Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > BMW > Zona tehnica BMW

Zona tehnica BMW Zona tehnica, secrete, tips&tricks BMW

Reply
 
Thread Tools
Old 22-11-12, 18:07   #16
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Daca totusi furtunele care ies din electrovalva ard inseamna ca ai rezolvat problema,si apa calda ajunge in calorifer,mai ramane o posibilitate ,sa ai caloriferul infundat,cand erai cu electrovalva data jos de pe lasina trebuia sa bagi apa cu presiune cu un furtun in calorifer sa il desfunzi,eu unu nu am facut asa,am avut noroc,caloriferul meu a fost ok,poate a apucat ceva silicon prin calorifer,cel mai sigur ,il dai jos si il cureti daca se poate ,daca nu iei din dezmembrari
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 22-11-12, 18:13   #17
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

cred k asta am sa si fac,mai dau odata jos decat cele 2 furtune care intra in calorifer si am sa bag un furtun cu apa pe acolo sa vad dak iese pe cealalta parte
__________________

.....B M W 328I.....
Florian328 is offline   Reply With Quote
Old 22-11-12, 18:24   #18
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Quote:
Originally Posted by Florian328 View Post
cred k asta am sa si fac,mai dau odata jos decat cele 2 furtune care intra in calorifer si am sa bag un furtun cu apa pe acolo sa vad dak iese pe cealalta parte
Numa asta ar fi explicatia ca e infundat ,sa nu ai ceva problema la aeroterma,cu toate ca nu as crede
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 26-11-12, 08:41   #19
transporteruno

Stock
 
transporteruno's Avatar
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 4
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Quote:
Originally Posted by BaiatBun View Post
Am decis sa fac acest DIY pt ca m-am dat chiar eu cu capul de aceasta problema
SIMPTOME.1.nu baga caldura in habitaclu cu toate ca apa e la 90 grade
2.baga caldura doar pe o parte stanga sau dreapta iar cealalta baga rece
DIAGNOZA.cu motorul pornit,apa la temperatura optima,se verifica cele doua furtune care ies din valva si intra in habitaclu(pt cele cu dublu clima)daca nu ard sau doar unu arde ,valva e problema
REZOLVARE.
1.am dat jos de pe masina electrovalva(cam o juma de ora )
2.am desfacut-o si aici am vazut problema
Tijele care trebue sa mearga sus jos prin interiorul bobinei,cara inchid si deschid apa,agatau de bobina,aveau ceva mizerie depusa pe ele,le-am curatat,lubrifiat,si au mers foarte usor
3.am reasamblat piesa la loc
4.am lubrifiat stuturile si suportul de cauciuc ude se monteaza piesa
5.am remontat-o pe masina (cam 15 minute)
Am pornit masina ,si i 4 minute deja dadea caldura,nu mi-a venit sa cred ca ambele furtune ardeau.
Notat cine vrea sa faca operatiunea
a. ca sa nu pierdeti lichid de racire ,taiati tre degete de la o manusa de cauciuc,pt ca avetii trei furtune de deconectat,in acele degete indesati cate o carpa mai mare putin ca diametrul furtunelor si cum decinectati un furtun indesati degetul asta de manusa in capul furtunului,astfel nu am pierdut deloc lichid
b.asta e mai important,cand desfaceti piesa ,dupa ce ati desfacut cele 6 surubele,trageti usor de AMBELE bobine deodata,ele snt legate intre ele prin doua fire foarte subtiri de cupru care daca se rup,e problema
c.asta e optional,desfaceti furtunele de la stuturile electrovalvei,nu de la stuturile caloriferului,am vazut pe alte site-uri ca au rupt stutul la calorifer,si e bataie mare de cap sa te apuci sa il schimbi.
Cam asta e ,in alte cazuri poate fi doar simpla mizerie in coatele alea ale piesei,deasemenea mai poate fi si vreo bobina arsa,in cazul asta solutia e inlocuirea piesei,sau cum facem noi la romani,ca oricum vine frigu ,O PUNEM PE DIRECT,scoatem tijele afara de tot pana avem fonduri pt achizitionarea unei electrovalve second sau noi
PS motivul pentru care nu trece apa calda de la piesa la calorifer e ca una sau amandoua tije s-au blocat pe inchis
Sper ca am fost de ajutot,daca aveti nelamuriri,puteti sa imi dati PM
Pt cei care nu stiu unde se afla electrovalva,ea e atasata in compartimentul motor ,sub servofrana ,bagata fortat intr-un suport de cauciuc,se scoate prin tragere
aaaaaaaaa PS e vorba aici de e36
multumesc mult ptr sfat.asta chiar mi-a ajutat.tocmai ce cautam sa repar chestia asta.bafta multa si merci!
transporteruno is offline   Reply With Quote
Old 26-11-12, 09:12   #20
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

multumesc mult ptr sfat.asta chiar mi-a ajutat.tocmai ce cautam sa repar chestia asta.bafta multa si merci!
transporteruno is online
Ma bucur ca te-a ajutat postul,spor la munca
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:17   #21
privernezu

Stock
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Angry Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Salut cn i-mi poate spune la 320 cum se poate scoate dracia aia de electrovalva , k abia reusesc sa bag mana pe clemele de la senzorul de pe ea .

masina 320i coupe motor non vanos dublu-clima manuala.
privernezu is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:24   #22
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Quote:
Originally Posted by privernezu View Post
Salut cn i-mi poate spune la 320 cum se poate scoate dracia aia de electrovalva , k abia reusesc sa bag mana pe clemele de la senzorul de pe ea .

masina 320i coupe motor non vanos dublu-clima manuala.
Daca reusesti sa desfaci cu o surubelnita mai lunga furtunele,tregi de piesa inspre fata masinii si sus,cu tot cu mufa ca are destul cablu,si dupa ce o scoti afara poti deconecta mufa
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:30   #23
privernezu

Stock
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Smile Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Ok , ai idee cat antigel se pierde ? ca am doar juatate de litru si daca e nevoie merg intai sa cumpar ! MS .
privernezu is offline   Reply With Quote
Old 28-12-12, 13:32   #24
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Quote:
Originally Posted by privernezu View Post
Ok , ai idee cat antigel se pierde ? ca am doar juatate de litru si daca e nevoie merg intai sa cumpar ! MS .
Mie nu mi-a pierdut decat cativa picuri,eu am si avut acces mai bun acolo,am indesat in furtune niste degete de manusi medicinale,umplute cu carpe,si nu a mai curs,daca nu reusesti o sa pierzi antigelul din calorifer,atata tot
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 14:22   #25
ziemenz

Stage 5
 
ziemenz's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 701
Member of:
[BMW]
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Am si eu cateva mici probleme dupa ce am montat clima digitala.

1, Nu poti sa pornesti dezaburirea fara sa nu porneasca si clima - asta e o idiotenie de la mama ei si porbabil nu are rezolvare.
2. Iarna pe treapta 1 se face foarte cald, din 32 de grade setezi la 20 grade si tot caldura baga, nu stie sa faca un amestec de aer cald/rece pentru a ajunge la acea temperatura.
3. Vara, clima inchisa, la viteza pe autostrada tot se simte putin aer cald pe la picioare bagat din inertie, pana la urma ajungi sa te prajesti pe la picioare de caldura, frige tot bordul. Nu am stat sa studiez principiul de functionare sa vad unde e problema si intreb cativa cunoscatori.

Last edited by ziemenz; 17-01-13 at 14:25.
ziemenz is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 14:48   #26
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Quote:
Originally Posted by ziemenz View Post
Am si eu cateva mici probleme dupa ce am montat clima digitala.

1, Nu poti sa pornesti dezaburirea fara sa nu porneasca si clima - asta e o idiotenie de la mama ei si porbabil nu are rezolvare.
2. Iarna pe treapta 1 se face foarte cald, din 32 de grade setezi la 20 grade si tot caldura baga, nu stie sa faca un amestec de aer cald/rece pentru a ajunge la acea temperatura.
3. Vara, clima inchisa, la viteza pe autostrada tot se simte putin aer cald pe la picioare bagat din inertie, pana la urma ajungi sa te prajesti pe la picioare de caldura, frige tot bordul. Nu am stat sa studiez principiul de functionare sa vad unde e problema si intreb cativa cunoscatori.
La 1 nu stiu ce sa zic ,la 2 nici asa,nu am clima digitala ,nu stiu cum functioneaza,dar la 3 de ce mergi vara cu clima inchisa,acel aer cald care il simti poate fi de la caldura motorului sau pus si simplu electrovalvele nu inchid de tot si lasa putina apa calda sa intre in calorifer,alta explicatie nu gasesc.Vara poti sa verifici acele doua furtune care intra in habitaclu de la electrovalve,NU ar trebui sa fie calde daca electrovalvele inchid bine,daca totusi sunt calde ,trebuie desfacute electrovalvele si curatate bine si unse
BaiatBun is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 15:29   #27
Florian328

Stage 5
 
Florian328's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,071
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

la 2 dai si u de rotita aia mai spre rece dak vrei sa iti bage mai caldut k poti da si pe 16 grade k tot la fel o sa iti bage...la 3 asa era si la mn aceiasi problema cu bagatul calduri pe la picioare dar nu stiu care ar fi fost problema k, clima era data pe auto nici decum pe la picioare...eu o am setata pe 21 grade vara-iarna si este tocmai potrivit aerul in habitaclu
Florian328 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-13, 15:45   #28
privernezu

Stock
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 5
Exclamation Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

La 1 daca butonul ala care are desenata "stelutza" sau "fulgul de nea" , cum vrei sa il numesti nu este apasat , compresorul nu ar trebui sa porneasca .
2 pentru asta verifica senzorii interni de temperatura
3 pentru asta ai la gura de aer centrala 2 rotite , cea din dreapta e pentru a inchide/deschide gura de aer iar cel din stanga e pentru a selecta aer cald/aer rece , daca selectezi aer rece si baga in continuare cald este posibil sa nu functioneze "selectorul" respectiv , sau asa zisul robinet de caldura despre care sa vorbit in acest topic .

La mine pe langa faptul ca era blocat si infundat pe pozitia inchis (ca nu permitea lichidului sa intre in caloriferul de caldura) dupa ce l-am curatat i-am pus mufa si tot asa statea , cand am scos mufa statea pe deschis (deci nu-mi merge nici selectorul) acum ca am nevoie de caldura merg cu mufa scoasa si baga caldura ca o centrala , iar dupa ce se incalzeste vremea (pe la vara ) o sa las mufa bagata si in aces mod lichidul nu va ajunge in caloriferul de caldura deci nu va baga caldura.
privernezu is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 10:54   #29
danezubmw

Stage 5
 
danezubmw's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 722
Member of:
[4Rally]
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Salut,

Am si eu o problema cu caldura la masina. Este un E36 325 fara clima. Problema este ca baga cald doar la picioare si la parbriz. Pe la consola centrala si prin laterale baga aer RECE. Iarna le tin inchise. Care ar fi motivul?

Multumesc.
__________________
BMW Power under the HOOD
danezubmw is offline   Reply With Quote
Old 23-01-13, 11:05   #30
BaiatBun

Stage 5
 
BaiatBun's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 1,322
Default Re: DIY curatare robinet caldura(water valve)

Quote:
Originally Posted by danezubmw View Post
Salut,

Am si eu o problema cu caldura la masina. Este un E36 325 fara clima. Problema este ca baga cald doar la picioare si la parbriz. Pe la consola centrala si prin laterale baga aer RECE. Iarna le tin inchise. Care ar fi motivul?

Multumesc.
asa trebuie sa bage in fata rece ,la alea fara clima ,uita-te si la rotita care selecteaza zonele unde baga aer ca la desenul care iti arata sa pui aerul sabage pe la centrala ai desenat cu albastru,nu ai ce sa ii faci din pacate
BaiatBun is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -