Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 24-01-06, 08:38   #46
XtremeClubEmotion

Stage 4
 
XtremeClubEmotion's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 174
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"zbuciumus\"
Am scos finala la RC-ul lui Sebi pe dyno si a pierdut 3 cp.
Am scos catalizatoare la Solenza si au castigat 2-3 cp.
Am scos catalizator la Skoda Octavia 1.9 tdi 110 si a castigat 4 cp.

Concluzia mea e ca in majoritatea cazurilor catalizatorul=-2-4cp. La masinile sport care sant mapate(setarile ECU-lui) tinindu-se cont si de traseele de evacuare, acestea fiind alese corect, cel mai probabil pierzi schimband finala.

Ca sa ramanem on topic trebuie sa pui masina pe dyno si sa vezi.

Teoretic la motoare banale e posibil sa castigi schimband si doar finala. Insa cu siguranta daca faci o remapare cu evacuarea mai libera ai castiga mai mult.
Da-mi mai multe detalii! Unde te gasesc? Cat face treaba etc.... am un seat 1,4
XtremeClubEmotion is offline   Reply With Quote
Old 09-08-06, 22:06   #47
Mariomagic
PARTICIPANT CURSE

Stage 3
 
Mariomagic's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 142
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Quote:
Originally Posted by zbuciumus
Am scos finala la RC-ul lui Sebi pe dyno si a pierdut 3 cp.
Am scos catalizatoare la Solenza si au castigat 2-3 cp.
Am scos catalizator la Skoda Octavia 1.9 tdi 110 si a castigat 4 cp.

Concluzia mea e ca in majoritatea cazurilor catalizatorul=-2-4cp. La masinile sport care sant mapate(setarile ECU-lui) tinindu-se cont si de traseele de evacuare, acestea fiind alese corect, cel mai probabil pierzi schimband finala.

Ca sa ramanem on topic trebuie sa pui masina pe dyno si sa vezi.

Teoretic la motoare banale e posibil sa castigi schimband si doar finala. Insa cu siguranta daca faci o remapare cu evacuarea mai libera ai castiga mai mult.
Cel Mai ontopic si explicativ post dintre toate. Si cel mai adevarat deasemenea.
Mariomagic is offline   Reply With Quote
Old 09-08-06, 23:23   #48
Compus San

Stage 2
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 30
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Politia poate sa iti dea amenda daca se dovedeste faptul ca ai depasit normele in vigoare privind poluarea fonica.Acest lucru se poate face doar la RAR.Politistul nu poate sa iti dea amenda pe loc pt o evacuare zgomotoasa decat daca are decibelmetru in cascheta, dar din cate stiu eu nu are.Poate in schimb sa iti confiste certificatul de imatriculare pana cand se face verificarea specializata.Dar si facand acest lucru face un mic abuz deoarece confiscarea (a se citi retinerea)cert inm se poate face doar conform normelor legale
Compus San is offline   Reply With Quote
Old 09-08-06, 23:29   #49
Compus San

Stage 2
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 30
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Poate ca sunt un visator dar cred ca modificarea cap-coada a sistemului de evacuare aduce cai-putere in plus dar si zgomot.Cati cai este un mister (pt mine) dar pt. producatorii de astfel de sisteme aftermarket arata ca castigul este destul de mare.ex Supersprint
Compus San is offline   Reply With Quote
Old 10-08-06, 06:51   #50
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Nu esti visator, chiar se castiga cai frumosi din evacuare dar sub nici o forma doar din o toba.
Cand vorbim de evacuare vorbim de inox cu diametru marit cap-coada si fara catalizator.
De asemenea serpii fac foarte foarte mult. cam cat restul evacuarii, de aia si costa cam atat daca nu si putin mai mult; dar frate , SE SIMTE !!
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 10-08-06, 13:48   #51
Compus San

Stage 2
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 30
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Ma indoiesc ca schimband finala sa se obtina cresteri de putere dar cred ca depinde de la car la car si de la producator la producator.
Compus San is offline   Reply With Quote
Old 10-08-06, 15:14   #52
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

cu o toba si cun filtru iese ceva dar cu un sistem cat-back iese mai mult si mai bine dar iese si mai mult din buzunar
STREET is offline   Reply With Quote
Old 11-08-06, 21:07   #53
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Quote:
Originally Posted by NOS
Un producator trece in datele tehnice ale unui motor parametrii pe care acesta ii ofera pe bancul de proba (motorul fara filtre, evacuare, etc).
Asta se intampla pe vremea cand americanii se bateau in Vietnam, la noi se mergea cu Volga si Pobeda si domneau Ceashca, Brejnev si Nixon normele SAE cereau testarea puterii pe banc fara filtre, evacuare, pompa de apa, pompa de servo etc. Normele DIN care sunt in vigoare acum in Europa prevad masurarea puterii motorului in starea in care va functiona in exploatarea normala, cu toate accesoriile montate, cu EGR, pompa de apa, filtru si airbox, evacuarea standard etc etc, la temperatura de 20 de grade si presiunea de exact 1 atm... daca masori puterea la 30 de grade poti avea surpriza sa vezi cum au plecat vreo 4-5 caluti la pascut

Cand se proiecteaza un motor modern se iau in considerare toti factorii care duc la poluare, nu se sudeaza pur si simplu un catalizator acolo si sa speri ca va functiona. Evacuarile moderne sunt putin restrictive, daca scotii catalizatorul nu castigi mai nimic si iti va innebuni a doua sonda Lambda, care e montata dupa catalizator (bineinteles, ai putea s-o muti altundeva, dar tot nu va functiona bine).

Pentru a ajuta motorul cu o evacuare mai buna, care sa elimine mai usor gazele arse si sa permita functionarea mai usoara la turatii mari, solutia sunt serpisorii. Daca ai cate o conducta de evacuare pe fiecare cilindru, toate cu aceeasi lungime pana la locul unde se imbina, trecerea gazului printr-un "sarpe" produce un vid in ceilalti (efectul Venturi) si elibereaza pistonul de munca de a pompa gazul afara fiindca va iesi singur din cilindru (explicatie ff simplificata). Bineinteles, constructia unui set de serpi (header) se bazeaza pe calcule riguroase si cea mai buna solutie este sa cumperi unul de la un producator autorizat.

Mai poti imbraca serpii cu fibra de sticla Racetec sau J-tech, rezistenta la temperaturi foarte mari, care ii izoleaza si permite ca gazul sa ramana fierbinte si deci sa se dilate, ajutand motorul in efortul de a-l pompa. Daca faci asta, metalul tinut la temperaturi mai mari decat suporta se va decali rapid si va deveni sfaramicios.

Concluzia acestei explicatii lungi si off-topic este ca o toba finala "sport" e un simplu generator de zgomot, conceput sa satisfaca orgoliul "ricer-ului" care nu pricepe ca un motor are voie sa urle numai la turatii mari, in cursa sau pe autostrada, si nu cand se plimba el cu 2000 rpm prin cartier sa se dea macho

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 13-08-06, 14:09   #54
STREET
Daewoo Driver

Stage 5
 
STREET's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 3,062
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

performanta daca stii ce sa alegi
STREET is offline   Reply With Quote
Old 14-08-06, 13:45   #55
Compus San

Stage 2
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 30
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Ok Nautilus super postul dar nu ne poti spune niste firme care conf. galerii de evacuare, ca eu am gasit ceva dar nu pt car-ul meu.1,8T VAG 120kw?
Compus San is offline   Reply With Quote
Old 14-08-06, 19:44   #56
alexandru, sfat

Stage 3
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 126
Member of:
[Moderators]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Quote:
Originally Posted by Compus San
Ok Nautilus super postul dar nu ne poti spune niste firme care conf. galerii de evacuare, ca eu am gasit ceva dar nu pt car-ul meu.1,8T VAG 120kw?
chiar nu ai gasit ?
alexandru, sfat is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 16:09   #57
marius_cox1

Stage 1
 
marius_cox1's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 12
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

zgomot si prostie ,pt performanta: serpi de la safoxon ,mijloc ,finala >>cai si sunet super ,dak mai e si inox mori cu ea si o dai si la copil sa moara si el la randu lui
marius_cox1 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-06, 16:13   #58
Bicuss
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 5
 
Bicuss's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 428
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

foarte mult zgomottttt!!!
Bicuss is offline   Reply With Quote
Old 13-11-06, 19:46   #59
Bogdan YBR
Opel Driver

Stage 5
 
Bogdan YBR's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,066
Member of:
[Opel]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

singurul care nu bate campii este zbuciumus. nu sunt in masura sa vorbesc ca nu am mari ucnostinte dar nici nu ma fac de ras. cu scoaterea finalei difera de la masina la masina dar in nici n caz diferenta nu este de multi cai putere cum ziceau unii mai sus. in rest un ZGOMOT super tare si placut
__________________
EX : DAEWOO CIELO '97 1.5 OHC 8 v B 10 YBR
PRESENT : OPEL ASTRA '04 1.7 CDTI B 05 WRB
PRESENT : VOLVO S60 '03 D5 2xx HP B 20 YTD

Come to the DDark side..... We have cookies!
Bogdan YBR is offline   Reply With Quote
Old 23-11-06, 16:04   #60
tico_rs
Speed Daemons Member

Stage 5
 
tico_rs's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 513
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Speed Daemons]
[DAEWOO]
Default Re: TOBA FINALA ...ZGOMOT sau PERFORMANTA?

Evacuarea influenteaza destul de mult mersul unui motor, dar nu neaparat in bine... O finala sport aleasa bine modifica elasticitatea motorului si distributia puterii chiar daca numarul maxim de cai e acelasi... O toba finala sport nu are de ce sa urle decat daca a fost prost aleasa sau e facuta "in gradina", eu am o finala Borla, un prieten are o finala Lamus, si altul un SuperSprint, nicuina din ele nu :urla" ci au un sunet ceva mai grav, dar in niciun caz nu urla... Urletul apare cand iti mai bagi nasul si in alte parti, cum ar fi eliminarea detentei si/sau modificarea diametrului evacuarii...
Experienta proprie: aveam finala Borla cu teava de fi 45 mm si intermediara stock de 42 mm si la sfatuirea Pilot Power Tuning am eliminat detenta si am inlocuit-o cu o teava fi 45 mm din inox DREAPTA, cam ca la carte dupa ce rcomanda unii ca fiind universal valabil. buun. comportamentul masinii s-a schimbat enorm, masina urca destul de usor pana peste 7000 rpm si cel mai bine trage de pe la 4800-5000 rpm... Masina urla de rupe, de-a dreptul imi e rusine sa ma dau la ea ca ma compara lumea cu "ricer-ii" de cartier iar consumul mediu de om linistit a urcat de pe la 5.5-6 spre 7.5-8 si e din ce in ce mai greu de obtinut iar media de cox a ajuns pe la 15% si totusi e un tico.
Cum spunea cineva mai sus s-a modificat substantial "back-pressure"-ul datorita faptului ca motorului ii este mai greu sa formeze acea presiune la turatii joase si sa incarce cilindrii si e obligat sa urce mai sus in ture, motiv pentru care trebuie sa schimb intermediara cu una stock si sa las doar finala sport...
__________________
daca singura scula de care dispui e un ciocan tinzi sa vezi orice problema ca pe un cui...
Speed daemon...
tico_rs is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -