Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini

Discutii generale masini Discutii generale despre masini : Colt Legislativ, Taxa Inmatriculare, Intrebari-Raspunsuri, Recomandari, Accidente

Reply
 
Thread Tools
Old 16-06-10, 12:47   #1171
turmentatu

Stage 4
 
turmentatu's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 270
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Quote:
Originally Posted by Mr.Extasy View Post
Excludem restul fragmentului,si citim asta.
si tu te-ai nascut experimentat nu? daca ai scris varsta adevarata nici nu ai carnet. cand o sa ai o sa imi dai dreptate ca in primii 10.000 km nu o sa ai toate cunostintele si reflexele necesare unui sofer bun.
nu e vina lui ca a dat de prosti, astia se gasesc pe toate drumurile.
exemplu:sa vezi cum este cand esti pe un drum national si se depasesc 2 1310 intre ele, si sa le vezi pe amandoua dand de fund (franand) si singura ta optiune este sa intri in curtea unei firme si cu praf in spatele tau de 10 m.

aseara mi-a iesit un scuterist (omul avea in jur de 40 ani) dintre tranvaie , eu aveam prioritate si eram la penultima usa din fata. la 30 cm m-am oprit de el. sa vezi ce palid era la fata , mai sa lesine.

fiecare avem patanii, din cauza noastra sau a altora, cel mai bine e sa alegi varianta cea mai buna si sa scapi teafar.

vb dupa ce ai experienta copilu' (si nu vb de condus seara prin cartier cu masina lui tata/fratemiu, ca ala nu e condus. e joaca )
__________________
Invart volan de Dacia pe BMW

Last edited by turmentatu; 16-06-10 at 12:49.
turmentatu is offline   Reply With Quote
Old 16-06-10, 12:59   #1172
Mr.Extasy

Stage 4
 
Mr.Extasy's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 188
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Quote:
Originally Posted by turmentatu View Post
si tu te-ai nascut experimentat nu? daca ai scris varsta adevarata nici nu ai carnet. cand o sa ai o sa imi dai dreptate ca in primii 10.000 km nu o sa ai toate cunostintele si reflexele necesare unui sofer bun.
nu e vina lui ca a dat de prosti, astia se gasesc pe toate drumurile.
exemplu:sa vezi cum este cand esti pe un drum national si se depasesc 2 1310 intre ele, si sa le vezi pe amandoua dand de fund (franand) si singura ta optiune este sa intri in curtea unei firme si cu praf in spatele tau de 10 m.

aseara mi-a iesit un scuterist (omul avea in jur de 40 ani) dintre tranvaie , eu aveam prioritate si eram la penultima usa din fata. la 30 cm m-am oprit de el. sa vezi ce palid era la fata , mai sa lesine.

fiecare avem patanii, din cauza noastra sau a altora, cel mai bine e sa alegi varianta cea mai buna si sa scapi teafar.

vb dupa ce ai experienta copilu' (si nu vb de condus seara prin cartier cu masina lui tata/fratemiu, ca ala nu e condus. e joaca )
Nu m-am nascut experimentat. Asta invat acum. Si de condus prin cartier nu s-a pus niciodata problema. Nu contesc ca odata cu trecerea timpului voi avea experienta. Nu am dat vina pe nimeni pt ca am dat de prosti, doar mi-am exprimat si eu "oful" ca sa zic asa, ca si ceilalti de pe topic. Daca sari pe mine ca sunt incepator, aduti aminte ca si tu ai fost asa. Am scris varsta adevarata, dar daca te-ai fi uitat la profil, ai fi vazut ca peste o saptamana fac 18 ani, si cand am spus "invatacel" pt ca sunt fac scoala de soferi.
__________________
Rise and rise again until lambs become lions!
Mr.Extasy is offline   Reply With Quote
Old 16-06-10, 13:14   #1173
turmentatu

Stage 4
 
turmentatu's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 270
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

nu sar pe tine
ideea era sa iti arat ca toti am fost incepatori si facem greselile noastre.
nu trebuie sa credem ca intr-un accident primul vinovat este incepatorul. in cele mai multe cazuri asa este, dar sunt si exceptii.
bafta la examen si cati mai multi km fara incidente!
turmentatu is offline   Reply With Quote
Old 28-07-10, 12:16   #1174
comishel

Stage 5
 
comishel's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 503
Smile Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Draga tu soferule care vezi ca m-am antrenat intr-o depasire si iesi si tu imediat pentru a depasi,drumul fiind cu o banda pe sens macar baga piciorul in masina eu fiind in spatele tau lipit de tine ca sa am si eu timp sa ma incadrez inapoi pe banda mea de mers, dupa ce ca te-ai bagat in fata mea accelereaza sau poate nu vrei sa depasesti limita de viteza admisa,

Dragi conducatori de auto cu volan pe dreapta,aveti grija cand depasiti pentru ca poate conduc un camion si alta data nu va vad prea bine

Si pentru final,dragele de voi soferitelor nu sunteti singure pe strada sa circulati voi pe axul drumului,nu mai franati fara motiv sau pentru schimbarea directiei de mers fara sa semnalizati,cred ca nu va doare degetul sa apasati pe maneta aia numita si cand iesiti dintr-o parcare ori cu spatele sau cu fata sa stiti ca nu este nimeni obligat sa va lase,poate dat viitoare mergeti cu tramvaiul.
comishel is offline   Reply With Quote
Old 28-07-10, 12:23   #1175
comishel

Stage 5
 
comishel's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 503
Smile Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Draga tu soferule care vezi ca m-am antrenat intr-o depasire si iesi si tu imediat pentru a depasi,drumul fiind cu o banda pe sens macar baga piciorul in masina eu fiind in spatele tau lipit de tine ca sa am si eu timp sa ma incadrez inapoi pe banda mea de mers, dupa ce ca te-ai bagat in fata mea accelereaza sau poate nu vrei sa depasesti limita de viteza admisa,

Dragi conducatori de auto cu volan pe dreapta,aveti grija cand depasiti pentru ca poate conduc un camion si alta data nu va vad prea bine

Si pentru final,dragele de voi soferitelor nu sunteti singure pe strada sa circulati voi pe axul drumului,nu mai franati fara motiv sau pentru schimbarea directiei de mers fara sa semnalizati,cred ca nu va doare degetul sa apasati pe maneta aia numita si cand iesiti dintr-o parcare ori cu spatele sau cu fata sa stiti ca nu este nimeni obligat sa va lase,poate dat viitoare mergeti cu tramvaiul.
comishel is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 06:31   #1176
manu07

Stage 3
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 105
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Dragi soferi care aveti cazane care nu is in stare sa efectueze o depasire inainte de intrarea in curba: NU INCERCATI! in afara localitatii, intr-o curba aveam 100 km/h si ce vad imediat ce iau curba, la maxim 100 de metrii un cazan de supernova se chinuia sa depaseasca un autobuz pe un drum pe care nu incapeau 3 masini decat daca erau 3 tico.bag picioru in pedala de frana de scartaie rotile se porneste abs-ul toate cele si nustiu exact cat am apucat sa incetinesc da in utima instanta am tras de volan dreapta, noroc ca era iarba pe margine si ceva gropi.si constat cu stupoare cand idiotu trece pe langa mine ca nici macar nu s-a sinchisit sa puna frana.tot in dreptul autobuzului era poate acuma depasise vreo 3 sferturi din el.deci jur ca pe ala il faceam bucatele daca reuseam sa pun mana.poate is pe aici unii mai pasnici care ar fi zis .... nustiu ce.. da io unu...si asta ii cea mai grava faza de genu asta care am patit-o.am mai patit de vreo 2 ori da nu asa de grav, in sensu ca respectivu aflat in depasire fie avea masina si ceva cai si reusise sa intre pe banda lui (am mai pus si io frana), fie abadonase depasirea.
manu07 is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 10:37   #1177
golf3diesel

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 309
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

dragi loganisti de 1.4 mpi..macar pe serpentine cand e loc si depasiti un camion si vin din spate bagati tata piciorul si mai retrogradati o viteza,doua...ca vine curba si murim cu totii..
golf3diesel is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 11:53   #1178
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Vad ca sunt foarte multi pe aici care incurajeaza pe altii sa incalce legile doar pentru propriul lor confort... n-o sa dau multe exemple, ar insemna sa recitesc tot topicul ca sunt multe aberatii pe-aici, multa lume a inteles gresit scopul topicului. Multi "sensibilosi" vin aici sa se planga ca nu se adapteaza ceilalti la stilul lor de condus, chiar daca asta inseamna sa incalce cateva reguli elementare ale soferiei...

Un prim exemplu: cand intra unu' in depasire, fie el conducator de Trabant sau Porsche, nu intra si tu imediat dupa el, distanta trebuie pastrata chiar si in depasire.

Notiunea de "pressing", cum va place voua sa o numiti, nu exista decat in afara legii si inseamna ca tu, cel din spate, nu pastrezi distanta minima (sau macar o buna parte din ea, nu 5%) si te declari deranjat ca nu vezi dincolo de cel din fata, ca "franeaza fara motiv" sau "brusc" etc. Asta-i culmea tupeului meltenesc.

In apropierea trecerilor de pietoni, viteza nu trebuie sa fie de 50 km/h, ci mai mica, pentru ca asa zice Codul rutier. In afara de reducerea vitezei, mai aveti obligatia sa puteti anticipa orice pericol ce s-ar putea ivi: dintre 2 dube poate sa iasa un copil sau un individ beat, de dupa un copac poate sa apara un caine etc. Daca va stiti un pic mai retardati (a se citi "intarziati") in privinta capacitatii de prevedere a pericolelor, mai putin experimentati sau mai greoi in reflexe, adaptati-va si viteza direct proportional cu cele de mai sus si nu veti avea niciodata surprize (sau cel putin veti avea timp de reactie).

Unii titulari de permis de conducere (intentionat nu am spus "soferi") habar nu au semnificatia "baghetei fermecate" ce semnalizeaza schimbarea directiei. Dupa mintea mea (si dupa Codul rutier), exista o succesiune logica a celor 3 evenimente: mai intai te asiguri, apoi semnalizezi, apoi schimbi directia daca se poate (dupa ce parcurgi cu semnalizarea pornita 50/100 metri). Eh, "pietonii la volan" nu fac asa:
-categoria "miserupisti": nu se asigura deloc si schimba banda, cu sau fara semnalizare; uneori se "asigura" ulterior manevrei, ca sa vada cine ii injura; nu mai conteaza daca isi cer sau nu scuze, important e ca tu (aflat in spatele lui) ti-ai muscat limba si ai calcat frana cu sete, eventual ti-ai mai luat si vreun claxon din spate;
-categoria "tupeisti": se asigura, vad ca nu e loc si ca jeneaza traficul, dar se baga cu tupeu, cu sau fara semnalizare, dupa care eventual baga avariile sau ridica palma in semn de scuze sau multumire ca nu ti-ai bagat "qp" in tot neamu' lor;
-categoria "ghiolbani cu remuscari" (mai putin numerosi, dar am intalnit destui): se asigura si vad ca nu e loc, dar se baga; sau nu se asigura deloc, in ambele cazuri semnalizand DUPA ce au efectuat manevra (deci pointless); lor nu poti sa le reprosezi ca nu au semnalizat
-categoria "ghiolbani instant": ei semnalizeaza doar atat cat dureaza manevra sau, in cel mai bun caz, cu o secunda inainte sa inceapa manevra, indiferent daca s-au asigurat sau nu; nici lor nu poti sa le reprosezi ca nu au semnalizat
Mai sunt cateva categorii ce rezulta din mixarea celor de mai sus sau "imbogatirea" lor cu diverse alte giumbuslucuri (ex.: cei ce semnalizeaza stanga si fac dreapta, cei ce se inghesuie cu japca intre 2 masini oprite la semafor etc.). Ceea ce au in comun cei de mai sus este faptul ca ei nu stiu ordinea corecta (asigurare-semnalizare-manevra) si ca pot cauza neplaceri celorlalti din trafic sau chiar accidente prin atitudinea lor de ignoranti. Faptul ca ei sunt "prosti, da' multi" nu ii scuza, ci doar ne confera noua, celorlalti, un fel de obisnuinta, rutina... in sensul ca ne asteptam la orice pas sa apara unul din ei. Si asta nu e bine, intrucat categoriile de mai sus "castiga" din ce in ce mai multi "practicanti" in acest fel.

In concluzie, DRAGI SOFERI care scrieti aici nemultumiri de fel si fel, inainte sa dati click-ul decisiv, verificati daca nu cumva obiceiurile voastre din trafic sunt contrare Codului rutier si nu mai cereti si celorlalti sa incalce legea doar ca sa va fie voua mai usor

Revin cu cateva completari, trebuie doar sa mai citesc cateva aberatii rutiere si "va pun la zid"
__________________
https://i1195.photobucket.com/albums/aa389/quick_5hifter/w191180452small-1.jpg
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 12:07   #1179
sandra406full

Stage 2
 
sandra406full's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 31
Member of:
[PEUGEOT]
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Foarte tare quick, ai pus punctul pe I, acum sa vedem daca se revizuieste ceva din sentimentele impartasite,
sandra406full is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 13:54   #1180
comishel

Stage 5
 
comishel's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 503
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Quote:
Originally Posted by quick_5hifter View Post
Vad ca sunt foarte multi pe aici care incurajeaza pe altii sa incalce legile doar pentru propriul lor confort... n-o sa dau multe exemple, ar insemna sa recitesc tot topicul ca sunt multe aberatii pe-aici, multa lume a inteles gresit scopul topicului. Multi "sensibilosi" vin aici sa se planga ca nu se adapteaza ceilalti la stilul lor de condus, chiar daca asta inseamna sa incalce cateva reguli elementare ale soferiei...

Un prim exemplu: cand intra unu' in depasire, fie el conducator de Trabant sau Porsche, nu intra si tu imediat dupa el, distanta trebuie pastrata chiar si in depasire.

Notiunea de "pressing", cum va place voua sa o numiti, nu exista decat in afara legii si inseamna ca tu, cel din spate, nu pastrezi distanta minima (sau macar o buna parte din ea, nu 5%) si te declari deranjat ca nu vezi dincolo de cel din fata, ca "franeaza fara motiv" sau "brusc" etc. Asta-i culmea tupeului meltenesc.

In apropierea trecerilor de pietoni, viteza nu trebuie sa fie de 50 km/h, ci mai mica, pentru ca asa zice Codul rutier. In afara de reducerea vitezei, mai aveti obligatia sa puteti anticipa orice pericol ce s-ar putea ivi: dintre 2 dube poate sa iasa un copil sau un individ beat, de dupa un copac poate sa apara un caine etc. Daca va stiti un pic mai retardati (a se citi "intarziati") in privinta capacitatii de prevedere a pericolelor, mai putin experimentati sau mai greoi in reflexe, adaptati-va si viteza direct proportional cu cele de mai sus si nu veti avea niciodata surprize (sau cel putin veti avea timp de reactie).

Unii titulari de permis de conducere (intentionat nu am spus "soferi") habar nu au semnificatia "baghetei fermecate" ce semnalizeaza schimbarea directiei. Dupa mintea mea (si dupa Codul rutier), exista o succesiune logica a celor 3 evenimente: mai intai te asiguri, apoi semnalizezi, apoi schimbi directia daca se poate (dupa ce parcurgi cu semnalizarea pornita 50/100 metri). Eh, "pietonii la volan" nu fac asa:
-categoria "miserupisti": nu se asigura deloc si schimba banda, cu sau fara semnalizare; uneori se "asigura" ulterior manevrei, ca sa vada cine ii injura; nu mai conteaza daca isi cer sau nu scuze, important e ca tu (aflat in spatele lui) ti-ai muscat limba si ai calcat frana cu sete, eventual ti-ai mai luat si vreun claxon din spate;
-categoria "tupeisti": se asigura, vad ca nu e loc si ca jeneaza traficul, dar se baga cu tupeu, cu sau fara semnalizare, dupa care eventual baga avariile sau ridica palma in semn de scuze sau multumire ca nu ti-ai bagat "qp" in tot neamu' lor;
-categoria "ghiolbani cu remuscari" (mai putin numerosi, dar am intalnit destui): se asigura si vad ca nu e loc, dar se baga; sau nu se asigura deloc, in ambele cazuri semnalizand DUPA ce au efectuat manevra (deci pointless); lor nu poti sa le reprosezi ca nu au semnalizat
-categoria "ghiolbani instant": ei semnalizeaza doar atat cat dureaza manevra sau, in cel mai bun caz, cu o secunda inainte sa inceapa manevra, indiferent daca s-au asigurat sau nu; nici lor nu poti sa le reprosezi ca nu au semnalizat
Mai sunt cateva categorii ce rezulta din mixarea celor de mai sus sau "imbogatirea" lor cu diverse alte giumbuslucuri (ex.: cei ce semnalizeaza stanga si fac dreapta, cei ce se inghesuie cu japca intre 2 masini oprite la semafor etc.). Ceea ce au in comun cei de mai sus este faptul ca ei nu stiu ordinea corecta (asigurare-semnalizare-manevra) si ca pot cauza neplaceri celorlalti din trafic sau chiar accidente prin atitudinea lor de ignoranti. Faptul ca ei sunt "prosti, da' multi" nu ii scuza, ci doar ne confera noua, celorlalti, un fel de obisnuinta, rutina... in sensul ca ne asteptam la orice pas sa apara unul din ei. Si asta nu e bine, intrucat categoriile de mai sus "castiga" din ce in ce mai multi "practicanti" in acest fel.

In concluzie, DRAGI SOFERI care scrieti aici nemultumiri de fel si fel, inainte sa dati click-ul decisiv, verificati daca nu cumva obiceiurile voastre din trafic sunt contrare Codului rutier si nu mai cereti si celorlalti sa incalce legea doar ca sa va fie voua mai usor

Revin cu cateva completari, trebuie doar sa mai citesc cateva aberatii rutiere si "va pun la zid"
Spune-mi te rog tu chiar faci exact cum ai scris?tie chiar nu ti s-a intamplat nimic in trafic?inseamna ca esti un exemplu bun de urmat!

referitor la primul exemplu cum este cand semnalizezi manevra de depasire,si incepi sa depasesti,cand la un momendat iese din coloana un "meltean"fara sa dea semnal,cu o masina vai mama ei,ti-a iesit in fata cand tu tocmai depaseai.Ce trebuie facut atunci?
comishel is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 14:34   #1181
sKyNeT

Stage 5
 
sKyNeT's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,877
Member of:
[Honda]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

La toata lumea li s-a intamplat, dar el nu s-a batut cu pumnu in piept pe forum ca "vine tare din spate"
sKyNeT is offline   Reply With Quote
Old 26-08-10, 21:05   #1182
quick_5hifter

Stage 5
 
quick_5hifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of:
[Moderators]
[Xtreme Club Emotion]
[DAEWOO]
[Toyota]
[Opel]
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Quote:
Originally Posted by comishel View Post
Spune-mi te rog tu chiar faci exact cum ai scris?tie chiar nu ti s-a intamplat nimic in trafic?inseamna ca esti un exemplu bun de urmat!

referitor la primul exemplu cum este cand semnalizezi manevra de depasire,si incepi sa depasesti,cand la un momendat iese din coloana un "meltean"fara sa dea semnal,cu o masina vai mama ei,ti-a iesit in fata cand tu tocmai depaseai.Ce trebuie facut atunci?
Sunt multe variabile in situatia de mai sus, cu melteanul care nu da semnal, insa tind sa cred ca tu ai dreptate daca nu i-ai putut anticipa miscarea in nici un fel. Ce-ti ramane de facut este sa incetinesti si sa incerci sa pastrezi distanta fata de el, cu riscul de a incetini putin traficul. Mai exista insa si situatia in care el semnalizeaza, dar are un bec ars in spate de care nu stia... poate i s-a ars cu cateva secunde inainte sa se intample, poate are radio-ul deschis la un volum acceptabil si nu aude clampanitul semnalizarii mai frecvent decat ar trebui (semn ca lipseste un bec din cele 2-3 de pe o parte) sau poate in momentul ala trece Salvarea prin apropiere, cu semnalele sonore pornite, si nu are cum sa auda clampanitul semnalizarii. Cum spuneam, sunt multe variabile...

De multe ori am intalnit si situatia inversa, cand in fata mea s-a ivit un obstacol pe dreapta (o masina parcata), in stanga este coloana si nu am cum sa intru imediat, drept pentru care semnalizez pe loc pana cand se termina coloana; in spatele meu se afla un "meltean" care ma vede pe mine oprit, dar nu intelege de ce am oprit, astfel incat, desi ma vede ca semnalizez de cateva secunde bune, el se baga pe stanga brusc, chiar daca eu am inceput deja manevra. Indiferent daca el semnalizeaza sau nu cand face depasirea, el se crede mai destept pentru ca a fost capabil sa schimbe banda BRUSC, iar eu nu. Uneori, "melteanul" in cauza ma mai si claxoneaza pentru tupeul de care dau dovada. Aici cum procedez?

Cat despre celelalte intrebari ale tale, eu incerc sa fac exact cum am scris, dovada fiind faptul ca inca mai stiu aceste reguli elementare (cu semnalizarea), desi saptamana viitoare implinesc 10 ani de cand am permisul si in tot acest timp am parcurs mult peste 1 milion km. A, bine, poate nu semnalizez cu 50 metri inainte, poate semnalizez cu 40-45 metri inainte, dar totusi e o diferenta notabila fata de situatia in care n-as semnaliza deloc, as semnaliza ulterior / concomitent sau as semnaliza cu 1-2 secunde (ori 5-10 metri) inainte de manevra de schimbare a benzii etc.

Mi s-au intamplat si mie multe in trafic, poate si acum mai gresesc, dar nu o fac din nesimtire si nici din necunoasterea legii. Nu pot face o lista cu greselile pe care le-am savarsit pana acum, dar pot spune ce NU gresesc niciodata:

-La semafor, cand vreau sa schimb banda pentru ca m-am incadrat pe "inainte" si eu trebuie sa fac stanga, cer voie sau astept sa mi se dea voie (cu semnalizarea pornita, fara sa ma bag cu japca), iar asta inseamna o incalcare a legii pentru simplul fapt ca trec peste linia continua ce marcheaza cei 50 metri inainte de semafor. E o greseala d.p.d.v. legal, dar nu ma injura nimeni niciodata, iar daca in primele 3-4 secunde nu-mi da nimeni voie sa intru pe banda dorita, nicio problema, merg inainte inca 1-2-10km pana cand am voie sa intorc. Asta mi se poate intampla doar in Bucuresti, pentru ca orasul meu - Constanta - e prea mic ca sa nu stiu din vreme unde trebuie sa ma incadrez la semafor.

-Niciodata nu schimb de 2 ori banda cu un singur semnal.

-Niciodata nu claxonez masinile de "scoala" si intotdeauna ii ocolesc pe "invatacei" pe cat posibil, prefer sa incetinesc putin traficul in spatele meu doar pentru a le permite sa intre pe banda mea, in fata mea. Cu ocazia asta m-a si certat un instructor la urmatorul semafor, pe motiv ca nu-l las pe elevul lui sa faca fata situatiilor dificile si-i fac viata mai usoara .

-Nu ii sicanez pe cei ce gresesc (am avut o perioada cand ii atentionam prin claxon, crezand ca astfel le atrag atentia asupra greselii comise, dar m-am lasat pagubas ca as fi ramas fara baterie la fiecare jumatate de ora, de la atatea claxoane... ).

-Niciodata nu claxonez la mai putin de 30 de metri de orice pieton (si uneori chiar si de un sofer cu geamul deschis), pentru ca de multe ori simt pe pielea mea ce poate insemna asta.

-Niciodata nu claxonez cand sunt la semafor, s-a facut verde si cei din fata mea nu pleaca imediat... la un moment dat isi dau ei seama ca e verde, insa de cele mai multe ori se gaseste altcineva care sa claxoneze. In cel mai rau caz, dau flash-uri, lucru care mi se pare mult mai civilizat si mai putin deranjant pentru "destinatar", dar si pentru ceilalti participanti la trafic.

-Intotdeauna ii incurajez pe toti ocupantii masinii pe care o conduc (indiferent ce masina ar fi) sa poarte centura de siguranta chiar si pe locurile din spate, mai putin pe sotia mea care este insarcinata si cu care merg mult mai incet si mai prudent, iar centura de siguranta ii face rau (si nici nu e obligatorie in cazul ei); nu intotdeauna ocupantii se conformeaza si nu pot sa-i oblig, dar macar stiu ca mi-am facut datoria, stiind ce se poate intampla in cazul unui accident cu un pasager fara centura, mai ales in cazul unei rastogoliri si mai ales cand e un geam deschis. Desi am mare incredere in instinctele si in reflexele mele (de asemenea au incredere in mine si multi dintre cunoscutii mei), am intalnit cateva situatii in care efectiv nu mai aveam ce face, in care doar norocul m-a salvat de la un impact sau in care pur si simplu nu am avut cum sa evit impactul (de curand mi s-a intamplat de 2 ori, eu fiind 0% vinovat si facand de fiecare data tot ce-mi sta in putinta atat pentru evitarea impactului, cat si pentru prevederea lui).

-Niciodata nu depasesc atunci cand nu am vizibilitate suficienta, desi poate masina ma ajuta sa scap din multe situatii; aici sunt un pic egoist, pentru ca ma gandesc mai intai la mine si la viata mea, apoi la viata celorlalti din masina mea, iar abia in cele din urma la vietile altor participanti la trafic. Ordinea asta mai putin conteaza, cert e ca sunt unii care nu se gandesc nici macar la ei si la pasagerii lor, nu mai zic la ceilalti participanti la trafic... si uite asa se fabrica stiri de ora 17.00 din inconstienta, teribilism stupid, lipsa de logica/fizica elementara ori increderea exagerata in reflexele proprii si in capacitatile autovehiculului, uneori coroborat cu convingerea ca "ala care vine din fata se sperie si incetineste el".

Ar mai fi multe de zis, de criticat si de semnalat, dar deja incep sa plictisesc lumea, sunt convins ca nici 10% nu vor citi (tot) ce am scris si ii inteleg.

Inchei prin a sublinia faptul ca nu am facut referiri la X sau la Y (comishel, tie iti scriu asta in principal, pentru ca probabil ai crezut ca m-am luat direct de tine si de reply-ul tau), ci am citit primele 25-30 de pagini si apoi cateva pagini pe sarite, de unde am selectat ceea ce mi-a ramas in minte - referitor la depasiri cu "pressing", semnalizare incorecta etc.
As avea multe de spus si despre atitudinea unor soferi fata de politisti, dar si a unor politisti fata de soferi, as avea multe de spus despre taximetristi (impotriva lor, dar si in favoarea lor) si inteleg femeile la volan care conduc cu o viteza inferioara - ele in general sunt mai sensibile decat noi, mai precaute si mai putin "tehnice", ca sa ma exprim asa. Poate au nevoie de mai multa indulgenta din partea noastra, si nu o spun doar pentru ca am in familie 3 soferite, ci mai mult din cauza ca am constientizat in timp, in trafic, ceea ce afirm acum.

Am fost si putin mai incisiv in reply-ul anterior, stiu eu de ce... daca ajungeti in situatiile enumerate de mine, n-o sa va convina nici voua si cred ca e mai bine sa fiu "ofuscat" si atunci, si acum, decat sa fiu FOARTE incisiv atunci cand mi se intampla si ... nonsalant, ingaduitor si fatarnic aici cand scriu.

PS: chiar si in situatia in care SI EU AS SAVARSI GRESELILE PE CARE LE-AM SEMNALAT, nu inseamna ca nu am dreptate in unele din afirmatiile mele; de asemenea, nu am impresia ca as fi un bun exemplu in trafic, sunt departe de a fi un sofer ideal, insa stiu cu certitudine ca am mult bun simt in trafic (ca si in viata de zi cu zi, dupa cum imi mai spune lumea) si mai stiu faptul ca ma straduiesc sa fiu cat mai disciplinat pe strazi. Ca toata lumea, am si eu momente cand ma grabesc sau cand gresesc, dar... nu-mi stabilesc eu propriile reguli pe sosele si cu certitudine nu le-as sustine aici.

Toate cele bune tuturor!
quick_5hifter is offline   Reply With Quote
Old 27-08-10, 08:46   #1183
comishel

Stage 5
 
comishel's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 503
Default Re: Draga soferule... (reguli de bun-simt)

Dupa cum spuneam daca toti participantii in trafic ar proceda exact cum ai descris tu atunci ar fi alta lume,pe toti i-ai vedea zambind inca din primele ore ale diminetii pana seara tarziu,dar din pacate vedem in trafic numai oameni nervosi,claxoane injuraturi si chiar batai in plina strada,gradul e civilizatie comparativ cu alte tari,sau chiar orase de la noi din tara este de o diferenta uimitoare,nu stiu cand vreodata ne vom ridica spre exemplu la nivelul nemtilor,eu totusi sper ca se va schimba ceva.Sunt absolut de acord cu ce ai spus mai sun ar trebui sa citeasca foarte multi si sa ia aminte.
Cred ca daca te-ai apuca sa insiri si altele nu cred ca ti-ar ajunge 2-3 pagini Sa stii ca eu am citit tot si chiar esti un exemplu de urmat


ps.felicitari pentru bebe
comishel is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -