Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Generalitati tuning

Generalitati tuning Tuning, Sfaturi utile, Trend-uri, Noutati, Discutii, Generalitati

Reply
 
Thread Tools
Old 14-04-11, 18:22   #1
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Ce e moda asta cu low ?

Vreau un ins capabil sa-mi explice, de ce unii aleg sa-si lase masina asa de jos pana strica de tot geometria rotii pe masinile cu strut McPherson.

Ce castiga inafara de o aerodinamica putin imbunatatita ? Camber pozitiv ? Amortizare ineficienta ? Chiar se merita ?
__________________

low sau nu ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 23-04-11, 21:26   #2
allexandru
Competitor CNCA

Stage 5
 
allexandru's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 697
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

fiecare face din masina lui ce ii place..
eu chiar sustin "moda low"
allexandru is offline   Reply With Quote
Old 17-06-11, 11:15   #3
bib_andrey

Stage 5
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,345
Member of:
[RENAULT]
[SEAT]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Cateva plusuri sa zicem.. stabilitate mai buna..nu se mai ridica de bot la plecarea de pe loc..nu se mai lasa de bot la franare..aspect mai placut..
bib_andrey is offline   Reply With Quote
Old 17-06-11, 12:05   #4
Sparkle_81
BMW Driver

Stage 5
 
Sparkle_81's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 2,437
Member of:
[BMW]
Lightbulb Re: Ce e moda asta cu low ?

Fiecare face ce vrea cu tractorul lui !
Pierzi la confort dar castigi la tinuta de drum, daca drumul este drept (cum ar trebui sa fie) fara denivelari majore .
Pierzi la parcari : poti lovi barile in borduri , poti lovi pragurile daca dai in gropi/santuri (si sunt destule in Romania).
Din cauza ca nu sunt facute cum trebuie , la trecerile prin viaducte, peste poduri la imbinare , la trecere in viteza risti sa dai cu burta de asfalt !


Eu personal, vara o las cat pos de jos , iar pe de alta parte iarna schimb suspensie+roti si o ridic la loc !

Deci , subscriu : Fiecare face ce vrea cu tractorul lui ! Este exact la fel si chiar identic , cum e moda asta acum cu masinile pe motorina si matul/colantarea !




Voie buna !
__________________
E38 M62B44

ex.E38 M67D40
ex.E36 M44B19
Sparkle_81 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-11, 12:23   #5
Alex_19Mig

Stage 5
 
Alex_19Mig's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 1,653
Member of:
[Oltcit]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Eu zic ca nu e o moda...
Alex_19Mig is offline   Reply With Quote
Old 14-07-11, 19:22   #6
grg_92

Stage 5
 
grg_92's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 701
Member of:
[VW]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

moda low chiar face parte din tuning...pe langa aspectul pe care il da masinii ofera si o stabilitate foarte ridicata, insa in Romania noastra draga nu prea este indicat sa-ti lasi masina "pe burta" datorita drumurilor MIZERABILE
__________________
grg_92 is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 00:34   #7
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Unde castigi la tinuta de drum ? Nu inteleg. Ca e mai joasa ?
Cand ai cursa de amortizare de 1 cm doar ? Cand mergi cu amortizorul aproape decuplat, pe bumpstop ?

La mai mult de 3cm coborati as revizui multe aspecte ale suspensiei (enumar scrub radius, roll centre)
Predator is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 00:55   #8
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Unde castigi la tinuta de drum ? Nu inteleg. Ca e mai joasa ?
Cand ai cursa de amortizare de 1 cm doar ? Cand mergi cu amortizorul aproape decuplat, pe bumpstop ?

La mai mult de 3cm coborati as revizui multe aspecte ale suspensiei (enumar scrub radius, roll centre)
Predatoare,daca tot enumeri,enumera frate in limba romana adica zi-ne despre unghi de fuga...convergenta si alte alea....

In aceeasi ordine de idei,o masina joasa si rigida presupune toate avantajele mai putin comfort.Adica se conduce mai bine,este mai stabila pe viraje,franarea este mai buna,aerodinamica mai buna,consum mai mic,aspect mai placut,te urci pe asfalt in loc sa te dai jos din masina.

Daca presupunem ca "injosirea" masinii se face cu piese(armortizoare+arcuri) aprobate de organele competente(si nu prin inlaturarea unor parti din arc) aspectele ebumerate de tine sunt acoperite.In cazuri extreme,in functie de model,producatorul suspensiei specifica noile valori pentru ajustarea geometriei.

In aceeasi ordine de idei, "low ride" este bun daca esti dispus sa sacrifici comfortul in favoarea celorlalte aspecte insa fara sa fii cioban si sa faci asta cu flexul.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 01:22   #9
RideTheRiddle

Stage 5
 
RideTheRiddle's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,133
Member of:
[VW]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

castigi atat de multa stabilitate, si atat de multa aerodinamicitate incat la cei 40 km/h cu care mergi maxim si peste cap, simti asfaltul cum se lipeste practic de roti.
a ajuns moda asta atat de departe incat te scarbeste grav, sau cel putin pe mine, sau o fi din cauza aplaudacilor genului, inca nu imi dau seama. din fericire fiecare isi face masina cum vrea, si o lasa cat de mult vrea, eu la cat de mult folosesc masina nu imi permit sa fiu blaaaannaaaaa, lowwwww si alte dracii, dar o masina de weekend merita lasata pana iti sparge baia o moneda...
__________________
RideTheRiddle is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 01:39   #10
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Quote:
Originally Posted by RideTheRiddle View Post
castigi atat de multa stabilitate, si atat de multa aerodinamicitate incat la cei 40 km/h cu care mergi maxim si peste cap, simti asfaltul cum se lipeste practic de roti.
a ajuns moda asta atat de departe incat te scarbeste grav, sau cel putin pe mine, sau o fi din cauza aplaudacilor genului, inca nu imi dau seama. din fericire fiecare isi face masina cum vrea, si o lasa cat de mult vrea, eu la cat de mult folosesc masina nu imi permit sa fiu blaaaannaaaaa, lowwwww si alte dracii, dar o masina de weekend merita lasata pana iti sparge baia o moneda...
Nu zice nimeni sa duci baia de ulei la 5 mm de asfalt.Insa daca o sa cobori o masina de la 14 cm la 8,cu o suspensie corespunzatoare puterii,tipului de tractiune,amplasarii motorului,stilului de condus si traseului adcvat o sa vezi toate acele avantaje despre care vorbeam mai sus.

Poate ai fi surprins sa stii ca o astfel de suspensie tinea pe drum o masina din "93 care zbura pe A2 cu 280-300km/H ...intr-adevar iti deplasa toate organele interne dar cand era vorba de stabilitate si siguranta nu aveai ce sa comentezi.

Insa suspensia era una profi,cu costuri pe masura,nu flex-made si ajustat amortizoare la Nea Vasile.....
GTA is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 08:22   #11
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Nu stiu cum le zice in romana. Imi pare rau.

TUV/MUV/RAR si ce nume or mai avea nu o sa stea sa-ti calculeze tie centrul de greutate, centrul de rasturnare, prin proiectia bratelor.

Deasemenea planetarele lucreaza intr-un regim non optim, ca si bratele de directie. Astea duc iar la acelelarea efectelor de bumpsteer si torque steer.

O data cu coborarea, imbunatatesti punctul centrului de greutate, dar cel de roll se duce pe apa sambetei.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1027071613_WZJpU-O[1].jpg
Views:	243
Size:	80.8 KB
ID:	2085021   Click image for larger version

Name:	1027071615_5CncJ-O[1].jpg
Views:	240
Size:	87.7 KB
ID:	2085022  

Last edited by Predator; 15-07-11 at 08:24.
Predator is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 09:16   #12
GABBY_

Stage 5
 
GABBY_'s Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,430
Member of:
[Opel]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Am sasiu sport si jante pe 17 de fabrica.Gumele sunt 225-45-17 ...masina fiind o astra h.Crede-ma ca nu mi-as dorii low..Sunt satul cat de atent tre sa fiu doar cu jantele astea.Ma gandesc ce chinul de pe lume ar devenii o plimbare prin oras doar de dragul de a da un look mai placut fiind lasata.
Oricum fiecare face ce vrea cu masina lui.Daca ne-am fi putut compara la infrastructura cu cei din Vest,cu siguranta as mai fi coborat masina 3-4 cm.
GABBY_ is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 11:38   #13
RideTheRiddle

Stage 5
 
RideTheRiddle's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,133
Member of:
[VW]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Nu zice nimeni sa duci baia de ulei la 5 mm de asfalt.Insa daca o sa cobori o masina de la 14 cm la 8,cu o suspensie corespunzatoare puterii,tipului de tractiune,amplasarii motorului,stilului de condus si traseului adcvat o sa vezi toate acele avantaje despre care vorbeam mai sus.

Poate ai fi surprins sa stii ca o astfel de suspensie tinea pe drum o masina din "93 care zbura pe A2 cu 280-300km/H ...intr-adevar iti deplasa toate organele interne dar cand era vorba de stabilitate si siguranta nu aveai ce sa comentezi.

Insa suspensia era una profi,cu costuri pe masura,nu flex-made si ajustat amortizoare la Nea Vasile.....
dar eu nu ma refer la drop de 6 cm, pentru ca ala este chiar ideal, si aspect si stabil si cat de cat sigur, eu ma refeream la masinile lasate de parca li s-au rupt telescoapele, si cred ca si predatoru' tot la alea se referea cand a deschis topicul.
RideTheRiddle is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 11:40   #14
Predator

Stage 5
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,089
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Cum se stabileste drop-ul ideal ?
Predator is offline   Reply With Quote
Old 15-07-11, 11:47   #15
RideTheRiddle

Stage 5
 
RideTheRiddle's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 3,133
Member of:
[VW]
Default Re: Ce e moda asta cu low ?

Quote:
Originally Posted by Predator View Post
Cum se stabileste drop-ul ideal ?
cand poti sa mai si mergi cu masina
RideTheRiddle is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -