Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 13-03-11, 19:04   #16
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Cel mai important factor la un motor(compresor mecanic sau turbo) este GESTIUNEA.
Turbina,intercooler,galerii poti gasi rapid si rezonabil de ieftin.
Cauta pe forum de referinta(nu stiu care este pentru motorizarile v6,stiu doar unul pentru 2.2 5 in linie 20v turbo(s2 forum).Posteaza acolo o intrebare de genul "un link catre un site de pasionati vr6",sau chiar adreseaza o intrebare despre vr6 cu turbo,cu siguranta cineva iti va da cateva sugestii(multi dintre forumisti se ocupa si de alte motorizari)
Afla care gestiune este folosita cel mai des(astfel vei afla totul despre injectoare,senzori etc si cel mai important vei gasi suport tehnic pentru realizarea maparii,a reglajelor)
Partea cea mai importanta,repet,nu este atasarea turbinei in sine,ci gestiunea.
Fixeaza-ti un target referitor la puterea masinii si mai ales la scopul in care va fi folosita(drag,pista,strada,vtm etc).Trebuie sa decizi comportamentul masinii respectiv al cuplului turbina mica va raspunde incepand cu 2000 rpm insa va iesi din zona de eficienta pe la 4000 rpm,va incalzi prea tare aerul in admisie si vei fi nevoit sa reduci din boost inspre capatul plajei de turatie.
O turbina medie va incepe sa produca boost pe la 3000 rpm si va fi un compromis bun pana la 500 cai.
Pt.putere peste 500 hp pe la 4000 rpm vei avea boost(va fi o masina de strada incomoda si lenta).
Daca te apuci de aceasta conversie si o vei duce la capat vei fi foarte multumit.
Ar mai trebui sa iei in calcul cum"pui" cuplul pe asfalt.Daca ai tractiune fata peste 200 cai la roata si 300 nm cuplu nu vei mai putea controla accelerarile.Au incercat multi,au schimbat diferite diferentiale si pana la urma au decis sa faca o conversie la quattro/sincro/4motion.
Documenteaza-te la schimbarile necesare in motor pentru a rezista la cuplul dorit(biele,pistoane,ungere etc)Nu spera ca te vei adapta pe parcurs,fiindca vei avea de facut schimbari radicale si vei ajunge in situatia de a nu putea folosi comonente pe care deja ai dat o groaza de bani.

Nu te descuraja.Vr6 sunt foarte multe cu turbo,si sunt multe din ele construite profesionist.Ai grija la kiturile ieftine.Ai grija la documentatiile oferite.

Cu respect,
Bogdan
__________________
1983 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1986 audi coupe b2 2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 audi 90 b2,2.2l 20v turbo quattro proiect
1985 suzuki samurai
1993 audi urs4 2.2l 20 v turbo quattro-dezmembez
1994 audi 100 c4 2.6 E 12 v FWD
2003 vw lt 35
1991 audi s2 3b
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 13:28   #17
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Woow... Deci multumesc mult lui @salfkm pt informatiile legate de componente si pt atentie si multumesc mult lui @pasbogdan pt indrumarile sale.

Pe zi ce trece imi dau mai mult seama ca pe forum sunt persoane foarte bine informate si mecanici foarte capabili nu numai "bla-bla" cum am vazut pt multe thread-uri.

Salfkm ti-am urmarit toata munca pe thread-ul lui dabotta, cred ca stii motorul ala pe de rost acum. Apropo, ati mai reusit sa rezolvati ceva cu el?

Sa incep mai intai cu alte intrebari pt @salfkm si nu numai, daca mai sunt si alti cunoscatori chiar ii rog sa raspunda si ei.

-Cum imi dau seama care este senzorul de presiune ulei?
-Trebuie schimbata pompa de ulei cu una cu debit marit?
-Ce se intampla cu uleiul care ramane in vasul ala de ulei? Nu prea stiu cum se leaga dar cand va fi momentul voi intreba.
-Deci se elimina regulatorul original de presiune (care functioneaza pana la 4 bar) si se monteaza ala in locul lui?
-Stie careva de cat sunt injectoarele originale de vr6 2.9?

Deocamdata astea sunt intrebarile care imi vin in minte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	modina_ulei.JPG
Views:	97
Size:	83.3 KB
ID:	1919393  
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 13:48   #18
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

senzorul de presiune ulei e o mica sonda cu un papuc legat de dansa,nu stiu sa-ti spun unde e pe motorul tau,cert e ca din cate stiu e singura "sonda" aflata pe blocul motor,nu pe chiulasa(pe chiulasa ai de temperatura si de detonatii)

nu ai nevoie de alta pompa de ulei,in turbina ai o pierdere mica de presiune,dar n-ar strica o pompa de ulei noua,pentru motor zic!

uleiul din vasul recuperator,n-o sa fie asa mult,50-100ml la destui kilometri(daca motorul nu da cu prea multe gaze de carter) si el se scurge din vas,daca e curat si vrei il bagi inapoi in motor,dar de preferat il arunci(reciclat nu la canalizare :P )

pentru presiuni mici nu cred ca este nevoie de alt regulator de presiune,poate sa mearga si cel original al masinii...

p.s. ai observat ca imediat ce ai inceput sa te documentezi de unul singur,ti s-a raspuns la eventualele nelamuriri,dar sa te ia cineva de la 0 si sa-ti explice pas cu pas ce trebuie facut realizezi ca cereai cam mult?

p.s.2 am vazut de curand un vr6 turbo de vanzare,destul de serios lucrat,ti-ar fi mai usor sa-l iei de-a gata,dar daca vrei sa inveti ceva,ti-l faci singur cu costuri duble

later edit,da,aia e modina si vine exact cum ai spus,intai ea prinsa de bloc apoi peste ea se pune filtrul
din cate stiu exista modine cu gauri pentru sonde(presiune,temperatura ulei) si tot de acolo poti duce ulei si la turbina
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 13:49   #19
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Deci sa inteleg ca atunci cand vorbesti de GESTIUNE te referi la softul care va fi montat!?
Daca este vorba de asta sincer nici nu m-am documentat cam ce se monteaza pe asemenea motor si cam ce mi-ar trebui si la ce bani ar ajunge deci azi-maine ma informez si despre asta si voi posta.

Target-ul fixat in ceea ce priveste puterea este max 300 de cai avand in vedere ca vreau sa tin internele stock pe motorul asta (cred ca reusesc cu o garnitura de chiuloasa pt turbo facuta din 3 bucati care ajung undeva la 3mm daca nu gresesc,in viitor am un alt proiect dar mai intai o las incet) si masina va fi folosita pe strada zi de zi, nu este un proiect exclusivist, o fac pt ca din totdeauna mi-am dorit o masina turbo dar si un corrado vr6, asa ca m-am gandit sa le combin pe amundoua.

Turbinele care le-am gasit cam prin majoritatea kit-urilor sunt T3/T04 si am vazut ca majoritatea au montat acelasi tip.

Cand spui ca pe la 4000 de ture voi avea boost practic ce inseamna?

Masina momentat are in jur de 215 cai si cuplu cred pe la 260-270 nm si deocamdata nu sunt de loc probleme cu aderenta, cu siguranta ca (virgula) cu turbo situatia se va schimba, insa este mult prea dificil sa fac un sistem sincro sau altceva, asa ca singura chestie la care m-am gandit este un blocant si asa unpic mai amelioreaza situatia, repet masina este pt satisfactie personala si nu o sa fiu mereu cu pedala in blana deci nu este problema aderenta, incerc sa o stapanesc din acceleratie. (de abea astept sa am problema asta )

De descurajat nu ma descurajez, o sa ii dau inainte (conversia se va intampla in orice vaz dupa ce voi inscrie masina, adica prin septembrie intre timp ma documentez si achizitionez una alta)

Zilele astea iau de la cineva o turbina Garrett, sa vedem cum se prezinta. Cand o iau o sa postez niste poze.

Ms din nou tuturor.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 13:59   #20
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
senzorul de presiune ulei e o mica sonda cu un papuc legat de dansa,nu stiu sa-ti spun unde e pe motorul tau,cert e ca din cate stiu e singura "sonda" aflata pe blocul motor,nu pe chiulasa(pe chiulasa ai de temperatura si de detonatii)

nu ai nevoie de alta pompa de ulei,in turbina ai o pierdere mica de presiune,dar n-ar strica o pompa de ulei noua,pentru motor zic!

uleiul din vasul recuperator,n-o sa fie asa mult,50-100ml la destui kilometri(daca motorul nu da cu prea multe gaze de carter) si el se scurge din vas,daca e curat si vrei il bagi inapoi in motor,dar de preferat il arunci(reciclat nu la canalizare :P )

pentru presiuni mici nu cred ca este nevoie de alt regulator de presiune,poate sa mearga si cel original al masinii...

p.s. ai observat ca imediat ce ai inceput sa te documentezi de unul singur,ti s-a raspuns la eventualele nelamuriri,dar sa te ia cineva de la 0 si sa-ti explice pas cu pas ce trebuie facut realizezi ca cereai cam mult?

p.s.2 am vazut de curand un vr6 turbo de vanzare,destul de serios lucrat,ti-ar fi mai usor sa-l iei de-a gata,dar daca vrei sa inveti ceva,ti-l faci singur cu costuri duble

later edit,da,aia e modina si vine exact cum ai spus,intai ea prinsa de bloc apoi peste ea se pune filtrul
din cate stiu exista modine cu gauri pentru sonde(presiune,temperatura ulei) si tot de acolo poti duce ulei si la turbina
Am mai postat o poza cu 2 intrebari, cea cu modina nu o luati in considerare pt ca @julaikos mi-a confirmat ca este asa cum am crezut.

Ok, ok, iti dau dreptate, vroiam prea "mura in gura".
Gasisem si eu unu 2.8 turbo la mitza din bucuresti, nu stiu daca il cunoaste cineva, vroia pe tot golful 3 inscris pe nemti 1500 de euro, dar stii ca e altceva cand muncesti tu cu mainile tale, e alta satisfactie.

Merci mult din nou.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 15:27   #21
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

La o parte din intrabarile tale deja vad ca ai primit raspuns.Iti dau un sfat despre regulatorul acela de presiune de benzina care se afla in kit-ul respectiv de turbo,nu il monta pe masina ca vei avea probleme mari cu el,decat cu ala mai bine cu cel stock care sti sigur ca iti tine presiunea cum trebuie.Am vazut regulatoarele acelea cum sunt in kit-ul turbo gasit de tine montate pe motoare aspirate,o adevarata pacoste,ca si idee,presiunea oscila cu diferenta de 1 bar la acelas nr de turatii,chiar si la relanti observai pe ceas ca se schimba presiunea,daca la un motor aspirat faceau probleme din astea,da0ti seama la un motor cu supraalimentare cam cum face.Eu modelul acela de regulator nu l-as monta pe masina nici daca as fi platit.Daca vrei regulatoare cum trebuie atunci te gandesti la un Sard,Begi,Webber,Aeromotive etc etc,astea sunt concepute pt a functiona si pe motoare supraalimentate.
Care poze ziceai ca le-ai mai atasat cu intrebari ca nu imi apare nici una?
Ca si solutie relativ ieftina a electronicii iti recomand un piggyback,este un calculator care se leaga impreuna cu cel al masinii si se modifica de acolo parametrii de avans si benzina.

Tot ca si un sfat,la un motor cu conversie turbo cum vrei sa faci tu ideea e relativ simpla,sa poti asigura benzina suficienta motorului in raport cu cantitatea de aer introdus fortat in admisie si cel mai important lucru,aerul care intra in admisie sa fie cat mai rece posibil,astfel reduci foarte mult riscul aparitiei detonatiei.

Legat de garnitura de chiuloasa,din ce am inteles eu de la tine ai gasit ceva multistratificata si metalica,daca are 3mm grosime,sa te interesezi ce grosime are una stock ca sa sti cu cat decomprimi motorul ca nici prea decomprimat nu e bine ca apar alte chestii apoi
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 18:13   #22
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Inteleg, in cazul asta o sa caut ceva din alea care mi-ai spus tu.
Deci sa inteleg ca imi trebuie un intercooler destul de mare, cum merge treaba, cu cat mai mare cu atat mai bine!?

Cu garnitura m-am uitat pe la astia care le vand si motorul original are compresie 10:1, cu garnitura 2x0,6+3mm scade compresia la 8,15:1, mai e o garnitura de 4,6mm (dar sincer cred ca este prea mult) care scade compresia la 7,9:1. Atasez si cateva poze.

Am gasit o pompa de benzina care are urmatoarele specificatii:

"Pentru motoarele pe benzină de până la 650 CP!
270 lit / h la 3 bar
252 lit / h la 4 bar
216 lit / h la 5 bar
182 lit / h la 7 bar
340 lit / h în liber-running
+ Pol = M6
- Pol = M5
= intrare M18 x 1,5
Outlet = M12 x 1,5""

Cum vine asta cu cat o setezi la mai multi litri are presiune mai mica!?
Nu ar trebui sa fie direct-proportiunal, presiune mai mare-cantitate mai mare?

Atasez si poza despre care spuneam mai inainte ca am uitat sa o bag cand am postat.

PS: Garnitura aia neagra e de 4,6mm si aia "alba" e de 3mm.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Senzor_modina.JPG
Views:	102
Size:	89.3 KB
ID:	1919723   Click image for larger version

Name:	garnitura_chiuloasa_3mm_8,15.jpg
Views:	74
Size:	49.7 KB
ID:	1919724   Click image for larger version

Name:	garnitura_chiuloasa_4,6mm_7,9.jpg
Views:	57
Size:	48.1 KB
ID:	1919725  

Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 18:24   #23
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Ca sa o luam pe rand,intercooler-ul sa fie destul de mare(nici exagerat) ca va fi ok cu temperaturile aerului care intra in admisie.

Legat de garnitura de chiuloasa,pune-o pe cea de 3mm,insa vezi ca e raport de comprimare si nu compresie,sunt chestii diferite nu te supara ca te-am corectat.

Cu pompa de benzina,nu sunt rele specificatiile ei dar imi permit si aici sa iti fac o recomandare si anume Bosch 044.La pompele de benzina cu cat creste presiunea de lucru cu atat scade debitul pt ca zis acuma babeste sa se inteleaga,pompa lucrand si incercand sa faca presiune mai mare nu mai are timp sa traga asa cantitate mare de benzina,stiu ca termenii foositi nu sunt grozavi dar am explicat asa sa se inteleaga.

In poza pusa de tine,da acolo este modina montata si peste ea vine montat filtrul de ulei,iar dincolo sunt senzorii de ulei,motoarele de VW au doi senzori de ulei,unul e pt presiune si unul pt temperatura
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 15-03-11, 20:35   #24
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Ca sa o luam pe rand,intercooler-ul sa fie destul de mare(nici exagerat) ca va fi ok cu temperaturile aerului care intra in admisie.

Legat de garnitura de chiuloasa,pune-o pe cea de 3mm,insa vezi ca e raport de comprimare si nu compresie,sunt chestii diferite nu te supara ca te-am corectat.

Cu pompa de benzina,nu sunt rele specificatiile ei dar imi permit si aici sa iti fac o recomandare si anume Bosch 044.La pompele de benzina cu cat creste presiunea de lucru cu atat scade debitul pt ca zis acuma babeste sa se inteleaga,pompa lucrand si incercand sa faca presiune mai mare nu mai are timp sa traga asa cantitate mare de benzina,stiu ca termenii foositi nu sunt grozavi dar am explicat asa sa se inteleaga.

In poza pusa de tine,da acolo este modina montata si peste ea vine montat filtrul de ulei,iar dincolo sunt senzorii de ulei,motoarele de VW au doi senzori de ulei,unul e pt presiune si unul pt temperatura
Nu ma supar, ba chiar imi pare bine cand sunt corectat.

In poza care am pus-o acolo modina nu este pusa unde vine filtrul de ulei, filtrul de ulei este din ala ca in poza, si vine montat acolo unde sunt senzorii aia 2 care i-am incercuit.
Din cate am inteles din link-ul asta (http://passat.stoynev.us/maint/oil_cooler.htm) ala este deja un "oil cooler" deci banuiesc ca se scoate ala si se pune modina aia de ulei si se leaga pe urma radiatorul de ulei!? Si in cazul asta nu se mai pune unde vine filtrul de ulei!?
Daca gresesc corectati-ma.

Ms mult din nou.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	oil_filter.jpg
Views:	62
Size:	25.4 KB
ID:	1920038   Click image for larger version

Name:	senzori_ulei.jpg
Views:	82
Size:	80.0 KB
ID:	1920039  
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-11, 23:17   #25
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

1.Cum imi dau seama care este senzorul de presiune ulei?
2.Trebuie schimbata pompa de ulei cu una cu debit marit?
3.Ce se intampla cu uleiul care ramane in vasul ala de ulei? Nu prea stiu cum se leaga dar cand va fi momentul voi intreba.
4.Deci se elimina regulatorul original de presiune (care functioneaza pana la 4 bar) si se monteaza ala in locul lui?
5.Stie careva de cat sunt injectoarele originale de vr6 2.9?

Deocamdata astea sunt intrebarile care imi vin in minte.[/QUOTE]
1.Ar trebui macar sa descarci un manual de reparatii de vr6 sa stii exact "care este"
Ti-as mai recomanda sa studiezi cateva manuale despre motoarele turbo in general."maximum boost" scris de Bell etc etc
2.NU.Nu este nevoie.Pompa stock trebuie sa fie intr-o conditie buna,la fel si cuzinetii,vibrochenul etc.Cuzinetii se pot upgrada cu o varianta sputter(un cuzinet mai rezistent montat in partea de sus a bielei).Afla dimensiunea vibrochenului in zona bielelor si vei gasi cu siguranta niste cuzineti sputter de la un alt model,daca nu cumva modelul vr6 ii are deja(1.8 g60,2.2 turbo etc)
3.La ce vas te referi?Un vas poate insemna un sistem dry sump,adica pompa de ulei nu se mai alimenteaza din baia de ulei ci dintr-un vas pentru a evita mersul fara ulei la viraje de mare viteza.Poate fi si un vas de recuperare uleiului din gazele de carter,caruia nu ii vad rostul
4.Regulatorul de presiune se alege in functie de injectoare.Tunerul modifica timpii de injectie in functie de pompa regulator si injectoare.Un tuning serios nu inseamna neaparat alt regulator de presiune.Sunt motorizari vw audi de generatie 1990 cu 600 cai la roata cu regulatorul stock.Injectoarele difera si pompa.
5.Ia un cod de pe injectoarele proprii si cauta pe google un tabel cu flow la diferite injectoare.O sa iti fie de folos.O sa intelegi de ce(daca e cazul) injectoarele tale au un flow rate prea mic,o sa intelegi si care e treaba cu regulatorul de presiune(presiune mai mare,poti stoarce un debit mai mare din injectoare)

6.Ai sarit o etapa importanta.Zici ceva de 300 cai.Masina are momentan 200 zici.La roata?
300 cai la roata inseamna ruperea arerentei si in treapta 4 atunci cand incarca turbina.Nu vad nici un fun.

Desi sunt aproape sigur ca proiectul tau nu o sa se finalizeze niciodata,totusi sper sa te vad informadu-te despre o conversie la syncro/4 motion.
7.Nu mai intreba despre garnituri de chiuloasa.Invata ce reprezinta raportul de compresie.Afla ce raport de compresie are o motorizare turbo de 4,5,6 pistoane de vw/audi compara cu ce ai tu si fa singur calculul.Ia neaparat in considerare faptul ca chiuloasa a fost(sau nu) dar sigur va fi rectificata deci camera de ardere va fi mai mica/motor mai comprimat deci garnitura va trebui sa fie fata de calculul"la rece" mai groasa cu grosimea rectificarii chiuloasei(0.005,0.1,0.2 mm de obicei)
Te-as sfatui sa nu optezi pentru o garnitura mai groasa.Mai bine sa maresti camera de ardere cu ajutorul unor pistoane.Daca esti destul de pasionat,in lumea vw audi vei gasi cu siguranta niste pistoane stock care sa iti satisfaca cerintele.Poti gasi pistoane care sa aiba acelasi bolt,sa fie ok ca si inaltime dar sa aiba diametrul cu un mm mai mare.Si ce?Alezezi blocul.Variante sunt mii.
8.Revin la gestiune.Ce ai de gand sa folosesti.Nu cumva sa crezi in ce declara site-urile care vand kituri de turbo cu o cutiuta magica,care "da benzina"
Iti recomand cu caldura sa iti petreci cateva nopti pe site-uri cu pasiunati din germania/anglia/estonia/letonia/suedia(nordicii in general) chiar si ungaria sa vezi cum se pune problema de fapt.(nu cutiute,nu inventii care inlocuiesc senzori si transmit informatii eronate la ecu)O sa devii un anti orezar(japo crap)
Ce ai decis referitor la comportamentul masinii?Vrei cuplu de jos?Daca da,si la un moment dat te hotarasti ca vrei mai mult o sa trebuiasca sa inlocuiesti turbina(logic).Ai grija sa alegi injectoare/pompa de benzina/galerii care sa iti permita o crestere de 100/200 cai.Daca nu,trebue sa arunci totul si sa investesti din nou.


Cu respect,

Last edited by pasbogdan; 16-03-11 at 23:23.
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 12:20   #26
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Quote:
Originally Posted by pasbogdan View Post
1.Cum imi dau seama care este senzorul de presiune ulei?
2.Trebuie schimbata pompa de ulei cu una cu debit marit?
3.Ce se intampla cu uleiul care ramane in vasul ala de ulei? Nu prea stiu cum se leaga dar cand va fi momentul voi intreba.
4.Deci se elimina regulatorul original de presiune (care functioneaza pana la 4 bar) si se monteaza ala in locul lui?
5.Stie careva de cat sunt injectoarele originale de vr6 2.9?

Deocamdata astea sunt intrebarile care imi vin in minte.
1.Ar trebui macar sa descarci un manual de reparatii de vr6 sa stii exact "care este"
Ti-as mai recomanda sa studiezi cateva manuale despre motoarele turbo in general."maximum boost" scris de Bell etc etc
2.NU.Nu este nevoie.Pompa stock trebuie sa fie intr-o conditie buna,la fel si cuzinetii,vibrochenul etc.Cuzinetii se pot upgrada cu o varianta sputter(un cuzinet mai rezistent montat in partea de sus a bielei).Afla dimensiunea vibrochenului in zona bielelor si vei gasi cu siguranta niste cuzineti sputter de la un alt model,daca nu cumva modelul vr6 ii are deja(1.8 g60,2.2 turbo etc)
3.La ce vas te referi?Un vas poate insemna un sistem dry sump,adica pompa de ulei nu se mai alimenteaza din baia de ulei ci dintr-un vas pentru a evita mersul fara ulei la viraje de mare viteza.Poate fi si un vas de recuperare uleiului din gazele de carter,caruia nu ii vad rostul
4.Regulatorul de presiune se alege in functie de injectoare.Tunerul modifica timpii de injectie in functie de pompa regulator si injectoare.Un tuning serios nu inseamna neaparat alt regulator de presiune.Sunt motorizari vw audi de generatie 1990 cu 600 cai la roata cu regulatorul stock.Injectoarele difera si pompa.
5.Ia un cod de pe injectoarele proprii si cauta pe google un tabel cu flow la diferite injectoare.O sa iti fie de folos.O sa intelegi de ce(daca e cazul) injectoarele tale au un flow rate prea mic,o sa intelegi si care e treaba cu regulatorul de presiune(presiune mai mare,poti stoarce un debit mai mare din injectoare)

6.Ai sarit o etapa importanta.Zici ceva de 300 cai.Masina are momentan 200 zici.La roata?
300 cai la roata inseamna ruperea arerentei si in treapta 4 atunci cand incarca turbina.Nu vad nici un fun.

Desi sunt aproape sigur ca proiectul tau nu o sa se finalizeze niciodata,totusi sper sa te vad informadu-te despre o conversie la syncro/4 motion.
7.Nu mai intreba despre garnituri de chiuloasa.Invata ce reprezinta raportul de compresie.Afla ce raport de compresie are o motorizare turbo de 4,5,6 pistoane de vw/audi compara cu ce ai tu si fa singur calculul.Ia neaparat in considerare faptul ca chiuloasa a fost(sau nu) dar sigur va fi rectificata deci camera de ardere va fi mai mica/motor mai comprimat deci garnitura va trebui sa fie fata de calculul"la rece" mai groasa cu grosimea rectificarii chiuloasei(0.005,0.1,0.2 mm de obicei)
Te-as sfatui sa nu optezi pentru o garnitura mai groasa.Mai bine sa maresti camera de ardere cu ajutorul unor pistoane.Daca esti destul de pasionat,in lumea vw audi vei gasi cu siguranta niste pistoane stock care sa iti satisfaca cerintele.Poti gasi pistoane care sa aiba acelasi bolt,sa fie ok ca si inaltime dar sa aiba diametrul cu un mm mai mare.Si ce?Alezezi blocul.Variante sunt mii.
8.Revin la gestiune.Ce ai de gand sa folosesti.Nu cumva sa crezi in ce declara site-urile care vand kituri de turbo cu o cutiuta magica,care "da benzina"
Iti recomand cu caldura sa iti petreci cateva nopti pe site-uri cu pasiunati din germania/anglia/estonia/letonia/suedia(nordicii in general) chiar si ungaria sa vezi cum se pune problema de fapt.(nu cutiute,nu inventii care inlocuiesc senzori si transmit informatii eronate la ecu)O sa devii un anti orezar(japo crap)
Ce ai decis referitor la comportamentul masinii?Vrei cuplu de jos?Daca da,si la un moment dat te hotarasti ca vrei mai mult o sa trebuiasca sa inlocuiesti turbina(logic).Ai grija sa alegi injectoare/pompa de benzina/galerii care sa iti permita o crestere de 100/200 cai.Daca nu,trebue sa arunci totul si sa investesti din nou.


Cu respect,[/QUOTE]

Deci, cum am mai spus masina va fi folosita pe strada de mine deci daca ii mai dau un plus de 100 de cp eu zic imi este de ajuns, nu sunt un inginer sau vreun bogatas sa am sa investesc zeci de mii de euro in proiecte si modificarile care au fost facute di vor mai fi facute din momentul in care masina e la mn vor fi facute in mare parte de mainile mele eventual in cazurile in care ma depaseste ceva voi avea un mecanic alaturi, dar in niciun caz nu vad motivul pt care trebuie studiata istoria surubului pt a monta un turbo pe o masina. Nu este primul vr6 si nici ultimul care a fost facut turbo deci ma documentez la cei care au facut deja asa ceva (cel mai mult pe vwvortex) si de acolo iau toate informatiile, deci daca unu care in momentul de fata are un vr6 turbo cu interne stock (fara sa fi deschis motorul sa il faca 0km) la vreo 300-350 de cai si merge totul ok nu inteleg de ce nu ar trebui sa urmez sfaturile si sa fac si eu ce a facut el!?

Eu stiu ca ceea ce spui tu este adevarat dar asta in cazul in care vreau sa ma fac un Tuner si voi transforma 4 aspirate in turbo pe luna.

Oricum, sa nu mai lungim vorba, iti zic doar ca proiectul va fi dus pana la capat, acum din pacate trebuie sa inmatriculez corrado ala alb si imi trebuie ceva bani dar din septembrie in colo o sa vedeti ca incep achizitile si o sa montez eu cu mainile mele fiecare piesa in parte.
Pt soft masina va fi dusa la o firma serioasa pt ca pe mine ma depaseste.

Mersi din nou.

PS: Nu trebuie sa reconstruiesc masina de la zero, doar sa ii ameliorez prestatiile.
PS2: O sa iti urmez si sfatul si o sa ma documentez pe unde m-ai indrumat tu.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 12:22   #27
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Oricum ce spui tu este ca si cum ai fi la scoala si te duci la "domn profesor" si ii spui sa iti explice anumite fragmente din lectie si el iti spune "dute domne si ia cartea aia si citeste acolo!"

Ceva de genu.

Oricum, mai sunt si profesori din astia.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-11, 20:12   #28
pasbogdan

Stage 5
 
pasbogdan's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 552
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

[QUOTE=Sevastian_Vr6;4176899]Oricum ce spui tu este ca si cum ai fi la scoala si te duci la "domn profesor" si ii spui sa iti explice anumite fragmente din lectie si el iti spune "dute domne si ia cartea aia si citeste acolo!"

Sa stii ca cei mai buni elevi sunt mai bine documentati decat profesorii,si mai ales stau mai bine la partea practica decat profesorii.Nu cred ca e cazul tau.

Succes!!
pasbogdan is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 19:32   #29
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

[QUOTE=pasbogdan;4178062]
Quote:
Originally Posted by Sevastian_Vr6 View Post
Oricum ce spui tu este ca si cum ai fi la scoala si te duci la "domn profesor" si ii spui sa iti explice anumite fragmente din lectie si el iti spune "dute domne si ia cartea aia si citeste acolo!"

Sa stii ca cei mai buni elevi sunt mai bine documentati decat profesorii,si mai ales stau mai bine la partea practica decat profesorii.Nu cred ca e cazul tau.

Succes!!
Poate sunt mai bine documentat in alte domenii . Nu te-am jignit si nici nu vreu sa fac asta asa ca daca nu iti convine faptul ca pun 1000 de intrebari nu mai intra pe thread-ul asta si gata. Mersi si succes si tie "domn profesor".
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-11, 20:20   #30
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Ca sa nu o mai lungim atat, m-am apucat de restaurare a caroseriei la corrado ala albastru si la schimbarea unor piese "obosite" si am gasit kit-ul asta de turbo in USA la pretul de 860 euro fara transport, deci sa zicem ca ma duce cam la 1000 euro cu totul, pe langa asta mai urmeaza reconditionarea chiuloasei, pompa de ulei noua, pompa de benzina cu debit marit, injectoare cu debit marit, garnitura pt decomprimare si in ultimul rand, cand totul va fi montat, softul. Postez o poza si rog sa imi spuneti daca, in afara de ce am mentionat mai sus si ceea ce se vede in poze si in lista, mai este nevoie de ceva. Mersi.

Lista (Caracteristici):

Brand new “Street Demon” Series turbo package for your vehicle. The most complete turbo package available for the price. This package has all new quality parts that are capable of producing well beyond 485 horsepower at 25+ PSI with supporting modifications and a built motor. This is the most complete package available compared to others at an affordable price. On a stock motor the kit will create give the motor a 50-100 horsepower gain on a low boost setting of 8 PSI. Also, the included electronic turbo timer provides a hassle-free operation of precisely calculating the cool down period to ensure a proper cool down for your turbocharged motor. Works with either automatic or manual gearboxes. This kit may allow you to keep your air conditioning and power steering for a great street setup.




(1) Hybrid Turbo Charger:

*

.57 compressor wheel trim mapped for low & high boost setups
*

Oil fitting gaskets & mounting studs included
*

Capable of producing over 450 horsepower
*

Wet float bearings & properly balanced
*

3" inlet diameter with a 2" outlet
*

.50 A/R compressor housing
*

.63 A/R turbine housing
*

1/8 NPT oil inlet
*

T3/T4 hybrid




(1) Turbo Exhaust Manifold:

* Cast construction for a long lasting street setup
* High quality casting with large primaries
* Strong design supports the weight of the turbo
* Extra thick flange support the turbo well
* High quality T3 turbocharger flange
* Fully ported and polished design




(1) Front Mount Intercooler:

* Large design cools down the turbocharged air efficiently
* Strong TIG welds will support high PSI levels
* Lightweight aluminum racing intercooler
* Extra thick core provides ample cooling
* 2.5" cold outlet & 2.5" hot inlet
* Less then 2% pressure drop



(1) Universal Intercooler Piping Kit:

* Lightweight yet strong aluminum piping
* May necessitate light modification to fit
* (16) stainless steel worm gear clamps
* (2) 2.5” 90 degree silicone couplers
* (6) 2.5” straight silicone couplers
* (2) 90 degree 2.5” bends
* (2) 60 degree 2.5” bends
* (2) 45 degree 2.5” bends
* (2) straight 2.5” pipes



(1) Turbo Oil Line Install Package:

* T fittings will fit almost any motor & still use factory oil pressure sending unit
* Necessary fittings and clamps for a complete installation
* 18 inch 5/8” high temperature 550psi oil return line
* Premium gaskets & hardware for the turbocharger
* 77 inch straight high strength oil feed line
* Strong "T" fitting to hook up to block
* Superior quality lasts a lifetime
* Retails for $229 in magazines
* High quality oil feed fittings
* High quality turbo oil drain
* Brand new turbo install kit
* 36 inch angle oil fee line



(1) Aluminum Battery Box Relocation Kit:

* Full aluminum construction
* Relocation cables, straps, hardware
* Frees up lots of engine bay room
* Better weight distribution for vehicle handling



(1) Boost Controller:

* Can be setup to adjust boost PSI on the fly
* Can be adjusted for any PSI level desired
* Control your boost with a precise click
* Includes complete install kit
* Anodized aluminum finish
* CNC machined design



(1) Blow Off Valve:

* Protects turbo by venting when shifting and/or reducing throttle
* Performance design produces a powerful & aggressive sound
* Quality design will not leak under high boost conditions
* Flanges installed at user discretion
* Includes complete install kit



(2) Slim Cooling Fan:

* Fan can be used to cool: A/C condenser, oil or transmission cooler, mounting on an intercooler to prevent heat soak, or cooling a a2w radiator
* Slim design provides excellent engine bay clearance
* Includes the mounting tabs for a easy zip tie install
* Reversible design can either pull or push air
* Versatility of a push/pull reversible fan
* Superior flow of a curved-blade design
* Creates additional aftermarket cooling
* 1.25" thick outside perimeter
* 2.50" thick inside perimeter



(1) Electronic Turbo Timer:

* Ensures a proper cool down for your turbocharged car every time
* Includes pigtail wiring and extra wiring for ease of installation
* Important to preventing premature turbo wear and failure
* Mounted inside the vehicle for on the fly adjustments
* Precisely calculates the cool down period for the motor
* Auto mode feature creates a hassle-free operation
* Increases turbocharger's operating lifespan
* Bright Easy to read LED Digital Display
* Failure to reduce the temperature of the turbo could result in "coking" of oil inside the turbo
* Coking is the baking of oil, turning it into a grimy substance



(1) Fuel Pressure Regulator:

* Great to setup fuel pressure for boosted engines
* Includes complete install kit
* Precision pressure gauge
* Fully adjustable



(1) Catch Can:

* Stops excess oil from blowing to the intake manifold
* Ensures better mileage & better performance
* Removes oil vapors from breather line
* Show like high quality polish
* Includes complete install kit



(1) Billet Aluminum High Flow Fuel Filter:

* CNC machined T6-6061 billet aluminum construction
* High flow capacity for demanding fuel systems
* Strong brackets for easy mounting
* High pressure fuel fittings
* Anodized show like finish
* Filter can be cleaned
* 6an sized fittings
* Removable filter



(1) 35mm Wastegate:

* Protect the turbo system from over boosting by venting surges
* Includes complete install kit featuring gaskets and flanges
* Strong construction provides years of reliable service
* Anodized show like finish
* 2 bolt flange style



(1) 10 Meters Heat Wrap:

* Heat powers the turbochargers turbine inlet. Keep the heat inside the exhaust pipes
* Heat kills the turbochargers compressor inlet. Keep the heat out of the cold piping.
* Control additional engine bay heat and prevent overheating.
* Keep intercooled air cooled.
* Made of very high temp fiberglass.



(1) Stainless Downpipe:

* 2.5" Inlet
* Waterjet cut 5 bolt flange.
* Mandrel bent stainless steel
* Beautiful TIG welds



(1) Radiator Hose Sleeving Kit:

* Stainless braiding makes rubber radiator hoses up to 5x stronger
* Makes engine bay look of show car quality
* Strong construction provides years of reliability
* Anodized ends for the authentic race like finish



(1) High Flow Intake Filter:

* Protect the turbo system from debris
* Instant HP adder
* Extreme high flow
* 3" inlet perfectly matching the turbocharger inlet



(1) High Flow Breather Cap:

* Extreme high flow
* Keeps crankcase ventilation clean for emissions
* Works in conjunction with the catch can to keep inside of turbo piping oil free



(1) Wastegate Positioning Adapter:

* Allows adjustability for wastegate placement.
* Laser cut flanges.
* Mandrel bent stainless steel.
* Strong construction provides years of reliable service
* Beautiful TIG welds
* 2 bolt flange style



(1) Wastegate Dump Tube:

* Allows wastegate exhaust gases to cleanly exit the engine bay.
* Laser cut flanges.
* Mandrel bent stainless steel.
* Strong construction provides years of reliable service
* Beautiful TIG welds
* 2 bolt flange style



(1) Coolant Sensor Bung

* Monitor the water temperature via this sensor relocation
* Easy solution to run aftermarket coolant sensor
* Provides more precise readings then the stock location
* Features 2 installation clamps for an easy add on
* 38mm ends fits most OEM coolant hoses
* Strong Aluminum construction
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC_0552ps.jpg
Views:	74
Size:	96.1 KB
ID:	1924497  
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -