Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Colt Legislativ

Reply
 
Thread Tools
Old 06-06-11, 20:13   #316
umbra09
VW Driver

Stage 5
 
umbra09's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 384
Member of:
[VW]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

astia sau dat seama ca inainte de 2007 nu ne-au furat destul si vor sa recupereze?
umbra09 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-11, 19:30   #317
razvy_2002
VW Driver

Stage 5
 
razvy_2002's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 629
Member of:
[VW]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

salutari
am inceput si eu demersurile de recuperare a taxei (am obtinut refuzul finantelor), dar am o dilema:daca mi-am inmatriculat masina inainte de 2008, ar trebui sa contest prevederile legii care era in vigoare la acel moment (codul fiscal), nu?
mai este cineva in situatia mea?
razvy_2002 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-11, 06:28   #318
obywan

Stage 2
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 60
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Quote:
Originally Posted by razvy_2002 View Post
salutari
am inceput si eu demersurile de recuperare a taxei (am obtinut refuzul finantelor), dar am o dilema:daca mi-am inmatriculat masina inainte de 2008, ar trebui sa contest prevederile legii care era in vigoare la acel moment (codul fiscal), nu?
mai este cineva in situatia mea?
Lasa-l pe avocat sa se ocupe ... ca o sa umblii dupa " prajituri ".
Eu chiar nu inteleg de ce Romanii vor sa se "priceapa" ei la toate ...
obywan is offline   Reply With Quote
Old 15-06-11, 17:39   #319
razvy_2002
VW Driver

Stage 5
 
razvy_2002's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 629
Member of:
[VW]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Quote:
Originally Posted by obywan View Post
Lasa-l pe avocat sa se ocupe ... ca o sa umblii dupa " prajituri ".
Eu chiar nu inteleg de ce Romanii vor sa se "priceapa" ei la toate ...
nu chiar la toate, dar o intampinare nu e asa de greu de conceput, iar copii dupa acte poate sa faca oricine, nu?
plus ca in caz de castig statul achita onorariul avocatului, iar daca nu clientul, corect?
deci, e cineva in situatia de a recupera taxa platita inainte de anul 2007?
razvy_2002 is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 22:59   #320
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Guvernul a decis să menţină şi anul viitor impozitele ridicate pentru mai multe case şi maşini-surse

Guvernul a decis să menţină regula privind impozitarea suplimentară a proprietarilor de mai multe case şi autoturisme cu o capacitate cilindrică peste 2.000 cmc, astfel încât sistemul să fie aplicat şi anul viitor, după ce Parlamentul a decis ca impozitele majorate să fie valabile doar în acest an.

"Problema acestor impozite suplimentare a fost discutată în şedinţa de joi a Guvernului, stabilindu-se să fie luate măsuri pentru ca acest sistem să fie aplicat în continuare", au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

În vara anului trecut, Guvernul a decis ca impozitul pentru autovehicule cu o capacitate cilindrică de peste 2.000 centimetri cubi să fie dublat, iar persoanele care deţin în proprietate mai multe clădiri să achite impozite majorate cu 65% pentru prima clădire în afara celei de la adresa de domiciliu, cu 150% pentru a doua clădire în afara adresei de domiciliu şi cu 300% pentru a treia clădire şi următoarele în afara adresei de domiciliu.

Majorarea impozitelor a fost decisă prin ordonanţă de urgenţă.

Ordonanţa a fost aprobată prin lege de Parlament, lege care a fost publicată la finele săptămânii trecute în Monitorul Oficial, dar cu un articol care prevede că aceste impozite vor fi menţinute doar până la 31 decembrie 2011
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 16-06-11, 23:00   #321
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Guvernul discută modificarea taxei auto, cu restituiri de bani doar plătitorilor din 2011
Guvernul a discutat, în şedinţa de joi, varianta ca modificările la taxa auto să fie promovate printr-un proiect de lege transmis şi Parlamentului spre dezbatere şi ca restituiri de bani să fie acceptate doar pentru proprietarii de maşini care au achitat taxa începând cu ianuarie 2011.

"Varianta discutată este ca modificările să fie promovate sub forma unei legi, iar restituirile de bani să fie calculate ca diferenţe dintre cuantumul taxei achitate conform ultimei modificări, aplicate începând cu ianuarie 2011, şi noile reguli. Astfel, se plăteşte diferenţa pentru cei care au achitat ultima formulă de taxă", au declarat agenţiei MEDIAFAX surse oficiale.

Principiul aplicării unei taxe auto la prima vânzare a maşinii deja înmatriculate va fi menţinut, au mai arătat sursele.

O decizie finală urmează să fie luată de Guvern într-o şedinţă viitoare.

Promovarea prin proiect de lege a noii forme a taxei auto presupune ca modificările să nu intre în vigoare în perioada imediat următoare, ci după avizul Parlamentului.

Prin proiectul de lege va fi abrogată OU 50/2008 privind taxa auto.

Un proiect de act normativ prezentat recent de MEDIAFAX relevă că taxa de poluare auto va fi redusă cu 30% comparativ cu nivelul actual indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro, dar nu şi pentru maşinile dotate cu motor Euro 5, în cazul cărora taxa va rămâne nemodificată.

În acelaşi timp, pentru maşinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc.

Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat, într-un punct de vedere exprimat la cererea unei instanţe româneşti, că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia Uniunii Europene întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României.

Punctul de vedere a fost transmis pentru un proces în care un român care şi-a cumpărat, în iulie 2008, o maşină second-hand din Germania şi a plătit taxa de poluare pentru înmatricularea în România a reclamat faptul că taxa este aplicată numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu şi celorlalte maşini second-hand deja înregistrate în ţară şi revândute.

Un document guvernamental prezentat recent de MEDIAFAX demonstra că Guvernul discută impunerea taxei auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de introducerea taxei, cu un cuantum redus cu 30%, şi restituirea unei diferenţe din banii deja daţi de proprietari, dar eşalonat pe mai mulţi ani, pentru a evita returnarea unei sume totale de 750 milioane euro.

Experţii în domeniul juridic au atenţionat Guvernul că România riscă sancţiuni financiare din partea Uniunii Europene, în urma declanşării unei posibile proceduri de infringement, şi numeroase alte procese cu proprietarii de maşini, inclusiv cu cei care au pierdut iniţial în instanţă, dacă nu modifică urgent taxa auto şi nu restituie din sumele plătite.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat recent că propunerea sa este aplicarea unei taxe auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20 şi 30%.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 17-06-11, 15:50   #322
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Taxa auto: Restituirea banilor incepe la 1 iulie
Modificarile la taxa auto vor fi promovate prin proiect de lege pregatit de Guvern sa intre in vigoare la 1 iulie 2011 si impun plata taxei la prima vanzare a masinilor inmatriculate in tara inainte de anul 2007, dar cu o reducere a cuantumului de circa 30% si restituirea unei diferente din bani.

Pentru masinile dotate cu motor Euro 5 taxa va ramane nemodificata, in timp ce pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc, releva proiectul de lege/.

Proiectul mai stabileste ca obligatia de plata a taxei intervine cu ocazia inmatricularii autovehiculului in Romania, la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri, precum si la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei.

In aceste conditii, pentru autovehiculele inmatriculate pentru prima data in tara dupa 1 ianuarie 2007, taxa de prima vanzare va fi impusa doar daca sunt constatate in mod cumulativ doua conditii, respectiv nu a fost achitata taxa speciala si face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate.

Procedura de restituire va fi stabilita prin normele de aplicare a legii, banii urmand sa fie restituiti la cererea proprietarului adresata organului fiscal.

Noile reguli vor intra in vigoare la 1 iulie 2011


Sistemul actual al taxei auto va fi modificat dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene (CJUE) a aratat ca taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei..

Expertii in domeniul juridic au atentionat Guvernul ca Romania risca sanctiuni financiare din partea Uniunii Europene daca nu modifica urgent taxa auto si nu restituie din sumele platite.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 20-06-11, 09:27   #323
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Cine nu va plăti noua taxă auto şi cum scade valoarea ei

Sindicaliştii şi organizaţiile patronale care cumpără maşini cu împrumuturi nerambursabile nu vor achita noua taxă auto, iar vechimea şi kilometrajul maşinii vor influenţa valoare noii taxe.
Taxa auto a creat probleme României, aducându-ne în trecut la procedura de infringement din partea Comisiei Europene

Taxa se calculează în funcţie de tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare, luându-se în considerare şi deprecierea autoturismului, potrivit proiectului de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

“Astfel, pentru condiţiile identice, taxa pentru emisiile provenite de la autovehicule va avea acelaşi cuantum, indiferent că este vorba de un autovehicul second-hand, care se înmatriculează pentru prima dată în România, sau un autovehicul second-hand înmatriculat în România şi pentru care se transcrie dreptul de proprietate, dar pentru care nu s-a achitat taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule", se precizează în proiectul de lege, care ar putea intra în vigoare de la 1 iulie, potrivit unor surse guvernamentale.

Maşinile donate sindicaliştilor şi instituţiilor scapă de taxă

Potrivit actului, de plata noi taxe auto, care se va numi taxă de mediu, vor scăpa cei care achiziţionează sau cumpără maşini istorice, dar şi instituţiile publice, sindicatele reprezentative la nivel naţional şi structurile patronale, care primesc prin donaţie autoturisme, le achiziţionează cu împrumuturi nerambursabile sau în scopt ştiinţific.

Nici cele care sunt confiscate de stat şi sunt acordate, ulterior, cu titlu gratuit nu se va achita noua taxă.

Iar, cei care au achitat în perioada 1 iulie 2008-30 iunie 2011, o taxă mai mare decât cea reglementată prin noua lege privind taxa auto, ar putea primi diferenţa înapoi.

Asta, dacă posesorul maşinii depune cerere acolo unde a achitat taxa. Cererea ar putea fi depusă după 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii, termen în care Ministerul Finanţelor este obligat să elaboreze normele de aplicare ale legii.

Maşinile mai vechi de 14 ani vor avea redusă taxa cu 90%

Dacă până în prezent, cu cât maşina este mai veche, cu atât taxa este mai mare, pe viitor, vârsta maşinii va fi unul dintre citeriile de reducere a valorii taxei. Astfel, pentru o maşină mai veche de 14 ani taxa va fi redusă cu 90%, iar în cazul unui autoturism care are 13 şi 14 ani, taxa va fi mai mică cu 89%.

Reducerea taxei începe de la o lună, perioadă pentru care taxa va fi mai mică cu 3%, potrivit draftului de lege.

Şi celor care au făcut curse lungi cu maşina nouă şi care nu au achitat taxa auto vor avea impusă o taxă de mediu mai mică, în momentul vânzării acesteia.

Recent, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că taxa pe poluare instituită prin reglementarea română şi care se aplică vehiculelor la prima înmatriculare, contravine dreptului comunitar.

Ministerul Mediului a susţinut, la acea vreme, că hotărârea instanţei europene nu se pronunţă asupra legalităţii întregului act normativ, ci dă numai o interpretare a unor prevederi.

Pe de altă parte, în proiectul de lege se specifică că unul dintre motivele pentru care a fost modificată taxa auto este decizia Curţii
cangri is offline   Reply With Quote
Old 21-06-11, 10:50   #324
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Scaderea taxei auto se amanda pana la toamna. Nesimtire sau necesitate?

Reducerea taxei auto cu cele 30 de procente promise este amanata pana la toamna. Iar motivul este unul foarte serios si pe care trebuie sa-l intelegem cu totii: parlamentarii care trebuiau sa discute problema si sa o aplice intra in vacanta pana in septembrie. Asadar, dragi proprietari ce vroiati sa va vindeti masinile, asteptati ca "cei de sus" sa-si termine vacanta!
Adio, taxa auto redusa, la 1 iulie! Ea trebuie discutata de parlamentari, iar acestia intra in vacanta pana in septembrie.


Ministerul Mediului a scos din proiectul de lege asupra taxei auto termenul de 1 iulie, la care trebuia sa intre in vigoare, insa nu a inlocuit aceasta data cu alta.


De ce isi bate joc in continuare dl. Laszlo Borbely de soferi? Nimic mai simplu. Alesii nostri din Parlament vor intra in vacanta, asa ca dezbaterile pe marginea noilot sume vor incepe cel mai devreme la toamna!


Oamenii sunt suparati, mai ales ca, in forma actuala, proiectul de lege prevede reducerea taxei cu aproximativ 30 de procente si restituiri de bani pentru taxele platite intre 1 iulie 2008 si data intrarii in vigoare a legii.


Vestile proaste nu se opresc insa aici. Chiar daca proiectul va intra in dezbarere in toamna, la finele vacantei parlamentare, procedura de restituire a banilor va fi stabilita prin norme metodologice aprobate in 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial. Cand se va intampla asta, nimeni nu stie.



Astea sunt principalele modificari ale taxei auto

La inceputul anului, taxa auto crestea chiar si cu 50 de procente. Modificarile aduse acum taxei auto prevad reducerea cuantumului acesteia cu aproximativ 30% si restituirea unei diferente de bani


Pentru masinile dotate cu motor Euro 5 taxa va ramane nemodificata, in timp ce pentru masinile cele mai poluante din categoria non-euro cuantumul taxei va fi redus mai putin sau deloc


Noile norme impun plata taxei si la prima vanzare a masinilor inmatriculate in tara inainte de anul 2007.


Documentul stabileste ca obligatia de plata a taxei intervine cu ocazia inmatricularii autovehicului in Romania, la repunerea in circulatie a unui autovehicul dupa incetarea unei exceptari sau scutiri, precum si la reintroducerea in parcul auto a unui autovehicul in cazul in care, la momentul scoaterii din parc, i s-a restituit proprietarului valoarea reziduala a taxei.


Nici pana in acest moment, proprietarii de autoturime nu stiu daca taxa auto se va aplica si masinilor deja inmatriculate in Romania, sau doar celor importate.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 04-07-11, 13:58   #325
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Dupa ce, in aprilie, Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a aratat ca taxa de poluare care se aplica la prima inmatriculare in Romania a unui autovehicul descurajeaza importul si punerea in circulatie a vehiculelor de ocazie cumparate in alte state membre UE, sute de persoane isi cer in instanta banii intrati deja in conturile Administratiilor Finantelor Publice (AFP). Unii au castigat deja, iar altii asteapta hotararea instantelor, care au decis insa suspendarea proceselor.

Curtea Europeana de Justitie (CEJ) a decis ca taxa de prima inmatriculare practicata de Romania este ilegala, pentru ca incalca legislatia Uniunii Europene. Judecatorii din Luxemburg s-au pronuntat asupra unei solicitari venite de la Tribunalul Sibiu, in care magistratii romani au solicitat un punct de vedere al CEJ, pentru cazul unui roman care incerca sa-si recupereze banii platiti pe taxa. Judecatorii europeni au constatat ca “taxa de poluare introdusa de Romania, impusa masinilor la prima lor inregistrare in Romania, contravine legislatiei Uniunii Europene” si ca “are efectul de a descuraja importul si punerea in circulatie a masinilor second-hand cumparate in alte state membre“, conform unui comunicat al CEJ.

Efectul taxei romanesti, spun judecatorii de la CEJ, este ca “vehiculele second-hand importate, cu o vechime considerabila, sunt taxate cu pana la 30 % din valoarea lor – chiar daca este aplicata o reducere insemnata la taxa ca urmare a scaderii valorii acestora – in timp ce masinile similare oferite pe piata auto second-hand interna nu sunt supuse acestei taxe. in atare conditii, legislatia are ca efect descurajarea importului si inscrierii in circulatie in Romania a masinilor second-hand cumparate in alte state membre“.

Punctul de vedere al CEJ a fost emis la cererea Tribunalului Sibiu, care judeca un proces in care un roman a dat in judecata statul, pentru ca a considerat ca taxa de prima inmatriculare este ilegala. Magistratii sibieni au vrut sa afle de la CEJ daca taxa contravine sau nu legislatiei europene. Raspunsul CEJ arata ca legislatia europeana interzice statelor membre sa ia masuri de taxare in exces a unor produse provenind din alte state, in favoarea celor de provenienta autohtona.

Romanul care a dat statul in judecata si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania, cu pretul de 6.600 de lei. Motorul masinii avea o capacitate cilindrica de 2.155 centimetri cubi si standard de poluare Euro 2, fiind fabricat in 1997. Pentru a-si putea inmatricula masina in Romania, barbatul a trebuit sa plateasca o taxa de poluare de 7.595 de lei.
Restituirea taxei de poluare

Documentatia necesara este:

cererea de restituire a taxei;

copie de pe chitanta de plata a taxei;

original si copie de pe cartea de identitate a autovehiculului eliberata de RAR – copia va fi certificata cu mentiunea “conform cu originalul”;

original si copie de pe certificatul de inmatriculare a autovehiculului eliberat de Serviciul inmatriculari din cadrul Institutiei Prefectului;

un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a autovehiculului in strainatate;

copie de pe cartea de identitate a persoanei;

declaratie pe proprie raspundere cu rulajul mediu anual la data inmatricularii in Romania, exprimat in kilometri;

expertiza tehnica efectuata de RAR privind deprecierea autovehiculului rulat.

Pasi de urmat

Primul pas este inregistrarea unei petitii la Directia Generala de Finante Publice Judetene, prin intermediul careia se sustine ca taxa este contrara dreptului comunitar si discriminator si se solicita restituirea ei, actualizata cu dobanda legala pana la data platii. Reprezentantii Directiei sunt obligati sa raspunda la aceasta cerere in 30 zile.

In situatia in care raspunsul este negativ, cel care solicita returnarea taxei trebuie sa intocmeasca o cerere de chemare in judecata a Directiei Generale a Finantelor Publice pe care o va depune la Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a tribunalului in raza caruia isi are domiciliul.

Procedura de restituire parcurge una sau doua faze, in functie de pozitia Ministerului Finantelor.

Intr-o prima faza, contribuabilul care a platit taxa va face o cerere de restituire catre Administratia Financiara la care a achitat-o in baza deciziei Curtii si a articolului 110 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene.

Daca Administratia Financiara refuza restituirea taxei, contribuabilul va introduce o actiune la tribunal – sectia de contencios fiscal, care va face aplicarea deciziei Curtii. Actiunea este supusa taxei de timbru, explica deputatul liberal Chiuariu, membru in Comisia juridica a Camerei Deputatilor. Termenul general de prescriptie pentru creante bugetare este de cinci ani.

Avocat Coltuc Marius Vicentiu spune ca pentru autovehiculele achizitionate in vederea inmatricularii in Romania inainte de 15 decembrie 2008 si care au fost inmatriculate in Romania ulterior acestei date, cu plata taxei pe poluare triplata, diferenta dintre taxa platita si cea stabilita potrivit OUG 50/2008 se restituie la cerere, in termen de 45 zile de la data depunerii cererii de restituire insotite de documentatia necesara.


Sursa:Motorstory
cangri is offline   Reply With Quote
Old 07-07-11, 13:45   #326
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Curtea Europeană pentru a doua oară: taxa auto este ilegală. Europenii încurajează impunerea unei taxe anuale
Un alt român a câștigat un proces intentat statului român pentru că a plătit taxa auto atunci când a înmatricularea o mașină de ocazie, adusă din Germania. Curtea Europeană a sugerat impunerea unei taxe ”rutiere anuale”.
Ministrul Laszlo Borbely caută formule pentru reducerea taxei de prima inmatriculare cu 20-30%

Domnul Nisipeanu a înscris în România un autovehicul de ocazie cumpărat în Germania. Acest vehicul, înmatriculat în Germania în anul 1997, are o capacitate cilindrică de 1597 centimetri cubi şi respectă norma de poluare Euro 2.

Pentru ca să poată circula cu mașina pe străzile românești, acesta a plătit, la data de 1 februarie 2010, suma de 4.431 de lei ca taxă de poluare.

După, apreciind că taxa este contrară dreptului Uniunii, Nisipeanu a solicitat restituirea sumei plătite. Și, pe motiv că instanța românească nu i-a dat câștig de cauză, bărbatul s-a adresat Curții Europene de Jutiție.

A doua decizie în defavoarea României

Pe data de 7 iulie, magistrații europeni au decis că actuala formă a taxei de poluare, percepută de stat român, contravine normelor Uniunii Europene.

Astfel, Curtea UE aminteşte că, astfel cum a stabilit deja în cauza Tatu, o reglementare precum OUG nr. 50/2008 are ca efect faptul că autovehiculele de ocazie importate şi caracterizate printr-o vechime şi o uzură importante sunt supuse, în pofida aplicării unei reduceri mari a cuantumului taxei pentru a ţine seama de deprecierea lor, unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piaţă, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie nu sunt în niciun fel grevate de o astfel de sarcină fiscală. Î

n aceste condiţii, reglementarea menţionată are ca efect descurajarea importării şi punerii în circulaţie în România a unor autovehicule de ocazie cumpărate din alte state membre.

Curtea arată că aceleaşi consideraţii se impun şi în ceea ce priveşte regimul de impozitare prevăzut de OUG nr. 50/2008, astfel cum a fost modificată prin OUG nr. 208/2008, OUG nr. 218/2008, OUG nr. 7/2009 şi, respectiv, OUG nr. 117/2009.

Astfel, toate aceste modificări ale OUG nr. 50/2008 menţin un regim de impozitare care descurajează înmatricularea în România a unor autovehicule de ocazie cumpărate din alte state membre şi care se caracterizează printr-o uzură şi o vechime importante, în timp ce vehiculele similare puse în vânzare pe piaţa naţională a vehiculelor de ocazie nu sunt în niciun fel grevate de o asemenea sarcină fiscală.

UE ar vrea taxă de poluare anuală

Curtea precizează că obiectivul protecţiei mediului, invocat de Guvern pentru justificarea taxei, ar putea fi realizat mai complet şi mai coerent aplicând taxa pe poluare oricărui vehicul de acest tip care a fost pus în circulaţie în România.

O astfel de taxare, a cărei punere în aplicare în cadrul unei taxe anuale rutiere este perfect posibilă, nu ar favoriza piaţa naţională a vehiculelor de ocazie în detrimentul punerii în circulaţie a vehiculelor de ocazie importate şi ar fi, în plus, conformă principiului poluatorul plăteşte.

Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a declarat recent că s-a discutat, în cadrul Comitetului Interministerial, înființat de Executiv pentru analizarea taxei auto, despre impunerea unei taxe de poluare anuale pentru mașini, variantă care este luată în considerare de guvernanți.

Executivul a solicitat să limiteze efectele deciziei în timp

Guvernul român a solicitat Curţii să limiteze efectele în timp ale hotărârii sale.
În conformitate cu o jurisprudenţă constantă, interpretarea unei norme a dreptului Uniunii dată de Curte lămureşte şi precizează semnificaţia şi domeniul de aplicare al acestei norme, astfel cum trebuie sau cum ar fi trebuit să fie înţeleasă şi aplicată de la intrarea sa în vigoare.

Rezultă că norma astfel interpretată poate şi trebuie să fie aplicată şi raporturilor juridice născute înainte de hotărârea Curţii.

”În ceea ce priveşte riscul unor perturbări grave, existenţa unor consecinţe financiare care ar rezulta pentru un stat membru dintr-o hotărâre preliminară nu justifică limitarea în timp a efectelor acestei hotărâri. Statului membru care solicită o astfel de limitare îi revine obligaţia de a prezenta în faţa Curţii date cifrice care să stabilească riscul unor repercusiuni economice grave”, se mai precizează în decizia Curții Europene.

Guvernul român s-a limitat în esenţă la menţionarea numărului mare de cereri de rambursare a taxei percepute, care s-ar ridica la aproximativ 40 000, şi să facă referire la criza economică de care este afectată România.

În lipsa unor date cifrice exacte care să arate că economia românească riscă să fie serios afectată de acesată hotărâri, Curtea a decis că Executivul nu a făcut dovada criteriului privind existenţa unor perturbări grave.

Astfel, Curtea a respins cererea de limitare în timp a efectelor hotărârii sale.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 20-07-11, 16:50   #327
daniel24

Stock
 
daniel24's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 6
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Mi-am inmatriculat masina, un 1.4, anul trecut (iunie2010) si am platit 500E.Anul acesta este undeva pe la 700E.
Am vreo sansa sa primesc ceva din bani inapoi?
daniel24 is offline   Reply With Quote
Old 07-08-11, 10:04   #328
ovidiuiab

Stock
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 4
Default Inmatriculare masina in Romania

Buna ziua , recent am decis sa imi cumpar o masina din UE , mai exact din Germania , un golf 3 1.9 TDI , geamuri electrice , servo ,ABS , incalzire electrica motor EURO 2, model din 1995 , ma intereseaza cam care ar fi pasii de inmatriculare in tara si cam cat mar costa toata treaba ?

Momentan am observat ca taxa auto inca nu va fi scoasa si ma intreb daca dand statul in judecata pot rezolva situatia ?

Multumesc
ovidiuiab is offline   Reply With Quote
Old 16-08-11, 20:28   #329
maverick1508

Stage 5
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 4,315
Member of:
[Fiat]
[RENAULT]
[2 Roti]
[SEAT]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

@ovidiu: Tine-ti banii in buzunar si ramai acasa!!! De banii de taxa iti iei golf 3 inscris ro si tipla pe deasupra.
Iar legat de judecata, mi se pare ca dureaza o gramada pana incepe procesul, juma de an-un an, dar nu stiu sigur.
maverick1508 is offline   Reply With Quote
Old 24-08-11, 08:42   #330
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Cum recuperezi taxa de prima inmatriculare?

Ministrul mediului Laszlo Borbely a declarat ieri că speră ca noua variantă a taxei auto să fie aprobată de Executiv în cel mult două săptămâni.

“Eu sper, dar depinde de guvern ca proiectul de lege privind taxa auto să fie adoptat până la începutul sesiunii parlamentare, adică fie săptămâna aceasta, fie cea viitoare. Suntem pe ultima sută de metri”, a declarat, ieri, ministrul mediului, într-o conferinţă de presă.

Borbely afirma, la jumătatea lunii iunie, că proprietarii de autovehicule care au plătit taxa de poluare în acest an vor primi înapoi 20-30% din valoarea acesteia, după ce guvernul va adopta modificări ale modului de plată a taxei, modificări ce includ şi reducerea taxei. “Persoanele care au plătit după modificarea din decembrie anul trecut a ordonanţei de urgenţă ce reglementează această taxă vor primi înapoi 20-30%, după ce vom adopta noua formă a legii, conform noilor valori ale taxei”, declara atunci ministrul.
cangri is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -