Cateva solutii si idei care-mi trec prin cap pentru a scoate din masinile noastre performanta mai mare cu, costuri minime.
1. Un factor important ignorat de multi este greutatea masinii.
Din punctul strict de vedere al performantei motorului si al raportului cai putere/kg trebuie sa:
Eliminam subwoofere si/sau difuzoare pentru ca toti magnetii aia cantaresc ceva. Kilograme care se adauga in raportul cai/kg
Eliminam scule din portbagaj si orice ar avea ceva greutate mai mare inclusiv roti de rezerva,cric etc.. asta daca nu aveti de gand sa plecati la drum lung.
Eliminam bancheta spate complet (nu in cazul "daily drivers")
Toate acestea de la punctul 1 din pacate au si un revers si anume masina se ridica de cur pentru ca s-a usurat (dar ca mod eficient si ieftin de rezolvare se pot scurta arcurile prin taiere ca vorbim de low budget aici)
Eliminam in principiu cam orice considerati ca are o oarecare greutate notabila si este inutil in/pentru masina.
Evitam plinurile de rezervor (ca se adauga la greutate)
2. Accesoriilor pe care le mai invarte motorul
Cu ceva mai mult timp la dispozitie si cu ceva cunostinte in mecanica/electrica se poate renunta la accesoriile pe care le mai invarte motorul (ca exemplu compresorul de aer conditionat) (care sa nu uitam ca are si el cateva kg
)
2. Admisie custom DIY
Un filtru de aer sport si eventual o instalatie custom de short ram air sau cold air intake.Pentru cateva idei ieftine citeste si asta:
https://forum.4tuning.ro/19-facem-ros...t-ram-air.html
Pe tema asta nu voi bate multi campii ca sunt destule alte topicuri deschise in tema.
3. Izolatie termo galerii
Se cumpara o banda termoizolanta cu, care se izoleaza bine galeriile motorului pentru a:
a)mari temperatura din interior si implicit mari viteza de evacuare a acestora
b)proteja temperatura aerului care intra in filtrul de aer sport. (colder is better)
4.Evacuarea - Toba
Pentru ca o instalatie completa de evacuare sport costa DESTUL propun doar simpla schimbare a tobei finale cu una free flowing sau mai bine spus directa. Acestea se pot si face si custom(mai ieftin) de diversi mesteri care sunt sigur ca se afla si pe acest forum.
5. Lucru manual
Pentru o mica imbunatatire a timpilor de schimbare a treptelor recomand o simpla scurtare a axului schimbatorului de viteza.
6. Upgrade aprindere
Putem face un efort sa luam niste bujii ceva mai bune (ex nkg iridum sau denso).
Inca un upgrade foarte ieftin pe care-l putem face partii electrice a masinii este sa cautam diagrama electrica, sa identificam cablurile de impamantare si sa le schimbam cu unele de diametru marit.
7. Calitatea combustibilului
Daca "pe" altceva masina nu merge macar la combustibil sa nu ne zgarcim.
Cifra octanica marita ajuta.
8. Roti - jenti
Jentile din aliaj sunt oricand un factor pozitiv pentru greutatea totala a rotii.
Daca nu ne permitem un set nou parca merita si unul SH.
Totodata presiunea din anvelopa nu trebuie sa fie sub limita indicata de producator.
M-am gandit ca detalierea amanuntita a fiecarui punct in parte nu-si are rostul pentru ca bugetele difera de la om la om, masinile difera la fel si nu in ultimul rand imaginatia fiecaruia.
Eu mai mult ca sigur nu m-as descurca sa le fac pe toate dar... din citite si auzite si din ce mi s-a parut si mie logic am reusit sa punctez cele de mai sus.
Va rog si chiar insist daca mai aveti si altele de adaugat sa le scrieti ca... unde-s multi "puterea"
creste si sunt sigur ca mai exista si alte artificii ieftine si foarte ieftine pentru a da un pic de zvac in plus masinii de buget redus.