Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Pe care ati prefera-o?
faţă 0 0%
spate 0 0%
integrală 0 0%
Voters: 0. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 06-08-13, 21:00   #616
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Ce parere aveti despre aceste lanturi de zapada?
Par destul de promitatoare pe polei tinand cont de grosimea lor ce le face mai suportabile pe drum drept decat lanturile normale.
Ma gandesc sa imi achizitionez asa ceva pt iarna ce vine.
https://www.youtube.com/watch?v=_XNrV2gTUOM
JDV is offline   Reply With Quote
Old 07-08-13, 19:44   #617
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by JDV View Post
Ce parere aveti despre aceste lanturi de zapada?
Par destul de promitatoare pe polei tinand cont de grosimea lor ce le face mai suportabile pe drum drept decat lanturile normale.
Ma gandesc sa imi achizitionez asa ceva pt iarna ce vine.
https://www.youtube.com/watch?v=_XNrV2gTUOM
Interesant... Oare nu fac praf gumele cand dai de asfalt, sau de gheaţă dura, daca-s numai pe o singura linie asa?
aleks is offline   Reply With Quote
Old 10-08-13, 01:37   #618
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by JDV View Post
Din pacate nu am condus nici o masina rwd, am avut ocazia si inca am oricand cu un e64...insa cu un motor 4.4 nu sunt sigur ca o pot stapani...mai ales ca nu am decat un an de permis.
Din cate aud, cica ar fi mare distractie vara un rwd...iar iarna cam tot asa..numai sa fie soseaua libera.
Eu tot nu sunt impacat cu gandul ca intr o curba de 90 de grade cand e polei pe jos, nu o sa ma fure de spate grav de tot.
Intreb si eu pe cine are rwd...iarna in curbe cum va descurcati...?
Fara esp daca mai e si diesel nu e prea usor. Nu ma refer ca dieselul are cuplu (desi curba abrupta e un dezavantaj in controlul acceleratiei) ci la faptul ca are ceva lag la reducerea acceleratiei, la prima mea incercare de derapaj controlat ( prima iarna cu masina) am facut o foarte reusita pirueta acum ma descurc mai bine dar pe scurt nu as avea o singura masina cu RWD, diesel fara esp/dsc.
In schimb cu controlul tractiunii off dar dsc on, imi place si e relativ ok pentru ca dsc-ul devine tot mai agresiv cu viteza in tr1 e aproape ca si cum ar fi OFF iar pe la 70kmh/h nu prea mai simt diferenta intre asta si dsc full ON.
Cu DSC on, la viteze de oras nu pot sa ma "invart" nici intentionat.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-13, 12:36   #619
dany2good4u

Stage 5
 
dany2good4u's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 904
Member of:
[BMW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Fara esp daca mai e si diesel nu e prea usor. Nu ma refer ca dieselul are cuplu (desi curba abrupta e un dezavantaj in controlul acceleratiei) ci la faptul ca are ceva lag la reducerea acceleratiei, la prima mea incercare de derapaj controlat ( prima iarna cu masina) am facut o foarte reusita pirueta acum ma descurc mai bine dar pe scurt nu as avea o singura masina cu RWD, diesel fara esp/dsc.
In schimb cu controlul tractiunii off dar dsc on, imi place si e relativ ok pentru ca dsc-ul devine tot mai agresiv cu viteza in tr1 e aproape ca si cum ar fi OFF iar pe la 70kmh/h nu prea mai simt diferenta intre asta si dsc full ON.
Cu DSC on, la viteze de oras nu pot sa ma "invart" nici intentionat.
nu ai nici o treaba ca e diesel sau benzina...am 2 ierni facute cu o pisica 1.7TDS in care nu am derapat nici macar o singura data,si nu aveam asc/esp/tc/sau alte dracovenii,pana nici abs-ul nu imi mergea a 2-a iarna,si nu am avut pic de problema,distractie maxima iarna in parcari sau pe drumuri libere.acum am un e46 si in iarna ce a trecut pe la jumatate ,mi-a cedat asc-ul,mi sa dus un semnzor si nici ca l-am schimbat,oricum mergeam mai mult cu el decuplat.daca stii cum sa mergi cu tractiunea spate e cea mai buna si cea mai fiabila.
__________________


O masina te duce dintr-un loc in altul,o masina buna te duce dintr-una intr-alta

Last edited by dany2good4u; 10-08-13 at 12:38.
dany2good4u is offline   Reply With Quote
Old 10-08-13, 19:08   #620
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Un sistem ce cred ca le prinde extrem de bine celor cu rwd si nu numai....extrem de mic si extrem de usor de folosit...il legi de stalp/gard/alta masina si iesi din zapada.
https://www.youtube.com/watch?v=IFm1Vwl1r4Q
JDV is offline   Reply With Quote
Old 11-08-13, 04:00   #621
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by dany2good4u View Post
nu ai nici o treaba ca e diesel sau benzina...am 2 ierni facute cu o pisica 1.7TDS in care nu am derapat nici macar o singura data,si nu aveam asc/esp/tc/sau alte dracovenii,pana nici abs-ul nu imi mergea a 2-a iarna,si nu am avut pic de problema,distractie maxima iarna in parcari sau pe drumuri libere.acum am un e46 si in iarna ce a trecut pe la jumatate ,mi-a cedat asc-ul,mi sa dus un semnzor si nici ca l-am schimbat,oricum mergeam mai mult cu el decuplat.daca stii cum sa mergi cu tractiunea spate e cea mai buna si cea mai fiabila.
Eu n-am zis ca nu se poate, la un an de cand am luat masina am ajuns in situatia sa vin din Madrid cu cauciucri de vara si alea cam uzate (2 le-am aruncat cand am ajuns in Ro), cu DSC inactiv, geometria fata dereglata (de aia era inactiv) la sfarsitul lui noiembrie.
Am prins lapovita+ploi in franta de curgrea apa pe autostrada, ger in germania/austria si de la arad la alba o lapovita spre ninsoare (pe jos un fel de floscaiala de cativa centimetrii buni) de nu vedeam in vata sa merg mai tare de 70.
Aveam copilul de 4 luni in masina si nu mi-am asumat nici un risc asa ca nu a fugit macar o data de spate dar nu eram chiar linistit cand vedeam termometrul la -3 -4 grade (germania-austria)
In aceeasi Iarna am mers singur cu cauciucri noi si DSC activ pe zapada batatorita bine chiar ~polei (era -12C si in parcari cel putin aveai probleme cu echilibru) intai am incercat sa vad cum se comporta la miscari mai bruste de volan cu 50 apoi cu 80-90 si pe urma am mers si cu 140 cand eram singur pe A2 dar cu emotii mai mici decat la faza de mai sus.

Atunci s-a intamplat o faza pe care am mai spus-o cand dupa usacat am dat peste o bucata inghetata, in curba de n-am crezut ca mai ies si fara DSC (mai precis functia cornering breaking control) nu ieseam cu bine.

Cunosti masina e ok dar imi mentin parerea: nu as tine o singura masina RWD fara esp/asc/dsc si mai ales diesel din acelasi motiv pentru care nu fac economie cand vine vorba de sigurata: masina nu ma transporta doar pe mine ci si familia mea.

Ca dieselul e putin mai dificil o spun din experianta mea: contactul cu RWD/otto l-am avut mai devreme si deci cu experienta mai putina si m-am descurcat mai ok decat ulterior cu RWD/diesel. Imi mentin parerea ca e din cauza curbe abrupte de cuplu si a lagu-lui care face ca in aceeasi pozitie a pedalei masina sa se comporte diferit in momente diferite deci e mai greu de anticpat raspunsul masinii, pe cand la otto aspirat de raspunsul e "mai "direct proportional" ca sa zic asa.

Nu vreau sa ofensez dar cand zic "diesel" ma gandesc la ceva care apropie suta de cai pe tona nu 1.7tds nu sdi. Am mers si cu diesel de 50cp/tona, nici o emotie.

Last edited by RVL 2000; 11-08-13 at 04:09.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-13, 18:48   #622
dany2good4u

Stage 5
 
dany2good4u's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 904
Member of:
[BMW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Eu n-am zis ca nu se poate, la un an de cand am luat masina am ajuns in situatia sa vin din Madrid cu cauciucri de vara si alea cam uzate (2 le-am aruncat cand am ajuns in Ro), cu DSC inactiv, geometria fata dereglata (de aia era inactiv) la sfarsitul lui noiembrie.
Am prins lapovita+ploi in franta de curgrea apa pe autostrada, ger in germania/austria si de la arad la alba o lapovita spre ninsoare (pe jos un fel de floscaiala de cativa centimetrii buni) de nu vedeam in vata sa merg mai tare de 70.
Aveam copilul de 4 luni in masina si nu mi-am asumat nici un risc asa ca nu a fugit macar o data de spate dar nu eram chiar linistit cand vedeam termometrul la -3 -4 grade (germania-austria)
In aceeasi Iarna am mers singur cu cauciucri noi si DSC activ pe zapada batatorita bine chiar ~polei (era -12C si in parcari cel putin aveai probleme cu echilibru) intai am incercat sa vad cum se comporta la miscari mai bruste de volan cu 50 apoi cu 80-90 si pe urma am mers si cu 140 cand eram singur pe A2 dar cu emotii mai mici decat la faza de mai sus.

Atunci s-a intamplat o faza pe care am mai spus-o cand dupa usacat am dat peste o bucata inghetata, in curba de n-am crezut ca mai ies si fara DSC (mai precis functia cornering breaking control) nu ieseam cu bine.

Cunosti masina e ok dar imi mentin parerea: nu as tine o singura masina RWD fara esp/asc/dsc si mai ales diesel din acelasi motiv pentru care nu fac economie cand vine vorba de sigurata: masina nu ma transporta doar pe mine ci si familia mea.

Ca dieselul e putin mai dificil o spun din experianta mea: contactul cu RWD/otto l-am avut mai devreme si deci cu experienta mai putina si m-am descurcat mai ok decat ulterior cu RWD/diesel. Imi mentin parerea ca e din cauza curbe abrupte de cuplu si a lagu-lui care face ca in aceeasi pozitie a pedalei masina sa se comporte diferit in momente diferite deci e mai greu de anticpat raspunsul masinii, pe cand la otto aspirat de raspunsul e "mai "direct proportional" ca sa zic asa.

Nu vreau sa ofensez dar cand zic "diesel" ma gandesc la ceva care apropie suta de cai pe tona nu 1.7tds nu sdi. Am mers si cu diesel de 50cp/tona, nici o emotie.
de 3 ani,respectiv 3 ierni de cand am permis,am avut doar 2 moment in care mi-a tresarit inima putin,odata am vrut sa fac frana de motor cu dieselul,si mi-a fugit spatele putin,nimic grav(de atunci nu mai folosesc frana de motor iarna cu RWD,e aceeasi chestie ca frana de mana)si odata am vrut sa depasesc o masina de dezapezit (sosea cu 2 benzi pe sens)cu e46-le actual iar pe sosea erau formate urme,in momentul in care am calcat cu roata de pe asfalt pe gheata m-a furat putin de spate,daca nu eram atent intram fix in lama...tin sa precizez ca asc-ul era inactiv,nu imi functiona.in rest am trecut pe langa FWD ramase in zapada sau derapate in sant...bineinteles,am circulat numai cu anvelope de iarna..
dany2good4u is offline   Reply With Quote
Old 11-08-13, 23:12   #623
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Imi mentin parerea ca e din cauza curbe abrupte de cuplu si a lagu-lui care face ca in aceeasi pozitie a pedalei masina sa se comporte diferit in momente diferite deci e mai greu de anticpat raspunsul masinii, pe cand la otto aspirat de raspunsul e "mai "direct proportional" ca sa zic asa.
Cu lag-ul e simplu...o data ce inveti cum, cand si cat boost face masina esti relativ in siguranta. E mai mult vorba de auto-control din punctul meu de vedere.

Am fost ciocan, intentionat, de 2 ori, ca sa vad comportamentul pe zapada:
1. Drum drept, turatii mici si pedala jos brusc. In momentul cand a facut boost turbina, masina s-a dus in lateral.
2. Curba la 90*, turatii mici si pedala jos, ca sa pornesc un derapaj. M-am trezit intors la de unde am venit, din cauza ca turbina a intrat prea tarziu.

Singurul dezavantaj clar pentru mine a fost aderenta la pornire iarna.

Aproape de cand am permis (6 ani, nu e mult, dar atata e) am condus diesel marisor, rwd, usor pe spate si cu LSD. Si nu vreau inapoi la fwd.

Iarna in curbe, off-power poate e mai bine decat cu fwd din cauza distributiei de mase. On-power in curbe iarna...suntem la Andros cumva sa fie nevoie de multa putere in curbe?
__________________
Team SQNLL

Last edited by Lil' D; 11-08-13 at 23:15.
Lil' D is offline   Reply With Quote
Old 12-08-13, 00:51   #624
TURBOSS

Stage 5
 
TURBOSS's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 589
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

la mine iarna bmw sta in garaj. mi se pare mult mai sigura tractiunea fata iarna, chiar daca am cauciucuri f bune de iarna pe tractiune spate.
TURBOSS is offline   Reply With Quote
Old 12-08-13, 14:09   #625
onucku

Stage 5
 
onucku's Avatar
 
Join Date: May 2012
Posts: 405
Member of:
[PEUGEOT]
[SKODA]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Iarna ,clar FWD e preferabil unui RWD,asta pt un sofer normal nu pentru vreun NFS-ist.Tractiunea integrala le surclaseaza pe ambele.
onucku is offline   Reply With Quote
Old 12-08-13, 16:41   #626
dany2good4u

Stage 5
 
dany2good4u's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 904
Member of:
[BMW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by onucku View Post
Iarna ,clar FWD e preferabil unui RWD,asta pt un sofer normal nu pentru vreun NFS-ist.Tractiunea integrala le surclaseaza pe ambele.
din pct meu de vedere integrala e peste rwd iarna si la plecari de pe loc,in rest tot spatele e mai bun,foarte rar ce am auzit pe cineva sa ii pice o planetara,pune puterea destul de bine pe asfalt(mai bine ca FWD,unde rotile trebuie sa si vireze) la intergrala consumul este simtitor mai mare la AWD permanent.tinand cont de toate plusurile si minusurile tuturor tractinunilor raman pe RWD
dany2good4u is offline   Reply With Quote
Old 12-08-13, 17:11   #627
ryoraul

Stage 4
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 285
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Si vara care va place mai mult? Care se simte mai bine?
ryoraul is offline   Reply With Quote
Old 12-08-13, 19:54   #628
JDV
VW Driver

Stage 5
 
JDV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 794
Member of:
[VW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by ryoraul View Post
Si vara care va place mai mult? Care se simte mai bine?
Cat timp are rezervorul plin, poate sa aiba tractiune si pe roata de rezerva
JDV is offline   Reply With Quote
Old 12-08-13, 21:21   #629
dany2good4u

Stage 5
 
dany2good4u's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 904
Member of:
[BMW]
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by JDV View Post
Cat timp are rezervorul plin, poate sa aiba tractiune si pe roata de rezerva
cel mai bun raspuns!
dany2good4u is offline   Reply With Quote
Old 13-08-13, 08:49   #630
ZAUBER

Stage 4
 
ZAUBER's Avatar
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 255
Default Re: Tractiune fata vs. tractiune spate vs. tractiune integrala

Quote:
Originally Posted by JDV View Post
Cat timp are rezervorul plin, poate sa aiba tractiune si pe roata de rezerva
) la pretul actual corect.
ZAUBER is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -