Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Zona tehnica VW (https://forum.4tuning.ro/322-zona-tehnica-vw.html)
-   -   Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje computer (https://forum.4tuning.ro/322-zona-tehnica-vw/63707-poze-computer-bord-golf-4-senzori-lumini-leduri-avertizari-mesaje-computer.html)

iulian2476 22-01-08 00:32

Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje computer
 
27 Attachment(s)
Atasez o serie de poze facute la un Golf 4 Hatchback model Ocean dotare Basis din 13.08. 2003 1,9 L TDI 101 PS AXR, care are computer de bord (midline). Am sa mai atasez poze pe masura ce se aprind diferitii senzori, si apar diferitele mesaje de avertizare. Masina nu are toti senzorii, (de ploaie, pentru rezervorul de lichid pentru spalarea farurilor, oglinda retrovizoare intunecata automat). Masina mai are un avertizor care intra in functiune la mersul inapoi (Parktronik), care e in sortul barei de protectie din spate. Nu are nici o legatura cu bordul, dar ajuta prin semnalul sonor emis.

Nota ! Nota ! Nota! Nota! Nota! Nota! Nota! Nota! Nota!

Sunt bineveniti si invitati toti sa posteze aici, fara nici o restrictie si in deplina libertate, cei care fac modificari mai ample sau mai mici care tin de bord, sau de interiorul masinii.
Inainte sa postati cititi ce s-a mai scris si discutat aici. Ridicati probleme reale si cautati sa le dati si raspunsuri (fiti autodidacti). Nu ridicati probleme de paie, sau care au mai fost discutate sau fara relevanta generala, doar pentru ca suna bine topicul sau are multe vizualizari. Nu balcanizati topicul transformandu-l intr-o claca. Topicul nu e sezatoare pentru discutii private care pot fi purtate pe privat sau mess.
Vor fi apreciate foarte mult acele topicuri care vin cu completari, linkuri, informatii, poze, modificari facute personal si expuse ca tutoriale ale celor indrazneti facute la masina proprie, pentru a invata unii de la altii.

iulian2476 22-01-08 00:38

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
2 Attachment(s)
Pentru cei care doresc sa isi achizitioneze un Golf 4 (la mana a II-a) si sunt interesati de functiile electronice pe care le ofera aceasta masina, prezint in continuare un mic material video.
Electronica masinii intervine pe langa semnalele luminoase ale bordului prezentat mai sus, si prin semnale sonore.
De exemplu, la parasirea masinii si uitarea (lasarea intentionata) a luminilor de pozitie aprinse, sau la pozitionarea activa a semanilzarii, masina avertizeaza printr-un semnal sonor continuu consumul bateriei (si eventuala descarcare dupa un timp mai indelungat). Acest semnal sonor intra in functiune la deschiderea portierei, si se opreste la inchiderea acesteia (sau dupa 1 minut). Semnalul sonor este emis din computerul de bord, de undeva din spatele acestuia (unde se afla un mic difuzor).
Un posesor de Golf 4 2003 care a fost nevoit intr-o parcare sa iasa pe usa de langa sofer (care nu avertizeaza cu semnal sonor), si care a uitat luminile aprinse, dupa ~ 2 h, cand a vrut sa porneasca masina, aceasta nu a mai pornit, datorita descarcarii bateriei (originala din 2003).

iulian2476 22-01-08 00:46

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
4 Attachment(s)
Pentru cei care nu au manualul de bord al Golf-ului 4, nu au apucat sa il citeasca, sau il au in alta limba, si sunt interesati sa mai afle cateceva despre bordul masinii, atasez 4 materiale video amatoare, despre resetarea display-urilor 1 si 2, cat si a distantei parcurse insumate din distantele curente, care se afla sub kilometrajul general. In exemplul dat (0.5) 0 reprezinta 0 km, iar 5 care este dupa punct 500 m. Pentru cine vrea sa tina evidenta exacta a kilometrilor parcursi de la un punct la altul, are posibilitatea sa reseteze repede acest kilometraj de sub kilometrajul general si astfel sa stie exact ce distanta a parcurs, fara a afecta si distanta curenta parcursa pastrata in continuare de la pornirea masinii pe disply-ul 1 (care nu trebuie sa coincida neaparat cu cea de sub kilometrajul general). Rolul principal al kilometrilor insumati din distantele curente care se afla sub kilometrajul general este de a oferi conducatorului o informatie orientativa in legatura cu apropierea service-ului in functie de miile de kilometrii parcursi, dar poate fi folosita si cum spuneam mai sus pentru a masura distante curente intre diferite puncte. Display-ul 1 se reseteaza de la sine oricum dupa 2 ore, dupa ce cheia a fost scoasa din contact (si nu a mai fost introdusa), iar display-ul 2 se reseteaza de la sine oricum dupa 9999 km parcursi (daca se ajunge la aceasta distanta), 99 ore si 59 minute, sau 999 litri combustibil consumat, depinde la care dintre aceste valori se ajunge prima data (toate astea scrie in cartea masinii). Ultimul film are extensie .mp4, deci vizionati-l si voi cu ce aveti pentru aceasta extensie video (VLC, sau Nokia Realplayer). Prezinta aceleasi lucruri ca primul, care din pacate se opreste subit, cu toate ca are o marime mai mica de 30 mb (cat permite 4Tuning).

iulian2476 22-01-08 00:53

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
23 Attachment(s)
Montare proiectoare originale in faruri la Golf IV

Golf IV shadow of my dreams

Stage I

Cei care vor sa inlocuiasca la Golf 4 blocul de lumini fara pozitie pentru proiectoare de ceata cu unul care are si aceasta pozitie, pot urmarii filmul de mai jos. Filmul are extensie .mp4, insa eu i-am pus una .mpg pentru a fi recunoscuta de 4tuning la upload. Prin urmare folositi un videoplayer care recunoaste .mp4 (VLC de exemplu). Daca faceti aceasta operatie stati fara grija ca nu apar nici un fel de probleme legate de electronica masinii si nici nu apar incompatibilitati intre computerul de bord si restul electronicii (pe de o parte m-am documentat inainte de a face aceasta inlocuire, iar filmul dovedeste si sustine ce am citit si aflat).
Codul comutatorului original este: TC4 1C0941531 (fara pozitie proiectoare ceata), iar codul comutatorului cu pozitie pentru proiectoare de ceata (daca ar fi original) este: TC4 1C0941531A
Comutatorul cumparat de mine este productie daneza si nu este piesa originala, si a costat 150 Ron, fata de 355 Ron (pret la Porsche West-Bucuresti). L-am cumparat de la: Magazin VOLKSPARTS AUTOMOTIVE SERVICES SRL, Str.Dezrobirii nr.43, Bl.P19, parter, SECTOR 6, BUCURESTI
Tel.: 021-434.85.15

Stage II

Mi-am luat 2 proiectoare originale de Golf 4 de la faruri de Golf 4 cu proiectoare de ceata integrate in far (Valeo). Le-am luat de la Sorin Golf 3 cabrio , user 4tuning, care le-a si montat (omul le are). Masina mea Golf 4 Ocean Basis 74kw 1,9 TDI PD 2003 nu le-a avut montate din fabrica. Mi-am dorit si eu si am tot pandit pana a aparut acest anunt al lui Sorin. Pentru cine are ochi in cap si citeste printre randuri atasez poze si videoclipuri. Instalatia electrica pentru proiectoare nu era montata deja la masina mea care nu a avut proiectoare din fabrica, asa ca a fost necesara instalatie electrica suplimentara.
Ingrediente:
1). proiectoare
2). cabluri, releu si siguranta (la mine a fost pus un kit original VW), banda adeziva, coliere plastic, piulite, etc.
3). bloc lumini cu pozitie si pentru proiectoare de ceata
4). becuri H3 12V 55w
6). scule
5). dibacie si mestesug

Sorin a lucrat singur in jur de 1 h si 45 minute. Afacerea m-a costat in felul urmator:
1). proiectoarele 1,5 milioane (150 Ron) [originale, dar nu de la reprezentanta]
2). bloc lumini 1,5 milioane (piesa nu este originala, insa arata identic)
3). becuri H3 12V 55w Osram Blue Vision 11 Ron x 2 = 22 Ron (220.000 lei)
4). cabluri, papuci, kit cabluri proiector VW + manopera = 1,5 milioane (150 Ron)
5). deplasari, telefoane = ~ 200.000 lei (20 Ron).
Deci in total m-a costat in jur de 4,7 milioane (470 Ron), ceea ce eu consider convenabil si avantajos (oricum nu m-a costat mai mult de 500 Ron ~135 Euro), in comparatie cu alte solutii. Daca scad 100 ron obtinuta din vanzarea comutatorului original (vandut lui jock user 4tuning.ro), ajung la un cost net de 390 ron (~110 euro). La Porsche Vest Bucuresti 1 h de lucru e 1,2 milioane (120 Ron), si se mai si trage de timp, plus cablajul, electrica si programarea.
Proiectoarele au 3 urechi insa lentilele din plastic argintiu au decat 2 suruburi in care sunt fixate. Deci pentru cei care vor sa faca asta sa caute din timp un surub in plus pentru fiecare proiector. Releul e de 30A 12V. Acesta care l-am pus era capsulat si nu pot spune exact cate picioruse avea, dar din cate stiu eu sunt 4 la un asemenea releu. Siguranta este de 20A, parte componenta a kitului. In film nu am mentionat prea clar toate combinatiile posibile dintre proiectoare si restul luminilor.
Posibilitati:
1). lumini pozitie+proiectoare
2). lumini pozitie+lumini de intalnire(faza scurta)+proiectoare
3). lumini pozitie+faza scurta+proiectoare+faza lunga
Deci pot fi folosite concomitent printr-un astfel de montaj toate luminile, chiar si semnalizarea si lampa de ceata din spate (deci nu e nevoie de resoftari), si nu se intampla nici un scurt circuit. La Golf 4 care are din fabrica proiectoare de ceata integrate in far nu merg folosite concomitent proiectoarele cu lumina de drum (faza lunga), decat cu faza scurta. Daca se aprinde si faza lunga proiectoarele se sting.

Pentru cine vrea sa isi achizitioneze/monteze o instalatie Xenon sau proiectoare (indiferent de care sau pe ce masina), sau lucrari care tin de partea electrica, pot lua legatura cu Sorin din Bucuresti. Tarifele le stabiliti cu el. Eu sunt multumit de lucrare si il recomand: Tel: 0722 321 302 (dar nu il deranjati pentru nimicuri sau daca sunteti indecisi, sau sa incurcati lumea, pentru ca omul e ocupat).

iulian2476 22-01-08 01:00

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
10 Attachment(s)
Suport pahare spate Golf 4

Dotarea masinii mele este Basis si nu a avut suport de pahare spate din fabrica. Am zis sa ii mai ridic nivelul, sa mai pun ceva pe ea s-o apropii de dotarea Comfortline sau Highline pe cat posibil.
Am cautat pe net, pe la dealeri de piese VW, la sectiunea bazar, pe la dezmembrari si nu am gasit acest suport de pahare spate la Golf 4.
Asa ca l-am luat de la reprezentanta (Porsche Bucuresti Vest). Pe mine m-a dus 210 ron (cu deplasare cu tot).
Suportul a costat 186 ron (cu TVA inclus, deci ~ 50 euro). Mi-a bagat baiatul ala si un ornament in plus, cica as fi avut nevoie de el, dar nu aveam, pentru ca e cel care e deja pe masina. Deci am mai dat 6 ron aiurea. Am facut plata in avans, pentru ca suma era sub 200 ron, si ce e sub valoarea de 200 ron se plateste integral. Suportul are tot ce ii trebuie, e produs plug&play si nu are nevoie de nimic altceva in plus.
Am dat comanda luni pe la 12 si produsul l-am putut ridica joi la ora 15. Garantia este pentru 24 de luni. Pe produs e inscrisa data comenzii. Produsul este destul de usor, nu incarca mult in greutate masina si ramane fix dupa montare. Montarea se face foarte usor: se impinge suportul pe cele 2 sine si ramane fixat. In comparatie cu suportul din fata, care iese pana la capat afara, acesta iese doar partial dupa ce este impins, dupa care trebuie scos cu mana. Cand se pune la loc este la fel ca cel din fata: se impinge pana la capat si ramane acolo. Codul produsului pe culoare neagra: 1J0862533D 2QL
Data productiei de pe ambalaj e 05.03.2008, ceea ce inseamna ca se mai fabrica.

Nota: Nu stiu ce se intampla dar nu prea se mai deschis fisierele mpg direct cand dai double-click. Ca sa vedeti clipurile procedati astfel: cu butonul drept de la mouse apasati 1 data si alegeti "save target as" si le downladati pe hardul vostru, dupa care le puteti viziona cu un VLC sau ce aveti voi mai bun, care recunoaste .mp4

alexi 23-01-08 10:48

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
salut, eu am o problema cu computeru de bord.
am o bora 1.9 cu computer de bord model mic, si intr-o zi m-am trezit ca nu mai imi indica nimic , adica vad ca se aprinde (culoearea rosie e mai intensa) dar nu mai indica nimic. De functionat cred ca functioneaza; senzorul de temperatura , si restu , dar afisajul nu mai indica nimic. ce e de facut ?:cry:

iulian2476 24-01-08 00:25

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
Salut! Pune si tu o poza sa vedem cum arata ce iti arata tie, ca asa nu imi dau seama ce computer de bord ai si la ce te referi exact.
Eu intleg (in cazul in care ai computer de bord cum e la mine, Midline), ca la tine nu mai afiseaza nimic din cele 2 display-uri si display-ul la tine se impanzeste de culoarea rosie. Si numai vezi decat rosu pe tot display-ul. Din cate am citit despre aceasta problema, care apare mai rar dar exista, este vorba despre LCD computerului de bord si sticla care vine peste el. Este ca la calculatoarele de buzunar cand incepe sa nu se mai vada cifrele sau dimpotriva apar numai 8-uri, si numai pot fi distinse numerele introduse. Daca e aceasta problema, o demontare a computerului de bord si o reasezare a sticlei care vine peste LCD sau a litelor care alimenteaza LCD-ul ar trebui s-o rezolve. Afisarea pe display a culorii rosii, din ce am citit la altii, aparea si disparea dupa cum avea computerul (masina) chef, dupa contractia pieselor de la frig la cald si invers, fara a fi o regula.

iulian2476 31-01-08 03:01

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
15 Attachment(s)
Inlocuire Microintrerupator portiera Golf 4

Este vorba despre o boala generala care se intalneste la Golf 4, si anume uzura microswitch-ului din portiere. La mine acest microswitch a facut figuri in mai multe randuri. Prima data la scurt timp dupa ce luasem masina, cam la vreo luna-doua, prin iunie 2006. Masina e fabricata pe 13.08.2003 si bagata in circulatie in martie 2004. Deci problema la mine a aparut cam dupa doi ani si 3 luni de la darea in folosinta a masinii, dupa vreo 102.000 km. Mult timp dupa iunie 2006 nu mai mi-a facut figuri asa des (sau poate nu imi mai amintesc). Cand vedeam ca se stinge becul din portiera bateam cu mana in capitonaj sau inchideam usa mai tare de cateva ori si becul iar se aprindea. Deci avea toane, cand mergea cand nu mergea. Vreo 2 ani jumate nu am mai constatat aceasta neregula.
Cauzele care duc la nefunctionarea micro-intrerupatorului pot fi multiple:
1). uzura tijei care prin apasare se toceste si nu mai face contactul, usa ramand pe inchis (cum a fost in cazul meu);
2) mizerie in jurul microintrerupatorului;
3). condens de la spalari care il afecteaza;
4). frigul si oscilatiile termice;
5). folosirea de sprayuri si alte solutii de curatare sau ungere a incuietorii portierei; etc.
Microintrerupatorul original este marca Burgess si pare destul de bine gandit, cu exceptia faptului ca acea tija de plastic se toceste in timp la fiecare deschidere a usii. Microintrerupatorul original nu este stricat, inca mai se aude clar click-ul pe care il face, doar ca, asa cum am spus, s-a tocit si agregatul incuietorii nu il mai impinge dincolo de punctul care duce la perceptia computerului de bord ca usa fiind deschisa. Switchul inlocuitor (cel nou) are trei pinuri. Doar doua se cableaza cu cele 2 fire (rosu & albastru) => a se vedea in tutorialul pdf atasat, iar culoarea si ordinea cablarii la cei 2 pini nu conteaza (din cate am inteles eu, dar verificati inaintea operatiei de lipire a lor cu pistolul de lipit). Aceste switchuri aftermarket sunt destinate in general aparaturii electrocasnice si electronice, avand o larga utilizare. Cand se inlocuieste microintrerupatorul vechi (uzat) e de preferat ca firele sa fie taiate cat mai aproape de switch, pentru a ramane cablu suficient si pentru alte inlocuiri ulterioare, in caz ca acest micro-intrerupator se mai defecteaza. In momentul agregarii si lipirii finale a microswitchului in incuietoarea portierei tija microswitchului trebuie sa fie apasata pana jos la pozitia deschisa a incuietorii. Daca este liniste in incapere se poate auzi si clickul pe care il face switchul. Cand incuietoarea e pe pozitia "deschis" circuitul devine inchis si se aprinde astfel martorul din bord, becul portierei si al plafonierei. Cand incuietoarea e pe pozitia "inchis" circuitul este deschis, si astfel alimentarea becurilor/ledului se intrerupe.
O concluzie personala trasa de mine in legatura ca acest microintrerupator (original) este ca aceasta problema tot apare in cele din urma la orice Golf 4 mai devreme sau mai tarziu, in functie de numarul de deschideri si inchideri ale portierei. Tija care face comutatia de pe inchis pe deschis si invers este din plastic si este mancata in timp de parte de metal cu care interactioneaza. Chiar daca nu e vorba de mizerie, condens, variatii de temperatura, caderea conexiunilor, etc, etc, aceasta problema tot apare in cele din urma dupa un numar de "n" deschideri-inchideri ale portierei (portierelor). S-ar putea ca longevitatea microswitchului sa fie prelungita in cazul folosirii unor switchuri aftermarket de calitate, pentru ca exista si aici diferente in ceea ce priveste numarul maxim de inchideri/deschideri garantat de producator.

Acum 2 zile, dimineata cand plecam la servici, vad din nou ca nu se mai aprinde becul respectiv. Stiam care era problema si m-am si convins repede ca e vorba de microintrerupatorul din incuietoare dupa ce am aprins pozitiile si nu se auzea avertizarea si nici martorul din bord nu se aprindea, iar lumina din plafoniera pe pozitia usi deschise era moarta.
In colaborare cu Smenarul (care a avut si el aceeasi problema pe care a rezolvat-o expunand pe 4tuning si un tutorial) am facut rost de telefonul lui Razvan (kelu84 de pe 4tuning, Bucuresti) pe care l-am sunat si am rezolvat problema in 2 zile de la constatarea ei. Deci marti dimineata am observat ca becul nu se aprinde, iar joi la 12 am plecat de la Razvan din Crangasi. Spun asta pentru a scoate in evidenta ca se poate rezolva problema si fara programari pe la reprezentanta de saptamani si luni.
Baiatului ia luat 1h si 30 minute toata reparatia. Costul a fost de 80 Ron (800000 lei). In banii astia a intrat si micro-switchul, deci cu totul. La reprezentanta nu se inlocuieste switchul, ci se inlocuieste incuietoarea cu totul (toata yala), ceea ce inseamna vreo 170-200 euro plus orele de manopera si programare lunga. Deci pentru cine e din Bucuresti e foarte avantajos, dar si pentru cine e dispus sa se deplaseze. Garantia oferita de Razvan e de 1 an de zile, cu conditia sa nu se spele masina la spalatorie cu jet de apa in zona incuietorii.
Pentru cine e interesat sa rezolve aceasta problema cu Razvan, care sta pe langa sectia de politie Crangasi tel: 0721261249 Omul face si alte lucrari: xenoane, lucraturi pe la motor si alte servicii pentru intretinerea masinii, desface si repara intreaga incuietoare (in care mai sunt 2 switchuri), si personal il recomand.

iulian2476 01-02-08 22:02

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
13 Attachment(s)
Senzor placi frana Golf 4

Masina am luat-o la mana a II-a, la 99.700 km, si prin urmare nu stiu daca placile de frana la rotile din fata au mai fost schimbate inainte (macar o data) sau nu.
Motivele care ma influenteaza sa pot crede ca ele nu au mai fost schimbate inainte sunt:
I). S-a circulat cu masina pana la 91.000 km numai Autobahn in Germania, restul pana la 99700 km din Germania in Romania si in Ro. Deci 2 ani de circulatie de la data primei inmatriculari.
II). Placile sunt marca Pagid, marca care aprovizioneaza Golf 4 cu echipament original
III). Ferodoul s-a uzat foarte putin de la 100000 km pana la 125085 km, cand mi-a aparut mesajul, iar eu am circulat mai mult urban si am pus frane destule, frecvente si frane lungi.
IV). Alt motiv ar fi ca pe placi se regasesc urmatoarele marci inscriptionate: VW-Pagid si VW-Audi, ceea ce ar inseamna piese originale, iar pe clemele de aluminiu a placilor interioare se afla stantata firma ATE. Din cate stiu eu ATE nu e membra a grupului TMD Friction, din care face parte Pagid. Sistemul de franare la rotile din fata este ATE (Teves). A se vedea una din poze unde am evidentiat acest lucru.
In plus, am mai discutat si am citit si la alti posesori de Golf 4 (cu masina luata la 0 km) ca si la ei au tinut franele pe fata peste 100000 km, atunci cand s-a circulat mult cu masina pe autostrazi, fara folosirea excesiva a franelor. La urma urmei uzura placutelor nu e direct proportionala cu km parcursi, ci cu numarul si intensitatea franarilor si cu alti factori. Doar statistic am amintit la cati km mi-a aparut mesajul, pentru ca in rest nu prezinta importanta acest aspect.
Dar bineinteles poate fi al doilea set de placi de frana, nu e exclus si e de fapt si foarte probabil, doar ca eu nu am aceasta cunostinta in mod cert. In cartea service a masinii nu exista rubrica de bifat pentru schimbul placutelor de frana, si prin urmare nici de aici nu am putut afla. Cand am cumparat masina respectivul mi-a spus doar ca mai ma tin placile pe fata un ~30000 km, dar nu mi-a spus daca au fost sau nu schimbate.
Golf 4 are senzor pentru uzura placilor de frana numai la roata din stanga fata (in sensul de mers, evident), pe partea interioara. Cel putin asa e la modelul meu. Poate la GTI sau motorizari mai puternice sa aibe la ambele din fata sau la toate 4, zic si eu, desi nu am auzit.
Mesajul "Bremsbelag prüfen" este un mesaj de avertizare de grad superior, si prin urmare, daca aveti si alte mesaje la punerea cheii in contact, acesta va apare primul (a se vedea in clipul atasat). La mine de exemplu s-a intamplat sa am si "Service in 1800 km" si "Bremsbelag prüfen", si primul imi apare acesta din urma.
Sa nu se creada acuma ca trebuie schimbate placile de frana imediat ce apare acest mesaj in bord. Senzorul de uzura al franelor este un element longlife si totodata unul de confort. Se mai poate circula cu masina linistit 2000-3000 km (poate chiar mai mult), bineinteles in conditii normale de trafic, fara franari excesive. La momentul aparitiei mesajului pe placa exterioara care se vede printre spitele jantei, grosimea placutei era de 2-3 mm, iar pe partea interioara, unde se afla si senzorul, ferodoul era mai gros putin, cam 5mm. Am discutat si cu alti posesori de Golf 4 care au efectuat acest schimb de placute si mi-au confirmat si ei ca placile de pe partea interioara erau mai putin uzate ca cele de pe exterior, ceea ce inseamna ca compozitia placilor de pe partea pistonaselor (interiora) este mai dura si se uzeaza mai greu. Presupun ca nu degeaba si la placile fara senzor de uzura se specifica clar de catre producator chiar pe placute, ce placa sa fie montata pe partea "pistonside" (vezi poze). Deci se poate circula lejer, fara teama, urmarind atent doar uzura placii exterioare (daca aveti jante care permit acest lucru). S-ar putea ca subtierea ferodoului sa afecteze calitatea franarii pe ansamblu, atunci cand sunt folosite mult dupa aparitia mesajului din bord. Deci fiecare face schimbul dupa cum crede: imediat la aparitia mesajului sau dupa cateva mii de km. Cele doua fire care inchid circuitul intra in ferodou cam la 5 mm grosime dintr-un total de ~13,5 mm, deci un raport de ~30% ferodou ramas (70% uzura).
Lampa de control din bord se aprinde atunci cand circuitul este intrerupt, si ramane aprinsa imediat dupa bagarea cheii in contact si verificarea tuturor lampilor din bord, insotita de mesaj letric si unul sonor (un piuit). Daca ati cuparat placi de frana pentru puntea fata fara senzor de uzura, atunci puteti creea un "pod" (bridge) care sa inlocuiasca sarma care trece prin ferodou, si care atunci cand se taie duce la aprinderea ledului din bord. Sarma respectiva o fixati in priza in care intra steckerul senzorului de uzura cu care vin placile. Evitati astfel sa fiti sacaiti de lampa de control respectiva, mesaj si piuit la fiecare punere a cheii in contact.

iulian2476 01-02-08 22:11

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
5 Attachment(s)
GOLF IV: siguranta numarul 14 arsa

Siguranta 14:
- inchidere centralizata
- geamuri electrice
- semnal sonor la uitarea luminilor de pozite aprinse
- pictograma pentru portiera deschisa inactiva in bord
- lumini interioare si lumina de citire
- lumina portbagaj
- lumina din portiera
- ledul de avertizare cu semnal intermitent din portiera soferului
pentru inchiderea centralizata activa.

La arderea acestei sigurante toate cele enumerate mai sus nu functioneaza. Masina poate fi inchisa doar cu cheia. Cele 4 becuri -semnalizari si pozitie- nu se aprind la inchiderea usilor din cheie.

Istoric: Nu se mai aprindea becul din portiera de la sofer. M-am gandit ca o fi becul ars, pentru ca in rest totul era in ordine: pictograma pentru usi deschise se aprindea in bord, lumini interioare in regula, piuit la parasirea masinii cu pozitiile aprinse, inchidere centraliza o.k., etc.
Am scos becul din cutia lui sa vad daca are filamentul ars, intrerupt. Becul parea in regula si nu avea filamentul ars sau rupt. Am zis sa il pun la loc si sa vad maine, pe zi ce are, ca era intuneric afara. Cand sa il pun la loc am atins cu un capat lamele + si - din cutia becului. S-a produs un scurtcircuit (fiind noapte s-a vazut bine) si am si auzit un zgomot ca un fel de click pe undeva. Nu aveam nici un alt consumator activ, doar usa fiind deschisa, cutiuta becului era alimentata. Cand sa plec si sa inchid masina nu mai mergea nici inchiderea centralizata, nici restul amintite mai sus. Becul era ars (original Osram), desi nu parea.

Se arsese siguranta numarul 14: este o siguranta de 10A (mariti pozele!)
Costuri:
Siguranta 10A (de culoare rosie; 32V 10A): 0,5 ron (de la Cora)
Bec Soffitte 38 mm C5W 12V5W: 2 ron (de la Cora)
Am pus becul cel nou si am inlocuit siguranta si totul a revenit la normal.

iulian2476 01-02-08 22:20

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
1 Attachment(s)
Alarma pasiva Golf 4

Golf IV are din fabrica o alarma pasiva instalata, care la bruscarea capotei intra in functiune. Mentionez ca dotarea masinii cu aceasta alrma nu inseamna ca masina are alarma. Cineva mi-a spus ca si atunci cand volanul masinii este smucit si bruscat aceasta alarma intra in functiune. Omul mi-a spus din experienta lui personala. Cert este ca daca se incearca deschiderea capotei motorului din exterior fara ca masina sa fie deschisa (adica inchisa centralizat), aceasta alarma incepe sa faca urat. Din cate stiu eu alarma are 3 variante de avertizare (pentru Germania, Marea Britanie si restul lumii). Declansarea alarmei la deschiderea capotei pe cale fortata se realizeaza din microintrerupatorul situat in inchizatoarea capotei, si este acelas microintrerupator care anuleaza pentru 100 km lampa de control a nivelului de ulei scazut, daca aceasta a fost deschisa pentru citirea jojei fara completare de ulei.
Masina mea nu are alarma (nici de interior, nici pentru socuri sau cu perimetru), dar are aceasta alrma incar. Daca aveti aceasta alarma la masina puteti activa la inchiderea centralizata si semnalul acustic, care insoteste semnalizarea scurta la inchiderea masinii.

iulian2476 01-02-08 23:44

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
2 Attachment(s)
Prezentare slideshow Golf 4 Ocean Basis 08.2003 TDI PD 74 kw (101 PS)

Cu ajutorul lui KTA87 (user 4tuning), care mi-a trimis un program de facut clipuri video am facut o prezentare a masinii mele.
Masina e model Ocean, dotare Basis, din 13.08.2003 (data fabricatiei). In clip nu mai este dotarea originala a masinii. Proiectoare ceata, covoare cauciuc, suport pahare spate, tava portbagaj si cd-playerul sunt puse de mine si nu se gasesc la dotarea Basis.
In ceea ce priveste exteriorul, aici nu au fost dotare Basis jantele si proiectoarele de ceata integrate in far. jantele originale erau din otel cu dimensiunea de 15" si aveau capace ornamentale (model 2003). Antena lipseste din poze. Am scos-o ca se sparcaiau vrabiile si ardea/pata metalul.

iulian2476 02-02-08 01:32

Re: Poze computer bord Golf 4 senzori , lumini , leduri , avertizari , mesaje compute
 
2 Attachment(s)
Functia de confort OEM Parktronik Golf 4

Masina are din fabrica aceasta functie de confort "Parktronik".
La mersul inapoi intra in functie aceasta functie. Un microintrerupator declanseaza un semnal sonor, fapt ca a intrat in functiune parctronicul. In fusta din spate a masinii sunt 4 senzori care recunosc obstacole de la 1,2 m (dar si din latereal de la vreo 40 cm). Pe masura ce masina se apropie de obstacol incepe un semnal acustic intermitent sa piuie. Cu cat distanta se micsoreaza frecventa semnalului sonor creste. Incepand cu distanta de 30 cm fata de obstacol semnalul acustic devine continuu.
Soferul nu trebuie sa se bazeze la mersul inapoi doar pe aceasta functie. Functia trebuie folosita impreuna cu oglinzile retrovizoare, altfel poti lovi masina daca te bazezi doar pe aceasta functie. Mi s-a intamplat s-o lovesc usor, bazandu-ma doar pe aceasta functie.
Iarna se pot forma bucati mici de gheata deasupra senzorilor, si atunci piuitul devine continuu de indata ce bagi in marsarier. Deasemenea trebuie avut grija la spalatul masinii cu jet puternic de apa, si anume evitarea acestora. Difuzorul care emite semnalul sonor e in capitonajul portbagajului.

iulian2476 08-02-08 02:54

5 Attachment(s)
Esp ramane aprins iar preincalzirea pentru bujii se aprinde si clipeste intermitent dupa ~ 20 secunde de la pornirea motorului, iar in bord apare mesajul “Motorstörung Werkstatt!

Ma apropiam de semafor si am pus frana, pentru a opri la culoarea rosie a semaforului. Frana nu a fost nici foarte brusca nici foarte lenta. A fost o frana prompta, dar nu in mare forta. Imediat ce s-a oprit masina, intamplator m-am uitat in bord si am vazut cum se aprinde martorul ESP. Eu asa am avut impresia ca atunci s-a aprins, pentru ca cum ziceam, intamplator in moment ce franam am bagat un ochi si in bord. La scurt timp dup ace am vazut ca s-a aprins acest martor, am vazut cum incepe sa licareasca intermitent si martorul pentru preincalzirea bujiilor, insotit de un piuit si mesajul letric in bord “Motorstörung Werkstatt!”. Am zis sa mai merg asa putin cu ea, ca poate e de la switchul de frana, si nu e ceva grav. Dupa vreo 600 m am zis sa opresc sa vad daca mai apare dupa ce opresc si bag iar cheia in contact si repornesc motorul. Aparea in continuare (ca in primul clip). Am oprit si repornit motorul pe marginea drumului de mai multe ori. Acelas lucru. Am zis sa merg cu masina acasa si dupa ce o las in parcare mai multe ore poate isi revine. Am pornit iar la drum, insa spre surprinderea mea martorul ESP s-a stins si mai licarea decat cel pentru preincalzirea bujiilor. Vazand ca martorul ESP s-a stins am apasat eu pe butonul ESP (ASR) si butonul functiona. Inainte, in timp ce martorul ESP statea aprins degeaba apasam pe butonul ESP ca nu se stingea. Am avut inspiratia sa intreb la un semafor pe cel din urma mea daca mi se aprind stopurile de frana pe spate. L-am intrebat acest lucru pentru ca banuiam ca e vorba de swichtul de la pedala de frana care nu mai lucreaza corect. Acesta mi-a spus ca nu se aprind, dar nu stiu sigur daca a inteles la ce ma refer. Eu calcam frana si il intrebam daca se aprind becurile de frana, iar el imi spunea ca nu se aprind, dar fiind zgomot pe strada nu stiu daca a inteles bine ce il intrebam. A tinut-o asa vreo 2-3 km licarind intr-una doar martorul pentru preincalzirea bujiilor (clipul 2), dupa care brusc a incetat sa mai licareasca si nu s-a mai aprins pana acasa (~1 km). Dupa ce am parcat masina i-am mai dat niste chei, am mai pornit-o la relanti si nu se mai aprindea nimic. Am pus un vecin sa calce pe frana iar eu ma uitam in spate la stopuri. Se aprindeau toate 3 stopurile. Dupa ce au mai trecut niste ore am mai verificat-o o data si era totul in regula (clip 3). Nici a II-a zi nu a mai facut figuri; totul a revenit la normal, ca si cum nici nu s-a intamplat.

Presupun ca deranjamentul s-a datorat de la switchul de frana care numai lucra cum trebuie, dar pot fi asociate acestor simptome bineinteles si alte cauze. Daca se mai intampla acest fenomen, si este un deranjament pe undeva, am sa revin si cu rezolvarea problemei.

iulian2476 09-02-08 23:47

7 Attachment(s)
Inlocuire lampa citire cockpit (plafoniera)


Masina a avut in dotarea initiala o lampa de citire centrala simpla cu un singur bec cu codul 6Q0 947 105 F Y20 (gri perlat). Am gasit o ocazie si am luat una cu 3 becuri cu codul 3B0 947 105 C Y20 (gri perlat), mai mult pentru aspect decat pentru ce ofera ea in plus. Se cunoaste si un plus de luminozitate la folosirea tuturor celor 3 becuri fata de cea cu unul singur. Nu se compara cu W8, dar fata de cea cu un bec e ceva mai mult si este mai aspectoasa.
Ce ar fi de retinut:
Steckerul cu trei pini se potriveste la ambele si principiu de functionare e acelas doar ca sunt 3 becuri in loc de unul. Becul din mijloc e un bec Soffitte de 34 mm, iar cele laterale sunt W5W. Ca dimensiuni sunt identice. Difera doar geamul de plastic al lor, care nu se potriveste de la una la alta. Plasticul de la cea cu 3 becuri este mai inchis ca nuanta chiar daca plafonierele au acelas cod de culoare. Gaurelele care se vad sunt pentru difuzorul de la dotarea cu “hands free” si comenzi in volan. In cazul de fata gaurelele sunt obturate cu un burete negru. Exista model si fara aceste gaurele. Pe pozitia “usi deschise” se aprind toate 3 becurile atunci cand se deschide portiera. La comutarea pe pozitia “citire” se aprind tot toate 3 becurile. Cele doua becuri laterale pot fi aprinse si separat apasand butoanele marginale atunci cand butonul central se afla pe pozitiile “zero” sau “usi deschise”. Pe pozitia “citire” a butonului central se aprind toate si nu pot fi stinse cele laterale.


All times are GMT +2. The time now is 08:25.

- Copyright 2024 4Tuning