Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 04-12-07, 07:46   #61
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: chip tuning 1.8 t

eu acum vasuzem pagina 4 )) deja scriam postul referitor la ce ati scris pe pagina trecuta )

daca tot vorbim aici (poate nu doar calimero stie ceva de 1.8T, mai stiu cativa useri, cum ar fi bbm, tentean,zyx,fusco...etc etc) care se pricep destul de bine si care suntem toti interesati de topicul asta. de asta exista forum

eu tot nu am inteles de ce trebuie robinete de sifon cand poti face ceva mult mai safe cu soft. electronic ! suntem in 2007, nu in 1974.....


bbm ule, cand iti pui robinete dupa volan, sa ma anunti si pe mine sa imi fac cont pe ebay.. tentean sau CZR cate robinete au?
__________________
Objects in the mirror tend to disappear

It will never have enough power until I can spin the wheels at the end of the straightaway in high gear
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 10:25   #62
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post
bbm ule, cand iti pui robinete dupa volan, sa ma anunti si pe mine sa imi fac cont pe ebay.. tentean sau CZR cate robinete au?
man, nu e de ris, cu robineti de genul ala merge sa modifici primitiv o masina moderna cu multi senzori fiecare cu rolul lui, cu astfel de robineti se topesc motoare, intra motorul de 1.8T in "safe mofe" la prima "talpa" , am mai spus si pe alt topic, posturile respectivului seamana cu ale altcuiva care face frecvent manevre de genul asta cu useri fictivi pt a face rost de informatii si apoi le vinde el spunind ca sint inventia si munca lui, ca el a facut si dres, ca el este cel mai tare; parerea mea, pe acest topic si de la acea persona cu robinetii nu vei vedea ca "adauga valoare" , vei vedea doar ca incearca prin orice metoda sa afle informatii despre motorul 1.8T si coincidenta sau nu, chiar spune ca are in lucru un astfel de motor .....
__________________
I keep trying but I can never drive faster than my guardian angel can fly !!

http://www.racingcode.com/products.htm
bbm is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 10:33   #63
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bbm View Post
man, nu e de ris, cu robineti de genul ala merge sa modifici primitiv o masina moderna cu multi senzori fiecare cu rolul lui, ..
cred ca ai uitat un NU
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 10:38   #64
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post
cred ca ai uitat un NU
am specificat, primitiv

dar sper sa se fi inteles ideea si sa nu ajunga oamnii sa plinga dupa motoarele topite
bbm is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 17:20   #65
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Un motor nou nu este mai complex decat motorul din '70, numai ca este optimalizat prin electronica si design (exceptie cele geometrie variabila la supape).
Sa nu aveti impresia ca aceste motoare sunt asa de compexe, smechre sau ceva de gen.

Apropo de topit motorul, daca amestecul e bogat nu ai cum (in conditii normale), numai daca o faci prea sarac. La motoarele turbo de multe ori amestcul la turatie maxima si solicitare maxima depaseste 11-12, cate o data e sub 10 (idealul e 14,7), asta pe o parte ca sa raceasca camera de ardere, pe de alta sa nu apare detonatii si inca multe factori.
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 17:47   #66
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Un motor nou nu este mai complex decat motorul din '70, numai ca este optimalizat prin electronica si design (exceptie cele geometrie variabila la supape).
Sa nu aveti impresia ca aceste motoare sunt asa de compexe, smechre sau ceva de gen.

Apropo de topit motorul, daca amestecul e bogat nu ai cum (in conditii normale), numai daca o faci prea sarac. La motoarele turbo de multe ori amestcul la turatie maxima si solicitare maxima depaseste 11-12, cate o data e sub 10 (idealul e 14,7), asta pe o parte ca sa raceasca camera de ardere, pe de alta sa nu apare detonatii si inca multe factori.
asa sa faci dar vezi ca din ce postezi, iar nu esti credibil sau chiulesti de la scoala aia de inginerie din budapesta

bafta cu modificarile

PS: vezi ca amestecul ideal la motoare turbo benzina nu e 14.7 !! mai lasa netul, mergi la scoala aia de inginerie, etc
bbm is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 22:48   #67
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bbm View Post
PS: vezi ca amestecul ideal la motoare turbo benzina nu e 14.7 !! mai lasa netul, mergi la scoala aia de inginerie, etc
Ok, atuncea spune cat e si de ce depinde valoarea amestecului.
Ascult!
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 23:04   #68
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Ok, atuncea spune cat e si de ce depinde valoarea amestecului.
Ascult!
sintem departe de subiectul topicului , nu sintem la scoala sa mi dai extemporal, nu cred ca este benefic sa mai continuam discutia atita timp cit eu vorbesc din ce am facut iar tu vorbesti din .... tu stii cel mai bine ce;
sper ca nu am uitat sa ti spun nimic, bafta cu modificatul masinilor
bbm is offline   Reply With Quote
Old 04-12-07, 23:16   #69
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Eventual respuns in PM... sau este secret ???

Sau inca crezi ca sunt o clona a lui Sebastian ?
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 21:51   #70
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Sa intelegeti misterul de chip-chirip, ca vad ca sunteti cam pe langa.
Deci coputerul (EMS, ECU sau numesti cum vrei) decide cand cata benzina intra, cand sa dea scantea si la motoarele turbo mai noi si volumul de aer intrat in motor.
Din toate astea acasa, sau in fata blocului numai aprinderea nu poti modifica, in rest din bani putin rezolvi, si asta fara gluma, foarte serios vorbesc!
-Asta consta in urcarea presiuni in rampa de benzina (un fel de robinet cu un ceas: 30 euro de pe ebay) - cu asta am rezolvat benzina mai multa, mai trebue aer mia mult.
-Asta se poate rezolva cu inca un robinet (15-20 euro tot ebay) care se pune pe conducta inainte de actuator - cu asta rezolvi sa deschide mia tarziu west gate-ul, asta inseamna ca presiunea urca = mai mult aer
Cu asta doua am rezolvat multi cai in plus in conditi normale si fara efecte considerabile mari, mantin ca numai cu o sonda sa faca cineva asta, incat amestecul sa fie corect (la forja maxima cam 12.3-12.9). Evident ca turbina o sa aiba o viata mai scurta ca lucreaza la o presiune mai mare = face mai multi rotatii pe minut.

Ce am scris mai sus e ce face un chip cu 300 de euro, insa acolo timpul de injectie e modificat pentru mai multa benzina. La calculatorul de 1.8t nu poti modifica toate datela, numai cateva si au limite, la fel si injectoarele, peste o presiune sau timp de deschidere nu poti presa prin ele mai multa banzina, deci trebue schimbate la unele mai mari.
Sunt sigur ca nu o sa faci ce am scris mai sus, numai am vrut sa subliniez faptul ca chipul nu e o foarte mare chestie, si sa nu asteptati mare lucru de la el.
Ceace a scris @Puya e corect, fara a juca cu turbina (adica marirea presiunii) nu scoti nici dintr-un motor turbo mai mult decat din aspirat, deci 10-15 cai, nici nu ai cum.

Daca tot decizi sa faci un chiptuning, nu conteaza firma, numai sa aiba urmatoarele aparate, un stand dyno si un aparat care masoara gazele in evacuare (un fel de Wide Range Oxygen Sensor, wide lambda sensor) asta din cauza ca este mult mia sensitiv decat ce sun in general in motoare.
Sa nu uiti un lucru, toate motoarele difera, deci nu sunt facute 2 asemanatoare, de asta trebue standul dyno, numai cu mai multe teste se poate face un soft bun.

Sper ca este destul de clar ce am scris.

Robinerul de benzina.


Robinetul de turbo.

WOW, cell mai destept post de pe tot forumul! Are foarte mare dreptate baiatul, acest chip tuning, este de fapt ce face mai toata lumea singura pe continentul american... serios, chiar nu am auzit ne chip tuning de la mai nimeni, in afara de baietii cu audi si vw, care isi pun calculatoare noi gata programate, si le sare puterea... se mai gaseste cate un producator sa scoata un calculator reflash-uit pentru unele din masinile care le face, dar cam atat...

sunt o gramada de jucarii pe piata care deja fac exact ce fac aceste chip tuning-uri, gen SAFC... cu aia iti modifici in sus si in jos timpul injectoarelor... iti pui un ceas care sa masoare amestecul de aer/benzina, si pui o rezistenta pe sensorul de presiune din galeria de admisie sa pacalesti calculatorul... depinde de ce rezistenta pui, si cata benzina bagi, poti sa obtii aceleasi castiguri, si poti sa te joci cu schimbarile cat vrei tu... si daca vinzi masina, o intorci la stoc, iti iei jucariile, si le pui pe urmatoarea....

daca e nevoie de benzina mai multa, sunt regulatoare de presiune si injectoare mai mari, si daca chiar ai nevoie, piggy-back computers, care modifica datele care ajung la calculator, si te lasa sa modifici si mai mult...

dupa mine, chestia cu chiptuning e ceva simplu daca vrei niste rezultate rapide vara bataie de cap... daca chiar te dai TUNER, atunci citesti pe forumurile din strainatate si inveti sa-ti faci singur!
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 21:57   #71
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Ok, atuncea spune cat e si de ce depinde valoarea amestecului.
Ascult!
bai scuze, dar 14.7 la masina turbo egal castrofa totala de fiecare data... un motor cand e in boost are nevoie de cam 11-12 ... ce zici tu e pentru aspirate
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 22:06   #72
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post

eu tot nu am inteles de ce trebuie robinete de sifon cand poti face ceva mult mai safe cu soft. electronic ! suntem in 2007, nu in 1974.....
pentru ca atunci cand iti pui turbine MARI, care necesita injectoare mari, e mai bine sa pui injectoare un pic mai mici si sa adaugi un "robinet" de rampat presiunea de benzina... asta face tuning-ul mai usor, mai ales pentru turatii mici... gandeste cum ar fi sa faci un motor cu came mari si injectoare de 1000cc sa mearga cand sta pe loc, fata de acelasi motor dar cu sa zicem injectoarre de 680cc si un regulator de presiune... la a mea, a trebuit schimbat regulatorul static si inlocuit cu unu variabil cand am trecut la injectoare de 750cc si turbo mai mare...

chiptuning e pentru incepatori, si daca nu vrei sa modifici mult... daca vrei sa continui sa tot modifici, iti iei jucariile necesare ca sa-ti modifici tu motorul pe masura ce adaugi modificari, ca sa fie mereu optimizat . pe continentul unde stau asta a devenit "norma", dar in fine, cica noi nu stim absolut nimic despre masini

Last edited by AlliedComposites; 12-12-07 at 22:08.
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 22:16   #73
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: chip tuning 1.8 t

amice..esti dus rau de tot..citeste toate cele 5 pagini si dupa ai te trezesti sa postezi !!!!! vezi ce a zis bbm, eu, altii... buan dimineata !!!
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 22:24   #74
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post
cred ca cea mai buna solutie este tot resoftarea. daca nu poti, macar cip e ok. dar nu power box.

si ca tot ma intrebai, exact nu sunt 100% sigur ce s-a modificat. banuiesc ca valorile (presiunea, regimul de lucru, momentul de boost maxim si constant) turbinei, injectia (tot asa valorile principale). altceva?
nu ma dau programator, dar am avut ocazia sa ma joc cu standalone-ul (TEC3R) de pe una dintre masiniile mele pana sa-l dau la un profesionist sa-l tuneze.... dar pot sa-ti zic ca am incercat sa-l programez, si nu sunt defapt de loc multe chestii de bagat.... la baza sunt cele doua harti, cea de scanteie, si cea de amestec aer/benzina.... dupa ce ii spui calculatorului cati cilindrii are motorul, volumul, si volumul injectoarelor, el isi face deja niste tabele, si tu doar le optimizezi la diferite puncte...

deci tot ce poate sa-ti faca e sa-ti umble la aceste valori... am avut si un calculator resoftat la o masina aspirata, si idea lui principala era sa avanseze scateia si sa compenseze cu benzina, si sa corecteze zonele din harti unde initial se vroia economie de benzina, cu valori care sa dea mai multa putere...

la turbo e doar mai complicat din punctul ca scanteia trebuie data si inainte, DAR SI inapoi, pentru cand esti in boost si pentru cand nu, dar altfel tot cam aceeasi chestie e... a, si amestecul de aer/benzina o sa fie altfel la turbo... dar altfel nu prea ai ce sa-i dai calculatorului, si doar devi limitat de celelalte piese de la motor, sau turbina in sine ajunge la maxim....
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Old 12-12-07, 22:26   #75
AlliedComposites


Stage 5
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,083
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post
amice..esti dus rau de tot..citeste toate cele 5 pagini si dupa ai te trezesti sa postezi !!!!! vezi ce a zis bbm, eu, altii... buan dimineata !!!
da da am inceput sa citesc... ziceti ca se poate face prin resoftare... da, dar o sa te duci sa resoftezi de fiecare data cand schimbi ceva mai important la masina??? cum spuneam, poate nu-ti propui sa o modifici mult... asta e diferenta intre o masina de 200 de cai putere, si una de 400

nu am probleme cu calculatoare noi, dar la baza hexer are dreptate si el... aceste "ajutoare" mecanice pot fi foarte bune, mai ales regulatoarele de presiune de benzina... imi pare rau, dar daca nu esti de acord macar cu asta, eu iti spun de acum ca mai ai de studiat... cand treci de anumite nivele de putere, nu poti fara ele... si la standalone iti recomanda regulatoare in loc de injectoare gigantice....

Last edited by AlliedComposites; 12-12-07 at 22:30.
AlliedComposites is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -