Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 18-12-12, 21:40   #5476
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Liviu_DLA View Post
salut ,nu am spus niciodata ca 1.6 le meu e racheta din contra e cam lenes ,dar in comparatia asta de am spuso eu opel 1.3 diesel si a mea nu cred ca ma va face
Eu am zis asa: din mers sunt 75% sanse sa te faca pe anumite intervale 60-100, 80-120, ba chiar sunt ferm convins ca te face la 90CP/200Nm/1145kg diesel vs 102CP/148Nm benzina.

Last edited by lord_wader; 18-12-12 at 21:42.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 18-12-12, 23:22   #5477
Liviu_DLA

Stage 2
 
Liviu_DLA's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 74
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Opel Astra H 1,3 CDTI. 90 de cai. Viteza maxima 172. Cuplu 200 NM la 1750 de ture. Consum afara 3,9 -4. Combinat 4,8. Oras 6,2. Face suta in 13,7 secunde.
Opel Astra GTC H 1,3 CDTI. Face suta in 13,6 secunde.
Vw Pasat Variant 1,6 i. 102 cai. Viteza maxima 187. Cuplu 148 Nm la 3800 ture. Consum afara 6,1. Combinat 7,8. Oras 10,8. Face suta in 12,8 secunde.

Deci cistigatorul e benzinaaaaaa. Yeeeeeee.

Da mai LIVIU_DLA , da tu compari 102 cai benzina, cu 90 de cai diesel ? Asta tii se pare corect ?
salut ,+ca a mea nu este variant ,si in certificat este viteza maxim 192 ,nu, nu mi se pare corecta comparatia , discutia a plecat dela parerea unor colegi cam prosti de fel ,pe mn nu ma intereseaza aceasta comparatie ,nu sunt race man ,nici nam cu ce ,si nu sunt adeptu vitezei prin oras in primul rand strazile care sunt jalnice ,eu sunt de parere ca dieselu e facut pentru drumuri lungi si consum mic ,pe cand benzina e de viteza ,eu personal mi-as dori 2 masinii una diesel pentru oras consum mic si una benzina puternica pentru weekend si fun ,salut
Liviu_DLA is offline   Reply With Quote
Old 18-12-12, 23:33   #5478
Liviu_DLA

Stage 2
 
Liviu_DLA's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 74
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Daca e s-o luam dupa cifre atunci un logan 1.6MPI ar trebui sa "faca" intr-o intrecere ad-hoc passatul de 102cai al colegului nostru de forum.

Acceleratie: 0-100 km/h 11,5 s
Viteza maxima: 175 km/h
Cuplu maxim: 128 Nm/3000
Putere maxima: 90 Cp/5500
Greutate 1090kg

Mai ales ca ala cu loganul a rupt masina iar el a plecat cu ESP activat.
Deci unde e adevarul? Nu vorbesc de viteze maxime sau de mers kilometri intregi ci doar intreceri spontane cu start de pe loc.
salut ,colegul nostru a dat datele unui passat variant a mea este berlina ,si consider ca este umpic mai vioaie ,eu am in certificat viteza maxim 192 ,chestia a fost cu loganu ca a pierdut startu la ambele incercari ,ele turando blana si plecat a pierdut multa aderenta ,eu 3.400 -3.500 rtm si plecat fara scartz mult,salut

Last edited by Liviu_DLA; 18-12-12 at 23:38.
Liviu_DLA is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 01:56   #5479
BMnWA

Stage 5
 
BMnWA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 9,826
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Liviu_DLA View Post
salut ,colegul nostru a dat datele unui passat variant a mea este berlina ,si consider ca este umpic mai vioaie ,eu am in certificat viteza maxim 192 ,chestia a fost cu loganu ca a pierdut startu la ambele incercari ,ele turando blana si plecat a pierdut multa aderenta ,eu 3.400 -3.500 rtm si plecat fara scartz mult,salut
culmea ca rupea asfaltul cu 70 cai,pai daca ai cai putini pleci mai bine daca esti putin mai turat pentru ca la 3500 masina nu are putere sa plece si te arunca in 1700-2000 apoi pleca la drum.
BMnWA is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 03:34   #5480
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
nu ma pun cu tine ca ma cobori la nivelul tau si ma bati cu experienta. corsa cu cei 3 cilindrii nu are si nu va avea niciodata motorul de pe fiat si nici un consum la fel de mic, tot asa cum nici un matiz desi e de clasa mica nu va avea un consum de punct. cei de la fiat au un motor revolutionar cu tehnologia multijet care la diesel are un demaraj care face de rusine multe masini pe benzina. nu stiu cum se comporta unul pe benzina, dar astea diesel sunt fantastice.
un punto classic 1.3 nu trece in oras de 4.5 oricat de agresiv ai conduce. pot sa dovedesc oricui.sau incercati si voi acasa.
nu ai cum sa te cobori...ti-ar trebui o scara sa urci
in primul rand habar nu ai ce masina conduci....
vorbeam de 1.3 multijet fiat care este identic 1.3 cdti opel si care are....4 PISTOANE,sau poate la tine au uitat sa puna un piston si d-aia consuma mai putin.....
am terminat ca din cauza ca pun la mintea astora cu experienta multa o sa fiu iar penalizat.......
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 03:44   #5481
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
pe ce te bazezi cand spui ca o masina cu carburator consuma mai mult ca una pe injectie? iti arat daca vrei un vechi opel kadett 1.2 care consuma mai putin decat o noua corsa de 1.2.
nu am spus ca punto classic 1.3 are cel mai mic consum din lume, am spus doar ca are un consum de 4.5 in oras, sunt masini moderne dotate cu tehnologie blue si dinamica eficienta care consuma si mult mai putin de atat. masinile noi produse de la grupurile vw, bmw, renault,etc.

ai probleme grave tu uite ce afirmai la postul 5431....te contrazici singur...

@ondin@ 3) pentru motorina un fiat punto din 2007 motor de 1.3 scoate un consum mixt de 3.5 maxim 4 in conditiile in care depasesti des in afara limita legala de viteza.
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 04:56   #5482
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Liviu_DLA View Post
benzina e de viteza ,eu personal mi-as dori 2 masinii una diesel pentru oras consum mic si una benzina puternica pentru weekend si fun ,salut
Dupa mine este exact invers, adica la oras nu ma impresioneaza dieselul, si chiar nu-mi place cand am de mers foarte putin, in schimb la exterior imi place mult mai mult elesticitatea motorului.
Stiu ca si un motor benzina este elastic dar de exemplu cu dieselul n-am nici o problema sa merg oriunde intre 2 si 3000 de ture, avand destula putere la dispozitie. Adica un raport de viteza de 1:1.5, la otto (aspirat) ca sa ai aceeasi putere pe acelasi interval trebuie sa mergi intre 3 si 4.500 rpm. Chiar daca nu e nici o problema pentru motor, cand aveam otto, nu imi placea sa merg cu peste 3000rpm constant decat in ultima treapta.
Cuplul maxim pe 2000-2500rpm creste mult confortul la exterior, de obicei stau intr-a 4-a unde: merge rezonabil si cu 60-65 daca trebuie (1700rpm), iar de la 75 in sus trage binisor (80-120=~7sec) iar in caz de forta majora pot sa ajung la 160 (4200-4300rpm).
Si inca odata vorbim de un motor vechi dar ok.

Despre 1.6i vs 1.3d, din cifre,dupa mine, reiese clar castigatorul -1.6i
De ce spun asta?
1 pentru ca niciodata nu mi-a pus probleme o masina cu timp oficial cu pese 1 secunda in plus.
2. pentru ca in vreo peste 10 incercari , majoritatea le-am scos cu ~0,7 secunde peste timpul oficial, una foarte aproape (+0.15), nici una cu o secunda mai mult, deci o masina care are peste 1 secunda in plus cu un sofer "normal" nu prea poate sa-mi puna probleme chiar daca celalalt reuseste cea mai buna plecare si eu printre cele mai proaste.
Aici m-am referit de timpi in jurul a 9-10 secunde, daca e vorba de timpi mai mari, cum e cazul aici, in jur de 12 secunde, indemnarea conteaza mai putin, este si logic sa fie asa, dar am si vazut practic (la masinile dinainte) ca la mai multe incercari consecutive, timpi imi erau foarte apropiati.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 08:48   #5483
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
ai probleme grave tu uite ce afirmai la postul 5431....te contrazici singur...

@ondin@ 3) pentru motorina un fiat punto din 2007 motor de 1.3 scoate un consum mixt de 3.5 maxim 4 in conditiile in care depasesti des in afara limita legala de viteza.
4.5 in oras si 3.5 combinatul..nu stiu unde vezi tu contradictia.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 08:52   #5484
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by alex.panciu View Post
nu ai cum sa te cobori...ti-ar trebui o scara sa urci
in primul rand habar nu ai ce masina conduci....
vorbeam de 1.3 multijet fiat care este identic 1.3 cdti opel si care are....4 PISTOANE,sau poate la tine au uitat sa puna un piston si d-aia consuma mai putin.....
am terminat ca din cauza ca pun la mintea astora cu experienta multa o sa fiu iar penalizat.......
daca nu citesti bine ce sa iti fac? stie oricine ca un 1.3 cdti are 4 pistoane insa motorizarea pe bezina de la opel de 1.2, cea despre care discutam eu, are doar 3 cilindrii, si cu toate acestea consuma mult mai mult si decat fratele lui cdti de 1.3 de la opel cat si de fenomenalul motor fiat de 1.3. sa nu uitam ca grupul fiat inseamna ferrari pe cand opel e doar o masina germana.
pace tie si vedere buna.
__________________
VW - Das Auto - Golf - H.H. The black beast.
Are you GTI enough?

Smile or die sofer premiat
Stiu ca sunt rau, dar excelez in asta, deci sunt bun
Atentie la motociclisti in trafic.Pot sa dea peste voi.
فولكس فاجن هي أروع سيارة
ondin is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 08:53   #5485
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ratcatalin16 View Post
chestia cu demarajul constant si liniar cred ca numa la cele electrice e posibil ,gandeste-te ca nu poti stapani focu asa cum vrei,aspirat,supra..,tehnologie de plastic
nimic nu e liniar in ziua de azi...aspirat cu vanos,turbine,compresor,si zvacul e cand se apropie de cuplu maxim.
si totusi,benzina sau motorina?!...pentru ce..?
daca ai un svac in mers inseamna ca merge in suturi sau ai probleme cu turbina.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 08:57   #5486
ondin

Stage 5
 
ondin's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,981
Member of:
[VW]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Mecanicu meu din SM are un Ford din ala vechi. Cred ca are vreo 30 de ani, da ia facut set motor, deci e in stare destul de buna. E pe carburator si are un motor de 1200 cc. Mi-a zis ca in oras ii ia 10 litrii. Eu am avut un Ford fiesta, tot pe carburator, motor cred ca de 1000 cc sau 1100 cc, nu mai stiu exact. Si mi-a luat in oras 8 litrii, condus frumos, nu turat. Ca de umblam cu ea turat, atunci imi lua vreo 10 in oras. Asta inseamna masina pe carburator. Asa zic toti din piata de masini. Nuuuu maaaa, asta-i motor mic, si consuma foarte putin, vreo 4 litrii, cica. De abureala asta m-am saturat. Se uita frumos la tine, si te minte in fata. Mi-am invatat lectia. Nu ma iau dupa vorbele altora, ca toata lumea minte.
pai fordul e printre cele mai gurmande masini din lume si daca nu este reglat carburatorul ala poate sa ii ia si 14l la fel de bine ca si 10, dar poate sa fie si 6e cel mai teribil exemplu de masina economica.in special modelele vechi consuma de rup.dar sunt si clasice e drept.
ondin is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 11:17   #5487
franz34sm
Banned

Stage 5
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 718
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
pai fordul e printre cele mai gurmande masini din lume si daca nu este reglat carburatorul ala poate sa ii ia si 14l la fel de bine ca si 10, dar poate sa fie si 6e cel mai teribil exemplu de masina economica.in special modelele vechi consuma de rup.dar sunt si clasice e drept.
Carburatorul e reglat din fabrica. Asa ca n-ai tu ce sa reglezi la el. Cita benzina da carburatorul, atita da, In privinta asta n-ai ce sa-i faci. Cica daca-i reglat bine. Pai ce sa reglezi la el ? Ii reglat ala din fabrica. De umblii la el, mai tare il strici. Ii reglezi cit aer trebuie sa primeasca ? Primeste ala cit trebe. De-i dai mai mult sau mai putin aer, numa il dereglezi. Oricum reglezi tu carburatorul ala, tot o sa-ti consume. Crezi ca mecanicu meu nu stie sa regleze un carburator ? Degeaba, carburatorul da un consum de xxx , si n-ai ce face in privinta asta. Asa-s si la scutere. Intra si tu intr-un magazin de motociclete ( scutere ), si intreaba vinzatorul, cit consuma unu pe carburator, si cit consuma unu pe injectie ( la aceiasi capacitate ). Si o sa vezi ce mare e diferenta.

Adevarul e, ca cel mai important e greutatea masinii. Daca o benzinara are o caroserie foarte usoara, si dieselaru are o caroserie mai grea, atunci benzinara face orice diesel cu cuplu cu tot, cu turbo cu tot. Ok, imi place ca un diesel consuma putin. Da ma enerveaza sunetul motorului ( in stand by ). Masinile pe benzina, mai ales astea noi, sint mult mai rafinate. Nici macar nu le auzi motorul, cind e pornit. Plus ca, cind ii dai gaz, sunetul de la toba de esapament, e mult mai fain decit sunetul de la diesel. Cuplu. Pai ce conteaza ca dieselu are cuplu mare, daca n-are numa 4800 de ture. Benzinara are cuplu mai mic, da are 6000 de ture, si nu 4800. Dieselu cistiga la cuplu, iar benzinara cistiga la turatii. Puuuuuss ca benzina are sprint mai bun, decit un diesel. Stau cu dieselu intr-o intersectie, si nu pot iesi pt ca circula masini si din stinga si din dreapta. De era masina pe benzina, deja scirtiiau rotile pe asfalt. Asa o luam de pe loc, ca nici sa ma claxoneze nu mai apucau ceilalti soferi. Conteaza sprintu foarte mult. Pai degeaba consuma dieselu putin, si are cuplu, daca n-are sprint ca un benzinar, si nici motoru nu se aude asa lin, ca alea pe benzina. Nu le putem avea pe toate, nu-i asa ? Eu zic ca, daca vrei sa folosesti masina pt transport persoane, sau marfa, atunci iti iei diesel, pt ca ai nevoie de forta. Iar daca vrei viteza, atunci iti iei o masina pe benzina ( cu caroserie mai usoara, bineinteles ).

Last edited by franz34sm; 19-12-12 at 11:21.
franz34sm is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 11:22   #5488
omaigadlol

Stage 3
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 138
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
grupul fiat inseamna ferrari pe cand opel e doar o masina germana.
Opel = GM, te invit sa cauti ce a fost si inca este GM in lume.

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
pai fordul e printre cele mai gurmande masini din lume
De aia e plin de Forduri pe strazi (poate deconteaza toti benzina?). Uita-te ce vanzari are Ford comparativ cu Fiat, pe piete unde sunt disponibile amandoua.
omaigadlol is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 11:38   #5489
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by ondin View Post
la opel cat si de fenomenalul motor fiat de 1.3. sa nu uitam ca grupul fiat inseamna ferrari pe cand opel e doar o masina germana.
Fiat inseamna ferrari cam tot atat cat:
- skoda/seat inseamna porsche/bugatti
- daewoo inseamna chevrolet, ca sa nu zic ca chevrolet face parte din GM, deci poate inseamna si cadillac ?
- dacia inseamna nissan (chiar daca loganul il vand prin america centrala ca nissan A.... nu mai stiu cum)

Si opel face parte din GM
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 19-12-12, 11:46   #5490
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by franz34sm View Post
Carburatorul e reglat din fabrica. Asa ca n-ai tu ce sa reglezi la el. Cita benzina da carburatorul, atita da, In privinta asta n-ai ce sa-i faci. Cica daca-i reglat bine. Pai ce sa reglezi la el ? Ii reglat ala din fabrica. De umblii la el, mai tare il strici. Ii reglezi cit aer trebuie sa primeasca ? Primeste ala cit trebe. De-i dai mai mult sau mai putin aer, numa il dereglezi. Oricum reglezi tu carburatorul ala, tot o sa-ti consume. Crezi ca mecanicu meu nu stie sa regleze un carburator ? Degeaba, carburatorul da un consum de xxx , si n-ai ce face in privinta asta. Asa-s si la scutere. Intra si tu intr-un magazin de motociclete ( scutere ), si intreaba vinzatorul, cit consuma unu pe carburator, si cit consuma unu pe injectie ( la aceiasi capacitate ). Si o sa vezi ce mare e diferenta.
Stiu ca se ta arunci pe unde nu cunosti e specialitatea ta dar aici ai p..dit-o rau de tot.
Carburatorul este la indemana de reglat, de exemplu poti sa-l faci sa mearga cu un amestec mai sarac si consuma mai putin, e periculos dar si "economicos"

Mai lasa dieselul tau aspirat ca nu exista termen de comparatie cu cele de azi, daca te urci intr-un diesel cu macar100cp/tona iar iti schimbi parerea
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -