Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 16-12-05, 16:40   #31
SpeedeR

Stage 5
 
SpeedeR's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 2,156
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

evacuarea nu va da cai
caii aia sunt deja akolo, generati de motor, doar k evacuarea ii ajuta sa se elibereze.. si diametrul tre sa fie gandit k lumea... prea mic sau prea mare si se pierd caii...

cat despre catalizator... la masinile noi, e restrictiv rau... merita sa il dati jos dk nu sunteti de la greenpeace
__________________
Mk5 GTI
Speed is nothing without style

SpeedeR is offline   Reply With Quote
Old 20-12-05, 09:47   #32
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default

daca se da jos catalizatorul,tre pacalita sonda lamnda,altfel creste consumul.
am spart catalizatorul la multe masini,si ce-am primit:consum mai mare de benzina si 0 cp
300zxtt is offline   Reply With Quote
Old 20-12-05, 19:53   #33
catharsis3k

Stage 2
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 40
Default hmm

din cate stiu eu, fiecare motor este mai puternic decat spune fabricantul...innainte sa puna pe el toate restrictiile anti-poluare.

de exemplu, motorul V6 2.5 Litri Duratec de la Ford, produce 205 cai fara EGR, fara filtru, etc..

Cand i se pune si catalizator si filtru si egr si alte masuri anti-poluare, puterea scade la 170 de cai. Prin eliminarea acestor echipamente extra in tandem cu modificarea calculatorului de bord, se pot recastiga \"caii pierduti\".

Cat despre evacuare, mai mult nu inseamna intotdeauna mai bine. Este fenomenul de \"backpressure\" care controleaza in mod direct performanta masinii.

Evacuare prea subtire si cilindrul se goleste mai greu dupa ardere deci se pierde din performanta.

Evacuare prea groasa si gazele vor iesi mult mai lent.

Nu am inteles niciodata persoanele care isi pun evacuare dubla si au mai putin de 300cp. Pierd putere in loc sa castige!
catharsis3k is offline   Reply With Quote
Old 22-12-05, 15:23   #34
nicku

Stage 2
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 50
Default

exact asta spuneam shi eu fiecare motor din fabrica iese cu mai multi cai deact scrie in talon daca scapam de restrictile din evacuare+ o reprogramare adegvata al ECU-ului castigi bine calutzi
nicku is offline   Reply With Quote
Old 25-12-05, 22:16   #35
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

fratilor daca spargeti catalizatorul, schimbati tot traseul or whatever nu castigati nici macar un calut in plus.( castigi 1-2 cai daca schimbi toata evacuarea )
e clar ca voi confundati cuplul cu caii putere.
o explicatie rudimentara ar fi urmatoarea :
cai = viteza maxima
cuplu = demaraj
daca face zob catalizatorul sau schimbati toata evacuarea castigati DOAR cuplu si aproape deloc (1-2= aproape deloc ) cai.
btw parerea mea e ca daca schimbi numai finala rezulta mult zgomot si nici o performanta fata atunci cand aveati finala de inainte.
deci masina nu va depasi viteza maxima de 180 sa zicem ... dar cu siguranta va ajunge mai repede la acea viteza.

cheers
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 26-12-05, 02:24   #36
nicku

Stage 2
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 50
Default

nu vb aici doar de evacuare ...citeste posturile in intregime inainte de a posta...evacuate + un flash sau cip mai agresiv
nicku is offline   Reply With Quote
Old 26-12-05, 06:40   #37
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default

uita-te la numele topicului. nu e vina mea ca voi sunteti offtopic
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 03-01-06, 04:10   #38
amadeus_and
Honda Driver

Stage 5
 
amadeus_and's Avatar
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 730
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Nissan]
[Honda]
Default

Quote:
Originally Posted by \"tuning\"
de exemplu, o toba finala aftermarket fabricata de MAGNAFLOW, liderul mondial in esapamente si catalizatoare de tuning, contribuie de regula la cresterea in jur de 2-5% din puterea initiala a motorului. cu un sistem catback (dupa catalizator) poti castiga de regula intre 5-10% iar daca schimbi si catalizatorul (tot cu un produs de performanta MAGNAFLOW) poti obtine un castig de 10-17%.
Deci dupa spusele tale, eu as castiga daca schimb finala intre 6 si 15 cai...daca mai pun si catback mai castig intre 15 si 30 de cai...si daca mai schimb si catalizatorul, mai castig intre 30 si 51 de cai...
Yupeee...nu mai fac cipare, nu mai umblu deloc in motor...schimb alea de care zici tu si gataaaa...pana la 50 de cai in plus...

Ah...by the way...daca am finalele doar de forma si evacuarile directe pana acolo, fara catback si fara catalizatoare, cat am castigat??? Mai mult de 100 de cai???
Deci nitrous-ul e demodat...folositi marca noastra de tobe si gata...
Mai umblau pe aici unii care vindeau filtre care iti dadeau 20 de cai la prima strigare...macar da-ne parametrii producatorului, nu aberatii pompoase doar in scopul vanzarii...
Tot respectul pentru Magnaflow...insa nu sunt de acord cu informatiile eronate...

De ce a disparut postul la care raspunsesem???
__________________
amadeus_and is offline   Reply With Quote
Old 04-01-06, 23:30   #39
TNos

Stage 5
 
TNos's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 936
Default

in urma arderii amestecului aer/combustibil,rezulta gazele,cu cat procentul de gaze evacuate din cilindru este mai buna cu atat umplerea viitoare va avea un randament mai bun si deci mult amestec,rezulta mai multa putere,evacuarea este traseul prin care gazele ies din cilindru in mediul inconjurator,un traseu drept si cat mai \"incapator\" este de preferat,dar producatorii trebuie sa mai tina seama si de alti factori,de aceea evacuare poate fi imbunatatita,la modele noi,foarte greu si foarte scump...contrar a ceea ce am auzit pe aici,evacuarea poate aduce cai in plus,procentual se calculeaza acest lucru,de aici si diferentele de cai de la motor la motor,schimbarea tobei finale,cu una goala poate aduce putini cai sau mai multi,depinde cati ai stock,dar clar produce mai mult zgomot.
__________________
PAREREA MEA \\\"PROPRIE SI PERSONALA\\\"
TNos is offline   Reply With Quote
Old 05-01-06, 10:11   #40
fanete

Stage 5
 
fanete's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,920
Member of:
[Honda]
Default

da.... parerea mea, o evacuare completa sau un catback nu iti da nici un calut in plus, dar te ajuta destul de mult prin urcarea mai rapida in \"ture\" automat se simte o diferenta in demaraj si toti cei careposeda asa ceva exclama: \"mi-am pus evacuare, cre ca mi-a dat vreo 10 cai\" dar pe bancul de teste treaba sta altfel pentru ca motorul practic merge absolut la fel , numai ca nu mai este ingiturit de o evacuare ingusta , catalizator, toba finala etc.
concluzia: o evacuare completa sau macar un catback te ajuta la \"liniutze\" dar in nici un caz doar o toba finala care te ajuta doar la intoarcerea privirilor la zgomotul produs, care este frumos dealtfel
__________________

\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_\_
I'd Rather Push A Honda Than Drive A Volkswagon
_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/_/
fanete is offline   Reply With Quote
Old 11-01-06, 00:34   #41
NOS

Stage 5
 
NOS's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 381
Default

Un producator trece in datele tehnice ale unui motor parametrii pe care acesta ii ofera pe bancul de proba (motorul fara filtre, evacuare, etc). Asadar prin eliminarea unor componente din evacuare sau inlocuirea lor nu faceti altceva decat sa obtineti (sau sa va apropiati) de puterea reala a motorului. Toata smecheria consta in a respecta cota de compresie a gazelor de evacuare (daca este mai mare sau ma mica ori nu castigi nimic decat un consum mai mare ori pierzi din puterea motorului)
__________________
Norocul este mult in lumea asta mare... s-a impartit egal, dar nu la fiecare
NOS is offline   Reply With Quote
Old 11-01-06, 12:44   #42
ciprian_the_1

Stage 5
 
ciprian_the_1's Avatar
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 836
Member of:
[BMW]
Default

nu e adevart nos si fara suparare o evacuare schimbata de la catalizator pana la sfarsit (daca are catalizator daca nu nare nimic din serpisori atunci) iti da si vreo 4-5% dinputerea motorului si iti da si un sunet destul de frumos asta depinde si de firma care face tobele ca daca pui un TRD aia se aude supe (gen supra) daqr daca pui o toba facuta de tine nu stiu cum se va aude
Peace nos
__________________
1.4 ...............
ciprian_the_1 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-06, 14:23   #43
NOS

Stage 5
 
NOS's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 381
Default

Pai daca o sa citesti atent o sa vezi ca m-am referit la un tuning ce implica marirea evacuari proportional cu cresterea puterii motorului, nici nu ma gandeam la mentinerea evacuarii stock... doar ca evacuarea trebuie facuta de o firma specializata care cu asta se ocupa... nu de Marin zugravu' sau gica pompieru' in spatele blocului

Peace si tie
NOS is offline   Reply With Quote
Old 16-01-06, 16:12   #44
MasterTuner

Stage 5
 
MasterTuner's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 785
Member of:
[Moderators]
Default

Am scos finala la RC-ul lui Sebi pe dyno si a pierdut 3 cp.
Am scos catalizatoare la Solenza si au castigat 2-3 cp.
Am scos catalizator la Skoda Octavia 1.9 tdi 110 si a castigat 4 cp.

Concluzia mea e ca in majoritatea cazurilor catalizatorul=-2-4cp. La masinile sport care sant mapate(setarile ECU-lui) tinindu-se cont si de traseele de evacuare, acestea fiind alese corect, cel mai probabil pierzi schimband finala.

Ca sa ramanem on topic trebuie sa pui masina pe dyno si sa vezi.

Teoretic la motoare banale e posibil sa castigi schimband si doar finala. Insa cu siguranta daca faci o remapare cu evacuarea mai libera ai castiga mai mult.
__________________
TUNING TO PERFECTION
www.mastertuner.ro
Bucuresti, Teiul Doamnei 92
Tel.:0722275522/021 242 42 81
MasterTuner is offline   Reply With Quote
Old 16-01-06, 16:16   #45
NOS

Stage 5
 
NOS's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 381
Default

Intr-adevar pe dyno se vad rezultatele cel mai bine
NOS is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -