Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 27-04-11, 20:58   #136
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

Oricum ar fi SUV imi cumpar sigur , si in leg cu banii fac credit la banca , m-am saturat de masina mica si sa simt toate gropile + ca altfel sunt vazuti cei care cunduc un SUV ... cred , pt ca de fiecare data cand trece pe langa mine un suv ma uit la el ca la avioane si zilele , trecute m-am si speriat de unu era o Toyota cred da era foarte mare , venea de pe linia de tramvai fff tare si l-am vazut in ultmul moment langa mine si am crezut ca-i tramvaiul ma speriat ingrozitor , tot deauna cand ii vad pastia la semafor de se uita la mn de sus tot imi pun intrebare " cate banci a sparta asta sa intretina asa ceva " si mi-am bagat nasu prin showroom-uri si am vazut ca nui chiar asa de rau precum credeam , am o ruda care are un SantaFe si nu are conditie financiara foarte buna si nu sa plans niciodata de masina .... vai nu-mi mai ajung $ de benzina , vai trebe sa bag in ea 40 kile de ulei , vai anvelopele ...... etc .
Idea e ca vreau sa gasesc ceva ridicat si 4x4 si sa nu mai spun ca la noi aproape juma de an este zapada si iarna sunt inebunit dupa excursii la munte in gasca cu prietenii , familia ... ect si mi-am distrus vreo 2 concedii cu seatu asta si nu mai suport.
Caut 4x4 ieftin si consum mic , poate reusesc sa vand seatu sau il dau la schimb si ies mai ieftin.
alingb is offline   Reply With Quote
Old 27-04-11, 21:43   #137
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: De ce un 4x4?

Am inteles perfect ce zici. Nu imi vine in minte decat o singura varianta daca se incadreaza la bani: Dacia Duster. Motorul de 1.6. Asta daca vrei sa fie si masina de zi cu zi. (in jurul sumei de 10.000 +/-)

Cu pozitia la volan da, ai dreptate dar cu simtitul gropilor nu stiu daca o sa fie o mare diferenta spre bine

Daca vrei sa fie a doua masina strict pentru iesiri la iarba verde/in natura cu amicii atunci sugerez un Suzuki Vitara 1.6 LWB (modelul in 4 usi). Aici sa-ti faci o idee de preturi iti enumar cateva: aripa fata 150 lei noua, 45 lei un pivot (japanparts), filtru benzina 40 lei, filtru aer 50 lei, filtru ulei 20 lei, distributie (curea, rola, pompa de apa) ~280 lei sau 150 lei fara pompa de apa, 550 kit ambreiaj (japanparts) ... si exemplele pot continua. Strict ca masina de plimbari in weekend ma gandesc. Am zis de varianta in 4 usi in ideea ca mai bagi gratarul, una alta prin masina si sa ai putin spatiu. (in jurul sumei de 3000-4000)

Scuza-ma dar am eu un fix cu motoarele mai mici in astfel de situatii.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-11, 06:46   #138
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

Pe Duster un mmotor de 1,6 este destul cred io .... ca pe seat am 1,2 si zboara in 150 , 160 imediat , pai la 1,6 cred ca-i destul , dar nu stiu la Duster daca se poate decupla tractiune pe spate s aramana doar fata .... nu vad pe site , si asa prefera un 1,5 motorina e si mai putern ic si consuma si mai putin .
alingb is offline   Reply With Quote
Old 28-04-11, 13:52   #139
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: De ce un 4x4?

Cica e ca si la Tucson 4x4 permanent. Vezi ca sunt si variante 2x4 la Duster sa nu te pacalesti.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-11, 16:59   #140
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

stiu ca este si 2x4 dar vreau neaparat 4x4 dar nu stiu daca se poate decupla spatele!
alingb is offline   Reply With Quote
Old 29-04-11, 01:01   #141
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: De ce un 4x4?

la masinile 4x4 care au obtiunea de 2x4 se decupleaza fata. adica ai tractiune spate pe 2x4
la duster e 4x4 permanent ca la tucson
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 29-04-11, 15:18   #142
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

pana me .... cred ca Tucson o sa-mi cumpar... e mai fain si si mai ieftin si mai dotat + ca dacia.... suck's romania un cacat.... nu ma atrage intr-un mod deosebit ... tot Tucson ramane cu sau fara 2 ,3 kile de motorina tot aia e.
Si inafara de Suzuki alte suvuri in 2 usi mai sunt ? mai europene.......
alingb is offline   Reply With Quote
Old 29-04-11, 17:48   #143
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: De ce un 4x4?

Daca te-ai oprit pe Tucson ia-ti Tucson. Personal nu mi-as lua niciodata unul. Mai degraba mi-as lua un 4motion, quattro, xdrive, 4matic etc ... pe scurt berlina 4x4. In fond aceeasi treaba si cu Tucsonul dar evident e o chestie de gust.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 01-05-11, 10:20   #144
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

berlina exculs SUV ramane acuma nu sunt chair 100% ca Tucson os a fie dar mai caut , si din cautarile mele am gasit FORD dar ce va arata acuma e prea frumos sa devina realitate !
http://www.ford.com/crossovers/edge/

si Kuga ... am vazut prin trafic ... f frumoasa .... si nici scumpa nu e ... ma orientez.

Last edited by alingb; 01-05-11 at 10:22.
alingb is offline   Reply With Quote
Old 01-05-11, 21:32   #145
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

IMi da si mie cineva niste detalii despre Ford Edge ?? ca pe siteul american este vorba de 27 000 $ iar in Ro am vazut 45 000 E si nu gasesc consumul , emisii , motaore , nimic ..... ma lamureste cineva ?
alingb is offline   Reply With Quote
Old 06-05-11, 13:58   #146
werwceul

Stage 5
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,323
Default Re: De ce un 4x4?

Cauta o niva, ii tot timpul 4x4 si pentru inca 500 euro este optiune sa fie 4x4, 4x2 si 2x4 (adica sa traga ori fata, ori spatele)
grija la niva la consum...am una din 2005 si consuma la off-road de mori incet, in rest in 5 ani juamte n-am schimbat decat un ambreaj de 350 ron, acum urmeaza sa schimb 4 gume, am schimabt modulul de aprindere 120 euro(am spalat motorul si am bagat apa unde nu a trebuit apoi am dat cheie si a facut buf, functiona normal, dar in 3 cilindrii ) ) si am smuls o toba si bara spate de pe masina, in rest nici o broblema...si da, am ramas de 2 ori inpotmolit (dar mocirla era peste juamtea masinii, si dupa 45 de minute de frecat si un ambreaj ars, am scos-o din groapa.
gasesti second pe la 2500 euro modelul din 2001 iar de restul banilor iti pui troliu. iti cumperi optiunea de decuplare, iti cumepri gume de offroad ii faci niste oplinuri si te bucuri cu familia de off-road
bafta si numai bine
werwceul is offline   Reply With Quote
Old 06-05-11, 15:07   #147
lucianer

Stage 2
 
lucianer's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 53
Default Re: De ce un 4x4?

Quote:
Originally Posted by Laptiucu View Post
la masinile 4x4 care au obtiunea de 2x4 se decupleaza fata. adica ai tractiune spate pe 2x4
la duster e 4x4 permanent ca la tucson
Cum funcționează tracțiunea integrală de la Dacia Duster



Duster a fost conceput drept un SUV compact, cu gardă la sol foarte mare – comparabilă cu cea a unui off-roader pur sânge – capabil să ruleze pe drumuri foarte dificile. Distanţa de 210 mm de la sol şi până la caroserie şi consolele foarte scurte faţă şi spate, de aproximativ 820 mm, sunt completate de tracţiunea integrală nepermanentă preluată de la Nissan.





Este un sistem pe care îl întâlnim şi pe modelele X-Trail şi Qashqai, însă a mai fost utilizat de Renault Nissan şi pentru Renault Koleos şi Samsung QM5.Comanda 4x4 este situată la baza consolei centrale şi permite 3 moduri de funcţionare a tracţiunii.


AUTO este cel la care repartizarea cuplului între puntea faţă şi spate se face automat, în funcţie de condiţiile de aderenţă. El a fost dezvoltat pentru a garanta cel mai bun raport ţinută de drum/motricitate, indiferent de condiţiile de aderenţă. În condiţii normale, cuplul este transmis doar roţilor din faţă. În caz de pierdere parţială de aderenţă, o parte din cuplu este transferat punții spate. Aceasta distribuţie este asigurată de un dispozitiv de cuplare electromagnetic de origine Nissan.

LOCK este modul în care şoferul blochează electronic transmisia 4x4, iar cuplul se împarte permanent, în proporţie fixă între roţile faţă şi spate. Acest mod este rezervat traversărilor dificile şi drumurilor neamenajate (suprafeţe accidentate, noroi, nisip). În acest mod, controlul motor și al sistemului de frânare sunt de asemenea adaptate unei utilizări 4x4.

Pentru a suplini absenţa reductorului, la modelul diesel 4x4 treapta 1 a cutiei de viteze este foarte scurtă (5,79 km/h pentru 1000 tr./min) pentru a putea rula cu viteză foarte mică pe teren accidentat. În modul 4x2 transmisia este blocată pe 2 roți. El se pretează drumurilor uscate cu aderenţă bună şi permite optimizarea consumului de carburant și a emisiilor de CO2.
lucianer is offline   Reply With Quote
Old 10-05-11, 16:24   #148
Emy_bike

Stage 4
 
Emy_bike's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 297
Member of:
[Honda]
Default Re: De ce un 4x4?

Cumpara-ti orice SUV doresti tu, dar pt iesiri cu prietenii si offroad ia-ti un Samurai. O sa-i lasi pe toti cu gura cascata, de ce poate aceasta jucarie mica
Emy_bike is offline   Reply With Quote
Old 24-06-11, 16:05   #149
alingb

Stage 3
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 82
Default Re: De ce un 4x4?

Nu stiu ce vezi asa de interesant la Samurai .... este vechi (ai si multe de schimbat daca iti iei unu f uzat ) , motor mare , cai putini , consum mare , fiind euro2 taxe mari ......
alingb is offline   Reply With Quote
Old 24-06-11, 18:14   #150
Lil' D

Stage 5
 
Lil' D's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: De ce un 4x4?

De cand sunt 1.0 si 1.3 motoare mari ?
Lil' D is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -