Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 19-07-11, 16:33   #1
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default How to! - DIY short ram air

In ideea ca nu toata lumea isi permite un kit de admisie cu aer rece, propun urmatoarea idee preluata si "tradusa" ce-i drept de pe un site de peste ocean.

Se spune ca este cea mai sigura si cea mai performanta solutie de short ram air cu performante maxime fara a fi necesar resoftat ECU sau a schimba evacuarea.(evident ca are si solutia limitele ei tehnologice)

Solutia este aplicabila pentru masinile ce au senzorul de aer(debitmetru) montat/fixat pe traseul de admisie (tubulatura fie ea din plastic sau cauciuc).

Pe net gasim multe modele si de diverse dimensiuni de "short ram air"-uri de firme consacrate in domeniu DAR... nu mereu ce este mare este bun.

Mergand pe principiul: ''cu cat mai mult aer cu atat mai bine'' gresesc indirect multi.

Sa incepem:

Mini legenda ca sa ne intelegem mai bine.
Inainte de debitmetru = spre (fostul) airbox
Dupa debitmetru = spre motor


1. Se localizeaza debitmetru(senzorul de aer)
2. Se sectioneaza tubulatura intre senzor si airbox. (se elimina airbox-ul complet)
3. Cu o garnitura de silicon se monteaza filtrul de aer de partea sectionata(in locul airboxului) imediat inainte de debitmetru. Sau dupa preferinte se mai poate prelungi instalatia pentru o pozitionare mai buna a filtrului cu ata tubulatura pvc sau tot silicon.

Cel mai important lucru este ca toata instalatia de dupa senzor sa fie OEM/STOCK.

Logica:
Eliminam filtrul si airboxul stoc in favoarea unui filtru sport marit ce are un debit de absorbtie mai mare. Insa in loc sa marim si diametrul tubulaturii de dupa filtru o lasam pe cea stoc avand ca rezultat... Da, mai mult aer dar intrand in tubulatura stoc ii creste viteza.

Principii:
1.Diametru traseu admisie mai mare = mai mult aer dar totodata = viteza aer mai mica.
2.Diametru traseu admisie stoc + filtru de aer sport = viteza de circulatie a aerului mai mare = performante mai bune fara resoftare ECU si erori in bord

Solutia se pare ca este garantata fara erori in bord de la senzor si poate sa difere ca proiect de la o masina la alta.

Solutia este low budget dar totodata cu performante cred si eu asta ca cel putin asemanatoare cu o instalatie de renume daca nu chiar better.

Succes si sper ca v-am fost de folos.

Last edited by Santon; 19-07-11 at 16:50.
Santon is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 17:54   #2
Kelu

Stage 3
 
Kelu's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 128
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Chestia asta e buna NUMAI in cazul in care airboxul de fabrica constituie o limitare.

Cel mai greu este de decis daca aiboxul este sau nu o limitare.

Atentie ca pot apare probleme si decalibrarea debitmetrului chiar daca se respecta pasii de mai sus.
__________________
Opel GT
Kelu is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 18:32   #3
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Quote:
Originally Posted by Kelu View Post
Chestia asta e buna NUMAI in cazul in care airboxul de fabrica constituie o limitare.

Cel mai greu este de decis daca aiboxul este sau nu o limitare.

Atentie ca pot apare probleme si decalibrarea debitmetrului chiar daca se respecta pasii de mai sus.
Pai teoretic, se pleaca de la ideea ca un ram air intake sau un cold air intake este net superior volumului de aer si vitezei aerului care circula printr-un airbox standard fie el cu filtru de aer sport sau nu.
Cat despre decalibrarea debitmetrului, baietii din state spun ca tocmai asta se elimina pastrand diametrul si portiunea de tubulatura stoc in care este montat senzorul.

Iata explicatia lor pe intelesul tuturor:

MAFS= mass air filter sensor aka debitmetru
CAI = cold air intake

OK, I've finally found a way to explain the way this whole thing works: by using toll booths! Imagine the MAFS is a series of toll booths, 4 for this example. The road is the CAI/SRI pipe, with different lanes.

A. This is the stock intake system. Notice it only has 3 lanes going into the toll booth. This is because the stock airbox and its filter are restrictive. All traffic (air) is metered properly by the toll booths (MAFS).

B. This is your average Cold Air Intake/Short Ram Intake. There are 2 extra lanes because the piping throughout the length of the intake is larger than stock. The problem is, the MAFS (toll booths) doesn't know this, therefore, extra air (traffic) in the larger pipe isn't metered (tolled), so the overall amount going through is read incorrectly.

C. This is my intake mod. There are extra lanes before the toll (CAI/SRI pipe), but they reduce to 4 just before so an accurate reading can be taken. There is no bottleneck like in A, so the maximum amount of traffic (air) can pass through, and everything is metered properly.
Attached Images
File Type: gif cai.gif (4.3 KB, 93 views)
Santon is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 18:42   #4
Kelu

Stage 3
 
Kelu's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 128
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Chiar daca pastrezi diametrul tevii in care este montat debitmetru si pe noua configuratie ai un cot inainte de debitmetru si din fabrica aveai o teava dreapta, cu siguranta se decalibreaza din cauza circulatiei diferite a fluxului de aer si vice-versa.

Teoretic ar trebui sa fie un castig, eu practic nu am observat niciun fel de imbunatatire prin aplicarea acestei metode.
Kelu is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 18:54   #5
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Quote:
Originally Posted by Kelu View Post
Chiar daca pastrezi diametrul tevii in care este montat debitmetru si pe noua configuratie ai un cot inainte de debitmetru si din fabrica aveai o teava dreapta, cu siguranta se decalibreaza din cauza circulatiei diferite a fluxului de aer si vice-versa.

Teoretic ar trebui sa fie un castig, eu practic nu am observat niciun fel de imbunatatire prin aplicarea acestei metode.
Problema cu, coturile etc.. apare in principiu la cold air intake-urile care duc filtrele undeva jos sub motor, eventual in bara din fata. acelea au peste 3 coturi si acolo apar cel mai probabil modificari de viteza/debit insemnate cat sa dea senzorul peste cap.

Eu ma refer la un short ram intake care dupa nume e scurt. Preferabil sa fie cat mai scurt posibil(eventual cat instalatia stoc de admisie a masinii).

Decalibrarea se produce in momentul in care scoti senzorul si-l adaptezi sau montezi pe alta tubulatura de diametru diferit. Daca pasterzi sectiunea stoc dedicata senzorului spun ei ca il pacalesti fara sa fie nevoie de interventii soft.
Acum... personal nu am incercat dar cat de curand o fac si voi pune poze si impresii despre raspunsul motorului la noul filtru/instalatie. Am filtru de aer, urmeaza sa cumpar o garnitura de silicon si sa-mi sacrific airboxu.
Santon is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 19:50   #6
Kelu

Stage 3
 
Kelu's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 128
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Quote:
Originally Posted by Santon View Post
Decalibrarea se produce in momentul in care scoti senzorul si-l adaptezi sau montezi pe alta tubulatura de diametru diferit. Daca pasterzi sectiunea stoc dedicata senzorului spun ei ca il pacalesti fara sa fie nevoie de interventii soft.
Gresit.

Vezi in poze in cazul meu, desi s-a pastrat aceeasi teava unde se afla debimetrul (practic s-a taiat din admisia stock), tot au aparut diferente de pana la 20-25%.

Teoria e una, practica e alta
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	stock.jpg
Views:	305
Size:	91.7 KB
ID:	2090002   Click image for larger version

Name:	modded.jpg
Views:	314
Size:	75.0 KB
ID:	2090003  
Kelu is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 21:04   #7
SynTheLaZ
VW Driver

Stage 5
 
SynTheLaZ's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 1,038
Member of:
[VW]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Si debitmetrul odata la cat timp il schimbi daca pui acel filtru "sport" ?
SynTheLaZ is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 21:51   #8
Kelu

Stage 3
 
Kelu's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 128
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Este inca cel de fabrica, 2,5 ani si 30 000km, il curat odata pe an ca si operatie de intretinere.
Kelu is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 22:40   #9
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Quote:
Originally Posted by Kelu View Post
Gresit.

Vezi in poze in cazul meu, desi s-a pastrat aceeasi teava unde se afla debimetrul (practic s-a taiat din admisia stock), tot au aparut diferente de pana la 20-25%.

Teoria e una, practica e alta
Ca-n reclama aia cu mezeluri... Nu-i asa de simplu recum pare.
Ai pus poze cu o aplicatie turbo iar debitmetru este undeva la mijlocul tubulaturii care nu mai este gram de stoc.
Aplicatia de care spun eu este gandita pentru motor aspirat natural. In cazul turbo... nu am cunostinte daca merge sau nu si tind sa te cred pe cuvant ca nu merge sau apar diferente mari de citire a senzorului.
Eu spun de o instalatie simpla care foloseste instalatia stoc de admisie de dupa senzor pana in motor.
Nu e o aplicatie cu pe care sa o combini cu alt tuning major la motor.Cu alte cuvinte este o instalatie pentru buzunaru fiecaruia. Cat despre mizerii, praf si alte prostii care le poate suge instalatia... deh.. nu le poti avea pe toate fara compromisuri.

Oricum, baietii de peste hotare mai spun ca unele kit-uri de ram air sau short ram air de firme mari in domeniu puse pe un aspirat natural fara resoftare ECU si eventual fara o evacuare marita poate da un randament chiar mai scazut decat airboxu si filtrul stoc gandite de producator.
In ideea asta s-au gandit si au gasit baietii varianta cea mai ieftina pentru performanta maxima cu, costuri minime (la admisie).
Santon is offline   Reply With Quote
Old 19-07-11, 23:03   #10
Kelu

Stage 3
 
Kelu's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 128
Member of:
[Anonymous Motorsport ]
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Nu ai specificat tipul motorului, dar chiar si in cazul motorului supra alimentat cu turbo sunt momente cand motorul functioneaza ca un motor NA.

Decalibrarea debitmetrului nu are nici o legatura cu tipul motorului.
Kelu is offline   Reply With Quote
Old 20-07-11, 07:16   #11
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Quote:
Originally Posted by Kelu View Post
Nu ai specificat tipul motorului, dar chiar si in cazul motorului supra alimentat cu turbo sunt momente cand motorul functioneaza ca un motor NA.

Decalibrarea debitmetrului nu are nici o legatura cu tipul motorului.
Da man, cum am spus si mai sus, pentru aplicatii turbo nu stiu, nu ma bag in discutii pe tema aplicatiei descrise de mine.

Am atasat 2 poze exemplificative cu o instalatie asemanatoare care nu da erori in bord si nu da peste cap ecu. (prima poza sectiunea de tubulatura stoc in care este montat debitmetru)
Ce-i drept, este o instalatie de cold air intake si nu short ram air dar in aceeasi idee se poate monta si un short ram in incinta motorului mai exact in locul airboxului.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.JPG
Views:	98
Size:	66.8 KB
ID:	2090410   Click image for larger version

Name:	2.JPG
Views:	160
Size:	93.4 KB
ID:	2090411  
Santon is offline   Reply With Quote
Old 20-07-11, 09:09   #12
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Se poate masura "piedica" pe care o constituie airboxul pe orice tip de motor inainte de a se lua decizia daca merita inlocuit cu orice admisie aftermarket.Orice ceas de boost montat inainte de turbo cu un pix si hartie poate face asta.Un ceas de vacuum ar fi ideal.

De retinut ca exista posibilitatea ca o amplasare proasta a unei admisii aftermarket sa inrautateasca performantele motorului desi acesta "respira" mai bine. Simpla crestere a temperaturii aerului in admisie anuleaza orice castig.

Pui un filtru conic sau ciuperca deasupra galeriei de evacuare in spatele unui motor transversal si ai rezolvat problema
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 20-07-11, 10:23   #13
Santon

Stage 5
 
Santon's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 514
Member of:
[Toyota]
[AUDI]
Default Re: How to! - DIY short ram air

Intr-adevar si aerul cald de pe langa filtru este o problema da... se mai pot face tot felul de artificii DIY pe langa filtru pentru a evita problema. Ingeniozitate, pasiune, chef si timp sa fie ca banii nu sunt o problema. Se pot face improvizatii OK destul de ieftine.
O idee foarte simpla de protectie impotriva aerului cald este folosirea intreaga sau partiala a fostului airbox al masinii ca in pozele de mai jos.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	heat_shield_69.jpg
Views:	156
Size:	81.1 KB
ID:	2090590   Click image for larger version

Name:	heat_shield_72.jpg
Views:	166
Size:	87.0 KB
ID:	2090591   Click image for larger version

Name:	heat_shield_74.jpg
Views:	148
Size:	96.6 KB
ID:	2090592  


Last edited by Santon; 20-07-11 at 10:33.
Santon is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -