VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC |
View Poll Results: Viteza maxima a automobilului?
|
Viteza maxima din talon
|
  
|
112 |
22.81% |
Mai mult decat viteza maxima din talon
|
  
|
320 |
65.17% |
Mai putin decat viteza maxima din talon
|
  
|
36 |
7.33% |
Nu am nicio idee, nu stiu si nu ma intereseaza
|
  
|
23 |
4.68% |
22-10-08, 10:24
|
#166
|
Opel Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
normal ca scade curba de putere, pentru ca are "mai multa suprafata de acoperit" cu acele roti.
uite, sa luam un exemplu: bicicleta. presupun ca toti am mers pe bicicleta, si toti stim ce se intampla in momentul in care pui niste cauciucuri mai late: forta depusa la pedalare este mai mare. de aceea biciletele de competitii au roti cat mai subtiri. asa si la masina, cu cat e mai mare si mai lata, cu atat motorul "se chinuie" mai mult, consumul crescand, demarajul scazand. bine ar fi sa imi montez si eu niste roti mai mari (cat de mari posibil) la astra mea de 90cp si sa pot sa ating viteze de peste 200km/h. dar fac pariu ca dupa 150km/h masina ar da un randament slab la acceleratie si probabil undeva in jurul a 170km/h aproape ar refuza sa accelereze. asa cu 195/60/r15 nu am probleme.
|
|
|
27-10-08, 16:39
|
#167
|
 Stage 5
Join Date: Feb 2005
Posts: 4,547
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
Originally Posted by apache
dute ma cu rabla ta d-aci la 227
|
Nu minte, si eu am avut Calibra si e pe bune, dar asta din cauza erorii de kilometraj care la Opel era destul de mare.
|
|
|
27-10-08, 17:22
|
#168
|
 Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,150
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
...dap..dar daca e eroare mare la kilometraj nu inseamna ca a circulat cu atat....putea sa spuna ca atat ii arata in bord
|
|
|
12-12-08, 04:00
|
#169
|
Audi Driver
 Stage 5
Join Date: May 2007
Posts: 398
Member of: [AUDI]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Eu acum aproape un an am facut un test simplu:
La ora 3 noaptea, dupa un fotbal, am vrut sa-mi verific viteza cu ajutorul indicatorului electronic de pe Kiseleff (intre P-ta Presei Libere si Arc). Pe bord aveam 130. Indicatorul de pe bulevard s-a stins (nu putea indica numere formate din 3 cifre). Poza radar a indicat 129km/h  (eroarea de 1km/h a fost probabil cauzata de faptul ca baietii m-au "filmat" printre copaci... radarul mobil aflandu-se in acelasi sens cu mine, in spate, pe benzile laterale eu neobservandu-l in oglinda retrovizoare datorita copacilor...  ). Militienii nu au crezut ca e un test autorizat pentru rubrica "V max Reala vs V max Constructiva" asa ca mi-au oprit la ei permisul pentru vreo 120 de zile...
Acum serios vorbind cu benzina de la Shell in Bg aveam pe bord 235km/h la al meu Audi A4 2.6 V6 ~170cp. In talon zice 220km/h. Pe bord am 260km/h pe care veti afla de la Catalin Radu Tanase daca i-am atins si atunci sa stiti ca v-am iubit pe toti
|
|
|
11-01-09, 17:45
|
#170
|
Stage 2
Join Date: Jan 2007
Posts: 43
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Eu sunt de parere ca viteza care e scrisa in talon este viteza maxima pe care o poate atinge masina, pt ca e limitata electronic la acea viteza...toate masinile care le-am avut si condus nu au depasit niciodata viteza max din talon...am avut solenza, matiz, leganza, peugeot 206, 207, alfa romeo gt...nu am depasit cu niciuna vit max din talon, incercat de mai multe ori
|
|
|
11-01-09, 18:21
|
#171
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
ma indoiesc serios ca toate au limitare electronica, dupa parerea mea matizul n-are cu siguranta... aia e limita lui...
|
|
|
11-01-09, 22:27
|
#172
|
 Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 407
Member of: [FORD]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
viteza e mai mare decat cea din talon, cu tot cu abaterile vitezometrelor analogice
|
|
|
12-01-09, 18:45
|
#173
|
Swift Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2006
Posts: 557
Member of: [Suzuki]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
trebuie sa admit ca absolut tot ce s-a scris pe aici nu am avut rabdare sa citesc...dar am citit destul.
din experienta zic,ca limitarea de pe hartie e o treaba si realitatea e alta.in general poti sa scoti din fiecare masina un pic sau mult mai mult decit ceea ce este oficial. si da,limitarea din fabrica nu este precisa.de ex,am avut sub mana passat pd tdi,130 de cai vreo 3 bucati,ele avind limitarea undeva la 220...si nu erau 2 la care sa se "inghete" acul in aceeasi pozitie.una era sub 220 bine d tot,una mai sus si al treilea muuult mai sus...toate 3 fiind pe atunci in jur d 30000 de km pe bord.cu astea,oricit m-am chinuit , nu am reusit sa trec peste 220 cu mult(tot asa nici cu bmw sau audi stock 220 sau 240 in functie de model)
legat de viteza reala fata de bord il sustin pe Nautilus.diferenta nu este semnificativa.
legat de gps,tot din experienta va zic,ca unele sunt total tampite.chiar nu recomand sa va bazati mai tare pe gps decit pe ceea ce vedeti pe bord.sunt gps-uri care primesc soft nou,mai mare decit originalul si din aceasta cauza de ex acolo unde se intersecteaza mai multe autostrazi,sunt iesiri,posibilitati multe,aparatul innebuneste si recalculeaza pana ce te trimite acasa cu vre-un ocol de 800 de km(caz real).ei,tot cu asa promptitudine iti calculeaza si viteza.si unul performant,cind franezi brusc pe autostrada de la 180,cind stai deja pe loc iti arata ca ai 60.eu una..prefer sa ma uit pe bord.
alt capitol,suzukiurile mele.prima,fabricata pt ungaria,luata cu 0 km..."rodaj" facut de mine,fara mila,masina absolut stock,motor 1.3 aspirat,sarea usor de tot pana la 175.de acolo trebuia sa te mai milogesti,dar daca ai avut drum drept mai multi km,eventual vant din spate,deal in jos, destul de usor ii dadeai ceasul peste cap,adica 200 km/h.mentionez ca limita de pe hartie ar fi la 175.
suzie 2.tot fabricat in ungaria,dar model exclusiv pentru germania.luat cu 40000 km,in drum spre casa deja a sarit la 190,dupa care urma "milogeala" obligatorie si iarasi ceasul peste cap.(nu doar sa atingi asa odata si sa faci pe tine de fericire,ci puteai sa tii cit aveai loc,sau nu aveai panta ca s-a terminat imediat distractia).din acte nu vad ca viteza maxima la asta ar fi altundeva...dar diferenta se simte clar.
in poza suzie 1.sa nu ziceti ca vorbesc aiurea.aaa...si sunt de acord si cu acel coleg care a zis ca nu e mare scofala sa tii volanul drept si sa bagi piciorul in gaz
__________________
WARNING!!!I have an attitude,and I know how to use it!
Last edited by aleks; 14-01-09 at 21:46.
|
|
|
12-01-09, 19:18
|
#174
|
BMW Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,331
Member of: [VW] [Opel] [BMW]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Viteza este mai mare decat cea din talon.
Golf TDI 4Motion 66kw stock:
TALON-177km/h
REAL-189km/h
Opel AstraG 2.0DTI 101CP:
TALON-190km/h(nu mai stiu exact)
REAL-215km/h
Opel VectraB 2.0DTI 101CP:
TALON -190Km/h
REAL-190km/h
__________________
By the way are you watching, how the world says goodbye?
|
|
|
13-01-09, 17:44
|
#175
|
 Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Ce inseamna REAL? Masurat cu ce anume?Daca masori acea viteza cu un aparat aflat in exteriorul masinii (gen radar de politie, panou radar etc) atunci poti sa spui ca aia e viteza reala.GPS-ul e mult mai precis decat ceasul de pe bord (are si el probabil, inca, o mica eroare, dar mult mai mica).Faptul ca iti arata cateodata viteza mai mare cand franezi pina aproape de oprire e doar momentan, e chestie de refresh al lui, foarte curand insa iti va arata ca te-ai oprit.Asa si la acelerare, daca ai 180 pe bord, cand poti citi viteza asta pe ceas el are cam 163-164km/h.Daca mentii insa viteza putin timp (10s sa zicem) si valoarea afisata de el va mai creste cu ceva, va ajunge pe la 168km/h (poate la 170).
Opelul acela la 101cp nu poate prinde real nici in cel mai umed vis 215km/h decat daca s-a lucrat ceva la el (nici macar cipuirea nu ajunge).
|
|
|
13-01-09, 18:17
|
#176
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Carutasule, iti dau gps-urile uneori niste erori de nu-ti vine sa crezi, s-a mai discutat problema...
|
|
|
13-01-09, 18:26
|
#177
|
 Stage 5
Join Date: Aug 2005
Posts: 868
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
Originally Posted by KTA87
Viteza este mai mare decat cea din talon.
Golf TDI 4Motion 66kw stock:
TALON-177km/h
REAL-189km/h
Opel AstraG 2.0DTI 101CP:
TALON-190km/h(nu mai stiu exact)
REAL-215km/h
Opel VectraB 2.0DTI 101CP:
TALON -190Km/h
REAL-190km/h
|
Astra era in cadere libera? nu de alta dar eu cu 2.0TDI 140CP ajung 220 v max din talon fiind 209.
|
|
|
13-01-09, 20:07
|
#178
|
Stage 2
Join Date: Jun 2007
Posts: 48
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
iar la 225-228km/h vorbesti de un Xsara VTS de 180cp, de o Honda Accord 2.4 de 190cp, Audi A6 2.0 TFSI (170cp) asta ca benzinare iar ca dieselare de Passat 2.0 170cp, Mondeo 2.2 175cp, bmw123d parca (la 204cp), la asta de fapt gresesc, se apropie de 240
|
Mie nu mi se pare foarte corect ce ai zis, conteaza cat cai ai dar nu asa de mult, adica daca am pune un motor de 300 de cai pe dacie ar trebui sa merga 280(de exemlu)?? conteaxa si aerodinamica, si multe alte chesti, plus ca la masina mea de 150 de cai este schir 225 km/h max in talon ..hai sa fie 223 dar macar atata sunt sigur ca merge.
Mai fac ultimul exemplu: lotus elise care are cam 120 de cai cu 670 chilograme cat merge??? moeaka mai mult decat zici tu.....
|
|
|
13-01-09, 20:14
|
#179
|
BMW Driver
 Stage 5
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,331
Member of: [VW] [Opel] [BMW]
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Nu am nici cel mai mic motiv sa aberez...
Masina, Opel Astra, a atins 215km/h pe ceasul de bord. Nu mai stiu daca navigatia imi calcula prin GPS viteza cu care rulez(In RO nu functioneaza  )
Pe autotrada am prins viteza asta (Stuttgart - Munchen) si cred ca era si umpic vale. In Romania, cu motorina de la noi nu am sarit de 195km/h.
|
|
|
13-01-09, 21:18
|
#180
|
 Stage 5
Join Date: Oct 2007
Posts: 846
|
Re: Viteza Maxima Reala VS Viteza Maxima Constructiva
Quote:
Originally Posted by Edy::Aj
Mie nu mi se pare foarte corect ce ai zis, conteaza cat cai ai dar nu asa de mult, adica daca am pune un motor de 300 de cai pe dacie ar trebui sa merga 280(de exemlu)?? conteaxa si aerodinamica, si multe alte chesti, plus ca la masina mea de 150 de cai este schir 225 km/h max in talon ..hai sa fie 223 dar macar atata sunt sigur ca merge.
Mai fac ultimul exemplu: lotus elise care are cam 120 de cai cu 670 chilograme cat merge??? moeaka mai mult decat zici tu.....
|
Pai si ce legatura are ce ai spus cu ce am zis eu?Eu am vorbit nu de o dacie dopata,ci dimpotriva, de masini mai aerodinamice decat in multe din exempele date.Deci o Honda Accord 2.4i, care nu cred ca se poate spune ca e un exemplu de aerodinamica proasta prinde 227km/h, iar un Golf de 105cp se pretindea ca prinde 220km/h "reali", asta in conditiile in care are cam 187km/h in talon.Cat de minunata o fi aerodinamica golfului respectiv?Cu Lotusul ai perfecta dreptate, dar nu am descoperit america prin asta.E vorba de raportul cai pe kg ...asa si motoarele de viteza nu au decat 170-180cp si prind peste 300 si fac suta in mai putin de 3s...dar ce greutate au.Poti vorbi de acelasi rapot exceptional la acel golf sau la opelul de 101cp si 215km/h?In plus, asemenea masini, cu raport bun cp/kg si performante bune au din start in talon o viteza de varf ridicata.Probabil acelLotus de care spui ar avea in specificatii cam 220-225km/h, dar nu cred ca proprietarul lui ar pretinde ca prinde 240-250 "reali".Fa rapotul acesta de cai pe kg pentru o masina de 1300-1350kg...cat are in general un golf, un focus, o astra...si vezi cati cai putere ar da ca sa-i echivaleze pe cei ai Lotusului...probabil dublu.
@ alex, or PUTEA da gps-urile erori incredibile, eu vorbeam de cazul general, de faptul ca in majoritate sunt mult mai precise decat ceasurile de pe bord.In orice caz ideea mea era ca acea trambitata viteza reala se ia cu aparate exterioare masinii.
Last edited by carutasu; 13-01-09 at 21:30.
|
|
|
|
|