Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute

Reply
 
Thread Tools
Old 04-10-04, 05:20   #1
Bubu_021
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bubu_021's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 618
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default Sunt corect organizate grupele de concurs la legale ?

Pana acum am auzit/vazut 2 moduri de clasificare a grupelor de concurs :
1 - cel de la Legal Racing pe grupe de cai putere
2 - cel de la ploiesti pe timpi

ce observatii am :
- la grupele pe cai putere se poate minti foarte simplu (cat zice cartea tehnica, la grupa aia te incadrezi)
- la timpi (fata de regulamentul prezentat cu ocazia cursei de la ploiesti) ar trebui sa se faca incadrarea in grupele de concurs in urma mediei a cel putin 2 curse prealabile si sa ai marja de descalificare nu limitele grupei ci un timp de X secunde.

ce propun eu este o clasificare a grupelor de concurs dupa calacitatea cilindrica la care se mai adauga cu sau fara turbo, cu sau fara N2O etc. de ce mi se pare mai buna aceasta clasificare ? pt. ca la liniute se vede intai care e masina cea mai buna, care are motorul mai bun, intre anumite limite (de ex. pana la 1400 cmc fara turbo, N2O) si atunci se vede care a stiut ce sa ii mai faca la masina, i se vede munca depusa si tuningul adus masinii. asa poti sa elimini suspiciunea ca X are mai mult de 90 de armasari sub capota . asa poate sa aiba si 140 de cai ( la 1400 cmc in exemplul de mai sus) - cinste lui ca a stiut sa ii creasca si respectul celorlalti.
scopul unei liniute are 2 capete :
- sa vezi ce poate masina
- sa vezi ce poti tu ca pilot
asa ca de ce sa se bage unu cu masina mai tare decat clasa lui si sa iti ia locul mai departe chiar daca ai schimbat excelent si ai masina la limitele maxime ale clasei, iar ala poate nici nu a schimbat bine, dar s-a dus.

voi cum vedeti un astfel de sistem de clasificare a grupelor ?
de ex :
gr. A - pana la 1400 cmc fara turbo & N2O
gr. B - 1401 - 1600 cmc fara turbo & N2O
gr. C - 1601 - 1800 cmc fara turbo & N2O
gr. D - 1801 - 2000 cmc fara turbo & N2O + pana la 1400 cmc cu turbo
gr. E - 2001 - 2500 cmc fara turbo & N2O + 1401 - 1600 cmc cu turbo
gr. F - 2500 - 3000 cmc fara turbo & N2O + 1601 - 1800 cmc cu turbo
gr. E - peste 3000 cmc + 1801 - 2000 cmc cu turbo
gr. G - OPEN (masinile tari)

Nu am incadrat Jeep-urile si motocicletele, nu am avut de-a face cu asa ceva.
Pana la 2000 cmc sunt clasele mai compacte pt ca majoritatea masinilor sunt pana pe la 2000 - 2500 cmc, iar cele cu adevarat puternice se pot numara pe degete la o cursa.
Uitati-va si la CNR, CN VTM etc. clasificarile se fac in functie de capacitatea cilindrica si modificarile aduse . Asa ca la inscriere, sus capota fratilor.
Astept opiniile voastre la subiect, in special cei care participa, au participat sau vor sa participe la legale, spectatorii declarati nu cred ca au de ce sa se bage pana nu sunt la covrig la start.
Bubu_021 is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 08:51   #2
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default LEGAL RACING


Orice organizator poate avea propriul regulament.
Nu cred ca meritam o comparatie cu ceva ce nu exista, cursele de la Ploiesti, caRE CURSE?
Corect 100% nu e nicicum.
Nu poti cunoaste modificarile masinii niciodata, ce fasc ii desfac motorul?
Cum vad softul, rapoartele in cutie?
Sigur se vede ca ai bune intentii dar in acelasi timp si o parere neavizate.
Pe noi nu ne intereseaza ce scrie in carte sau talon se iau in considerare caii de fabrica ai motorului folosit, existand multiple corectii, vezi atasamentul.

Oricum ai uitat de kompresor care e mult diferit de turbo kompresor.
Cea mai buna departajare o consider pe cea pe care o folosim in prezent.
Ca sa intelegi ca e discrepanta mare am sa-ti expic ca un Renault 5 turbo nu poate invinge Cieloul meu de 2000cc iar seatul diesel de 1,9 tdi unde-l bagi?
Un mercedes 230kompresor vrei sa-l arunci la rechini .
Ne pare rau ca ne subestimezi asa ca doresc sa consider inchis acest subiect.Posibil pe viitor sa mai umblam putin la grupe pentru a nu mai fi masini care acum se incadreaza la limita neavand sanse reale.
Attached Files
File Type: doc detalii_cursa_231.doc (26.0 KB, 70 views)
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 13:23   #3
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

La capacitatea cilindrica e cu dus si intors. Pe langa exemplul cu dieselurile sa zicem, ar mai fi unul, cel cu motoarele de la Honda. Pai iti dai seama un 1.6 VTEC de 160cp n-ar avea concurenti la grupa lui. Si multe alte. Si Hyundai Coupe V6 cu tuning la nivel de admisie-evacuare-electronica sa zicem, nici n-ar misca in fata unui 1.8Turbo de 225cp din fabrica cu acelasi tuning. Deci nu merge nici asa. Cel mai corect ar fi fost cel cu timpi, dar aici exista problema echipamentelor de masurare.
  Reply With Quote
Old 04-10-04, 13:45   #4
GSi

Stage 5
 
GSi's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 657
Member of:
[Midnight Racers]
Default

1.6 VTEC n-ar avea acum concurenti la grupa lui, dar daca lumea o sa inceapa sa bage bani in motoare serios (si nu ma refer la un filtru si o toba), concurentii or sa se apropie. Pentru un motor normal aspirat, capacitatea cilindrica e principala limitare, iar din 1.6 se pot scoate 220-230CP (lucru dovedit de masinile ce concureaza la Super 1600). In momentul actual insa, poate 10% din masinile ce participa la legale au modificari serioase, de asta se preteaza asa de bine clasificarea pe grupe de putere.
__________________
Opel Kadett GSi 2.0 87\'

I am kept in place by G-forces, not seatbelts.
GSi is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 14:40   #5
IS 02 NYB / IS 02 UPI

Stage 2
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 28
Default PUTERE/MASA!!!

Clasificarea ar trebui facuta pe cat posibil in functie de acceleratia 0-100 kmh data de constructor sau, 0-400m , 0-1000 m iar daca asta nu se poate o varianta f buna ar fi CAI PUTERE/TONA. Cu un calculator cu o baza de date si conexiune la internet se pot gasi si informatii despre acceleratia data de constructor. Pt. ca de exemplu nu poti compara o masina de 50 de cai si 1 tona si alta cu 50 de cai la 800 de kile. Cu prima masina ai pierdut cursa inca de la start.
Ca exemplu: m-am dat la play in Iasi pe 3.10 cu 5 Dacii dintre care 4 cu motor de 1400. Eu am motor de 1300. Am facut 4 din cele 5 Dacii de 2 ori fiecare (inclusiv in revanse) iar cu cea care m-a batut am avut ocazia sa ma dau doar o data. In rest m-am mai dat cu un Nissan Micra si un Matiz care m-au facut destul de clar. Degeaba te uiti ca Matiz are 800 cmc pt ca are 51 de cai, 58 CP/tona alta generatie decat Dacia, e mai usor iar cel mai important acceleratia 0-100 kmh data de constructor e 17 s ceea ce nu prea poti sa faci nici cu o Dacie 1310 nemodificata cu motor de 1400. Micra 1.0 cu care m-am mai dat are 55 de cai in varainta 2 supape/cilindru si 70 CP/tona.
Poate ca ar fi bun un sistem de calificari cronometrate in limita posibilitatilor.
Oricum sistemul actual pe intervale de puteri de 20+ cai fara a lua in calcul si diferentele de masa mi se pare ridicol, ca sa nu mai vorbesc de cel pe cilindrei cand fiecare kg si fiecare calut pot face diferenta dintre castigator si invins
De asemenea ar fi interesant daca fiecare masina ar avea trecut pe o hartie pe geamul din spate toate informatiile care se pot strange despre masina respectiva. Ceva de genul:

Cilindree......... cmc
Putere......... CP
Masa proprie .......... kg
Raport putere/masa........ CP/tona
Acceleratie 0-100 kmh constructor.... s
0-400m constructor.........s
0-1000m constructor.......s

si pe cat posibil sa se completeze de catre organizator cat mai multe din campurile respective ca sa stie fiecare ce scrie in specificatiile masinii respective si cu cine vrea sa se intreaca. Cu un minim de efort sistemul asta e realizabil si mult mai corect decat cele actuale.
Evident ca vor exista masini modificate si care nu vor mai corespunde cu datele oficiale dar asta e meritul, efortul si munca respectivilor asa ca aici ar trebui sa se vada diferentele: in interesul aratat pt. marirea performantelor masinii si optimizarea pilotajului. Sistemul actual insa nu mi se pare corect.
IS 02 NYB / IS 02 UPI is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 20:10   #6
SpeedeR

Stage 5
 
SpeedeR's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 2,156
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

Cel mai bine este k grupele sa fie facute dupa CP din talon...
Doar suntem aici sa incurajam tuningul nu?!

desigur k sar putea face ai sa fie mai echilibrate, dar dupaia unde ar mai fi showul?!

Sgm...sia modificat dacia..nu a schimbat motorul ci a lucrat pe blocul de dacie normala... Si care e rasplata lui?! sa castige la grupa lui de fiecare data nu?! e bun! Dk il pui pe sgm cu o masina mai noua si mai buna ( dupa timpi) normal k nu o sa mai se stie sigur k el castiga... atunci tot ce a facut el a fost in zadar!? asta e un exemplu...

Decat sa comentam aici cum ar fi mai bine , mai bine punem mana pe motor si mai scoatem cativa CP!!!!!!


...parerea mea
__________________
Mk5 GTI
Speed is nothing without style

SpeedeR is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 20:18   #7
F_L_R

No Speed Limit

Stage 5
 
F_L_R's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,245
Member of:
[Moderators]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default

Cred ca la noi singure-le nereguli sunt la grupa A adica pana la 90 de cai si grupa se va modifica in doua sub grupe.
-grupa C care are plaja prea mare 115-160 cai si acolo se va modifica ceva cu siguranta. in rest nu am avut probleme niciodata la alte grupe. Ramane de vazut ce schimbari vom face avand invedere si parerile voastre.
__________________
NO SPEED LIMIT ROMANIA
F_L_R is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 20:21   #8
RoSonic
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
RoSonic's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 5,778
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

pai.. sa fie mai multe libere si nu mai comenteaza lumea ca nu-i convin grupele... sa se poata da cu cine vrea...
RoSonic is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 20:26   #9
SpeedeR

Stage 5
 
SpeedeR's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 2,156
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default

dk A sar imparti in 2 subgrupe si la C ar fi 115-140 sau pana in cat or fi ar fi ideal...

Singura problema o ridica publicul... sa nu se mai stea 3 ore pana sa inceapa grupele... dk la 12 incep cursele ,la 10 jumate sa intre publicul ,dar pana in 10 jumate aeroportul sa fie pregatit... Gardurile sa fie puse, zona pt public delimitata....

Nu grupele constituie o problema vitala... Ceea ce trebuie rezolvat este faptul k toate grupele sa se dea... iar apoi la libere cine vrea...
SpeedeR is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 20:29   #10
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

poate ar trebuii adaugata o mentiune la grupele existente, dupa ce castigi de 2-3 ori la grupa la care ai fost inscris sa nu mai fi acceptata deacat la o grupa superioara

ok faceti curse, le organizati, bravo, dar va rog eu tineti si clasamente, si cronometrati cursele, pe unii ii intereseaza si performatza nu numai show-ul
200SX is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 20:48   #11
IS 02 NYB / IS 02 UPI

Stage 2
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 28
Default

Quote:
poate ar trebuii adaugata o mentiune la grupele existente, dupa ce castigi de 2-3 ori la grupa la care ai fost inscris sa nu mai fi acceptata deacat la o grupa superioara
mi se pare cam aiurea chestia asta. eu ieri am batut majoritatea Daciilor cu care m-am dat. Insa trebuie sa ma multumesc cu asta pt. ca masini mai performante n-as fi putut sa bat. Am luat bataie de la Matiz si Nissan Micra asa ca asta e. Conteaza mult prea putin pilotajul la liniute ca sa mai fi putut sa scot vreun as din maneca. Unde mai sunt si viraje poate mai castigi si prin alte calitati. La liniute n-ai ce face. Rosu, galben pedala la podea verde ambreiajul sus 1 2 3 4 si te rogi sa fie masina ta destul de performanta ca sa castigi. In rest nu mai poti face mare lucru. Daca bat 3 Dacii dupa aia vrei sa ma bat cu Calibra?
IS 02 NYB / IS 02 UPI is offline   Reply With Quote
Old 04-10-04, 21:03   #12
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

daca castigi 2-3 curse la rand la o grupa mie mi se pare destul de normal sa vrei din oficiu sa treci la o grupa superioara.
200SX is offline   Reply With Quote
Old 05-10-04, 00:05   #13
Bubu_021
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Bubu_021's Avatar
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 618
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[NoSpeedLimit Romania Club]
Default

am pus acest topic pt ca nu as vrea sa ma bat cu unu care are in CI 90 de cai si sub capota peste 115. Evident SEBASTIAN ca fiecare organizator poate sa aiba propriul lui sistem de organizare in grupe. Eu vreau sa aud pareri si opinii, exemple etc. pt ca nu ceea ce gandesc eu este pe placul tuturor, daca unul are o idee mai buna, de ce sa nu ma iau dupa el, pentru asta am pus semnul de intrebare asupra problemei. Fiecare are o parere, si-o poate spune aici si cine stie poate e valabila si se va tine cont de ea.
Vreau sa gasesc un sistem de clasificare in care sa se vada clar diferentele intre 2 competitori (la \"mana\" pilotului si tuning-ul adus masinii). Motivele mele acestea sunt. Nu vreau sa rastorn actualul sistem de clasificare in grupe. Astept in continuare opiniie voastre dar cat mai clar definite. Eventual sistemele voastre proprii de clasificare, dar ganditile bine, caci le vom gasi bubele (toate au). Multumesc.
Bubu_021 is offline   Reply With Quote
Old 05-10-04, 00:47   #14
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default LEGAL RACING


Daca se vor face modificari la grupe vor fi foarte mici aprope de nesezizat.
Consideram sistemul ales pana in prezent destul de bun.
Numarul masinilor prezente la start ne fac sa credem ca suntem pe drumul cel bun.
Uitati de caii din talon nu conteaza conteaza ce motor ai pe masina si cu cat il declara fabricantul.
E bine sa va ganditi si la cat de usor se poate verifica tehnica ce declara pilotul.
Cai pe greutate e un sistem inevoluant deoarece de ce m-as chinui sa usurez masina cand stiu ca ies din grupa care-mi convine.
Va spun ca ne-am tot gandit la multe variante iar asta actuala se preteaza cel mai bine.
Cu liberele intradevar e bine sa le inmultim.Avem nevoie de ajutor de la participanti sa se hotarasca singuri cu cine se dau sa nu mai piarda timpul.
vacarmul care iese la curse de multe ori ne scarbeste facandu-ne sa ne gandim serios daca vom mai organiza sau nu ceva.Nici participantii nu sunt toti civilizati nerespectand indicatile organizatorului.Se bulucesc la start blocheaza trecerea, asezarea la start...
Avem nevoie de sprijin real , asa ca facem apel la buna voastra intelegere si va rugam respectati indicatile organizatorului.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 05-10-04, 01:45   #15
Bogdan_16v
Guest
 
Posts: n/a
Default

Singura \"buba\" majora ar fi la C, 115-160cp este o marja prea mare...
  Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -