Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 06-12-12, 01:35   #16
Bong
Suzuki Driver

Stage 5
 
Bong's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 876
Member of:
[Suzuki]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

s-au finalizat Mazda RX-7 FC cu motor m30b28 de BMW, Tico cu punte spate de Damas și motor de GSX-R 750, Tico cu motor D16 de Honda, Trabant cu motor 1.6 de VW, Trabant cu motor de 1.6 de Opel, Trabant cu motor KR de Golf2 GTI, Dacii cu motoare de la KR la 1.7 Turbo de Volvo, la 1.7 aspirat de Renault, la motoare de r5 etc etc, o grămadă de cielo-uri și alte daewoo cu SFI-uri, nu neapărat toate aici pe forum, dar o parte din ele da, Dacia încă nu e gata, dar pe parte tehnică e aproape gata, iar Manta....proprietarul știe de ce a renunțat. Sunt multe mașini „hibride” care circulă pe stradă...numai că nu toți se laudă cu ele pe forumuri, și mai ales...nu le vezi, pentru că majoritatea trec pe lângă tine cu o evacuare silențioasă sau cu caroseria ruginită...și când apasă pedala, nu știi încotro să te uiți după ei.

mulți preferă să fie discreți.
__________________

If you gotta go down...GO LOUD!
GO STRONG!
GO PROUD!
GO ON!
GO HARD OR GO HOME!
Bong is offline   Reply With Quote
Old 06-12-12, 17:04   #17
AdamRs50

Stage 5
 
AdamRs50's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 344
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

bong dupa cum a zis si Ruffy eu nu am cerut tractiune fata sau spate...eu voiam sa stiu asa un general. Ideea e in felul urmator, daca pui altfel de motor decat ce intra in categorie (revin cu ideea) trebuie mers la r.a.r Bucuresti si acolo il baga la artizanale unde sigur nu treci din prima...o gramada de bani... apoi daca iei testul lor "special" din 4 in 4 ani trebuie sa meri la ei sa se faca reverificari) cea mai mare idiotenie... caci doar bucuresteni pot face asta?
Revenind la categorie...de exemplu opel manta cu opel rekord au cam aceleasi motoare dupa cate am inteles...nu sunt 100% convins asa ca nu vreau sa va mint dar cam asta e idea daca pui un motor de mata gsi pe o manta normala e ok...cat timp suporti nu sunt modificati sau alte chesti de rezistenta.

Inca nu m-am decis ce o sa fac daca nu gasesc un motor care sa se potriveasca la manta mea si sa nu trebuiasca sa merg la Buc. at e ok dar daca nu at sigur voi merge!
Deci sa continuam cine ce motor mai are...

Apropo ideea de motor pana in 2.0 e ca eu nu il vreau numa de curse asa find zis o vreau inmatriculata... ceea ce inseamna ca platesc impozite...asigurare... etc calculati voi care e diferenta dintre un 2.0 si un 2.5 pe an si ziceti voi daca se merita....
AdamRs50 is offline   Reply With Quote
Old 07-12-12, 20:44   #18
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
1. Nu exista motor vertical sau orizontal. Exista longitudinal sau transversal.
Manta parca era una prin bucuresti cu motor de 2.5 de bmw.

Popasan ce anume nu ai inteles din titlul topicului???
Cum sa nu exista motor orizontal?
Exista boxerul este orizontal.
Clasificarile pot fi multiple.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 07-12-12, 22:32   #19
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Din cate stiu motoarele se clasifica dupa pozitia arborelui in raport cu sasiul/caroseria masinii nu dupa directia pistoanelor.
Wankelul in ce clasa il bagati domnule Sebastian daca boxerul este motor orizontal??
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 01:39   #20
eMH
2 Roti

Stage 5
 
eMH's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 5,101
Member of:
[2 Roti]
[PEUGEOT]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Din cate stiu motoarele se clasifica dupa pozitia arborelui in raport cu sasiul/caroseria masinii nu dupa directia pistoanelor.
Wankelul in ce clasa il bagati domnule Sebastian daca boxerul este motor orizontal??
Motor rotativ? Nu stiu, zic si eu...
eMH is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 02:30   #21
turb0

Stage 5
 
turb0's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,617
Member of:
[Echipa de sprijin]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Din cate stiu motoarele se clasifica dupa pozitia arborelui in raport cu sasiul/caroseria masinii nu dupa directia pistoanelor.
Wankelul in ce clasa il bagati domnule Sebastian daca boxerul este motor orizontal??
Motor centrifugal
turb0 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 06:13   #22
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
1. Nu exista motor vertical sau orizontal. Exista longitudinal sau transversal.
Manta parca era una prin bucuresti cu motor de 2.5 de bmw.

Popasan ce anume nu ai inteles din titlul topicului???
Quote:
Originally Posted by SEBASTIAN View Post
Cum sa nu exista motor orizontal?
Exista boxerul este orizontal.
Clasificarile pot fi multiple.
Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Din cate stiu motoarele se clasifica dupa pozitia arborelui in raport cu sasiul/caroseria masinii nu dupa directia pistoanelor.
Wankelul in ce clasa il bagati domnule Sebastian daca boxerul este motor orizontal??
Domnule te rog sa nu ingustezi acest subiect. Clasificarile pot sa fie multiple si este real ca in mod uzual se vorbeste de ceea ce spui tu, insa daca vrei sa faci referire doar la asta specifici undeva, altfel discutia e putin mai ampla. E ca si cum ti-as raspune daca motorul rotativ este unul cu ardere interna. Si el are unul sau mai multe rotoare care sunt pozitionate... iar asezarea lui tine de proiectant. Dar vezi ca mai sunt si motoare cu abur pana la motoare cu jet cu ardere externa...

Domnule cred ca esti un om matur si responsabil.
Ai facut o afirmatie pentru care am facut referire asa ca nu mai batea campii. Nu trebuie cinva sa se poarte cu tine ca si cu o matza bleaga pe care o bagi cu nasul in ... si o certi dupa ce a facut unde nu trebuie apoi ii arati unde sa faca,

Cele doua fraze subliniate una cu rosu si alta cu mov arata o viziune ingusta, pe care un om care se pretinde a fi si moderator pe anumite sectiuni dintr-un astfel de forum nu trebuie sa o aiba.
Puteai sa spui altfel, frumos elegant... ca nu te referi la acel tip de clasificare care vorbeste de pozitia motorului in plan vertical, orizontal, inclinat si inversat.
Hai sa scapam de ingustarea orizontului, iar daca dorim sa canalizam discutia intr-o directie clara putem defini asta exact.
Eu unul nu am chef de discutii in contradictoriu insa nu pot sa te las sa spui lucruri neadevarate pe care altii cu mai putina cultura auto le pot crede. Imi cer scuze de interventie nu e nimic personal!
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731


Last edited by SEBASTIAN; 08-12-12 at 06:19.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 07:52   #23
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Pai initiatorul topicului a intrebat despre ce motor pune si el pe Manta. Am fost doar atent la topic si l-am corectat sa poata intelege oricine ce cauta omul. Ma scuzati
bluey is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 20:11   #24
Robert Coca
Peugeot Driver

Stage 5
 
Robert Coca's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 2,062
Member of:
[4Rally]
[PEUGEOT]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Eu nu inteleg de ce isi bate lumea capul cu omologari si vrajeli. Motor fara serie in carte si la revedere. Merg de 2 ani cu motor neomologat si nu m-a intrebat nimeni de sanatate. Am facut si itp-ul cu alt motor. Totul este sa vrei si sa fi pregatit sa impingi ceva bani unde trebe.

Si plus de asta eu cred ca-i mai frumos sa platesti taxe de 2.0 (am vrut sa zic 1.6 dar e diferenta de cilindrii) si sa mergi cu 2.5 linistit avand motor fara serie in acte.
__________________

#Peugeot 306 Sedan 1.8TD Tel: 0748.313.819 | Y!M: coca_roby

Last edited by Robert Coca; 08-12-12 at 20:14.
Robert Coca is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 20:55   #25
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Quote:
Originally Posted by AdamRs50 View Post
Sal! Am deschis acest topic deoarece eu nu am gasit ceva date in legatura cu cele mai bune rapoarte de cm3-cp! Ex: opel calibra sfi 2000 cm3= 150 cp

Ma intereseaza deoarece as dori sa schimb motorul masinii mele si as dori sa stiu care ar fi cea mai rentabila varianta... pe mine ma intereseaza cel mult pana in 2000cm3 dar puteti posta si motoare mai mari pentru viitori interesati de asa ceva!!


Multumiri anticipate!!!
2.2 ECOTEC de 155ps e foarte potrivit.
Pana in 2.0 SFI sau daca vrei f mult un 2.o turbo din orice generatie.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 08-12-12, 23:05   #26
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Quote:
Originally Posted by Robert Coca View Post
Eu nu inteleg de ce isi bate lumea capul cu omologari si vrajeli. Motor fara serie in carte si la revedere. Merg de 2 ani cu motor neomologat si nu m-a intrebat nimeni de sanatate. Am facut si itp-ul cu alt motor. Totul este sa vrei si sa fi pregatit sa impingi ceva bani unde trebe.

Si plus de asta eu cred ca-i mai frumos sa platesti taxe de 2.0 (am vrut sa zic 1.6 dar e diferenta de cilindrii) si sa mergi cu 2.5 linistit avand motor fara serie in acte.
Politia in general sta cu ochii pe masini vechi pentru controale ARR. Abia asteapta sa te gaseasca cu alt motor, dar nici daca nu ai franele in regula sau vreun bec ars nu te iarta. De obicei la masinile vechi merg la sigur. Mai greu le pica testele un Matiz sau un Logan comparativ cu o masina gen Ascona ca Manta nu cred ca au vazut ei de mult timp.
Tot SFI iti recomand si eu sau chiar LET. Motoare ieftine si cu putine necunoscute pentru mecanicii dedicati Opel. Cu omologatul ia-ti gandul.
Ambele sunt cu mult peste procentul admis de RAR in privinta puterii motorului nou montat pe masina.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 09-12-12, 17:59   #27
AdamRs50

Stage 5
 
AdamRs50's Avatar
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 344
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

bun...si atunci ce motor puternic imi recomandati ce as putea baga in categoria masinii ca sa fie in regula gen cum are manta gt/e? sau? Mercy anticipat
AdamRs50 is offline   Reply With Quote
Old 09-12-12, 19:03   #28
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Eu as merge si pe un modest c24ne care nu are decat 125cp dar foarte putin ajustat sare de 150 cu o fiabilitate excelenta si o liniritate buna a cuplului.
Pentru placerea ta ar fi suficient insa daca vrei performanta pe caroseria ta orice tubo de 2l incepand cu c20let.
C24NE a fost si de fabrica se poate omologa foarte frumos.
Motorul a avut o dinamica buna chiar pe Frontera.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 09:57   #29
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

"Ecotetz" (ecotec) - ia-ti gandul! Mult mai OK e C20XE ca si motor si potential de dezvoltare. Se poate monta pe Manta, trebuie baie de ulei + sorb (merge de 1.8 OHC de Manta dar e ff rara, mai repede o confectionezi si faci sorbul custom), varianta cu delco in capul axei cu came nu incape de aeroterma si musai o evacuare custom - delicat, intrucat trebuie strecurata pe langa axul volanului.
Daca tot veni vorba de C24NE: nu a fost niciodata ca echipare stock pe Manta! DAR are acelasi bloc cu CIH-urile de la 1.6 in sus, deci se pot pune internele in blocul din acte si nu stie nici vantul nici pamantul. Dezavantajul e ca pistoanele sunt cam bashinoase, scobite in cap pentru scaderea raportului de comprimare + ca nu rezista la turatii mari (alezajul este 95 mm de la 2.0 in sus, difera cursa, iar cursa mai lunga => viteze mai mari ale pistonului in cilindru), 2.4 asta are putera maxima pe la 5200 rpm parca.
Un compromis destul de OK pt mers pe strada ar fi 2.2 ul de pe Rekord E - am si eu unul pe Manta mea acum, am mers cu el la Sinaia si am scos timp mai bun decat in 2011 cand eram cu 2.0, dar mai preparat - acum e motor 2.2 stock, putin marit raportul de comprimare si axa cu came racing. Eu intentionez sa construiesc un 2.5 cu un arbore de 2.4 (sau 2.3 diesel) si pistoane forjate de 97 mm + biele forjate. Cu axa pe care o am si ceva prelucrari pe la supape, galerii si ce se mai poate, eventual cu un stand alone (daca or fi $$$), sper sa ma apropii de 200 cp cu el.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-12, 21:19   #30
300zxtt

Stage 5
 
300zxtt's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,952
Default Re: Cele mai puternice motoare stock din fiecare categorie de cm3

Motor de opel senator si punct. daca te uiti pe net o sa vezi o gramada de manta cu transplant de 3.0 24V. Pt ca nici un 4 nu se compara cu 6 cilindri in linie.


https://www.youtube.com/watch?v=2-alJbWu3KQ

Last edited by 300zxtt; 10-12-12 at 21:24.
300zxtt is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -