Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc. |
25-11-11, 13:07
|
#16
|
Stage 3
Join Date: Sep 2005
Posts: 83
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by dsign
Da, e simplu, dar ce se intampla cu lichidul cand eliberezi frana de mana?
|
acelasi lucru care se intampla cand dai drumul la pedala de frana, se intoarce de unde a plecat.
|
|
|
19-01-12, 00:47
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of: [VW]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by parly
acelasi lucru care se intampla cand dai drumul la pedala de frana, se intoarce de unde a plecat.
|
pai bun si u cand tragi frana asta de mana nu se duce lichidul si la rotile din fata? as vrea sa imi fac si eu asa ceva
|
|
|
19-01-12, 09:26
|
#18
|
Stage 3
Join Date: Sep 2005
Posts: 83
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by nesscar
pai bun si u cand tragi frana asta de mana nu se duce lichidul si la rotile din fata? as vrea sa imi fac si eu asa ceva
|
nu, pt ca pompa impinge intr-un singur sens, pe o parte trage(din circuitul de frana), si pe cealalta impinge(spre rotile spate)
|
|
|
20-01-12, 01:28
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 725
Member of: [VW]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by parly
nu, pt ca pompa impinge intr-un singur sens, pe o parte trage(din circuitul de frana), si pe cealalta impinge(spre rotile spate)
|
Vreau sa imi fac si eu pe frana de mana existenta sa imi adaptez un piston de dacie... ce ma invatati?
|
|
|
20-01-12, 10:51
|
#20
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Este oportuna utilizarea un cilindru de frana de picior de motocicleta? Am vazut ca sunt destul de solide pompele acelea si au specificatii apropiate de clasicele wilwood dedicate franei de mana hidraulice
|
|
|
20-01-12, 18:12
|
#21
|
Stage 3
Join Date: Sep 2005
Posts: 83
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by dsign
Este oportuna utilizarea un cilindru de frana de picior de motocicleta? Am vazut ca sunt destul de solide pompele acelea si au specificatii apropiate de clasicele wilwood dedicate franei de mana hidraulice
|
Nu prea, intrarea lor se face cu un furtun care trage lichid d e frana si care nu rezista la presiune. Sistemul de prindere este in lateral,ce duce l complicatii. Daca considerati ca frana care o vand eu e scumpa, puteti incerca da faceti si voi un sistem mai bun.
toata lumea ma intreaba ce pompa am folosit, de unde, et, ca vor si ei sa faca. consider ca am investit ceva timp si bani sa realizez sistemul. Mai ales ca nu cer asa multi bani pe ele.
cu stima, vlad
__________________
|
|
|
22-01-12, 21:23
|
#22
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Nu stiam ca vinzi asa ceva...
In fine, am sa ma uit si am sa studiez. Stii cum e, parca altfel e cand le faci singur. Totusi, pentru cine se pricepe nitel, nu e mare lucru de realizat asa ceva.
Am intrebat de cilindrul de moto pt ca ma uitam intr-o zi la o Yamaha si am vazut acea pompa... Jur ca arata exact ca wilwood-ul care se foloseste in mod regulat la curse . Ai dreptate insa cu furtunul.
|
|
|
22-01-12, 21:57
|
#23
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by dsign
Nu stiam ca vinzi asa ceva...
In fine, am sa ma uit si am sa studiez. Stii cum e, parca altfel e cand le faci singur. Totusi, pentru cine se pricepe nitel, nu e mare lucru de realizat asa ceva.
Am intrebat de cilindrul de moto pt ca ma uitam intr-o zi la o Yamaha si am vazut acea pompa... Jur ca arata exact ca wilwood-ul care se foloseste in mod regulat la curse . Ai dreptate insa cu furtunul.
|
Si daca are furtun ce?se folosesc si la masinile de curse furtunele in locul clasicelor conducte de cupru sau fier,problema mare fiind cea a pretului usor mare fata de cel al unei conducte
|
|
|
22-01-12, 22:06
|
#24
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Era vorba de lichid, ca vine in cadere la pompa de moto, nu sub presiune ca la auto.
Intrarea in pompa de frana de mana este sub presiunea aplicata initial de pompa master, asadar pompa de moto are nevoie de ceva adaptari.
Eu as mai avea o nelamurire : cum se poate face (eficient, fiabil si cu costuri cat mai mici) treaba asta la o masina care are 2 conducte de frana distincte pt spate? Mie asa imi pleaca din pompa, 2 conducte stg+dr pentru spate. Este vorba depsre un Logan fara ABS, cu discuri pe spate
|
|
|
23-01-12, 09:30
|
#25
|
Stage 3
Join Date: Sep 2005
Posts: 83
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by dsign
Era vorba de lichid, ca vine in cadere la pompa de moto, nu sub presiune ca la auto.
Intrarea in pompa de frana de mana este sub presiunea aplicata initial de pompa master, asadar pompa de moto are nevoie de ceva adaptari.
Eu as mai avea o nelamurire : cum se poate face (eficient, fiabil si cu costuri cat mai mici) treaba asta la o masina care are 2 conducte de frana distincte pt spate? Mie asa imi pleaca din pompa, 2 conducte stg+dr pentru spate. Este vorba depsre un Logan fara ABS, cu discuri pe spate
|
da, despre asta era vorba, presiune joasa(atmosferica) vs presiune inalta (din pompa de picior) care intra cu un furtun simplu, fara insertie care se mufeaza pe un stut care intra presat fara siguranta.
m-am gandit la ce ai zis cu tu cele 2 conducte... cred ca una din ele ar trebui anulata, oricum ai aceeasi presiune pe ambele, si problema este rezolvata. zi-mi daca ai repartitor de franare dublu pe spate sau daca exista. oricum din repartitoarele de frana duble care le-am vazut pana acum circuitul este separat, asa ca va functiona si cu o singura conducta in el.
sau poti sa-l anulezi si pe el si sa iti pui un regulator de presiune de frana manual pt. un control mai bun al repartitiei de franare.
|
|
|
26-01-12, 22:13
|
#26
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Masina are repartitor, dublu, fiecare teava e cu treaba ei.
Ma gandeam sa unesc cele 2 tevi undeva inainte de a intra cu ele in habitaclu, sa trec prin frana de mana hidraulica apoi sa le despart din nou sub masina, inainte de repartitor.
Problema e ca nu stiu unde se poate face treaba asta si mai mult decat atat, fiind vorba de o masina de zi cu zi, parca n-as lasa pe oricine sa se joace cu tevile de la frane.
|
|
|
26-01-12, 23:22
|
#27
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Quote:
Originally Posted by dsign
Masina are repartitor, dublu, fiecare teava e cu treaba ei.
Ma gandeam sa unesc cele 2 tevi undeva inainte de a intra cu ele in habitaclu, sa trec prin frana de mana hidraulica apoi sa le despart din nou sub masina, inainte de repartitor.
Problema e ca nu stiu unde se poate face treaba asta si mai mult decat atat, fiind vorba de o masina de zi cu zi, parca n-as lasa pe oricine sa se joace cu tevile de la frane.
|
Pentru tine ar trebui făcut un sistem cu limitator simplu adică o intrare şi două ieşiri şi montat după pompa din interior dar nu e cea mai bună alegere fiindcă o să trebuiască să tragi tare de frāna de māna...
|
|
|
27-01-12, 13:16
|
#28
|
Stage 3
Join Date: Sep 2005
Posts: 83
|
Re: Frana de mana hidraulica
@dsign pot sa-ti fac eu modificarea de care zici, insa nu ai de ce sa te duci cu 2 conducte in pompa de frana hidraulica, este de ajuns 1 singura. pompa ta de frana chiar daca are 4 tevi face aceeasi presiune pe ambele, in spate clar trebuie impartita in 2 conducta de frana pt. fiecare roata in parte.
Modificarea pot sa ti-o fac eu, cu furtune de frana cu insertie metalica sau cu conducte de cupru. poti sa treci pe la garaj sa vezi de ex. cum am lucrat la mazda, si sa facem un calcul in privinta costului.
"Problema e ca nu stiu unde se poate face treaba asta si mai mult decat atat, fiind vorba de o masina de zi cu zi, parca n-as lasa pe oricine sa se joace cu tevile de la frane."
si daca te-ai duce la curse ai sta mai linistit? e aceeasi chestie.
@julaikos cat de tare tragi de frana de mana sau apesi pe cea de picior este dat de raportul diametrelor pompei de frana si a cilindrului receptor. vezi poza.
|
|
|
27-01-12, 14:46
|
#29
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Frana de mana hidraulica
M-am referit strict la faptul ca daca ai limitatorul legat de puntea spate,reglat corect cat % iti franeaza rotile spate?30-40%?,daca pui pompa pentru frana de mana,va trebui sa depui efort mai mare ca sa infranezi rotile,fata de cazul in care spre spate merge o conducta care se ramifica intr-un "T" , in acest caz limitatorul pentru frana de serviciu fiind unul reglabil montat inainte de pompa a doua
P.s. Imi poti da pe privat o poza cu furtunul acela cu insertie?folosesti de mult?ai "scula" si fitinguri pentru sertizat? intreb pentru ca la oldshitul meu conductele de frana sunt ca oualele de dinozaur de gasit in magazin,si ca sa trec pe conducte de cupru trebuiesc adaptari,si m-ar tenta sa trec direct pe furtun,mai ales ca mi-ar fi mult mai usor sa montez intr-un final si pompa pentru frana de mana..si de ce nu,poate chiar alte frane
|
|
|
02-02-12, 13:45
|
#30
|
Stage 5
Join Date: May 2004
Posts: 747
Member of: [DACIA]
|
Re: Frana de mana hidraulica
Asa cum se face un T inainte de puntea spate, nu se poate face un T si inainte de pompa de frana de mana?
Adica ies 2 tuburi din pompa master, le unesc cu un T, intru cu un tub in frana de mana, plec cu un tub din frana de mana, despart cu un T la punte.
Asa se poate?
Pur si simplu nu-mi suna bine sa astup o iesire din pompa master.
@parly, cand ma mai pun pe picioare, vin pe la tine, mersi de invitatie. Am de rezolvat mai intai cu etrierii de spate, ca nu prea functioneaza.
|
|
|
|
|