Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Cum facem rost de mai multi cai putere ?

Cum facem rost de mai multi cai putere ? Vrei sa maresti puterea masinii tale ? Afla daca se poate, si ce trebuie sa faci.

Reply
 
Thread Tools
Old 11-02-11, 21:46   #1
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Vr6 compressor...De unde incep?

Am deschis topicul asta pt ca vreau sa fac unul dintre vr6-le mele compressor si nefiind un inginer in materie vroiam sa va intreb pe voi de unde sa incep si unde sa termin si care este prima piesa (surub, saiba, piulita) care trebuie sa o schimb si care este ultima. Deci practic ce este nevoie, injectoare, pompa benzina, intercooler, compressor etc., modele si tot ce trebuie stiut despre ele, si toate eventual cu puncte de reper pt a le cumpara.

Mersi.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-11, 01:52   #2
TURBOSS

Stage 5
 
TURBOSS's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 589
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

de ceva vreme forumul asta a inghetat, a devenit cam slab.

+ chiar daca ti-ar explica cineva exact cum sa faci toti pasii ai sa gresesti. asa ca cauta un mecanic(nu dastea de reparatii) care a modificat/modifica masini. nu te duce la cineva sa isi faca ucenicia cu tine si sa faca experimente cu tine.
trebuie sa vb cu cineva specializat si sa iti spune cu aprox cam la cati bani sa te astepti.

ce vrei tu sa faci este mai complicat si trebuiesc luate in calcul multe variabile. nu incerca sa fac "tocanita", sa iti spuna cineva reteta la tel pt ca o sa arzi mancarea asta de "peste"cu multe oase!

bafta cu proiectul tau.
__________________
audi a4 265 cp= bagaboanta mea>face autostrada- vanduta

bmw 325=amanta mea
TURBOSS is offline   Reply With Quote
Old 12-02-11, 22:40   #3
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Am impresia ca au fost sterse niste commenturi pe aici. Poate e mai bine asa!
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-11, 23:30   #4
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Cu siguranta e mai bine asa.
Beck e user vechi si probabil nu mai are rabdare sa invete pe oricine.
Pentru multe din intrebarile tale vei gasi raspuns cu siguranta daca folosesti functia search pe acest forum si putina logica.
Nu esti primul care vrea sa monteze un compresor pe un motor aspirat si nu esti primul care pune aceste intrebari.
Las topicul deschis in cazul in care vei mai avea intrebari legate de proiectul tau, dar te voi ruga sa te documentezi pe cat posibil din ce s-a postat deja.
Multumesc.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-02-11, 10:33   #5
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Imi cer scuze ca ma bag. Zicea cineva pe forum mai demult, ca... statistic vorbind, dintre toti cei care pun intrebari de genul asta dar nu au habar de mecanica aproape nici unul nu reuseste in final sa faca nimic. Si ca baza unui astfel de proiect ar trebui inceputa prin autoinvatare si documentare pana la nivelul la care sa stii pe de rost ce si cum. In afara de asta nimic nu este gratuit
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 13-02-11, 23:16   #6
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Lord_wader uneori e de ajuns sa ai bani,dar in general iti dau dreptate,cine intreaba de la inceput in ce consta de la a la z un proiect si se asteapta la un raspuns concret se cam inseala...si nu neaparat fiindca ar fi un mare secret,dar nu sta nimeni sa insire aici toate saibele puse la un motor,fiindca ar insemna sa o ia razna sa tina minte fiecare lucru facut la masina

sebastian,vrei sa faci o treaba,cauta prin dezmembrari compresoare si uita-te pe sub capota daca ai loc sa-l atasezi de motor si sa-l invarti ,daca faci treaba asta si vii cu fapte concrete(poze,marimi,schite,orice!) sunt sigur ca sfaturile nu vor inceta sa apara...
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!

Last edited by julaikos; 13-02-11 at 23:19.
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 14-02-11, 13:01   #7
alexutzzzu1

Stage 5
 
alexutzzzu1's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 989
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

nu ai specificat cati bani esti dispus sa bagi intr-un astfel de proiect si cat de repede vrei sa il duci la capat. si este foarte important. si de ce nu turbo? daca tot faci o treaba. e mult mai eficient.
__________________
VW Corrado 1.8 20VT
alexutzzzu1 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-11, 23:16   #8
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Nu stiu de unde stiu cate unii cam cat si unde m-am documentat eu. Imi place ca pe forum au inceput sa apara atotstiutori, "dumnezei", care in loc sa piarda timp sa critice si sa spuna lucruri fara sens ar putea sa foloseasca acele putine cuvinte si minute spunandusi experienta si dand o mana de ajutor spunand de ce este nevoie, dar nah...

Eu zic ca se poate inchide.

Si in cazul in care nu ati vazut, este vorba despre vr6 compressor, nu ma ajuta cu nimic daca gasesc pe forum unu cu MATIZ care si-a pus "mini" compressor pe amaratii aia de 3 cilindri. Este simplu sa dai search pe goagal si sa gasesti "KIT KOMPRESSOR" 5000 euro, hai sa il cumparam si sa il montam ca pe un "LEGO". Intrebarea era ce compressor, ce intercooler, ce curea, ce traseu, pe unde sa treci traseul, ce soft, ce injectoare, ce pompa de injectie, si multe altele.

Lord_warder, ma inchin in fata ta pt ca am impresia ca te-ai nascut invatat, cu mecanica in sange si restul nu au habar despre mecanica.

Pe vr6 se poate monta doua tipuri de compressor, ala in forma de carapace de melc si vine pus cam pe unde ar fi cutia de la filtru original si asta ar fi cea mai scumpa cale si se mai poate monta in locul copresorului de la aerul conditionat, acolo se pot monta diferite compressoare, cum ar fi cele care sunt pe mercede, eaton m90 ar fi cel mai indicat din cate am inteles din "non-informarea" mea. Oricum nu mai stau sa dau detalii pt ca este inutil.

Alexutzzzu1, m-am gantid ca turbo este mult mai complicat de pus sus si in afara de asta ar cam trebui schimbate internele pt a face o treaba cum trebuie, asa la compressor ar merge si fara sa schimb internele.

Merci tuturor pt acordarea timpului si informatiile pretioase.
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-11, 08:52   #9
alexutzzzu1

Stage 5
 
alexutzzzu1's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 989
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Quote:
Originally Posted by Sevastian_Vr6 View Post

Alexutzzzu1, m-am gantid ca turbo este mult mai complicat de pus sus si in afara de asta ar cam trebui schimbate internele pt a face o treaba cum trebuie, asa la compressor ar merge si fara sa schimb internele.
treaba cu internele e valabila atat la turbo cat si la compresor daca vrei sa dai in ele cu presiune mare. si la turbo poti sa mergi cu interne stock atata vreme cat mergi cu maxim 0.4 - 0.5. Din ce m-am mai interesat si eu cand ma batea gandul la un proiect turbo pe vr, am aflat ca internele de vr tin foarte bine la scandal atata vreme cat nu ai detonatii si ai amestecul corect, de aceea primul lucru la care trebuie sa te gandesti e un stand alone, ca sa nu ai riscul detonatiilor sau sa n-ai suficienta benzina. o detonatie iti indoaie biela iar benzina insuficienta iti topeste pistonul. cei de la schimmel performance au facut un vr6 turbo de 518 cai LA ROATA cu interne stock, cu garnitura de chiulasa metalica si distantier pt decomprimare, dar stand alone-ul e obligatoriu zic eu. legat de compresor, s-a interesat un prieten cu vr6 la SLS Tuning in germania pt un kit compresor montat si garantat de ei si i s-a oferit varianta de 250 de cai dar cu presiune 0.2 sau 0.3 maxim, nu mai stiu exact, fara sa desfaca motorul...si nu era deloc ieftina, undeva peste 6000.
deci parerea mea e ca ambele variante implica tot aceleasi masuri, depinde cat vrei sa scoti din motor si cat esti dispus sa investesti. diferenta e ca turbina iti da niste cai fara sa iti ia altii la schimb spre deosebire de compresor. spor la treaba!
alexutzzzu1 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-11, 10:36   #10
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

tot detonatiile paradesc si pistoanele,dar nu stiam ca iti indoaie si bielele...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 07-03-11, 10:43   #11
alexutzzzu1

Stage 5
 
alexutzzzu1's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 989
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

pai in primul rand bielele, fiind vorba de explozie in contratimp, daca pistonul urca si amestecul bubuie in timpul asta mai devreme decat trebuie si impinge pistonul inapoi, biela aia ce zice?
alexutzzzu1 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-11, 11:00   #12
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

daca amestecul e asa sarac incat sa detoneze inainte sa ajunga pistonul "aproape" la capat de cursa incat o detonatie sa-l poata impinge inapoi ,eu mai repede merg pe varianta ca o suprapresiune in camera de ardere ar putea mutila bielele decat detonatiile...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 14:29   #13
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Avand in vedere ca ma fost criticat am venit cu documentatii si am mai invatat si eu una alta despre turbo.

Am studiat diferenta intre compressor si turbo si am ajuns la concluzia ca turbo este mult mai folositor pt ca foloseste "ceva de care motorul nu mai are nevoi" pt a da putere in schimb compressorul foloseste puterea motorului pt a crea o putere mai mare (ca sa zic asa in cateva cuvinte) deci ai un castig mai mic la compressor decat la turbo si am observat ca nu este chiar asa de dificil montarea unui turbo daca ai tot ce este necesar, asa ca acum ma bate gandu sa pun turbo pe corrado cel albastru cu motor 2.8 vr6.

Am invatat cat de cat cum functioneaza un turbo, din ce este alcatuit si cum ar venii montat (adica evantuale intrari si iesiri ale lui), am invatat ce este ala un wastegate si la ce foloseste si am mai invatat ce este un blow-off si la ce foloseste in afara faptului ca scoate sunet cand se ia piciorul de pe acceleratie si alte alea.

Acum dupa toata documentarea asta cateva lucruri nu imi sunt inca clare, primul lucru care vroiam sa va intreb este: turbo de unde isi ia ulei, ii trebuie o pompa de ulei?

Intre timp am cautat in america ceva kituri turbo pt vr6 si am observat ca iei undeva pe la 700 de euro cam cu tot ce iti trebuie (probabil nu sunt foarte performante dar cred ca pt presiunea care ii voi cu internele stock nu cred ca ar fi probleme si la un turbo mai low-cost) si o sa atasez niste poze cu cateva intrebari la care singur nu imi pot da raspunsuri. Ms anticipat.

PS: Cum si unde se monteaza radiatorul de ulei, de unde se trag frutunele?
PS2: Trebuie schimnata si galeria de admisie?
PS3: Trebuiesc schimbate si injectoarele? Daca da, trebuie schimbata si pompa de benzina si pompa de injectie?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PT.4tuning.JPG
Views:	228
Size:	132.2 KB
ID:	1916257  
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 14:41   #14
Sevastian_Vr6
VW Driver

Stage 5
 
Sevastian_Vr6's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 572
Member of:
[VW]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Alte poze...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	pt.4tuning1.JPG
Views:	103
Size:	82.5 KB
ID:	1916265   Click image for larger version

Name:	DSC_0131PS.jpg
Views:	128
Size:	123.8 KB
ID:	1916266   Click image for larger version

Name:	TBC-VR6.jpg
Views:	125
Size:	146.1 KB
ID:	1916267  

Click image for larger version

Name:	TBK-VR6-T04E-23.jpg
Views:	129
Size:	230.9 KB
ID:	1916268   Click image for larger version

Name:	TRB-VW-VR6.jpg
Views:	96
Size:	172.7 KB
ID:	1916269  
Sevastian_Vr6 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-11, 18:24   #15
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Vr6 compressor...De unde incep?

Hai ca iti raspund eu la intrebarile tale:
-arcurile acelea sunt pt wastegate-ul extern,in functie de cat de tare este arcul cu atat wastegate-ul va putea tine o presiune mai mare
-tevile acelea sunt conductele de ulei pt tur si retur de ulei la turbina.Ungerea cu ulei pt turbina o poti lua de la pompa de ulei a motorului sau de pe blocul motor de pe un circuit de ulei,pe unde sti sigur ca trece uleiul,cel mai ok ar fi sa o iei din locul unde iti este montat senzorul de presiune de ulei de fabrica,ii faci o ramificare ca sa nu desfiintezi senzorul si ai si alimentare cu ulei pt turbina.Returul de ulei de la turbina trebuie sa ajunga in baia de ulei,deci la baza superioara a baii de ulei va trebui sa faci o gaura si sa sudezi un stut pt ca uleiul ce iese din turbina sa revina in baia de ulei.
-pentru radiatorul de ulei ai nevoie de un repartitor(modina de ulei) care se monteaza intre blocul motor ca sa zic asa si filtrul de ulei,din acel repatitor ai o iesire si o intrare,pe la iesire uleiul va ajunge spre radiatorul de ulei si apoi pe intrarea in repartitor uleiul va merge in motor
-acel rezervor de ulei cum i-ai spus tu este recuperator de ulei,vaporii de ulei si gazele carter nu vor mai ajunge in admisie ci vor ajunge in acel rezervor si prin intermediul acelui filtru micut vaporii vor iesii in atmosfera,iar eventualul ulei va ramane in vas
-acei robineti de care zici tu nu sunt robineti,sunt T-uri de ramificare pt boost controller-ul manual,cu acesta reglez presiunea cu care sa mearga turbina
-acela este un regulator de presiune de benzina reglabil cu manometru
-galeria de admisie nu trebuie schimbata
-injectoarele trebuiesc schimbate cu unele mai mari(in functie de puterea pe care o vrei de la motor)
-ar fi foarte indicat sa schimbi si pompa de benzina cu una care are un debit mai mare,nu neaparat sa lucreze la presiuni foarte mari ci debitul sa fie mai mare.Daca e motor cu aprindere prin scanteie atunci are pompa de benzina,pompa de injectie au doar motoarele cu aprindere prin comprimare(diesel)
-ventilatoarele acelea sunt slim,adica mai subtiri decat cele cu care vine masina de fabrica si se folosesc in cazul in care locul in compartimentul motor este foarte mic si un ventilator stock nu are loc
__________________
VECTRA A TURBO 4X4 C20LET POWER
DACIA 1310 TURBO INJECTION CONVERTED

DVR'S GARAGE- https://www.facebook.com/profile.php?id=100009200577468
salfkm is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -