fost cel mai rapid în PS 6 şi, pe baza rezultatului bun obţinut şi în PS 5, are acum un avans de 10.1 secunde în faţa lui Jari Matti Latvala, care a slăbit vizibil ritmul în această parte a zilei.

De asemenea, Mikko Hirvonen a câştigat PS 5 şi a urcat pe poziţia a treia în clasamentul general la 15 secunde în spatele lui Loeb.

Finlandezul l-a devansat astfel pe Petter Solberg, care a avut un parcurs mai modest şi care şi-a deteriorat uşor maşina Ford Fiesta RS WRC după ce a lovit o piatră în PS 6. Diferenţa dintre cei doi este însă surmontabilă, de numai 1.8 secunde, astfel că lupta pentru podium rămâne palpitantă.

În schimb, restul piloţilor sunt deja departe de grupul relativ compact al primilor patru. Evgeny Novikov (M-Sport Ford) se menţine pe locul cinci în faţa lui Mads Ostberg (Adapta Ford), în timp ce Thierry Neuville s-a apropiat ameninţător de Ott Tanak în lupta pentru locul 8. Următoarele trei probe speciale din Raliul Greciei vor avea loc în cursul după-amiezii de vineri.

Raliul Greciei - Clasament după PS 6/18:

1. Sebastien Loeb Citroen 1h30m05.3s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 10.1s
3. Mikko Hirvonen Citroen + 15.0s
4. Petter Solberg Ford + 16.8s
5. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 1m15.6s
6. Mads Ostberg Adapta Ford + 1m20.6s
7. Ott Tanak M-Sport Ford + 2m05.1s
8. Thierry Neuville Citroen Junior + 2m14.0s
9. Martin Prokop Czech Ford + 3m15.8s
10. Sebastien Ogier VW Skoda + 3m28.8s
Daniel_DRV is offline  
Old 26-05-12, 13:59   #74
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Jari Matti Latvala s-a apropiat la numai 6.5 secunde de liderul Sebastien Loeb şi ameninţă că va risca totul pentru a câştiga Raliul Greciei.
Sebastien Loeb a lăsat senzaţia că este pe cale să se desprindă în învingător al Raliului Greciei încă din primele probe speciale, după ce şi-a construit un avans de peste 10 secunde în faţa lui Jari Matti Latvala.
Pilotul echipei Ford a replicat însă în forţă în ultimele trei probe speciale şi, după victoriile obţinute în PS 7 şi PS 9, a redus diferenţa la numai 6.5 secunde.

Finlandezul susţine că va forţa la maxim în probele de sâmbătă pentru a obţine victoria, întrucât în caz contrar şansele sale la titlul mondial vor scădea şi mai mult."Ştiu că va fi dificil, dar nu pot să merg încet. Nu pot să mă gândesc la securizarea poziţiei a doua, pentru că asta nu ne ajută în campionat. Trebuie să luptăm cu Loeb, locul doi nu va fi suficient. Trebuie să câştigăm", a precizat el.

La rândul său, Loeb este conştient că probele de sâmbătă pot decide numele învingătorului, în special datorită faptului că traseul este unul dificil.

"Sâmbăta va fi o zi grea şi, la vitezele actuale, nu sunt sigur că putem termina, pentru că nu ştiu dacă pneurile vor rezista până la final. Cred că sâmbătă poate fi ziua care decide cine va câştiga acest raliu", a precizat el.

Performanţele lui Latvala au fost completate de coechipierul său Petter Solberg, care a revenit pe locul trei în clasamentul general după victoria din PS 8. Mikko Hirvonen a coborât astfel pe locul patru după ce a pierdut timp în ultima probă a zilei după deteriorarea unuia dintre pneuri.

Raliul Greciei - Clasament după PS 9/18:

1. Sebastien Loeb Citroen 2h14m01.3s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 6.5s
3. Petter Solberg Ford + 17.7s
4. Mikko Hirvonen Citroen + 49.6s
5. Evgeny Novikov M-Sport Ford + 3m54.9s
6. Martin Prokop Czech Ford + 4m46.7s
7. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 4m56.9s
8. Mads Ostberg Adapta Ford + 5m14.6s
9. Sebastien Ogier VW Skoda + 5m27.2s
10. Andreas Mikkelsen VW Skoda + 6m31.0s
Daniel_DRV is offline  
Old 26-05-12, 14:00   #75
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Jari Matti Latvala a redus diferenţa care îl separă de Sebastien Loeb la numai 2.2 secunde la jumătatea zilei de sâmbătă din Raliul Greciei.
Raliul Greciei - Clasament după PS 13/22:

1. Sebastien Loeb Citroen 3h04m31.8s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 2.2s
3. Petter Solberg Ford + 20.1s
4. Mikko Hirvonen Citroen + 1m06.1s
5. Martin Prokop Czech Ford + 6m28.0s
6. Mads Ostberg Adapta Ford + 6m30.4s
7. Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen + 7m02.4s
8. Sebastien Ogier VW Skoda + 8m02.5s
9. Andreas Mikkelsen VW Skoda + 9m10.4s
10. Thierry Neuville Citroen Junior + 9m29.3s
Daniel_DRV is offline  
- Copyright 2024 4Tuning -