Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Care este \"regina\" raliului ?
Audi Quattro Sport 42 37.50%
Ford Escort RS Cosworth 26 23.21%
Lancia Delta HF Integrale Martini 44 39.29%
Voters: 112. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 11-05-07, 19:09   #76
TSC-Us

Stage 5
 
TSC-Us's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,697
Member of:
[RENAULT]
[Opel]
[VW]
[SUBARU]
Wink Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

putina istorie despre lancia :

De la pista la raliuri


Pe 26 iulie masinile, mortoarele, piesele de schimb pleaca spre Maranello, donate de Lancia catre Ferrari. Nu vor fi insa irosite. Modificat si imbunatatit, modelul D50 (de acum Lancia – Ferrari) ii va permite lui Juan Manuel Fangio sa castige, in 1956, patru dintre cele cinci titluri mondiale ale sale. Dupa experienta din Formula 1 si vanzarea fabricii catre familia Pesenti, e din nou momentul ca persoane private sa participe in curse si sa castige. Aurelia B20 iese din scena, dar a venit vremea micii Appia care, in versiunea GT Zagato, este invincibila la clasa de cilindree de pana la 1.150 cm 3 . In 1959 apare si Flaminia Sport Zagato, care repeta succesele Appiei la clasa 2.500 cm 3 . Victoriilor in cursele de viteza li se adauga cele din raliuri. Piero Frescobaldi este primul in Rally dei Fiori din 1962 la volanul unei Fulvia.

Responsabilii Lancia incep sa priveasca cu atentie acest tip de competitii. Nu vor sa revina la o implicare foarte costisitoare precum cea din Formula 1, ci sa puna in lumina mostenirea stralucita a marcii si tinuta de strada a unor masini de serie.

Reinvie astfel “Squadra Corse”, purtand vechea emblema cu elefantul si sigla HF (High Fidelity). Mai intai cu Flavia Coupé, apoi cu Fulvia 2C, Coupé si Coupé HF, victoriile se tin lant: Tour de Corse, Raliul San Remo (Rally dei Fiori), Rac.

In 1972, Fulvia Coupé 1600 HF este de-acum la final de cariera, dar ii asigura lui Sandro Munari succese importante (Raliul Monte Carlo) si aduce Lancia in Campionatul Mondial de Raliuri.



De la pista la raliuri


Cu Stratos, Lancia devine invincibila, cu victorii consecutive in 3 mondiale: 1974, ‘ 75 si '76. Conceputa special pentru raliuri si construita in doar 500 de exemplare cerute pentru omologare, Stratos este o berlina cu motor central, proiectata de Bertone si echipata cu motorul in 6 cilindri in V al lui Dino Ferrari. In 1979, Lancia revine pe pista cu Lancia Beta Montecarlo Turbo. Doi ani la rand, in 1980 si 1981, castiga Campionatul mondial la categoria anduranta. In 1983, obtine victoria in Campionatul mondial de raliuri cu Rally 037, nascuta dintr-un pariu, pentru a contracara dominatia modelelor germane, cu 4 roti motrice. Rally 037 va fi ultima masina cu 2 roti motrice care a castigat un Campionat Mondial de Raliuri.

Dupa decizia de a interzice participarea in raliuri a masinilor cu mai mult de 300 CP, Lancia dezvolta modelul Delta S4 si isi joaca toate cartile pe Delta HF 4WD cu tractiune integrala permanenta. Suntem in 1987. Timp de 6 ani, Delta HF 4WD si urmasele sale Delta HF integrala, integrala 16v si 16v Evo, domina scena curselor de raliuri. Bilantul numara 6 titluri mondiale consecutive, 46 de victorii absolute din 66 de participari la curse mondiale, plus alte nenumarate victorii in competitii nationale. Un palmares dificil de egalat si care a ramas intr-adevar imbatabil

vot integrale!

ps: succesul care l-a avut in trecut nu il vor mai avea NICIODATA cei de la lancia!
Attached Images
  
__________________
TSC-Us is offline   Reply With Quote
Old 11-05-07, 23:08   #77
riptor

Stage 5
 
riptor's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 411
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

am votat audi quattro desi inima imi este alaturi de lancia.. asta pt ca audi a introdus sistemul quattro si datorita lor exista masini gen lancer evo in zilele noastre
__________________
renaultsport clio 182
riptor is offline   Reply With Quote
Old 12-05-07, 01:11   #78
pufy

Stage 5
 
Join Date: May 2006
Posts: 376
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

am votat audi....din mai multe motive...unul ,ei au fost cei care au revolutionat lumea raliurilor cu L5 si 4*4...sunetul ala al L5-ului era total diferit de oricare alta masina aflata in capmionat ni vremea aceea.....si un alt motiv :rohrl si mikkola...chiar daca nu au condus doar pt audi pentru mine vor fi mereu legati de quatro
pufy is offline   Reply With Quote
Old 12-05-07, 03:09   #79
BogdanNZ
Toyota Driver


Stage 5
 
BogdanNZ's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 928
Member of:
[4Tuning International]
[Honda]
[Toyota]
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

In primul rand ma bucur sa vad ca acest topic s-a pastrat si a fost chiar readus la viata...personal mi se pare mult mai important decat topicuri de gen E-klasse vs seria 5 sau M5 vs ML unde se posteaza in nestire si se abereaza la fel de mult...pe cand un topic care analizeaza acesti trei monstrii sacrii ai raliurilor de odinioara e mult mai important din punct de vedere istoric...si mai ales din prisma tuningului din ziua de azi care a beneficiat atat de mult de pe urma acestor masini...
Cat despre comparatie e greu de ales una, dar in cele din urma am votat Integrale, nu pt ca ar fi fost cea mai puternica sau cea mai frumoasa estetic, dar din cauza senzatiei pe care o primesc de cate ori o revad...Statutul de unicat in lumea curselor, faptul ca a obtinut atatea victorii in WRC, legatura cu multe nume sonore de piloti, curse sau recorduri in lumea rally-ing face din aceasta masina o legenda demna de respectat iar acest lucru se vede si astazi cand masina are statut de auto clasica (in ultimii ani pretul lor a crescut si va continua sa creasca spre bucuria multor entuziasti)
__________________
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way"
Keiichi Tsuchiya (土屋圭市, Tsuchiya Kei'ichi) Dori-Kin (DRIFT KING)
BogdanNZ is offline   Reply With Quote
Old 12-05-07, 08:12   #80
redlife

Stage 2
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 47
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

eu am votat audi pt ca am avut a4 quattro si stiu ce inseamna
redlife is offline   Reply With Quote
Old 12-05-07, 09:30   #81
beck

Stage 5
 
beck's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,108
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

Quote:
Originally Posted by redlife View Post
eu am votat audi pt ca am avut a4 quattro si stiu ce inseamna
asta da dovada de ignoranta... ce legatura are a4 quattro cu masina de raliu....????????

eu am votat Delta pt ca am avut o integrala si chiar stiu ce inseamna.
beck is offline   Reply With Quote
Old 24-05-07, 15:53   #82
NOScox

Stage 5
 
NOScox's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 340
Question Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

Quote:
Originally Posted by TUDOSE ALX View Post
AM ALES AUDI .
CATEVA DIN MOTIVE :
-A REVOLUTIONAT LUMEA RALIURILOR INTRODUCAND TRACTIUNEA 4x4
-A CASTIGAT RALIUL INCA DE LA DEBUT
-A AVUT UN ECART DE APX. 5O SEC FATA DE LOCUL 2
-A FOST PRIMA MASINA CU ECHIPAJ COMPLET FEMININ
-MOTORUL DE 2.2 TURBO ESTE CONSIDERAT SI ACUM EXTEM DE PERFORMANT SI ARE UN POTENTIAL ENORM .
asa trebuia sa votezi ford pt ca este cel mai vechi constructor,nU?
NOScox is offline   Reply With Quote
Old 27-05-07, 12:57   #83
sauceanu

Stage 3
 
sauceanu's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 80
Member of:
[LANCIA]
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

Mda, eu votez Lancia.
Nu am nevoie sa ma explic. Cred ca e evident
http://www.rallycars.com/Cars/wrc_statistics.html

Sanatate!
sauceanu is offline   Reply With Quote
Old 27-05-07, 13:20   #84
EndeR

Stage 3
 
EndeR's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 111
Member of:
[4Wheels]
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

am votat escort din simplul motiv k am mers in dreapta unuia pregatit pt vtm.
cine urmareste vtmul stie ce poate acel ford escort alb
stiu istoria lanciei si audiului dar parca sunt un pic cam prea vechi
__________________
Ex :Tico SL
Ex : Tico SX
Ex : e30 316i
Ex : e30 318i
Now : e30 324 Td
EndeR is offline   Reply With Quote
Old 27-10-07, 02:31   #85
denver
Fiat Driver

Stage 5
 
denver's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,143
Member of:
[Fiat]
[Old School Cars]
[LANCIA]
Default Re: Lancia Integrale vs. Audi Quattro Sport vs. Escort Cosworh

vechi threadul dar am dat un vot si trebuie sa vin si cu argumente mai mult sau mai putin importante , am votat lancia pentru ca desii audi a revolutionat lumea ralliurilor nu a continuat iar lancia... a fost neinvinsa ! mai dau acest vot si din pura dragoste pe care o am pentru masinile italienesti , este incomparabila acea senzatie pe care o lasa o italianca... cei care detin sau doar au condus poate o perioada mai lunga de timp vor intelege la ce ma refer

numai bine .
__________________
1962 Fiat 600D
1981 Fiat 131 (1991-2000/2009-prezent)
1987 Lancia Delta HF 1.6
Fiat Coupe 20VT Plus
2005 Iveco Daily

Carpe noctem
denver is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -