Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 19-12-12, 11:54   #5491
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Dupa spusele lui ondin, inseamna ca trebuie sa zic la cine ma mai intreaba ce masina am, ferrari punto ce tare!
fasso is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 13:21   #5492
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Stiu ca se ta arunci pe unde nu cunosti e specialitatea ta dar aici ai p..dit-o rau de tot.
Carburatorul este la indemana de reglat, de exemplu poti sa-l faci sa mearga cu un amestec mai sarac si consuma mai putin, e periculos dar si "economicos"

Mai lasa dieselul tau aspirat ca nu exista termen de comparatie cu cele de azi, daca te urci intr-un diesel cu macar100cp/tona iar iti schimbi parerea
Ma arunc pe unde nu cunosc ? Inseamna ca mecanicii sint prosti, si eu la fel. Ce sa reglezi la carburator ? Daca-i reduci consumul, nu va merge, nu mai poti depasii nici macar o bicicleta. Crezi ca eu n-am incercat chestia cu redusu combustibilului la carburator ? Mecanicii mi-au zis ca na-i ce sa-i faci, cica ia-ti una pe injectie daca vrei consum mai mic. Chestia asta cu reglatu carburatorului e vrajeala. Am trecut eu si prin din astea. Asa ca nu tine smecheria. Si nu e vorba de dieselul meu aspirat, orice diesel cu turbo e mai lenes la sprint decit una pe benzina. Era vorba de sprint. Daca vrei, iti demonstrez. Uite un link sa vezi sprintu la o benzina, si sprintu la un diesel.
https://www.youtube.com/watch?v=Qy4LVBl_qGM
Si sunetul e mai fain.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 13:29   #5493
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Franz, n-ai avut Dacie? Si nici n-a avut vreun cunoscut de-al tau?
Cum sa nu se regleze carburatia?
aleks is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 13:32   #5494
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Erau niste baieti odata pe la Brasov care se ocupau numai cu reglat de carburatoare, mergeam eu la ei cu carburatorul de Oltcit si-l faceau brici. Franz, se regleaza de reglat, din lipsa de ustensile mai dai cu rigla la plutitor, mai sufli un jiglor, etc.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 13:37   #5495
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by fasso View Post
Erau niste baieti odata pe la Brasov care se ocupau numai cu reglat de carburatoare, mergeam eu la ei cu carburatorul de Oltcit si-l faceau brici. Franz, se regleaza de reglat, din lipsa de ustensile mai dai cu rigla la plutitor, mai sufli un jiglor, etc.
Nu mai spunem de carburatoarele moto, care se regleaza si se calibreaza si de 2-3 ori pe sezon
aleks is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 14:03   #5496
steffan
Ford Driver

Stage 5
 
steffan's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,206
Member of:
[FORD]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
pai fordul e printre cele mai gurmande masini din lume
stii tu sigur? pe zi ce trece nu incetezi sa ne uimesti cu cunostintele tale din domeniu
steffan is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 16:31   #5497
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by aleks View Post
Franz, n-ai avut Dacie? Si nici n-a avut vreun cunoscut de-al tau?
Cum sa nu se regleze carburatia?
Am avut Dacie, l-am dus sa mi-l reglere sa consume mai putin. Au schimbat aia magariile alea ce se insurubeaza in carburator, ( nu stiu cum se numeste ) cu altele cu gaura mai mica. Si n-am putut depasii nici macar o bicicleta cu ea. L-am dus inapoi la atelier, sa mi-l faca inapoi, ca nu pot depasi cu masina, puturoasa rau, era mai rau ca un diesel. Apoi am avut un Vw Polo, tot pe carburator. Si ala la fel. Toate mi-au consumat 8 - 10 in oras. Nu mai stiam ce carburator sa le pun ( de scuter ? ). Apropo, la noi in SM nu sint meseriasi care se pricep. Toti te fura. Te fac sa tot mergi inapoi la ei, ca sa mai platesti. Ca si avocatii, trag de timp cu lunile si cu anii, pina te stoarce de bani. Am cumparat odata o baterie din SM, la-m pus pe masina, si dupa citeva ore mii se descarca. L-am dus la atelierul unde aveam garantia pe ea, si mi-a zis bosorogu ala, ca masina e de vina, ca nu incarca alternatoru, ca bateria n-are nimica. Apoi i-am pus inapoi bateria veche, si cu ala a mers fara sa se descarce. Am dus bateria noua la un alt electrician, si ala mi-a zis ca trebuie umplut cu magarie din aia, ca e cam putin in baterie. Deci meseriasi din astia sint pe la noi. Apoi am avut si scutere. Ma plimbam cu ea de la un mecanic la altu, ca nici unu n-a fost instare sa-l faca. Cu toata lumea m-am certat. Fraieri din astia care se tin mecanici, da n-au absolvit nici o scoala. Mii s-a ars un bec in fata, l-am dus la un electrician sa mi-l schimbe. Am cumparat un bec din magazin, si electricianu mii l-a schimbat in doua secunde. Mi-a ceru pt schimb 10 lei, acum 4-5 ani. Am crezut ca face misto din mine. Da nu. Si cu ala m-am certat. Nesimtitu sa-mi ceara atitia bani pt doua secunde de lucru. Dar amu, io schimb tot la masina. Am invatat de pe youtube. Boxe ( fata spate ). becuri ( fata, spate, bord ). Schimb de ulei, filtre, roti, etc. Ca nesimtiti astia de mecanici cistiga intr-o zi, cit eu intr-o luna. In fine, mie masina pe carburator nu-mi mai trebuie in veci. Auzi, sa ma duc cu ea, sa mi-l regleze in fiecare an. Imi trebe mie bataie de cap ? Masina pe injectie, si ai scapat de tot felu de reglaje.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 16:43   #5498
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Atunci de ce in postul asta zici ca sunt zei?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Ma arunc pe unde nu cunosc ? Inseamna ca mecanicii sint prosti, si eu la fel. Ce sa reglezi la carburator ? Daca-i reduci consumul, nu va merge, nu mai poti depasii nici macar o bicicleta. Crezi ca eu n-am incercat chestia cu redusu combustibilului la carburator ? Mecanicii mi-au zis ca na-i ce sa-i faci, cica ia-ti una pe injectie daca vrei consum mai mic. Chestia asta cu reglatu carburatorului e vrajeala. Am trecut eu si prin din astea. Asa ca nu tine smecheria. Si nu e vorba de dieselul meu aspirat, orice diesel cu turbo e mai lenes la sprint decit una pe benzina. Era vorba de sprint. Daca vrei, iti demonstrez. Uite un link sa vezi sprintu la o benzina, si sprintu la un diesel.
https://www.youtube.com/watch?v=Qy4LVBl_qGM
Si sunetul e mai fain.
Ti-au zis asa sa scape de tine. E adevarat ca un motor pe injectie se poate regla mult mai fin si mai frumos dar iti trebuie ceva cunostinte nu o surubelnita si incercari ca la carburator.
Nu am acces la tutub de la munca dar un film nu-mi zice nimic, eu vad in viata reala cum e treaba si stiu unde mie locul, de ex la golf5 tsi intre 1.4/140cp si 1.4/170cp, si sunt multumit cu asta.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 20:27   #5499
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Atunci de ce in postul asta zici ca sunt zei?



Ti-au zis asa sa scape de tine. E adevarat ca un motor pe injectie se poate regla mult mai fin si mai frumos dar iti trebuie ceva cunostinte nu o surubelnita si incercari ca la carburator.
Nu am acces la tutub de la munca dar un film nu-mi zice nimic, eu vad in viata reala cum e treaba si stiu unde mie locul, de ex la golf5 tsi intre 1.4/140cp si 1.4/170cp, si sunt multumit cu asta.
Dale incolo de carburatoare, ca doara nu mai traim in evul mediu. La cine ii mai trebuie masina pe carburator ? La nimeni. Alea-s masini de epoca. Corect. Foarte interesant, ca modelele astea doua, Vw Golf 5, 1,4/140cp si 1,4/170cp, au acelasi consum. Afara 5,1. Combinat 6,2. Oras 8,3. Si Bmw-u pe care l-am avut, 318 TI cu 140 de cai, consuma in oras, 11-12 litrii. Deci din asta inteleg, ca motoarele mici, indiferent citi cai putere au, consuma putin. Cu cit e mai mare motorul ( poate sa aiba si 75 de cai ), va consuma mai mult. Deci consumul vine de la capacitatea cilindrica, si nu de la caii putere. Ce bine ca in Romania plata asigurarii se face dupa capacitatea cilindrica, si nu dupa caii putere. Si mie mi-ar trebui o asa masina. Motor mic, cu 170 sau 200 de cai. Nu motor mare si bleg, cu 75 de cai. Aaaaaa .... apoi daca ar fi sa aleg intre benzina turbo, si diesel turbo, clar - benzina turbo. Corect.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 21:08   #5500
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Pfffaaaii ce am gasit pe aici.
Golf 5. 1,4/140cp. Cuplu 220 NM. Face suta in 8,8 secunde. Viteza maxima 210.
Golf 5. 2.0/140cp TDI 4 Motion. Cuplu 320 NM. Face suta in 9,5 secunde. Viteza maxima 203.
Deci cum se face ca dieselu, cu tot ca are cuplu mai mare, si motor mai mare, o ia in freza de la un benzinar ? De asta ce ziceti ? Mai ziceti ca dieselul e mai tare, haa ? Poftim alt exemplu.
Golf 5. 1,4/170cp. Cuplu 240 NM. Face suta in 7,7 secunde. Viteza maxima 220.
Golf 5. 2.0/170cp TDI DPF. Cuplu 350 NM. Face suta in 8,2 secunde. Viteza maxima 218.
Aceiasi chestie ca ala de mai sus. Dieselu are cuplu mare, motor mare, si totusi e varza fata de o benzinara, din toate punctele de vedere. Alt exemplu.
Bmw 318 TI compact. 140cp. Cuplu 180 NM. Face suta in 9,9 secunde.
Bmw 325 TDS. 143cp. Cuplu 260NM. Face suta in 10,4 secunde.
Deci Bmw-u asta smecher, care l-am avut eu, fara turbo bineinteles, ii da in freza la TDS. Dieselu degeaba are cuplu de doua ori mai mare decit un benzinar, si motor mai mare, ca tot o ia in freza. Deci poti sa te c ... pe ea cuplu. Pina dieselu ridica mina la un benzinar, benzinaru ii da 5 palme la diesel, pac, pac, pac, lo percutat la foc automat. Poate va mai aud ca dieselu e mai tare decit un benzinar, ca va umplu pagina numai cu 100 de exemple, cum ca benzinaru ii da capace la orice diesel. Si daca va dati smecher cu Bmw-u ala 320d/150cp. atunci o sa-i caut eu un adversar, tot cu 150cp, care-l maninca la prinz. Asa caaa, eeeuuuu dau capace la orice diesel. Ca inafara de singurul avantaj ( consum ), nu are nimic. Benzina are 100 de avantaje, si diselu are numai 1 - consumul, atit. Treaba cu cuplu, v-am demosntrat mai sus. Vine ala cu trotineta ( benzina ), si ii da doua palme cu picioru, la TDI, DCI, etc. Deci ne-am inteles, daa ?
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 22:07   #5501
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

La tine loveste tare de tot adrenalina cand postezi pe 4tuning, nu-i asa? TDS-ul ala manca fripte TI-uri d'alea de care ai avut tu, in special automate.
fasso is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 23:36   #5502
Liviu_DLA

Stage 2
 
Liviu_DLA's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 74
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Dupa mine este exact invers, adica la oras nu ma impresioneaza dieselul, si chiar nu-mi place cand am de mers foarte putin, in schimb la exterior imi place mult mai mult elesticitatea motorului.
Stiu ca si un motor benzina este elastic dar de exemplu cu dieselul n-am nici o problema sa merg oriunde intre 2 si 3000 de ture, avand destula putere la dispozitie. Adica un raport de viteza de 1:1.5, la otto (aspirat) ca sa ai aceeasi putere pe acelasi interval trebuie sa mergi intre 3 si 4.500 rpm. Chiar daca nu e nici o problema pentru motor, cand aveam otto, nu imi placea sa merg cu peste 3000rpm constant decat in ultima treapta.
Cuplul maxim pe 2000-2500rpm creste mult confortul la exterior, de obicei stau intr-a 4-a unde: merge rezonabil si cu 60-65 daca trebuie (1700rpm), iar de la 75 in sus trage binisor (80-120=~7sec) iar in caz de forta majora pot sa ajung la 160 (4200-4300rpm).
Si inca odata vorbim de un motor vechi dar ok.

Despre 1.6i vs 1.3d, din cifre,dupa mine, reiese clar castigatorul -1.6i
De ce spun asta?
1 pentru ca niciodata nu mi-a pus probleme o masina cu timp oficial cu pese 1 secunda in plus.
2. pentru ca in vreo peste 10 incercari , majoritatea le-am scos cu ~0,7 secunde peste timpul oficial, una foarte aproape (+0.15), nici una cu o secunda mai mult, deci o masina care are peste 1 secunda in plus cu un sofer "normal" nu prea poate sa-mi puna probleme chiar daca celalalt reuseste cea mai buna plecare si eu printre cele mai proaste.
Aici m-am referit de timpi in jurul a 9-10 secunde, daca e vorba de timpi mai mari, cum e cazul aici, in jur de 12 secunde, indemnarea conteaza mai putin, este si logic sa fie asa, dar am si vazut practic (la masinile dinainte) ca la mai multe incercari consecutive, timpi imi erau foarte apropiati.
salut ,tocmai de asta as prefera in oras un diesel turbo fata de benzina aspirat datorita cuplului mult mai jos fata de benzinar(pentru ca in oras sunt diferentele mai mari de consum ,in afara e mai mica diferenta de consum bn mers mai lejer) si in oras iti trebuie ceva putere sunt cazuri si cazuri ,si la benzina nu cred ca poti sa schimbi treptele numai peste 3.000 rtm ca sa ai cuplu maxim ,ca te rupe la consum ,eu personal schimb la putin peste 2.000 rtm ,un coleg are audi a4 b6 tot 1.6 i si el shimba la 2.900 -3.000 rtm el are consum de 15-16 si eu maxim 11 bine el avand ceva probleme cu motoru ,,forjat,, si care papa ulei in draci ,salut
Liviu_DLA is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 23:41   #5503
Liviu_DLA

Stage 2
 
Liviu_DLA's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 74
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by BMnWA View Post
culmea ca rupea asfaltul cu 70 cai,pai daca ai cai putini pleci mai bine daca esti putin mai turat pentru ca la 3500 masina nu are putere sa plece si te arunca in 1700-2000 apoi pleca la drum.
salut ,nustiu ce sa zic ,dar eu am simtit ca pleaca cel mai bine in zona 3.000 -3.500 rtm mai jos parca e umpic mai lenta
Liviu_DLA is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 23:49   #5504
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Liviu_DLA View Post
salut ,tocmai de asta as prefera in oras un diesel turbo fata de benzina aspirat datorita cuplului mult mai jos fata de benzinar
Degeaba ai cuplu daca trebuie sa mergi cu tr. I-a si a II-a. Treapta I-a la diesel e total ciudata fata de o masina pe benzina, turatia creste greu, iar viteza maxima e de 30 km/h mai mult te incurca. Cel putin din ce am condus eu asta pot spune ca e f. scurta si f. enervanta mai ales in intersectii. Si inca o treaba: daca nu ii dai tare peste 3.000 cel putin si nu schimbi instant o sa incepi cu a2a de pe la 1400-1500, caderea este destul de mare.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 20-12-12, 00:01   #5505
Liviu_DLA

Stage 2
 
Liviu_DLA's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 74
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Degeaba ai cuplu daca trebuie sa mergi cu tr. I-a si a II-a. Treapta I-a la diesel e total ciudata fata de o masina pe benzina, turatia creste greu, iar viteza maxima e de 30 km/h mai mult te incurca. Cel putin din ce am condus eu asta pot spune ca e f. scurta si f. enervanta mai ales in intersectii. Si inca o treaba: daca nu ii dai tare peste 3.000 cel putin si nu schimbi instant o sa incepi cu a2a de pe la 1400-1500, caderea este destul de mare.
salut ,eu m-am referit la star cu 3.500 restu aproape de rosu ,tu cum crezi ca ar fi o plecare mai buna daca nu la cuplul maxim al masini ?la chestia cu blana pe rosu si plecat nu prea e bn pt ca pierde multa aderenta ,salut
Liviu_DLA is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -