Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 23-11-07, 10:30   #31
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: chip tuning 1.8 t

haideti totusi sa terminam cu offtopicul.
sau daca tot discutam pe langa subiect sa pastram un ton decent
asa e frumos
mc
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 23-11-07, 17:29   #32
shpeedy

Stage 4
 
shpeedy's Avatar
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 231
Default Re: chip tuning 1.8 t

@Puya: Man, ceea ce ai auzit tu in legatura cu 10 max. 12cp in plus prin chip-tuning este oarecum adevarat. Doar ca este valabil pentru motorul 1.8 20v / 125cp ASPIRAT, motor ce s-a montat cam pe toate modelele VAG.
__________________
Current: 2010 Suzuki SX4 1.6 4WD GS
Ex: 2000 VW Passat Sedan B5 1.9TDI-PD115(AJM)/M5
-----------------------------
Stop nesimtirii !!!
shpeedy is offline   Reply With Quote
Old 23-11-07, 17:32   #33
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by shpeedy View Post
@Puya: Man, ceea ce ai auzit tu in legatura cu 10 max. 12cp in plus prin chip-tuning este oarecum adevarat. Doar ca este valabil pentru motorul 1.8 20v / 125cp ASPIRAT, motor ce s-a montat cam pe toate modelele VAG.
eu ce i am zis . castigul de care zice el e valabil doar pt motoarele aspirate.
niciodata nu va fi un castig asa mic pt unul turbo
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 23-11-07, 21:42   #34
Puya^WRX
PARTICIPANT CURSE


Stage 5
 
Puya^WRX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 369
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Tuning International]
[Kamikaze Racing Team]
[FORD]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Am vb si cu zbuciumus si el a zis ca din octavia 1.8t 20v de 150 cp o duci la 180....190cp fara nici o problema....deci prima oara sa inteles gresit ...probabil nu s.a vazut T(turbo)....my bad

te-ai uitat aici.... http://www.awesome-gti.co.uk/skoda%2...ia/engine.html e cam scump stage 3 dar ei zic ca ajungi in jur de 340 cp....
__________________

Last edited by Puya^WRX; 23-11-07 at 21:47.
Puya^WRX is offline   Reply With Quote
Old 24-11-07, 01:34   #35
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Sa intelegeti misterul de chip-chirip, ca vad ca sunteti cam pe langa.
Deci coputerul (EMS, ECU sau numesti cum vrei) decide cand cata benzina intra, cand sa dea scantea si la motoarele turbo mai noi si volumul de aer intrat in motor.
Din toate astea acasa, sau in fata blocului numai aprinderea nu poti modifica, in rest din bani putin rezolvi, si asta fara gluma, foarte serios vorbesc!
-Asta consta in urcarea presiuni in rampa de benzina (un fel de robinet cu un ceas: 30 euro de pe ebay) - cu asta am rezolvat benzina mai multa, mai trebue aer mia mult.
-Asta se poate rezolva cu inca un robinet (15-20 euro tot ebay) care se pune pe conducta inainte de actuator - cu asta rezolvi sa deschide mia tarziu west gate-ul, asta inseamna ca presiunea urca = mai mult aer
Cu asta doua am rezolvat multi cai in plus in conditi normale si fara efecte considerabile mari, mantin ca numai cu o sonda sa faca cineva asta, incat amestecul sa fie corect (la forja maxima cam 12.3-12.9). Evident ca turbina o sa aiba o viata mai scurta ca lucreaza la o presiune mai mare = face mai multi rotatii pe minut.

Ce am scris mai sus e ce face un chip cu 300 de euro, insa acolo timpul de injectie e modificat pentru mai multa benzina. La calculatorul de 1.8t nu poti modifica toate datela, numai cateva si au limite, la fel si injectoarele, peste o presiune sau timp de deschidere nu poti presa prin ele mai multa banzina, deci trebue schimbate la unele mai mari.
Sunt sigur ca nu o sa faci ce am scris mai sus, numai am vrut sa subliniez faptul ca chipul nu e o foarte mare chestie, si sa nu asteptati mare lucru de la el.
Ceace a scris @Puya e corect, fara a juca cu turbina (adica marirea presiunii) nu scoti nici dintr-un motor turbo mai mult decat din aspirat, deci 10-15 cai, nici nu ai cum.

Daca tot decizi sa faci un chiptuning, nu conteaza firma, numai sa aiba urmatoarele aparate, un stand dyno si un aparat care masoara gazele in evacuare (un fel de Wide Range Oxygen Sensor, wide lambda sensor) asta din cauza ca este mult mia sensitiv decat ce sun in general in motoare.
Sa nu uiti un lucru, toate motoarele difera, deci nu sunt facute 2 asemanatoare, de asta trebue standul dyno, numai cu mai multe teste se poate face un soft bun.

Sper ca este destul de clar ce am scris.

Robinerul de benzina.


Robinetul de turbo.

__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 24-11-07, 10:21   #36
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by Puya^WRX View Post
eu am avut o skoda octavia 99' cu accelashi motor 1.8 turbo, am vrut sa imi pun si eu chip dar la toti care m-am interesat au zis ca o sa am o crestere de 10-12 cai (real)
chiar nu cred ca ai inteles gresit.
ai precizat clar
din 1.8 TURBO se castiga 10 cai.
asta nu e greseala, ci mai degraba nestiinta
in fine ..nu mai conteaza
bine k te ai lamurit
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 24-11-07, 16:46   #37
Puya^WRX
PARTICIPANT CURSE


Stage 5
 
Puya^WRX's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 369
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[4Tuning International]
[Kamikaze Racing Team]
[FORD]
Default Re: chip tuning 1.8 t

ma refeream la msj de la WoW...poate el nu a vazut T si a crezut ca e un 1,8 aspirat normal........
Puya^WRX is offline   Reply With Quote
Old 25-11-07, 12:29   #38
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Hexer, traim in secolul XXI. unele chestii cu robinete sunt cam demodate. de ce sa fac asta, si sa pacalesc aiurea senzorii? un fel de power chip...manual? cand cu 300 euro fac totul electronic, nu ma murdaresc pe maini, nu vede nimeni care deschide capota modificarea....asa ca eu zic ca ti-ai tocit degetele de pomana. cineva a inventat deja roata.... nu mai incerca sa pilesti patratu'...
__________________
Objects in the mirror tend to disappear

It will never have enough power until I can spin the wheels at the end of the straightaway in high gear
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 25-11-07, 13:34   #39
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bogdan_wrc View Post
Hexer, traim in secolul XXI. unele chestii cu robinete sunt cam demodate. de ce sa fac asta, si sa pacalesc aiurea senzorii? un fel de power chip...manual? cand cu 300 euro fac totul electronic, nu ma murdaresc pe maini, nu vede nimeni care deschide capota modificarea....asa ca eu zic ca ti-ai tocit degetele de pomana. cineva a inventat deja roata.... nu mai incerca sa pilesti patratu'...
Ce crezi, cu majoritatea chipuri, power bow-uri ce fac...?
Pacalesti ECU-ul prin alte date primite de la senzoare.
Piggyback-ul poti sa si programezi (unichip, E-manage) e mia aproape de ideal.
Ia explica daca esti expert, la a ta, exact ce era modificat in electronica?
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 27-11-07, 07:10   #40
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: chip tuning 1.8 t

de ce sa il pacalesti cand il poti face sa faca ce vrei? e f simplu.
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 30-11-07, 21:53   #41
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Ce crezi, cu majoritatea chipuri, power bow-uri ce fac...?
Pacalesti ECU-ul prin alte date primite de la senzoare.
Piggyback-ul poti sa si programezi (unichip, E-manage) e mia aproape de ideal.
Ia explica daca esti expert, la a ta, exact ce era modificat in electronica?


CIPUL nu pacaleste pe nimeni e cred ca cea mai corecta metoda care se poate utiliza fara a inlocuii complet electronica masinii


UNICIP , E-Manage etc etc,, toate systemele astea pacalesc calculatorul


Motec, EMS, VESM,.... astea sunt systeme care inlocuiesc cu totul electronica masinii , de obicei costa destul de mult



despre , robinete de 30 usd de pe ebay, parerea mea este ca atat cat dai pe el de atatia bani face treaba (objectul ala din poza pusa de tine costa vreo 200 USD )


dar cu toate astea Hexer are dreptate in ideea de baza care vroia sa o transmita si anume ca se poate face treba si cu bani putini.


1) vrei presiune mai mare in turbo ? nu iei robine de pe ebay de 30 usd , nu dai 500 usd pe un controler electronic, ci dai jos actuatorul ii faci o tija reglabila si cu bani putini obtii o chestie ok (a nu se intelege ca ca e la fel de buna ca un controler electronic)

2) 3) 7) 9) depinde de la caz la caz
200SX is offline   Reply With Quote
Old 30-11-07, 23:02   #42
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Chear obiectul postat de mine costa 24$+transport (in ungaria 50$) nu ma intreba cum se poate...Ce am gasit acuma e de 16$
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RED-F...QQcmdZViewItem

Cand am scris despre Chip nu ma referam la schimbare EPROM (chipul), ma referam la powerboxuri sau ciudateni ce se pun si ai rezolvat, preprogramate.
Cu UNICIP, E-Manage cu atat e mai bine ca au EEPRON, adica le poti programa tu, sau cel care face.

Evident daca pui un total alt chip (una reprogramata) este o solutie buna. La 1.8T la originalul chip poti schimba cateva date fara a schimba chipul proptiuzis.

La masinile noi se poate face flash tuning la chip, dar stiti de ce se poate?
Uzinele, in fiecare data cand treci pe la ei, la service iti pun un nou program, un pic modificat, ma ales la masinile noi, suntem ca niste testeri. Ne da o masina, la prima service se uita la masina, la program (datele sunt trimise la producator, pentru reluare si reprogramare) iti da drumul, la urmatoarele 1-2 iti da sigur un program nou la motor. Asta e bun, in fiecare data ai un motor un pic altfel, un pic mai bun, mai echilibrat.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-12-07, 07:23   #43
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: chip tuning 1.8 t

cred ca cea mai buna solutie este tot resoftarea. daca nu poti, macar cip e ok. dar nu power box.

si ca tot ma intrebai, exact nu sunt 100% sigur ce s-a modificat. banuiesc ca valorile (presiunea, regimul de lucru, momentul de boost maxim si constant) turbinei, injectia (tot asa valorile principale). altceva?
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 03-12-07, 09:03   #44
bbm

Stage 5
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 443
Member of:
[Observator 4tuning]
Default Re: chip tuning 1.8 t

hexer: pacat ca nu esti posesor de 1.8T, te rugam sa faci o demonstratie, sa constati pe pielea ta citi senzori are motorul ala
bbm is offline   Reply With Quote
Old 03-12-07, 12:15   #45
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: chip tuning 1.8 t

Quote:
Originally Posted by bbm View Post
hexer: pacat ca nu esti posesor de 1.8T, te rugam sa faci o demonstratie, sa constati pe pielea ta citi senzori are motorul ala
Nu are asa de multe, cel putin nu mia mult decat motoarele actuale sau in general, plus ca am mai pus inca un senzor in plus (pentru determinarea inaltimii, adica cat de des e aerul, ce standard nu este in masina, ii da numai o valoare constanta). Primavara asta ne am pus un motor ca asta intr-un Golf mk1. Toata cablurile trebuia sa refacem de la 0 (4 ore ne a durat si inca ceva ca documentatie nu era perfect) si toata operatoai era efectuat in fata caminei
Din pacate resoftul nu putema sa facem ca imobilazerul era activ (mk1 are alt contact...faca de asta, si softul trebuia fi modificat) in rest tuningul era efectuat cum am specificat mai in sus ajungand undeva la 180-190 cai (evacuare 60mmm goala, si interoole cu un hint mai mare).

In zilele urmatoare vin pistoane TT, turbo mai mare, inejcotare mai mari, intercooler mare si un nou chip din cauza ca cresterea o sa fie semnificativa, undeva la 280cai asteptam (din 150) si asta la o masina de nici 1 tona
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -