Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > WRC - FORMULA 1 - Alte sporturi cu motor

Closed Thread
 
Thread Tools
Old 27-05-12, 18:00   #76
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Raliul Greciei, PS 18-19/22: Solberg abandonează, Loeb are drum liber spre victorie.
Sebastien Loeb a câştigat detaşat Raliul Greciei, în ciuda unei pene suferite în prima probă specială de duminică.

Raliul Greciei - Clasament final:

1. Sebastien Loeb Citroen 4h42m03.3s
2. Mikko Hirvonen Citroen + 40.0s
3. Jari-Matti Latvala Ford + 3m04.8s
4. Mads Ostberg Adapta Ford + 6m16.4s
5. Martin Prokop Czech Ford + 7m46.5s
6. Thierry Neuville Citroen Junior + 9m41.4s
7. Sebastien Ogier VW Skoda + 12m59.9s
8. Yazeed Al Rahji Yazeed Ford + 20m12.2s
9. Ott Tanak M-Sport Ford + 23m18.9s
10. Abdulaziz Al-Kuwari Seashore Mini + 28m40.5s

Other WRC finishers:

11. Armindo Araujo Portugal Mini + 30m28.6s
12. Spyros Pavlides Autotek Ford + 33m51.6s
17. Paulo Nobre Portugal Mini + 59m10.2s
18. Oleksii Tamrazov Ford + 1h04m53.4s

WRC retirements:

Petter Solberg Ford SS18
Evgeny Novikov M-Sport Ford SS18
Nasser Al-Attiyah Qatar Citroen SS18
Daniel Oliveira Brazil Ford SS18

Leading power stage times:

Pos Driver Team/Car Time/Gap
1. Sebastien Loeb Citroen 2m21.8s
2. Jari-Matti Latvala Ford + 0.6s
3. Mikko Hirvonen Citroen + 1.3s
4. Mads Ostberg Adapta Ford + 2.0s
5. Ott Tanak M-Sport Ford + 2.0s
__________________

Powered by
" UN ANONIM CELEBRU "
Daniel_DRV is offline  
Old 28-05-12, 09:58   #77
adrian78bmw

Stage 5
 
adrian78bmw's Avatar
 
Join Date: May 2008
Posts: 4,437
Member of:
[2 Roti]
[4Rally]
[BMW]
Default Re: WRC 2012

WRC 2012 Acropolis: Loeb câştigă "Raliul Zeilor

Sebastien Loeb a câştigat în acest weekend Raliul Acropolis mărindu-şi astfel avantajul în clasamentul general al piloţilor. Francezul are patru raliuri câştigate în acest an şi se îndreaptă spre al nouălea titlu mondial.


La începutul celei de a treia zi Sebastien Loeb conducea raliul Acropolis la o diferenţă de numai 6,5 secunde de rivalul de la Ford, Jari-Matti Latvala şi la 17,7 secunde de Peter Solberg. Mikko Hirvonen ocupa locul patru în spatele piloţilor Ford, la o diferenţă de 28 de secunde în spatele lui Solberg şi 48 de secunde în spatele lui Loeb. În primele speciale, finlandezul de la Ford s-a apropiat la numai 2,5 secunde de Loeb, dar în proba cu numărul 14 o pană l-a trimis pe Latvala pe locul patru.

Următoarele trei probe speciale au fost câştigate de Peter Solberg, recuperând astfel 18 secunde faţă de campionul en-titre. Din păcate pentru norvegian, acesta a forţat prea mult în timpul testului de deschidere de duminică şi a avariat modelul Ford Fiesta WRC. Acesta a trebuit să încheie Raliul Acropolis înainte de vreme şi este depăşit în clasamentul general de Mikko Hirvonen şi Mads Ostberg.

Coechipierul lui Loeb (Hirvonen) a ocupat locul cu numărul doi şi Citroen se îndrepta spre un rezultat excelent. Latvala nu a putut recupera diferenţa faţă de piloţii Citroen şi a încheiat etapa din Grecia pe locul trei. "Seb" a plecat acasă cu maximul de puncte, 25 pentru victorie şi trei puncte pentru câştigarea power-stage-ului. Mikko a ocupat a doua poziţie pe podium urmat apoi de Latvala, Ostberg şi Prokop. A doua jumătate a Top 10 a fost completată de piloţii: Thierry Neuville, Sebastien Ogier, Yazeed Al Rajhi, Ott Tanak şi Abdulazis Al-Kuwari.
Următoarea etapă din Campionatul Mondial de Raliuri va avea loc în perioada 22-24 iunie în Noua Zeelandă

1. S. LOEB 4:42:03.3 0.0 0.0
2. M. HIRVONEN 4:42:43.3 +40.0 +40.0
3. J. LATVALA 4:45:08.1 +2:24.8 +3:04.8
4. M. ŘSTBERG 4:48:19.7 +3:11.6 +6:16.4
5. M. PROKOP 4:49:49.8 +1:30.1 +7:46.5
6. T. NEUVILLE 4:51:44.7 +1:54.9 +9:41.4
7. S. OGIER 4:55:03.2 +3:18.5 +12:59.9
8. Y. AL RAJHI 5:02:15.5 +7:12.3 +20:12.2
9. O. TÄNAK 5:05:22.2 +3:06.7 +23:18.9
10. A. ALKUWARI 5:10:43.8 +5:21.6 +28:40.5
11. A. ARAÚJO 5:12:31.9 +1:48.1 +30:28.6
12. S. PAVLIDES 5:15:54.9 +3:23.0 +33:51.6
13. Y. PROTASOV 5:21:45.2 +5:50.3 +39:41.9
14. V. GORBAN 5:22:57.6 +1:12.4 +40:54.3
15. S. AKSA 5:26:15.1 +3:17.5 +44:11.8

Clasament piloti
1 Sebastien Loeb 119 Pts
2 Mikko Hirvonen 89 Pts
3 Mads Ostberg 80 Pts
4 Petter Solberg 73 Pts
5 Jari-Matti Latvala 45 Pts
6 Evgeny Nivikov 43 Pts
7 Martin Prokop 36 Pts
8 Nasser Al-Attiyah 23 Pts
9 Sebastien Ofier 22 Pts
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lr-assistance-4.jpg
Views:	84
Size:	95.3 KB
ID:	2446913   Click image for larger version

Name:	lr-loeb06gr12sv053.jpg
Views:	91
Size:	84.4 KB
ID:	2446914   Click image for larger version

Name:	lr-loeb06gr12sv113.jpg
Views:	79
Size:	115.1 KB
ID:	2446915  

Click image for larger version

Name:	lr-loeb06gr12sv130.jpg
Views:	81
Size:	78.3 KB
ID:	2446916   Click image for larger version

Name:	lr-neuville06gr12sv044.jpg
Views:	76
Size:	77.7 KB
ID:	2446917   Click image for larger version

Name:	lr-neuville06gr12sv135.jpg
Views:	96
Size:	65.9 KB
ID:	2446918  

__________________
adrian78bmw is offline  
Old 29-05-12, 18:31   #78
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Jari Matti Latvala a admis că s-a temut că nu va mai putea evolua la capacitate maximă după accidentul care l-a împiedicat să participe în Raliul Argentinei.
Jari Matti Latvala a revenit în WRC cu ocazia Raliului Greciei după o absenţă de o etapă cauzată de un accident suferit în Finlanda la schi fond.

Pilotul echipei Ford a admis că a avut dubii cu privire la viteza cu care va concura pe traseele dificile din Grecia, însă consideră că a demonstrat că este cel puţin la fel de rapid ca şi înainte de accident.

"A fost grozav să revin şi bineînţeles că am avut unele dubii. Băieţii au parcurs 500 de kilometri în Raliul Argentinei, iar eu am ratat asta. Am făcut câteva antrenamente cu notiţele şi din fericire am avut parte de un test, dar este evident că am avut dubii. A fost bine să văd că încă sunt rapid", a precizat finlandezul.
Declaraţiile sale sunt acoperite de fapte în condiţiile în care Latvala a fost cel mai rapid în 10 dintre cele 22 de probe speciale din Raliul Greciei. Cu toate acestea, o pană şi o problemă suplimentară la frâne l-au împiedicat să lupte pentru victorie, ocupând în final ultima treaptă a podiumului.

Latvala s-a îndepărtat astfel şi mai mult de titlul mondial, întrucât ocupă locul şase în clasamentul general cu 28 de puncte şi are de recuperat 53 de puncte în faţa liderului Sebastien Loeb.

Last edited by Daniel_DRV; 29-05-12 at 18:35.
Daniel_DRV is offline  
Old 30-05-12, 22:07   #79
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

hyundai pregatit ptr wrc
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	521394_365974116795589_184151181644551_993882_985065268_n.jpg
Views:	103
Size:	33.3 KB
ID:	2450873  
Daniel_DRV is offline  
Old 01-06-12, 12:01   #80
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Organizatorii raliurilor refuză să semneze contractele oferite de FIA pentru sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri din cauza pretenţiilor financiare şi a lipsei unui promoter.
Campionatul Mondial de Raliuri riscă să intre în colaps în sezonul 2013 din cauza unor neînţelegeri puternice care au apărut între FIA şi organizatorii evenimentelor.

Forul mondial a trimis organizatorilor de raliuri un contract pentru un singur sezon care trebuie semnat până în 8 iunie, pentru ca în 15 iunie să anunţe versiunea preliminară a calendarului pentru 2013.
Organizatorii evenimentelor sunt însă profund nemulţumiţi de clauzele stipulate în contract, potrivit cărora trebuie să plătească 100.000 de euro pentru sistemul de live-timing, pe lângă taxele de participare în competiţie.

"Suntem furioşi, nu este corect. Nu uitaţi, nu este vorba doar despre banii pe care trebuie să-i plătim. Anul trecut, cu North One Sport, aveam sistemul de live-timing gratuit şi am fost plătiţi cu 25.000 de euro de către NOS. Aşa că de fapt trebuie să găsim 125.000 de euro, iar la această sumă se adaugă cei 140.000 de euro pe care trebuie să-i plătim ca taxa de participare în calendar."

"Dintr-o dată, este mai mult de un sfert de milion de euro, complet opus faţă de ceea ce am avut anul trecut. Nu semnăm acest contract. Vrem să vorbim despre asta în iunie la Consiliul Mondial, dar FIA nu ne dă această şansă şi ne obligă să luăm rapid o decizie. Dacă FIA se aşteaptă ca toată lumea să semneze şi să fie fericită, se înşeală", a declarat o sursă din cadrul organizatorilor pentru publicaţia britanică Autosport.

O altă problemă este că organizatorii de raliuri nu-şi pot recupera măcar parţial sumele investite în absenţa unui promoter global pentru WRC, după ce FIA a renunţat la contractul cu North One Sports pe fondul intrării în administraţie a proprietarului acesteia. Organizatorii se tem că, din acest motiv, sportul nu va mai beneficia de aceeaşi acoperire mediatică ca în trecut.

"Poate FIA să garanteze că vom avea cea mai bună staţie TV? Pot ei să garanteze că vom avea milioane de fani care se vor uita la sport în întreaga lume? Nu ştim nimic despre televiziune. Poate o putem gestiona singuri pentru a salva bani. Poate aceasta este soluţia", a declarat unul dintre organizatori.

FIA a avertizat organizatorii că refuzul de a semna noul contract până în 8 iunie va atrage eliminarea din calendarul WRC pentru sezonul 2013, astfel că situaţia va deveni explozivă dacă niciunul dintre organizatorii nu va fi de acord cu nouă înţelegere.
Daniel_DRV is offline  
Old 01-06-12, 12:03   #81
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Mikko Hirvonen şi copilotul său Jarmo Lehtinen au fost implicaţi într-un grav accident în timpul unui test efectuat cu Citroen DS3 WRC în Italia.

Citroen a efectuat în această săptămână o sesiune de teste în Italia ca pregătire pentru Raliul Noii Zeelande de la sfârşitul lunii iunie.

Sebastien Loeb a testat miercuri, în timp ce Mikko Hirvonen a urcat la volan joi şi a avut parte de un accident major după ce s-a rostogolit de mai multe ori cu Citroen DS3 WRC.

În urma accidentului, pilotul finlandez şi copilotul său Jarmo Lehtinen au fost spitalizaţi pentru teste, însă au trecut cu bine de analizele medicale.

"Am avut un mic accident în Italia, dar şi eu Lehtinen suntem în regulă. Avem vânătăi şi lovituri, dar suntem pregătiţi să revenim în acţiune", a declarat pilotul echipei Citroen pe pagina sa de Facebook.

La rândul său, un purtător de cuvânt al Citroen a confirmat că ambii piloţi sunt în regulă, însă echipa a renunţat la test în urma acestui accident.

"Hirvonen s-a rostogolit de mai multe ori, accidentul a avut loc la viteză mare. Cel mai important lucru este că Hirvonen şi Lehtinen sunt ok şi au revenit la hotel joi noapte. Testul s-a încheiat", a precizat el.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	400061l.jpg
Views:	93
Size:	42.0 KB
ID:	2452517  
Daniel_DRV is offline  
Old 01-06-12, 12:07   #82
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Campionatul Mondial de Raliuri a rămas fără sponsor principal după ce Nokia a renunţat la contractul de peste trei milioane de euro.
Campionatul Mondial de Raliuri traversează o perioadă dramatică din punct de vedere financiar, după ce Nokia a decis să renunţe cu efect imediat la contractul de sponsor oficial al competiţiei.
Înţelegerea era estimată la aproximativ trei milioane de euro pe an, iar Jarmo Mahonen, preşedintele Comisei WRC, a admis că pierderea financiară reprezintă o lovitură pentru WRC.

"Este o pierdere foarte mare pentru campionat. Nu era vorba doar de banii care intrau în conturile WRC, Nokia urma să fie un mare partener. A fost o platformă foarte bună", a precizat el.
Mahonen se referă la faptul că WRC intenţiona să dezvolte împreună cu Nokia o platformă multimedia pentru transmiterea raliurilor, în special după ce competiţia a rămas fără promoter. În schimb, Mahonen a anunţat că viitorul promoter al WRC va fi anunţat în 15 iunie după Consiliul Mondial al FIA, una dintre variante fiind ca acoperirea media să fie asigurată de Federaţia Internaţională de Automobilism.
Daniel_DRV is offline  
Old 12-06-12, 21:03   #83
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Petter Solberg şi-a exprimat convingerea că va obţine o victorie în sezonul 2012 al Campionatului Mondial de Raliuri la volanul unui Ford Fiesta RS WRC.

După trei sezoane petrecute ca pilot privat, Petter Solberg a revenit în 2012 la o echipă de uzină, iar Ford i-a oferit o maşină cu care a terminat constant pe podium.

Norvegianul s-a evidenţiat ca principalul rival al lui Sebastien Loeb în lupta pentru titlul mondial şi speră ca în perioada următoare să obţină prima victorie în WRC după Raliul Marii Britanii din 2005.

"Încerc să nu mă gândesc că nu am mai câştigat din 2005. Am fost aproape de atât de multe ori încât este greu să nu te gândeşti la asta, dar cel mai important lucru este să obţii pachetul complet pentru a câştiga un raliu. Fiesta RS WRC este foarte bună, dar trebuie să ne uităm la cele mai mici detalii. După aceea încercăm să câştigăm titlul mondial, dar victoria într-un raliu este foarte importantă, deoarece pentru a merita să câştigi titlul mondial trebuie să câştigi raliuri. Dar sunt încrezător că putem realiza asta în acest an, nicio problemă", a declarat el.

Solberg are de recuperat 18 puncte în faţa lui Loeb, iar prima oportunitate pentru a reduce diferenţa va fi în perioada 21-24 iunie cu ocazia Raliul Noii Zeelande.
Daniel_DRV is offline  
Old 12-06-12, 21:04   #84
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Calendarul sezonului 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri a devenit o problemă majoră pentru FIA după ce organizatorii de raliuri au refuzat să semneze noile contracte.

Criza din Campionatul Mondial de Raliuri s-a agravat la sfârşitul săptămânii trecute după ce organizatorii evenimentelor au refuzat să semneze contractul propus de FIA pentru sezonul 2013.

Noua înţelegere a fost propusă de forul mondial în 28 mai, iar organizatorii raliurilor trebuia să semneze contractul până în 8 iunie, pentru ca FIA să anunţe structura calendarului în 15 iunie. Cu toate acestea, toţi organizatorii de raliuri au refuzat să semneze noul contract din cauza creşterii substanţiale a taxei de participare în WRC.

Până în 2012, fiecare organizator trebuia să achite o taxă de 140.000 de euro, însă FIA a impus pentru anul viitor plata unor taxe suplimentare de 100.000 de euro pentru sistemul de live-timing, dar şi pentru producerea şi distribuirea de materiale video.

"Vrem să vorbim despre acest contract. Unele raliuri sunt mai bine poziţionate decât al nostru, dar considerăm că trebuie să există unele discuţii", a declarat o sursă pentru publicaţia Autosport.

Lucrurile s-au agravat după ce Federaţia Franceză a Sporturilor cu Motor a informat FIA că va apela la Consiliul Mondial în cazul în care FIA nu renunţă la pretenţiile financiare. "Dacă insistaţi să mergeţi în această direcţie, nu vom avea nicio ezitare să solicităm o decizie din partea Consiliului Mondial".

Teoretic, banii pentru sistemul de live timing şi producatia materialelor video sunt asiguraţi de promoterul campionatului, însă WRC a rămas fără promoter după rezilierea contractului cu North One Sport. Presa internaţională speculează că insistenţa FIA ca organizatorii să plătească aceste sume de bani reprezintă un indiciu că forul mondial nu a reuşit încă să găsească un promoter pentru sezonul 2013.

La lipsa promoterului se adaugă şi pierderea sponsorului principal Nokia survenită cu numai câteva săptămâni în urmă. Se anticipează că forul mondial va oferi un punct de vedere oficial pe acest subiect în 15 iunie, după reunirea Consiliului Mondial.
Daniel_DRV is offline  
Old 12-06-12, 21:05   #85
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Africa de Sud este foarte aproape să găzduiască un raliu de WRC în sezonul 2013, însă trebuie să câştige lupta cu Brazilia pentru locul disponibil în calendar.

Intenţiile FIA de a globaliza şi mai mult Campionatul Mondial de Raliuri încep să prindă contur pe măsură ce apar noi informaţii cu privire la structura calendarului pentru sezonul 2013.

După ce anterior s-a speculat că raliurile din Grecia şi Noua Zeelandă ar putea părăsi competiţia, publicaţia Autosport a dezvăluit că Africa de Sud este foarte aproape să semneze un contract pentru a găzdui un raliu de WRC începând de anul viitor în zona oraşului Durban.

Principala contracandidată este Brazilia, care analizează trei regiuni distincte prin care sud-americanii pot reveni în WRC pentru prima oară după 1982.

"Africa de Sud pare din ce în ce mai aproape. Infrastructura este asigurată, dar mai sunt câteva lucruri de aranjat. În schimb, Brazilia are mult de lucru şi încă nu ştim dacă evenimentul ar urma să aibă loc în Curitiba, Rio de Janeiro sau Sao Paulo", a declarat o sursă pentru Autosport.

Michele Mouton, managerul WRC, a fost în Brazilia în această săptămână pentru a afla detalii despre potenţialul tarii de a găzdui un raliu în WRC, însă până în prezent nu s-a luat o decizie finală. Comisia WRC se va reuni în 9 mai pentru a discuta despre calendarul Campionatului Mondial de Raliuri pentru 2013, iar o versiune preliminară a acestuia este aşteptată în luna iunie, după reunirea Consiliului Mondial al FIA.
Daniel_DRV is offline  
Old 13-06-12, 20:23   #86
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

FIA va anunţa vineri un calendar de 13 raliuri pentru WRC 2013

Africa de Sud şi Brazilia au ratat oportunitatea de a găzdui o etapă în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri în sezonul viitor.
Potrivit unor surse citate de publicaţia Autosport, FIA a decis deja să alcătuiască un calendar de 13 etape pentru sezonul 2013, care să fie identic cu cel din acest an, cu excepţia rocadei tradiţionale dintre Noua Zeelandă şi Australia.

Astfel, Citroen şi Ford vor concura anul viitor tot în Monaco, Suedia, Mexic, Portugalia, Argentina, Grecia, Finlanda, Germania, Marea Britanie, Franta, Italia şi Spania, în timp ce Australia va înlocui Noua Zeelandă.

Calendarul urmează să fie anunţat oficial la finalul Consiliului Mondial al FIA din 15 iunie, tot atunci când, contrar informaţiilor anterioare, va fi anunţat şi numele noului promoter al campionatului pentru 2013.

Principala problemă rămâne însă refuzul organizatorilor de raliuri de a semna noul contract cu FIA pentru sezonul 2013, ca urmare a taxei de 100.000 de euro pentru sistemul de live-timing, pe lângă taxa de participare de 140.000 de euro.

Totuşi, dacă săptămâna trecută s-a crezut că niciunul dintre organizatori nu a semnat contractul, mai multe surse afirmă că în realitate trei organizatori au fost de acord cu propunerea financiară a FIA.
Daniel_DRV is offline  
Old 18-06-12, 08:46   #87
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

FIA a confirmat vineri că sezonul 2013 din WRC va fi alcătuit din 13 raliuri, însă a amânat anunţarea noului promoter al competiţiei până în luna septembrie.

Informaţiile apărute în presa internaţională cu privre la structura calendarului Campionatului Mondial de Raliuri pentru sezonul 2013 au fost confirmate vineri de Consiliul Mondial al FIA.

Astfel, sezonul 2013 va avea un calendar compus din 13 runde, aceleaşi cu cele din sezonul curent, singura excepţie fiind înlocuirea tradiţională a Raliului Noii Zeelande cu Raliul Australiei.

Tările care vor fi incluse în calendarul pentru sezonul următor sunt Argentina, Australia, Finlanda, Franta, Germania, Marea Britanie, Grecia, Italia, Mexic, Monte Carlo, Portugalia, Spania şi Suedia. FIA nu a anunţat încă datele de desfăşurare pentru aceste runde, întrucât acestea vor fi stabilite ulterior în funcţie de calendarul Formulei 1, scopul fiind ca raliurile să nu se suprapună cu cursele din Marele Circ.

În ciuda unor informaţii pozitive apărute la începutul acestei săptămâni, FIA a amânat anunţarea unui nou promoter pentru WRC pentru luna septembrie, însă insistă că există companii interesate.

"A fost stabilită o listă scurtă de candidaţi. Discuţiile finale cu aceşti candidaţi au loc în prezent pentru a stabili cea mai bună platformă pentru promovarea Campionatului Mondial de Raliuri. O recomandare finală va fi prezentată Consiliului Mondial cel mai târziu în luna septembrie", precizează comunicatul FIA.
Daniel_DRV is offline  
Old 18-06-12, 08:47   #88
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Dani Sordo este încrezător că Mini îi poate oferi oportunitatea de a obţine în Noua Zeelandă prima victorie din carieră în WRC.

Dani Sordo a concurează în Campionatul Mondial de Raliuri din 2003 şi a participat deja la 90 de etape, inclusiv pentru multipla campioană mondială Citroen, însă până acum nu a reuşit să obţină nicio victorie.

Pilotul echipei Mini consideră însă că lucrurile s-ar putea schimba cu ocazia Raliul Noii Zeelande şi anticipează că va fi capabil să urce pe prima treaptă a podiumului.

"Îmi place foarte mult acest raliu. Nu este preferatul meu, dar îmi place să concurez pe aceste probe speciale rapide şi spectaculoase, pentru că ţara este fantastică. Ca întotdeauna, voi da totul, iar obiectivul meu este să câştig. Cred că putem obţine victoria", a declarat el în cadrul unui comunicat de presă.

În ciuda optimismului arătat, Sordo a admis că rivalii de la Citroen şi Ford vor reprezenta o ameninţare majoră pentru Sordo, mai ales că Sebastien Loeb are un avans de numai 18 puncte în faţa lui petter Solberg.

"Loeb este foarte puternic, iar Mikko Hirvonen progresează rapid cu Citroen DS3 WRC. În plus, Jari Matti Latvala şi Petter Solberg nu vor fi mulţumiţi cu nimic altceva în afară de victorie", a mai precizat el.

După ce Prodrive a pierdut statutul de constructor pentru Mini, Sordo a fost nevoit să adopte un program restrâns de participare în WRC, însă echipa a decis să mizeze pe serviciile sale în Noua Zeelandă datorită performanţelor sale de pe acest teren.

"Este un raliu pe care îl cunoaştem foarte bine ca echipă şi credem cu adevărat că maşina poate obţine performanţe bune pe probele speciale tehnice de mare viteză. Sordo crede că maşina a făcut un mare pas înainte, încrederea sa a atins cote înalte şi nu există niciun motiv pentru care nu poate lupta pentru podium", a precizat Dave Wilock, şeful echipei Prodrive.
Daniel_DRV is offline  
Old 20-06-12, 14:42   #89
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Sisteme GPS, un avion, până la 100 de oameni şi mult entuziasm sunt doar câteva dintre ingredientele care asigură funcţionarea sistemelor de poziţionare şi live-timing din Campionatul Mondial de Raliuri.

"Ne place la nebunie aceasta muncă. Cred că am cronometrat peste 50.000 de maşini în ultimul deceniu, dar pasiunea este la fel de puternică ca întotdeauna" - Simon de Banke, şeful Stage One Technology, compania care asigură sistemele de poziţionare şi live-timing din WRC.

Când vine vorba de sistemele de poziţionare şi live-timing, lucrurile sunt relativ simple în Formula 1: toată acţiunea se desfăşoară pe un circuit asfaltat cu lungimea de până la 4-5 km, există doar trei puncte unde se cronometrează performanţele şi alte 24 de sisteme de poziţionare montate pe monoposturi.

Acum încearcă să aplici aceste sisteme în Campionatul Mondial de Raliuri şi te vei confrunta cu o provocare semnificativ mai mare: traseul poate ajunge la o lungime de până la 150 km (în general, un raliu se desfăşoară pe distanţe de maxim 300 km cu dublă parcurgere a probelor speciale), suprafaţa este acoperită de asfalt, macadam sau zăpadă, temperaturile variază între -30 de grade Celsius în Suedia şi +40 de grade Celsius în Mexic, iar numărul de maşini participante se apropie de 100 în cazul raliurilor celebre precum Monte Carlo.

Complexitatea acestor operaţiuni necesită experienţă, motiv pentru care nu este o surpriză că sistemele de poziţionare şi live-timing din WRC au fost asigurate în ultimii 10 ani de o singură companie. Numele ei este Stage One Technology, iar aceasta este povestea oamenilor şi tehnologiilor fără de care aflarea câştigătorului unui raliu ar fi aproape imposibilă.

SISTEMUL DE POZIŢIONARE: CUM ŞTIU ECHIPELE UNDE ESTE UN ANUMIT PILOT PE TRASEU?

Sistemul de poziţionare din WRC este unul complex, însă totul pleacă inevitabil de la principiul de bază al sistemului de poziţionare globală prin satelit (GPS).

Fiecare maşină este dotată cu un dispozitiv de urmărire, iar poziţionarea exactă a acesteia este stabilită prin intermediul unor semnale GPS, în acelaşi mod în care funcţionează şi un banal sistem de navigaţie de pe maşinile de serie. Sistemul de poziţionare din maşină converteşte semnalul într-un mesaj care este transmis printr-un modem radio unui avion care survolează zona de desfăşurare a probei speciale la o altitudine de aproximativ 7.000 de metri.

Ulterior, mesajul este recepţionat în parcul de service prin intermediul unei antene situate pe camionul celor de la Stage One Technology şi ajunge imediat la echipe. Pentru buna funcţionare a sistemului, o conexiune stabilă la internet este esenţială, întrucât datele obţinute sunt transmise în paralel la sediul central al Stage One Technology din localitatea britanică Warwick pentru verificare.

Toate aceste operaţiuni, de la preluarea semnalului GPS privind poziţia unei maşini pe traseu şi până la transmiterea informaţiei în parcul de service, se efectuează într-o singură secundă. În cazul în care conexiunea la internet nu funcţionează (lucru frecvent în cazul probelor speciale din Europa desfăşurate la altutudini mari sau în cazul raliurilor din America de Sud), datele sunt transmise exclusiv prin GPS într-un interval de două ori mai mari, ajungând astfel la două secunde.

Cât costă toate aceste tehnologii ne dezvăluie chiar Simon de Banke. "Aceste sisteme reprezintă o investiţie de 14 milioane de euro şi 10 ani de devotament din partea echipei noastre fantastice. WRC este o provocare unică, dar dacă nu ar fi fost atât de dificil nu ar fi fost aşa de distractiv".

SISTEMUL DE LIVE-TIMING: CUM SUNT CRONOMETRAŢI PILOŢII?

Am aflat cum se detectează poziţia unui pilot de WRC pe traseu, însă cronometrarea acestora are o valoare cel puţin la fel de mare, întrucât răspunde la cea mai importantă întrebare: cine va câştiga raliul?

Aparent simplu în condiţiile în care ai un sistem de poziţionare implementat, sistemul de cronometrare necesită în realitate o muncă susţinută din partea Stage One Technology, mai ales că pe unele probe speciale pot exista chiar şi 6-7 puncte de cromnometrare intermediare.

Stage One Technology trimite o echipă formată din 10 persoane care are misiunea de a superviza cronometrarea, însă "munca de jos" revine celor până la 100 de comisari de raliu din ţara în care are loc evenimentul.

Comisarii utilizează un dispozitiv cu care înregistrează timpii obţinuţi de fiecare pilot în parte într-un anumit punct de trecere al fiecărei probe speciale, însă aici apare şi prima provocare majoră: cum trebuie să arate un dispozitiv care să fie utilizat fără probleme atât de un britanic, cât şi de un argentian şi un neo-zeelandez, fiecare cu propria cultură şi limbă?

Răspunsul este desprins din lumea Yahoo! Messenger şi constă în utilizarea unor... emoticoane! "A fost o sarcină incredibilă să dezvoltăm ceva intuitiv pentru un comisar din Franţa, dar în acelaşi timp şi pentru unul din Japonia. Sistemul de control include o faţă zâmbitoare pentru a indica faptul că totul este bine şi o faţă tristă atunci când ceva nu este bine. Butoanele pentru a accepta sau a anula introducerea datelor sunt o bifă şi un x, butonul pentru introducerea numărului maşinii este sub forma unei maşini, iar cel pentru introducerea timpului are forma unui ceas" - Simon de Banke.

Inevitabil, există şi un sistem de rezervă pentru evitarea unor erori inerente. Astfel, datele sunt verificate de un tehnician Stage One Technology, care are misiunea de a identifica şi, eventual, de a corecta anumite greşeli ale comisarilor de pe traseu.

"DACĂ NU VORBEŞTE NIMENI DESPRE TINE ÎNSEAMNĂ CĂ AI FĂCUT O TREABĂ BUNĂ"

Operaţiunile de detectare a poziţionării şi de cronometrare a timpilor realizaţi de Sebastien Loeb & Co. nu sunt deloc uşoare şi necesită, pe lângă muncă susţinută, şi o doză puternică de pasiune.

Cu toate acestea, aproape nimeni nu vorbeşte despre Stage One Technology pe parcursul unui raliu, decât în cazul în care ceva nu funcţionează la parametri optimi. Din acest punct de vedere, Simon de Banke compară Stege One Technology cu un... ibric.

"Îmi place să mă gândesc la noi ca la un ibric. Când oamenii se aşează dimineaţa la masă nu laudă ibricul care le-a făcut o cană de ceai. Dar ar fi nervoşi dacă nu ar putea face ceai. Cred că este un compliment să ne gândim că noi suntem fundamentali pentru acest sport".

Acelaşi Simon de Banke trage concluzia finală care nu mai are nevoie de niciun alt comentariu.
"Am fost implicat în multe afaceri şi multe proiecte de tehnologie, dar acesta a fost de departe cel mai provocator şi interesant".
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	wrc1.jpg
Views:	81
Size:	45.7 KB
ID:	2472858   Click image for larger version

Name:	wrc2.jpg
Views:	81
Size:	67.5 KB
ID:	2472859   Click image for larger version

Name:	wrc3.jpg
Views:	82
Size:	53.7 KB
ID:	2472860  

Click image for larger version

Name:	wrc4.jpg
Views:	78
Size:	61.8 KB
ID:	2472862   Click image for larger version

Name:	wrc5.jpg
Views:	90
Size:	41.9 KB
ID:	2472863   Click image for larger version

Name:	wrc6.jpg
Views:	80
Size:	57.7 KB
ID:	2472864  

Click image for larger version

Name:	wrc7.jpg
Views:	80
Size:	39.1 KB
ID:	2472865  
Daniel_DRV is offline  
Old 20-06-12, 14:44   #90
Daniel_DRV
4Tuning International Member


Stage 5
 
Daniel_DRV's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,672
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[4Tuning International]
[4Rally]
Default Re: WRC 2012

Un fan WRC a filmat un schimb de roată executat de echipajul numărul 1, Loeb/Elena, în cadrul Raliului Acropolis 2012. Echipajul a avut nevoie de aproximativ un minut pentru a ridica maşina pe cric şi a schimba o roată....

https://www.youtube.com/watch?v=PQkam...layer_embedded
Daniel_DRV is offline  
Closed Thread



- Copyright 2024 4Tuning -