Nu vorbim de masina sport ori supersport, vorbim de un Grand Tourer. It is the quintesential gentleman's car. Dpdv al eficientei si economicitati, nici o masina adevarata "nu se merita". Dar nu vorbim de noi, care visam la o masina de 120-180.000DM, ci vorbim de cei care isi permit una. Seria 8 a fost facuta pentru plimbari 1. rapide si 2. confortabile pe drumuri intinse si in doi (oare de ce? :P), avand totodata suficient loc in portbagaj pentru bagajele aferente uni mare tur. De fapt GT, grand tourer, vine din secolul 18:P
Pe atunci, tinerii nobili, la implinirea majoratului, obisnuiau sa treaca prin toate punctele de mare importanta din Europa, desavarsindu-si cunostintele si traind spiritul fiecarui loc. Acesta era Le Grand Tour. Si totusi, ce legatura are asta cu masinile?... Pai are. Tinerii acestia mergeau intr-o caleasca special conceputa pentru a fi rapida si confortabila, cu o bancheta de 2 locuri + vizitiu si spatiu amplu pentru depozitarea tuturor catrafuselor ce le carau cu ei. Azi, un GT adevarat (nu toate coupeurile cu tractiune fata, sub 1.5t, unele chiar hatchback si cu motor de 2000 pe care scrie gt) exprima exact asta. Rapiditate, Confort (deci F1, F430 etc ies din discutie), 2 persoane (chiar daca oficial au 4 locuri, nimeni nu vrea sa stea in spate 3000km) si portbagaj generos. Uitati-va la DB9, la Ferrari 612 Scaglietti, la Seria 6 si o sa vedeti aceeasi arhitectura ca la seria 8. Dupa designul car difera de la caz la caz se arata alura unui GT: Capota lunga, consola spate scurta, 2 usi, aerodinamicitate ridicata, greutate si motor relativ mare pentru a fi confortabil. Un GT nu va fi niciodata masina sport, pe un traseu alcatuit numai din curbe nu stiu daca DB9 ar putea scapa de un Speedster.
cat despre consum, ar trebui impusa o regula: cand vorbim de masini peste 3000, sa nu mai vorbim de el. Oricum, seria 8 nu are consum "nelimitat". 12-13 in afara (unde trebuie condusa), iar in oras nu sare de 40, poate doar iarna. Condusa cum trebuie, consumul poate scadea si pana la 20, care e mai mult decat acceptabil.