Pe internet gasesti, daca cauti. Exista si functie SEARCH.
De schimbat trebuie schimbate cam multe (+multa manopera). Operatia nu are cum sa fie simpla, si nu se rezuma doar la inlocuirea bordului, cu unul pentru Europa continentala.
Mai mult tine de partea mecanica aceasta operatiune, decat de bordul propriu-zis al masinii. Tu vei avea de modificat in primul rand tot ce tine de pedale (frana, acceleratie, ambreaj) si volan. Abia dupa aceea se pune problema bordului. Un Golf 4 de scoala SH care nu are ambreaj, ci doar acceleratie si frana, costa cu cel putin 2000 Euro mai mult. La noi poate doar 1000 euro, dar tot e ceva. Deci numai pedalele fara volan ar costa mult. Un alt aspect este acela ca managementul compartimentarii bordului este diferit la masina ta, fata de una cu volanul pe stanga. Adica, la a ta ar fi mai putin spatiu in partea copilotului, decat la una cu volanul pe partea stanga. Prin urmare si simpla inlocuire a acestuia ridica inconveniente. Managementul sigurantei si confortului este alt aspect de care trebuie tinut cont: sistemul de senzori, cablajul, airbag, joystickul pentru reglarea oglinzilor (adica tapiteria usilor din fata), microprocesorul pentru inchiderea centralizata din usa soferului, comenzile din portiera soferului, scaun cu memorie si alarma (daca ai), toate acestea trebuie repozitionate/cumparate. Oglinzile stanga-dreapta la modelele britanice sunt egale ca dimensiuni, insa ma gandesc ca trebuie schimbate, daca se doreste pastrarea functiei de confort. Teoretic iti trebuie omologare pentru asa ceva, atunci cand se umbla la asemenea modificari de structura. Volanul nu e prins doar in niste suruburi, ci este ancorat intr-un soclu, sistem de prindere care pe partea ta stanga nu exista. E vorba aici si de reglarea farurilor pentru lumina de intalnire. Mai pune si inlocuirea stopurilor pe spate, pentru lampa de ceata, care trebuie sa fie pe partea soferului. Pe partea ta stanga in prezent orificiul pentru lampa de ceata este opturat si nici cablaj tras nu exista (din cate stiu eu). Despre faptul ca motorul la masini de generatie noua (cum e Golf 4) este foarte compact si nu permite asa usor reconditionari, nu mai vreau sa vorbesc ca intram in prea multe amanunte. Intrebarea aceasta a mai fost exprimata, insa din topicurile si replicile citite, am inteles ca nu s-a incumetat nimeni la asa ceva pana acuma.
Deci, daca te vei interesa pe bune despre aceasta dorinta a ta, si ai sa intelegi despre ce este vorba (efortul financiar in primul rand) o sa iti treaca repede.
Da, se poate. Vezi ca sunt forumuri (Vortex, Motortalk, Golf4.de, si romanesti presupun, etc) unde s-a discutat despre asta la sectiunile de GOLF III. Eventual deschideti topic cu bord pentru Golf 3 sau ce masina conduceti.
Topicul e dedicat pentru Golf 4. Ai absolut totul in documentul de mai jos, cu conditia sa il traduci.
salutare. am si eu o problema. am un golf 4, 1.4 benz din 2003 si azi in momentu in care am pornit masina mi a aparut urmatorul mesaj "heckklappe offen". din cata germana stiu (adik foarte putina) e vb de vreo usa deschisa, dar chestia ca nu e nici una. nici portbagajul. in acelasi timp imi apare si becu de la usi ca ar fi deschise. imi piuie la inceput si pe urma tace. un electrician mi a zis ca ar fi senzorul din usa de la sofer, ca ala are leg cu toate. tind sa l contrazis deoarece daca pornesc cu oricare alta usa deschisa imi apare alt mesaj. adik functioaneaza senz din usi. daca aveti vreo idee despre ce e vb astept un mesaj de voi. va multumesc si o seara buna.
Problema este la senzorul de portbagaj. Si la mine mai face figuri cateodata. Computerul meu de bord imi arata o iconita ca cea din imagine urmata de textul: "heckklappe offen".In mometul in care se inchide portbagajul, mesajul trebuie sa dispara!Cel mai probabil senzorul trebuie inlocuit.
LE: Am atasat poze ce surprind mesajul cu pricina, pe computerul meu de bord.
__________________
By the way are you watching, how the world says goodbye?
Iti apare alt mesaj, normal, pentru ca mesajul letric indica exact ce usa e deschisa. Vezi pe prima pagina aici, ca am pus si poze cu toate variantele de usi deschise. Si eu as tinde sa cred ca tine ca e alta problema, si nu microswitchul din usa soferului. Dupa mine procesorul masinii nu recunoaste haionul inchis/deschis. Eu sunt de parere ca inchizatorul portbagajului nu mai face contactul cum trebuie; nu mai inchide/deschide circuitul. Cred asemeni lui KTA87, insa nu neaparat inlocuit; poate doar reasezat, repozitionat, curatat astfel incat sa faca caderea bine pe el, atunci cand se inchide haionul. Daca s-a stricat acel intrerupator, atunci trebuie inlocuit microintrerupatorul din incuietoarea portbagajului. Daca alegi sa rezolvi problema la reprezentanta s-ar putea sa fie o distractie costisitoare. Daca e doar aceasta problema nu e ceva grav; se cumpara o noua incuietoare si se inlocuieste sau se inlocuieste switchul respectiv. O incuietoare de portbagaj nu e foarte scumpa, depinde de unde o iei. O poti gasi si la 20 euro daca cauti.
Problema ar putea fi si de la microintrepatorul de care s-a spus mai sus dar poate fi si alte cauze. Eu am avut probleme cu switchul din portiera soferului si am rezolvat-o. Vezi pe pagina 1 a acestui thread la topicul numarul 8.
Pictograma din poza atasata apare la Golf 4, insa la modelele timpurii. La cele dupa 2002 (poate si mai devreme) apare cum releva pozele de la prima pagina a topicului.
Mai jos am alaturat poze care reprezinta haionul deschis pentru computerele de bord de la Golf 4 din 1997-1999 si 2002-2005 (inclusiv Variant). S-ar putea ca primul rand de poze sa fie pentru computere de bord cu IMMO 3, cele prezentate de KTA87 sa fie pentru IMMO 2, iar poza din randul II sa fie pentru IMMO 1 (dar nu vreau sa generalizez). La poza din randul II din cate stiu eu nu apare si mesaj letric (nu are display modline/highline computerul de bord). Pentru majoritatea modelelor intre 2000 si 2001 ar fi valabile pozele lui KTA87.
Clipurile sunt mp4, facute cu N73. Vedeti si voi cu ce le puteti vizualiza (eventual downladatile in prealabil).
Ptr ca tot am atins subiectul acesta, as vrea sa aflu si eu unde se afla acest senzor de usa deschisa (portbagaj). Nu mi se aprinde de fiecare data cand haionul este deschis si as vrea sa stiu daca pot eu sa fac ceva in sensul asta sau este o problema strict de service?! Computerul meu de bord nu ma avertizeaza decat cand e portbagajul deschis. Ptr usile laterale nu am senzori!?
din cate am inteles de la un electrician, senzorul se afla in incuietoare. by the way, la mine s a rezolvat de la sine. azi dimineata cand m am dus la masina totul era in regula. nu mai aparea nici un bec in bord. banuiesc care a fost problema, dar nu mi dau seama de ce merge acum. eu ieri am spalat masina si am vazut ca mi a intrat ceva apa la incuietoare. probabil de asta nu mi a mers. dar azi dimineata, dupa cateva minute de lupte cu haionul(era inghetata apa din incuietore) mi a mers. in fine. bine ca s a rezolvat. dar tocmai acum am vazut ca daca haionul e deschis mie nu mi arata in bord asa ceva. cat despre senzorii din usa, am observat ca fiecare usa are cate unu. daca plec cu usa din dreapta deschisa imi apare un mesaj, dar daca e cea din dreapta e alt mesaj. oricum in primavara ma voi duce cu ea in service pt ca din cauza incuietorii nu mi merge becu in portbagaj si e destul de frustrant. multumesc colegilor pt ajutor si o seara placuta. bye
Asa cum a spus Lucian, acel senzor se afla pozitionat in incuietoare. Se mai intampla sa nu reactioneze mereu atunci cand se inchide/deschide haionul. Problema de precizie, nu ca ar fi defect (mai are toane cum se spune, se mai intampla). Ceea ce spune Lucian cu apa ajunsa la incuietoare de la spalatul masinii sau de la scurgerile de apa de la stergatorul lunetei e adevarat. Se intampla ca apa ajunsa acolo sa intrerupa curentul, sa faca mici scurcircuite si astfel, pana se usuca din nou, computerul de bord sa nu indice haionul deschis. Sau se intampla ca incuietoarea sa se umple de mizerie si sa nu mai faca contactul cu senzorul cum trebuie. Trebuie curata prin urmare. Din acest motiv am spus ca pot fi alte cauze, in afara de ipoteza ca senzorul incuietorii s-a stricat.
Cum am spus si mai sus: nu toate computerle de bord arata ce usi sunt deschise. Al tau inseamna ca nu arata decat portbagajul daca e deschis. In functie de model, cum am spus si mai sus putin, unele (cele dupa 2002 in special) arata fiecare usa deschisa in parte. Citeste in paginile din urma despre variantele de dotari ale computerului de bord cu diferiti senzori si ai sa te lamuresti. La tine nu arata si nici nu ai ce sa ii faci, decat daca schimbi computerul de bord, tragi senzori pe la fiecare usa pe care ii conectezi la unitatea centrala si la inchiderea centralizata.
@iulian, felicitari,pt acest topic, f f explicit.
Eu sint posesor de G4 TDI din 2007 ianuarie, si de atunci tot invat cate ceva. Am citit topicul cu mare atentie si am bagat la cap.
CRACIUN FERICIT.
Cred ca nu sunt singurul care a intampinat aceasta problema.
Am un radiocasetofon VW BETA V (Philips), la care am atasat un CD player original VW. Cele doua butoane: "SELECT" si "EJECT" are CD player-ului nu mi se aprindeau. Arata destul de ciudat plansa de bord asa ca am cautat solutii. Este vorba de un cablu ce face legatura intre CD player si Radiocass BETA/GAMMA...Masinile dotate din fabrica cu Radiocass+CD player au acest cablu deja montat! De ce aveti nevoie?! -cablu, ~20cm
-"papuci", 2bucati
-eventual un patent
-banda izoliera
-o foarfeca
Urmariti pozele si veti deduce singuri din schema, cum se fac legaturile. Mult succes!
Felicitari! Acuma o jumatate de an ti-ai propus sa rezolvi treaba asta si ai reusit. As fi dat un vot (fara sa mai scriu, pentru a nu incarca aiurea topicul), care sa apara la topicul tau (de mai sus), dar nu are 4tuning asa ceva, si atunci am zis sa scriu.