Pentru cei interesati in a cumpara un Golf IV la mana a II-a, si sunt interesati ce se mai poate gasi intr-o astfel de masina, prezint in continuare cele 2 sisteme de navigatie din dotarea originala a masinii.
Ambele sisteme sunt productie Blaupunkt, realizate pentru Volkswagen, dar si pentru alte masini (Ford).
La vanzare se folosesc expresiile "Navi mic" si Navi mare" (sau "Navi plus"). Din moment ce masina are din fabrica sistem de navigatie, obligatoriu si computerul de bord este cel mare, care indica mai multe optiuni (Highline MFA). Navigarea se face pe baza folosirii unui cd de navigatie. Nu stiu sigur, dar presupun ca poate fi folisit doar cu acest cd introdus in cd-player. Cei care stiu mai bine, sa ma corecteze eventual.
Din cate am citit si inteles, aceste sisteme de navigatie nu sunt compatibile in Romania. Multi posesori de Golf 4 care au aceste sisteme de navigatie renunta la ele si le vand optand pentru altele compatibile in RO. Golfurile care au aceste navigatii originale au si computerul de bord diferit fata de cele care nu au, si anume aceste computere de bord se numesc uzual Highline Multifunktionsanzeige, sau computer de bord Highline. Atat unele computere de bord Midline (cele cu dispay-ul pe jumatate) cat si toate cele Highline au FIS (Fahrerinformationssystem). FIS inseamna sistem de informare a soferului atat in timpul mersului cat si la introducerea cheii de contact, cu privire la statusul masinii, mesaje transmise letric pe display cat si insotite de semnale sonore (unu sau 3 piuituri). Mesajele FIS pot avea 2 grade de prioritate: culoarea galbena (prioritate 2) si rosu (prioritate 1).
Cei care sunt in cautarea unui Golf 4 si doresc sa aibe cat mai multe pe el, trebuie sa fie atenti, si bine informati dinainte cu privire la ce se poate gasi pe un Golf 4. La Golf 4 se pot pune proiectoare de ceata in grilajul de jos din fata al masinii, (in cele doua mici din lateral: cel pentru sufa si cel din stanga) in cazul in care aceasta nu le are din fabrica integrate in faruri.
Dar de preferat e sa le aibe deja montate. Atasez poze pentru ambele cazuri: cu sau fara ceata integrata. Comanda pentru folosirea cetii presupune rasucirea butonului pana la capat, dupa care se trage spre sofer, ca ceata sa mearga. Daca nu are ceata si se efectuaza aceasta comanda, se aprinde doar lampa de ceata din spate-stanga, obligatorie pentru orice masina, ceea ce se indica printr-un martor de bord, in turometru.
Golf 4 are si varianta Cabrio. Din exterior seamana mai mult cu Golf 4, mai ales din fata, deoarece din spate seamana cu un Golf 3. Interiorul insa este cu totul altceva decat la celelalte Golf 4, pentru ca nici bordul si nici restul interiorului nu seamana mult cu cel de Golf 4. Pe mine unul m-a indus in eroare exteriorul acestei masini, crezand ca se gaseste tot ce e intr-un Golf 4. De fapt in Germania este considerat tot un Golf 3. Ceea ce prezint sub forma de poze are rolul doar de a prezenta bordul de Golf 4 Cabriolet, si in nici un caz de a face o analiza a acestui bord. Oricum Golf 4 Cabriolet are foarte putine lucruri in comun cu Golf 4 Hatchback (Schraegheck): alte scaune, alte prinderi la jante, si dispunearea motorului, bordul, consumabilele necesare, tapiteria interioara, cam totul e diferit, mai putin partea din fata a masinii.
Prezint in continuare alte aspecte legate de interiorul unui Golf IV, model Ocean 2003, 4 usi, dotare Basis.
Ceea ce am prezentat pana acuma, a fost sub forma de episoade, deoarece e vorba de inspiratie si timp, si nu ai cum sa prezinti o masina intr-o singur post replay. Tineti mouse-ul cateva secunde pe poza si citit ce scrie la fiecare poza. Pozele sunt de la masina mea si reflecta alte aspecte legate de interior: scrumiera si bricheta, scrumiera din spate, torpedoul, sistemul de iluminare din interior, covoarele pentru picioare, originale VW din cauciuc, etc.
Pe cele doua covoare din cauciuc din fata am dat 1500000 (cam mult, dar mi le-am dorit mult). Pe internet, si chiar pe Forum.4tuning.ro, sectiunea Bazar se gasesc la un pret mult mai bun, cam 1400000, toate 4 covoarele din cauciuc. Marele avantaj e ca vin ca turnate si sunt mai usor de intretinut, si nu mai stai cu atata grija cand se urca cineva cu mazga, zapada sau namol in masina. In plus cele din fata au si clemele de prindere. Pe cele din spate nu mai spun cat am dat, pentru ca pe ansamblu, toate patru, m-au costat destul de mult. Dupa cum se poate observa, cutia e 5+1, manuala. 1J0857465Y20 Brillenfach 1J0061123 Armlehne
salut iulian as avea o intrebare legata de climatronic. Eu pe masina am sistem de ala clasic cu butoane care se invart oare pot sa imi pun climatronic?
Se poate monta climatronic, dar e destul de complicat si foarte greu sa gasesti vreun specialist (care sa stie despre ce e vorba) sa il monteze. Plus ca sunt multe repere de schimbat, nu e doar aceea consola de comanda. Multi senzori pe care acum nu ii are masina, etc.
Daca te vei documenta putin iti va trece.
Salut! Pentru ca tine tot de interior prezint cateva aspecte legate de demontatul usilor cu ocazia montarii de difuzoare si tweetere la usile din spate la Golf 4. Operatiile sunt simple, necesita in jur de 45 minute in 2 insi.
Dupa ce au scos manerile usilor din prinderi, au desurubat fetele, au decupat locul boxelor, au tras firele. Pentru treagerea firelor au demontat bucata de plastic care vine pe stalpul din mijloc al usilor. Au lipit tweeterle, pentru ca nu stateau ca cele originale, direct in salasele lor, si trebuiau lipite pentru a fi fixate. Pe sub bucata din plastic care vine pe prag au bagat mai departe firele si pe sub bord.
Pentru autodidacti si cei care se intereseaza presupun ca nu e o problema mufarea boxelor la sistem. Eu doar am asistan, nu le-am montat eu. Mi-am luat difuzoare Blaupunkt THc 662 cu dimensiune de 165 (care au si 2 tweetere), cu putere de 60 wati (240 max). M-a costat 299 Ron cu montat cu tot: 215 boxele si tweeterele; 30 garniturile; 50 manopera platita firmei; 4 Ron niste cleme micute, si 2 site perforate in locul celor ornamentale ale masinii (neperforate). Garantia primita e 2 ani. Eficienta boxelor: 92 db; interval 50 Hz-22Khz; sunt pe 2 cai, sistem de componente.
Linkul reprezinta un configurator de la Blaupunkt pentru Golf 4 (introduceti marca, modelul, anii de productie si bifati Alle Informationen; doar in prima coloana completati): http://carconf.blaupunkt.com/ http://www.michaelneuhaus.de/golf/go...tm#radioeinbau
Blaupunkt Alpha incar Radio mit Kassettenrekorder vs. Blaupunkt Las Vegas DVD35
Am renuntat la dotarea de fabrica a masinii in ceea ce priveste radiocasetofonul original si am optat pentru Blaupunkt Las Vegas DVD35 (varianta americana se numeste Long Beach DVD35 care este identica).
L-am schimbat pe cel original pentru ca:
1). nu aveam functie "repeat track" si trebuia sa astept derularea intregii casete
2). timp ascultare foarte redus (90 min) fata de peste 70 h muzica mp3 declarata de producator; presupun ca la o bitare mai redusa ar iesi mai mult timp de ascultare chiar daca se pierde din calitate;
3). ocuparea torpedoului cu casete;
4). casetofonul nu dispunea decat de pini pentru 2 boxe si 2 tweetere (deci daca montam boxe pe spate nu avea iesiri si pentru ele).
parti pozitive:
1). functie autoreverse (care mai facea figuri prematur la casetele de 90 min)
2). turn on se facea fara cheia in contact si un consum standby mic
3). design dreptunghiular (care mie imi place mai mult decat cele rotunjite)
4). led de avertizare a hotilor ca e casetofon incar si e codat.
Dvd-playerul e deja full si nu are sloturi pentru memorie externa tip card sau USB. Este singurul Dvd-player de la Blaupunkt (a aparut in 2007, iar eu l-am luat in vara lui 2007). L-am luat pentru mp3 si pentru ca citeste si dvd-uri rw. Are foarte multe functii, se preteaza la auxiliare (telefon, dvd-player, camera pentru mersul inapoi, etc). Mi-a placut foarte mult si disignul care este dreptunghic si simetric. Sunt multumit de el dupa >1 an de utilizare. Pe intuneric nu face nota discordanta cu restul bordului in ceea ce priveste culorile ledurilor. Unitatea optica nu citeste in salturi, chiar si prin gropi citirea discului este stabila; rezista multe ore in folosinta; citeste la greu orice bitare de mp3, si de 32, 64, 96, 128>, atat variablia cat si constanta; e un produs universal conceput pentru orice masina (mini, roadster, 4door, truck, etc); are meniu audio in care pot fi setate dupa plac zeci de optiuni in meniul audio, inclusiv diferente de volum pentru difuzoare fata/spate; functie traffic control messages; meniu display cu o serie de functii; display fullcolor plus o gramada de functii pe care nu le stiu descrie; e efectiv full, chiar daca nu lasa impresia; nu are multe butoane dar combinatiile care pot fi facute sunt foarte multe.
Critici:
1). la navigarea rapida prin foldere se blocheaza, canta mai departe, dar nu mai raspunde la comenzi (trebuie inchis si repornit)
2). are faze cand merge greu de la un folder la altul sau de la o piesa la alta (nu am folosit decat dvd-uri pe care erau scrise foarte multe mp3-uri, si poate din acest motiv).
Dvd-playerul m-a costat 10900000 (1090 Ron). Deci in total am dat pe 4 boxe 2 tweetere si 1 Dvd-player in jur de 16400000 lei (1640 Ron) cu montaj cu tot. http://www.navisys.de/Lautsprecher_Go4_eb.htm
Salutare!
Pentru ca imi vibra boxa de la sofer, am zis sa ii fac o verificare la un service care se ocupa cu instaltii audio si alarme. Boxa din portiera de la sofer era coapta si vibra si dupa ce i-am dat fata jos, si inelul de cauciuc care venea pe ea. Cauciucul acestui inel era total uzat, stramb si scorojit (dupa cum se vede si in poza). Boxele originale sunt Philips si au in jur de 20 de wati, nu cred sa aibe mai mult. Se pare ca nu sunt de calitate deosebita. Unul dintre baieti a spus ca boxa s-a stricat de la bass. Eu am setat dvd-playerul la 7 din cele 8 nivele de bass. Se pare ca nu e bine sa setezi bassul asa de mult. Am inteles ca este indicat sa fie setat la cel mult nivelul 3 din cele 8. Nu ascult mereu muzica tare, dar ii mai dau si la maxim cand ma simt bine. Acum am setat bassul la nivelul 1, dupa ce am montat si aceste boxe.
Am luat THx 662, pentru ca nu vroiam sa schimb si tweeterele, ca sa mai scutesc o banderola. Deci in continuare au ramas tweeterele originale pe ea. Boxele originale erau prinse in nituri, care au fost taiate, pentru a fi montate cele noi. Totul m-a dus 220 Ron: 150 Ron cele 2 boxe; 40 manopera; 30 Ron distantierele. Nu se mai aud acuma acele vibratii deranjante.
Despre lumini, becuri, sigurante, instalatie electrica
(topic care urmeaza sa fie actualizat pe masura ce se strang informatii)
bec frana spate: 12V/21W (tip P21W sau tip P21/5W, dar lumina e mai palida)
bec pozitie spate: 12V/10W tip R10W (sau R5W mai slabe)
bec semnalizare spate: 12V/21W tip P21W
bec marsarier: 12V/21W (tip P21W)
bec lampa ceata: 12V/21W (numai pe partea stanga, a soferului)
bec semnalizare fata: 12V/21W
lumini de pozitie fata: 12V/5W (tip W5W) soclul este: W 2,1 x 9,5 d
becuri halogen proiectoare; H3 12V/55W
becuri halogen lumini de intalnire: H7 12V/55W
becuri halogen lumini de drum: H1 12V/55W
bec semnalizare laterala: 12V/5W (tip W5W)
becuri numar inamtriculere: 12 Volt/5 Watt (tip C5W) Soffitte 38 mm lungime
bec portbagaj: 12V/5W tip W3W
bec torpedou: 12V/3W tip W6 Soffitte lungime 32 mm
bec lumina interior citire/mijloc: tip Soffitte 10W (sau cine are W8 leduri de 3 mm) 42 mm
bec lumina interior lateral deasupra usilor spate: tip Soffitte 5W 38 mm
leduri computer bord: led (light emitting diode) tip SMD (surface-mounted device)
becuri tip bulb consola centrala (clima, viteze ventilatoare, caldura) 12V 1,2W
becuri portiera sofer/copilot: C5W 12V5W Soffite pentru 1J0 947 411 B
W5W 12V5W pentru 1J0 947 411 E tip Passat
(depinde de care are. La mine e C5W tip Soffitte)
Pot fi folosite, in afara becurilor mentionate mai sus si o serie de alte becuri de generatie noua. Aceste produse hibride respecta dimensiunile standard si se potrivesc perfect, insa lumina este asigurata de leduri sau de leduri SMD. De exemplu exista lampi tip Soffitte cu leduri SMD, sau lampi de pozitie sau lampi pentru stop bazate pe led (leduri). Avantajul lor mare este durata lunga de folosire si reducerea consumului de curent, plus o intensitate luminoasa mai mare. Nu se gasesc la orice magazin, ca becurile clasice, si in plus sunt mai scumpe. Exista si becuri eco, becuri de culoare rece-alb, rece-albastru, cu diferiti lumeni, becuri cu longevitate ridicata, pentru mai multa vizibilitate si se castiga si la estetica.
De retinut ca becurile Soffitte cu leduri SMD nu sunt aprobate la folisrea in exteriorul masinii de catre normele europene (ci doar pentru interior). De exepmlu, teoretic nu ar trebui folosite pentru a ilumina numerele de inmatriculare.
Nota bene: Primele 2 poze reprezinta senzorul cu functie dimmer pentru reglarea automata a intensitatii luminii bordului, in functie de lumina din cockpit; functie completata de butonul de reglare a intesitatii luminii tuturor ledurilor din masina (comenzi usi, geamuri electrice, ESP, avarie, dezaburire, etc).
NU e neaparat ca masina sa aiba boxe philips ...
a mea a venit din fabrica (nu a fost vreo dotare sau ceva) cu radiocassetofon Blaupunkt si boxe pe fata tot Blaupunkt....pe spate nu am ) dar o sa imi pun i n curand
De putut se poate, sigur ca da. Asta inseamna cel putin sa schimbi ce ai tu acuma cu o unitate care are si computer de bord II sau III. Daca mai necesita si alte piese nu stiu sa iti spun. Cat te va costa nici asta nu stiu. Poti intra pe ebay sa vezi cam cat costa la mana a II-a o asemenea piesa. Da la cautari pe Google Multifuntionanzeige Golf 4 (IV) si fati o ideea cam cat costa, ca sa sti eventual. Se potrivesc si cele de Golf 4 si cele de Bora, nu e nici o diferenta. Vezi ca este foarte important ce cod are computerul de bord. Mai sus, intr-un post replay am dat un link cu asemenea computere de bord, acolo gasesti si seria exacta care iti trebuie. Important e sa iti iei una care are CAN Bus si FIS, pentru ca sunt si din cele care nu au asa ceva. Numarul de cod al celor cu FIS este, daca imi aduc bine aminte: 1J0 920 882b . Foarte important este ca seria sa contina 920, acelea sunt cele mai avansate. 882b nu stiu exact daca conteaza asa de mult, dar 920 e foarte important. Tachometrul tau se pare ca are un cod de genul: 1J0 919 860 (ca exemplu), adica are 919, ceea ce inseamna ca nu are can bus.
Baga ochiul in linkul de mai jos si afli mai multe. Aici ai totul cu serie cu tot, pentru vitezometre diferite. Lista arata MFA fara CAN. E vorba de Golf 4 produs intre 1998-1999.
Vezi ca numarul 991 este pentru Golfurile care au si ESP.
Mai ia si linkul asta: http://www.gti-tdi.de/html/tachometer.html
Aici ai decodarea codului: de exemplu: 1J5 920 845 CX
1J= Golf 4
5 = tachometrul are inele de chrom; daca e 0 (zero) insemna ca e standard;
920= are CAN
8 = e pentru unitatile de masurare metrice (km) 9= mile (pentru piata USA)
0= fara display; 2= MFA; 4= FIS
A= pentru benzina; C= pentru motorin; spatiu liber: pentru Golf 1,4 l benzina
spatiu liber: piesa originala; X= piesa de schimb; V= piesa noua.
CAN inseamna: Controller Area Network ( Kontrollergesteuerte Netzwerk Umgebung )
FIS inseamna: Fahrinformationsystem (sistem de informatii in timpul deplasarii)