putina istorie despre lancia :
De la pista la raliuri
Pe 26 iulie masinile, mortoarele, piesele de schimb pleaca spre Maranello, donate de Lancia catre Ferrari. Nu vor fi insa irosite. Modificat si imbunatatit, modelul D50 (de acum Lancia – Ferrari) ii va permite lui Juan Manuel Fangio sa castige, in 1956, patru dintre cele cinci titluri mondiale ale sale. Dupa experienta din Formula 1 si vanzarea fabricii catre familia Pesenti, e din nou momentul ca persoane private sa participe in curse si sa castige. Aurelia B20 iese din scena, dar a venit vremea micii Appia care, in versiunea GT Zagato, este invincibila la clasa de cilindree de pana la 1.150 cm 3 . In 1959 apare si Flaminia Sport Zagato, care repeta succesele Appiei la clasa 2.500 cm 3 . Victoriilor in cursele de viteza li se adauga cele din raliuri. Piero Frescobaldi este primul in Rally dei Fiori din 1962 la volanul unei Fulvia.
Responsabilii Lancia incep sa priveasca cu atentie acest tip de competitii. Nu vor sa revina la o implicare foarte costisitoare precum cea din Formula 1, ci sa puna in lumina mostenirea stralucita a marcii si tinuta de strada a unor masini de serie.
Reinvie astfel “Squadra Corse”, purtand vechea emblema cu elefantul si sigla HF (High Fidelity). Mai intai cu Flavia Coupé, apoi cu Fulvia 2C, Coupé si Coupé HF, victoriile se tin lant: Tour de Corse, Raliul San Remo (Rally dei Fiori), Rac.
In 1972, Fulvia Coupé 1600 HF este de-acum la final de cariera, dar ii asigura lui Sandro Munari succese importante (Raliul Monte Carlo) si aduce Lancia in Campionatul Mondial de Raliuri.
De la pista la raliuri
Cu Stratos, Lancia devine invincibila, cu victorii consecutive in 3 mondiale: 1974, ‘ 75 si '76. Conceputa special pentru raliuri si construita in doar 500 de exemplare cerute pentru omologare, Stratos este o berlina cu motor central, proiectata de Bertone si echipata cu motorul in 6 cilindri in V al lui Dino Ferrari. In 1979, Lancia revine pe pista cu Lancia Beta Montecarlo Turbo. Doi ani la rand, in 1980 si 1981, castiga Campionatul mondial la categoria anduranta. In 1983, obtine victoria in Campionatul mondial de raliuri cu Rally 037, nascuta dintr-un pariu, pentru a contracara dominatia modelelor germane, cu 4 roti motrice. Rally 037 va fi ultima masina cu 2 roti motrice care a castigat un Campionat Mondial de Raliuri.
Dupa decizia de a interzice participarea in raliuri a masinilor cu mai mult de 300 CP, Lancia dezvolta modelul Delta S4 si isi joaca toate cartile pe Delta HF 4WD cu tractiune integrala permanenta. Suntem in 1987. Timp de 6 ani, Delta HF 4WD si urmasele sale Delta HF integrala, integrala 16v si 16v Evo, domina scena curselor de raliuri. Bilantul numara 6 titluri mondiale consecutive, 46 de victorii absolute din 66 de participari la curse mondiale, plus alte nenumarate victorii in competitii nationale. Un palmares dificil de egalat si care a ramas intr-adevar imbatabil
vot integrale!
ps: succesul care l-a avut in trecut nu il vor mai avea NICIODATA cei de la lancia!