Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de serie

Reply
 
Thread Tools
Old 22-08-07, 09:45   #31
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motorul Anului 2007

pacat insa ca motoarele alea faceau 1500 de cai putere nu din cauza ca BMW erau genii, ci pentru ca foloseau Toluene in loc de benzina... vezi tu, acest toluene era disponibil si la ceilalti producatori, si miraculos si ei au produs motoare cu 1500 de cai... deasta au trebuit sa schimbe regulile... dar multumesc pentru lectie amestec de 10-15% toluene am folosit si eu in masina mea ca "home made race gas" si s-a simtit diferenta... iti sugerez si tie

si dodge acum au si ei variable valve timing la motoare, si mai nou ofera LIFETIME WARRANTY la toate masinile noi, care acopera motoru, cutia de viteze, transmisia si axele... daca asta nu inseamna ca au incredere in noile modele, atunci poate imi explici tu altfel

Last edited by AlliedComposites; 22-08-07 at 09:49.
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 22-08-07, 10:04   #32
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
pacat insa ca motoarele alea faceau 1500 de cai putere nu din cauza ca BMW erau genii, ci pentru ca foloseau Toluene in loc de benzina... vezi tu, acest toluene era disponibil si la ceilalti producatori, si miraculos si ei au produs motoare cu 1500 de cai... deasta au trebuit sa schimbe regulile... dar multumesc pentru lectie amestec de 10-15% toluene am folosit si eu in masina mea ca "home made race gas" si s-a simtit diferenta... iti sugerez si tie

si dodge acum au si ei variable valve timing la motoare, si mai nou ofera LIFETIME WARRANTY la toate masinile noi, care acopera motoru, cutia de viteze, transmisia si axele... daca asta nu inseamna ca au incredere in noile modele, atunci poate imi explici tu altfel
Esti tare . Ai putea sa-mi indici unde este consemnat alt potor de 1500cc la 1500hp alimentat cu orice ? "Variable valve timing ", "LIFETIME WARRANTY"
au si ei mai nou dupa cum spui , dar la BMW e vechi . Dodge nu are rafinamentul (ca de altfel nici ceilalti motoristi americani nu-l au ) de a scoate cai multi din motoare mici .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 22-08-07, 10:08   #33
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motorul Anului 2007

poate ai partial dreptate...

am gasit pe google istoria exact... renault a inceput sa puna turbo-uri, si aia de la BMW s-au gandit sa foloseasca toluene... eu stiam ca toate masinile incepusera sa foloseasca asta si deasta pana la urma au interzis...

http://www.f1fanatic.co.uk/2007/02/1...d-rocket-fuel/
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 22-08-07, 10:17   #34
SunShine4

Stock
 
SunShine4's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 3
Default Re: Motorul Anului 2007

adevarul este ca motrul de 3.0l twin turbo produce 300hp si ajunge la suta in 4.8 sec...dodge viper 2008 cu motorul de 8.4l produce 600hp si ajunge la suta sub 4 sec...dk bmw ar avea un motor de 8.4l atunci nush cati cai putere ar iesi de sub capota...

in america este alt concept privind raportul cm3/consum/hp...la noi motorul de bmw produce jumate hp cu un motor mai mic cu 65%...

plus pe langa asta bmw e cel mai mare producator de motoare si are istorie in spate...istoria se scrie in europa nu in america, care cumpara toti inginerii de pe planeta ca sa tina pasul cu japonia si motorizarile din europa...

bv bmw...ink odata s-a demonstrat puterea adevarata si suprematia tehnologiei...
SunShine4 is offline   Reply With Quote
Old 22-08-07, 14:59   #35
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by MerlinSpitfire View Post
BMW a castigat Le Mans cu motoare diesel , I-a batut pe AUDI cu ceasul de la gara.
Cand a castigat BMW la LeMans cu motor Diesel?

Last edited by _anaconda_; 22-08-07 at 14:59. Reason: a
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 22-08-07, 22:10   #36
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by SunShine4 View Post
adevarul este ca motrul de 3.0l twin turbo produce 300hp si ajunge la suta in 4.8 sec...dodge viper 2008 cu motorul de 8.4l produce 600hp si ajunge la suta sub 4 sec...dk bmw ar avea un motor de 8.4l atunci nush cati cai putere ar iesi de sub capota...

ar iesi ceva gen motorul care l-au folosit pe primele koennigsegg... dar care costa sute de mii de dolari... e usor sa compari flori de camp cu mistreti cu aripi, dar tre sa te rezumi la a compara masini din aceeasi clasa si cu pret asemanator.... viper ar putea sa fie mult mai mult, dar ar costa si mai mult... deasta ii lasa pe entuziasti sa-si modifice singuri masinile... este asa de usor sa scoti 1000-1500 cai putere din ele, si nu te supara, dar n-am auzit de prea multe M5-uri sau M6-uri care sa faca fata... si daca vrei mai mult decat viteza, vrei masina de curse, poti sa comanzi un Viper SRT-10 PVO, care nu e legal de condus pe strada, si e mai mult sau mai putin exact ca masina lor de curse de la le mans sau mai stiu eu pe unde se intrec cu ea...

e usor sa vopsesti toti americanii cu aceeasi pensula, si sa continui sa crezi ca daca au avut probleme in trecut, nu au invatat nimic din asta si o sa continue sa faca masini varza... sunt de acord ca majoritatea masinilor de aici sunt varza, dar nu-s de acord ca TOATE sunt gunoi... cum sunt de acord ca bmw face motoare bune, dar nu vad ce e asa de spectaculos la ele incat sa merite premii
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 22-08-07, 22:21   #37
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motorul Anului 2007

As of 2003, a special, non-street legal Viper SRT-10 Competition Coupe is available from Dodge for race car drivers, picking up where the GTS-R racing variant left off. The power and torque ratings have been improved, but the vehicle has been stripped of anything not essential for racing, such as the interior body panels, instrumentation, air conditioning, and stereo system which lightened the car by 380 lb (170 kg). The "CompCoupe" comes equipped with a full roll cage, a racing fuel cell, and other racing-related equipment. It is not sold through dealers and is purchased from Dodge directly as, essentially, a very expensive race car component. Pricing is approximately US$139,000. The Viper Competition Coupe sees action in the highly competitive SCCA Speed GT World Challenge.

In 2004 Samuel Hubinette used a Competition Coupe with a modified rear axle for the Formula D, in which he won the title before the car was barred by the end of the season (due to the fact FD would adopt D1 Grand Prix regulations from the following year which had already prohibited the car from competing) and was replaced by an SRT-10 the following season.

After a few one-off entries in the Spa 24 Hours, from 2006, the Viper Competition Coupe will race in Europe fulltime for the first time, joining the new FIA GT3 Cup with the Italian team Racing Box.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2003dododgevipercompetijq4.jpg
Views:	38
Size:	36.4 KB
ID:	327944  
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 23-08-07, 01:04   #38
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by SunShine4 View Post
adevarul este ca motrul de 3.0l twin turbo produce 300hp si ajunge la suta in 4.8 sec...dodge viper 2008 cu motorul de 8.4l produce 600hp si ajunge la suta sub 4 sec...dk bmw ar avea un motor de 8.4l atunci nush cati cai putere ar iesi de sub capota...

in america este alt concept privind raportul cm3/consum/hp...la noi motorul de bmw produce jumate hp cu un motor mai mic cu 65%...

plus pe langa asta bmw e cel mai mare producator de motoare si are istorie in spate...istoria se scrie in europa nu in america, care cumpara toti inginerii de pe planeta ca sa tina pasul cu japonia si motorizarile din europa...

bv bmw...ink odata s-a demonstrat puterea adevarata si suprematia tehnologiei...
Sunt de acord cu tine ai perfecta dreptate . Rafinamentul in motoare este aici in Europa nu la americani
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 23-08-07, 01:23   #39
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
poate ai partial dreptate...

am gasit pe google istoria exact... renault a inceput sa puna turbo-uri, si aia de la BMW s-au gandit sa foloseasca toluene... eu stiam ca toate masinile incepusera sa foloseasca asta si deasta pana la urma au interzis...

http://www.f1fanatic.co.uk/2007/02/1...d-rocket-fuel/
Formula 1: BMW face din motorul turbo un campion.
La începutul anilor ’80, BMW a decis sa îşi arate competenţa în cea mai înaltă categorie de curse motorizate. În aprilie 1980, BMW şi-a anunţat oficial intenţia de a concura în cadrul curselor de Formula 1. Dintr-un motor cu 4 cilindri, cu doar 1,5 litri şi bazat pe un bloc de motor de producţie în serie, echipa de specialişti, condusă de “vrăjitorul motoarelor” Paul Rosche, a conceput în doar câţiva ani o unitate de putere pentru Formula 1 care oferea o incredibila putere de 1.200 CP. Acest lucru a fost posibil datorita celor 16 valve şi o turbina care pentru prima data în Formula 1, era controlata electronic.

Antrenamentul a început în 1981. O maşină Brabham având acest motor BMW şi-a făcut prima apariţie în Grand Prix un an mai târziu. Chiar de la început, acest motor şi-a demonstrat superioritatea pe pista de curse. Dar cel mai mare succes a urmat în 1983. După doar 630 de zile trecute de la premiera sa, maşina Brabham BMW a fost conduse către victorie în cadrul World Championship de către brazilianul Nelson Piquet.

Toate fotografiile din aceste pagini, sunt proprietatea intelectuală a BMW AG şi obţinute de la departamentul de presă al BMW AG.

Asa ca povestea cu toluen e derizorie si chiar daca ar fi asa probabil ca toti foloseau toluen . A propos toluenul are putere calorica mai mare ca benzina ?
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 23-08-07, 01:27   #40
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by anaconda_4badguys View Post
Cand a castigat BMW la LeMans cu motor Diesel?
Scuze am confundat cu 24 h de la Nurnurgring .

Le Mans: Motorul cu 12 cilindri BMW, domină cursa de 24 de ore.
Un nou motor M Power a sărbătorit un succes deosebit în 1995. Maşina sport McLaren BMW cu un motor cu 12 cilindri de 6 litri care era bazat pe motorul de la 750i, a obţinut victoria în cursa de 24 de ore Le Mans. Cu tehnologia de patru valve, un arbore cotit din titan şi un ambreiaj de aluminiu, motorul V12 oferea o putere de 600 CP. BMW sărbătorea cel mai mare succes al său cu acest motor în 1999, când BMW V12 LMR a fost câştigătorul absolut al legendarei curse de 24 de ore Le Mans.

Având un motor diesel de generaţie nouă, BMW 320d a obţinut victoria în cursa de 24 de ore la Nurburgring în 1998. Mulţumita combinaţiei dintre înalta performanţă datorată injecţiei directe şi tradiţionala economie de combustibil diesel, maşina a rămas neînvinsă pe parcursul acestei curse de anduranţă. Acesta este un exemplu în care istoria s-a repetat mai mult sau mai puţin, deoarece unul dintre piloţii BMW de succes a fost Hans-Joachim Stuck, care a câştigat exact aceeaşi cursa pentru BMW în 1970 când avea doar 19 ani.

E interesant ca a folosit motorul de la seria 750
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 23-08-07, 02:59   #41
Race

Stage 5
 
Join Date: May 2005
Posts: 878
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
e beton fratilor ma bat parte-n parte cu orice Porsche etc. pe strada
Banuiesc ca stii ca Porsche mai produc si 911 in diverse versiuni (inclusiv una turbo de 480 CP) si Carrera GT,nu doar Boxster si Cayman,nu ?!

Quote:
Iar la Mertzane nu misca unu fratilor
CLK,E si CLS500 misca suficient cat sa te egaleze sau depaseasca.E intr-adevar ceva inedit sa ai nevoie de un Mercedes V8 sa bati un BMW in 6 cilindri...dar e cel mai rapid BMW non-M.

Quote:
un amarat de SRT-4 stock te bate
Sigur...

Quote:
varza mea de 2.4L Turbo le bate
Trag concluzia ca "varza" ta e Neon SRT-4.Care nu e deloc varza,insa pana la a bate M6 e cale lunga.Acum daca tu consideri ca daca schimbi tot in afara de bloc motorul e "stock" e alta poveste...

Quote:
vai ce mare scofala a facut BMW cu 335i.... a adaugat 2 turbo-uri, si a crescut puterea cat, 30 de cai???
De fapt,a facut mare scofala.In primul rand,motorul de 335i nu e bazat pe cel de 2.996 cmc/258-272 CP,ci pe cel vechi de 2.979 cmc/231 CP.Tinand cont ca in realitate masina are ~350 CP,puterea a crescut cu 120 CP,adica mai mult de 50%,ceea ce e rezonabil.
Ca marketing in schimb au gandit tare ciudat.Pe hartie,300 CP fata de 270 nu sunt prea multi,deci teoretic o diferenta mica.In realitate,335i are performante similare cu M3 E46 si se apropie periculos de mult de M3.

Quote:
dar in ft/lbs e cu totul alta poveste
Tocmai ai descoperit ca daca transformi o marime in alte unitati de masura se schimba...felicitari !

Quote:
dk bmw ar avea un motor de 8.4l atunci nush cati cai putere ar iesi de sub capota...
Daca BMW ar produce un motor de 8,4 litri ar avea probleme mult mai mari decat iesitul cailor putere de sub capota.In primul rand ar fi DOHC,deci chiulase mari pentru a face loc axelor cu came+draciilor aferente.In al doilea rand,pana atunci BMW ar reusi sa implementeze "mirificul" lor sistem de distributie variabila pe toate motoarele,deci chiulase si mai mari pentru a face loc diverselor piese de distributie.In al treilea rand,ca sa respecte regula cu 0,5 litri/cilindru,motorul ar trebui sa fie V16,deci foarte lung.In al patrulea rand,fiecare din cei 16 cilindri ar trebui sa aiba propriul corp de acceleratie,bineinteles controlat electronic.La final,vei avea un motor atat de lung si inalt incat iti va trebui ceva gen poza de mai jos pentru a avea loc sa-l montezi.Bineinteles cu suspensii intarite,ca 350 kg (daca nu cumva revin la traditia cu blocul din fonta,caz in care o sa aiba 450+) sunt destule.
Si nici macar nu are sens sa vorbim despre cat ar costa asa ceva...

BMW castiga aceste competitii pentru ca au fost facute pe categorii de cilindree.De exemplu,motorul de pe M3 E46 este minunat:aproape 106 PS/litru,castigator 6 ani la rand in categoria 3-4 litri...ce sa mai,o opera de arta ! Pe de alta parte V8-ul de 4,4 litri a luat un singur premiu in 2002.Acum,partea ciudata:V8-urile de 4,4 litri/333 CP si 4,8 litri/367 CP sunt MAI USOARE si mai compacte decat I6-le de pe M3,si au curbe de putere mai bune.Un M3 cu motorul de 4,8 litri ar fi costat mai putin si ar fi fost mai bun la absolut orice proba (linie dreapta,circuit,slalom etc.) decat cu I6-le de 3,2.Caz in care apare intrebarea: DE CE e mai bun I6-le decat V8-ul ?! (Motivul principal pentru care I6-le e mai greu,in afara de diverse chestii care il ajuta sa se tureze ca o motocicleta,e ca BMW au hotarat in intelepciunea lor netarmurita sa se intoarca cu ceva ani in urma si motorul de M3 sa aiba blocul de fonta,desi cel de 3 litri pe care era bazat il avea din aluminiu)
Aceeasi "intoarcere in timp" se intampla acum cu 335-ul...se pare ca blocul motor nou nu poate face fata nici macar la presiunea de supra-alimentare mica pe care o are...magnifice motoare !
Si avem,bineinteles,piesa de rezistenta:V10-le ! Greu,lung,scump si complicat,inferior rivalilor gen AMG 6,2 sau GM LS7...dar are peste 100 PS/litru !

Ar fi interesant daca stupiditatea cu CP/litru s-ar inlocui cu alta...gen CP/supapa.Sa vezi atunci comentarii:"GM scoate 505 HP din 16 supape,adica 31,6 HP/supapa,iar BMW 500 HP din 40 supape,adica doar 12,5 HP/supapa.Daca GM ar avea un motor cu 40 supape nu stiu cati cai putere ar iesi de sub capota"
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	tractor.jpg
Views:	62
Size:	129.9 KB
ID:	328056  
Race is offline   Reply With Quote
Old 23-08-07, 03:33   #42
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Motorul Anului 2007

Ar fi interesant daca stupiditatea cu CP/litru s-ar inlocui cu alta...gen CP/supapa.Sa vezi atunci comentarii:"GM scoate 505 HP din 16 supape,adica 31,6 HP/supapa,iar BMW 500 HP din 40 supape,adica doar 12,5 HP/supapa.Daca GM ar avea un motor cu 40 supape nu stiu cati cai putere ar iesi de sub capota"

asta e tare......
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 24-08-07, 00:11   #43
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Motorul Anului 2007

"un amarat de SRT-4 stock te bate"

"Sigur..."


avand in vedere ca un SRT4 cu filtru de aer si evacuare mai buna bate vechiul M3....


"varza mea de 2.4L Turbo le bate "

Trag concluzia ca "varza" ta e Neon SRT-4.Care nu e deloc varza,insa pana la a bate M6 e cale lunga.Acum daca tu consideri ca daca schimbi tot in afara de bloc motorul e "stock" e alta poveste...

eh, varza adica dupa unii nu are "rafinamentul" necesar ca sa fie considerata o masina adevarata... si chestia cu M6 a fost realizata doar cu Stage 3 de la dodge si modificarile normale de baza, intercooler si tevi de presiune mai mari, intake, exhaust si cauciucuri late ca sa pui puterea pe sosea... aia cu turbo-uri mari, ar calca in picioare M6 toata ziua... deasta ziceam ca da, e grozav ca BMW scoate 500 de cai din motorul lor, dar pana si motorul de la SRT4 e capabil sa tina pan in jur de 500-550 de cai putere fara modificari, si dupa cum vedeti, scoate cifre de putere foarte respectabile... Eu am batut un M6 coupe pe autostrada din mers, si una convertibila (sunt sigur ca e nitel mai inceata) din viteza a doua, deci nu-mi zi ca nu e adevarat te rog

"dar in ft/lbs e cu totul alta poveste "

Tocmai ai descoperit ca daca transformi o marime in alte unitati de masura se schimba...felicitari !


lol, nu e nimic nou pentru mine, deasta nu ma las impresionat de trucurile lor de marketing, ca sa-si ingrase numerele.... masini gen Honda care-ti iau ochii cu cat de multa putere maxima produc, dar ignora mereu cifrele de cuplu sunt un exemplu perfect, pentru ca toti producatorii stiu ca cifrele de putere vand masini... din pacate, cuplu castiga cursele de viteza, deci aici masinile adevarate sunt considerate alea care au aproape la fel, sau poate chiar mai mult cuplu decat cai putere... in europa si alte locuri unde se masoara in metric, pare mult mai misto sa ai o cifra de cuplu uriasa, dar din pacate aia nu te ajuta la nimic pe strada sau circuit contra unei masini adevarate...
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 24-08-07, 09:35   #44
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by 300zxtt View Post
Ar fi interesant daca stupiditatea cu CP/litru s-ar inlocui cu alta...gen CP/supapa.Sa vezi atunci comentarii:"GM scoate 505 HP din 16 supape,adica 31,6 HP/supapa,iar BMW 500 HP din 40 supape,adica doar 12,5 HP/supapa.Daca GM ar avea un motor cu 40 supape nu stiu cati cai putere ar iesi de sub capota"

asta e tare......
Stupiditatea de care vorbesti te poate face sa poti compara motoare pe categorii de cilindree (asta pt specialisti ) . la fel cum in aviatie se vorbeste de Hp/Kg cand e vorba de un motor . Sunt criterii pe care daca nu le intelegi ti se par stupide , dar daca nu intelegi un lucru nu e neaparat stupid. Poate ar trebui sa cauti stupiditatea in alta parte .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Old 24-08-07, 09:44   #45
MerlinSpitfire

Stage 4
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 179
Default Re: Motorul Anului 2007

Quote:
Originally Posted by bloodfart View Post
"un amarat de SRT-4 stock te bate"

"Sigur..."


avand in vedere ca un SRT4 cu filtru de aer si evacuare mai buna bate vechiul M3....


"varza mea de 2.4L Turbo le bate "

Trag concluzia ca "varza" ta e Neon SRT-4.Care nu e deloc varza,insa pana la a bate M6 e cale lunga.Acum daca tu consideri ca daca schimbi tot in afara de bloc motorul e "stock" e alta poveste...

eh, varza adica dupa unii nu are "rafinamentul" necesar ca sa fie considerata o masina adevarata... si chestia cu M6 a fost realizata doar cu Stage 3 de la dodge si modificarile normale de baza, intercooler si tevi de presiune mai mari, intake, exhaust si cauciucuri late ca sa pui puterea pe sosea... aia cu turbo-uri mari, ar calca in picioare M6 toata ziua... deasta ziceam ca da, e grozav ca BMW scoate 500 de cai din motorul lor, dar pana si motorul de la SRT4 e capabil sa tina pan in jur de 500-550 de cai putere fara modificari, si dupa cum vedeti, scoate cifre de putere foarte respectabile... Eu am batut un M6 coupe pe autostrada din mers, si una convertibila (sunt sigur ca e nitel mai inceata) din viteza a doua, deci nu-mi zi ca nu e adevarat te rog

"dar in ft/lbs e cu totul alta poveste "

Tocmai ai descoperit ca daca transformi o marime in alte unitati de masura se schimba...felicitari !


lol, nu e nimic nou pentru mine, deasta nu ma las impresionat de trucurile lor de marketing, ca sa-si ingrase numerele.... masini gen Honda care-ti iau ochii cu cat de multa putere maxima produc, dar ignora mereu cifrele de cuplu sunt un exemplu perfect, pentru ca toti producatorii stiu ca cifrele de putere vand masini... din pacate, cuplu castiga cursele de viteza, deci aici masinile adevarate sunt considerate alea care au aproape la fel, sau poate chiar mai mult cuplu decat cai putere... in europa si alte locuri unde se masoara in metric, pare mult mai misto sa ai o cifra de cuplu uriasa, dar din pacate aia nu te ajuta la nimic pe strada sau circuit contra unei masini adevarate...
Daca un motor are multa putere ( P=MxN ) problema cuplului e ca rezolvata din cutia de viteze . Turbo[ropulsoarele au puteri mari la 30000..50000 rot/min si nu este nici o problema daca au cuplu mic la aceste turatii , se pune reductor si la axul reductorului ai cuplu suficient la 2000-3000 rot/min.
puterea este cea care conteaza la motoare otto saU diesel .Camioanele au puteri la cupluri mari dar la turatii reduse (max 2500 rot/min) dar cutia are 8..16 trepte si merge bine .
MerlinSpitfire is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -