Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute

View Poll Results: Sunteti de acord cu acest sistem de Grupe?
DA ,mi se par cele mai echilibrate grupe! 47 64.38%
NU ,incercam sa gasim alta solutie! 26 35.62%
Voters: 73. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 17-02-09, 11:08   #61
corraptor_evo
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
corraptor_evo's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 845
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

1. Indiferent ce grupe si impartiri si coeficienti se vor aplica, ele vor fi aplicate pentru toata lumea. De-ar fi destule curse si spatii amenajate si cronometre...
2. Oricum ar fi, lucrurile s-au complicat foarte mult. Ce anume (in afara de onoare!??) l-ar putea opri pe cineva cu turbo sa declare ca are, de pilda, 350 CP ca sa fie in muchia unei grupe si, din boost controller, sa ajunga la 450 CP? Cine il poate verifica? Probabil, se va ajunge sa se puna restrictoare pe turbine, ca in campionatele de raliuri.
__________________
VW Corrado VRTurboSyncro... Live!
Raise the boost and praise the Lord!
http://www.corradodatabase.com/index...orrado&id=3020
corraptor_evo is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 12:51   #62
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

sincer sa fiu mie mi se par corecte grupele deja existente.
Ele incurajeaza proprietarul sa isi modifice masina.
Eu la grupa B cea mai mare problema am avut-o cu r5 si sincer mi se pare normal.
Tu ca si proprietar si impatimit al curselor iti modifici masina ca sa iti castigi grupa in care esti. in ideea in care mai sunt persoane in grupa la tine care fac acelasi lucru si nu vin la curse cu masini de piata.
Acum ca ceilalti vin cu masini care nu sunt ideale pentru asa ceva nu e vina mea.
Pe de alta parte toata lumea tipa ca la grupa de 130 de cai intra r5 de aproape 200 de cai, dar nu vad pe nimeni sa urle ca la grupa de 150 de cai e un seat de 250 de cai si blocant care la king of europe a scos niste timpi uimitori.
El nu ar trebui sa urce de asemenea ?
In principiu , clasele ar trebui sa fie largite mult , si sa fie facute la genul profi , street samd.
Parerea mea e adoptarea claselor de la king of europe ... nu degeaba sunt cu 20 de ani in fata noastra in ceea ce privesc cursele.
__________________
Honda
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 17-02-09, 13:15   #63
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Romanul s-a obisnuit cu derogarile, si pe deasupra a mai fost si bolnav cand era mic
yknot is offline   Reply With Quote
Old 18-02-09, 00:45   #64
ZerO_CooL

Stage 5
 
ZerO_CooL's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of:
[BMW]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by pskint25 View Post
nu cerzi ca ar trebui sa creasca proportional si diferenta dintre turbo si aspirate cu cat sunt motoare mai puternice? ca la un motor de 100 cp turbina o face 15 caluti, dar la 400 cu turbo s-ar putea sa ai o surpiza...nu doar 5%
Intrucat grupele alea le-am dat doar ca exemplu fara sa ma gandesc prea mult si iti dau dreptate... am incercat sa fac un update... am schimbat cate ceva si la momentul asta cred ca e putin mai bine...


A -100cp
B 101cp-130cp
C 131cp-165cp
D 166cp-200cp
E 201cp-250cp
F 251cp-300cp
G 301cp-350cp
H 351cp-420cp
J 421cp+


- Coeficienti pentru supraalimentare (Cs)

Pentru montare suplimentara de turbo 1,6
Pentru montare suplimentara de compresor 1,3
Pentru montare suplimentara de nitro, nos 1,4


- Coeficienti in functie de tractiune si arhitectura (Cta)

Tractiune spate 1,00
Tractiune fata 0,95
Motor central 1,10
Tractiune 4x4 1,15


- Alti coeficienti (Cf)

Turbo de fabrica 1,10
Compresor de fabrica 1,05


Mod de calcul al incadrarii in grupe: P x Cs (daca e cazul) x Cta x Cf (daca e cazul) = Pf
P - puterea de fabrica a motorului care echipeaza masina la momentul cursei
Pf - puterea finala conform careia are loc incadrarea in grupe




Sau o varianta cu mai putine grupe...
A -115
B 116-150
C 151-200
D 201-250
E 251-300
F 301-350
G 351-400
H 401+

Last edited by ZerO_CooL; 18-02-09 at 00:47.
ZerO_CooL is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 11:12   #65
ZyZ
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
ZyZ's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
sincer sa fiu mie mi se par corecte grupele deja existente.
Ele incurajeaza proprietarul sa isi modifice masina.
Eu la grupa B cea mai mare problema am avut-o cu r5 si sincer mi se pare normal.
Mi-a soptit o pasarica c-a fost si-un 16V cu compresia la pamant care te-a chinuit un pic.

Quote:
Originally Posted by yknot View Post
Romanul s-a obisnuit cu derogarile, si pe deasupra a mai fost si bolnav cand era mic
yknot, nu te cunosc personal. Sunt sigur ca esti un baiat de nota 15. Dar spune-mi, te rog, ce satisfactie ai atunci cand iei B-ul ? Daca nu e nici un GTT prin preajma, cu cine te bati ? Te motiveaza cu ceva o cupa castigata usor ?

Quote:
Originally Posted by corraptor_evo View Post
Ce anume (in afara de onoare!??) l-ar putea opri pe cineva cu turbo sa declare ca are, de pilda, 350 CP ca sa fie in muchia unei grupe si, din boost controller, sa ajunga la 450 CP? Cine il poate verifica? Probabil, se va ajunge sa se puna restrictoare pe turbine, ca in campionatele de raliuri.
E un risc pe care si-l asuma orice concurent cu motorizare turbo, cat si ca si concurent cand te aliniezi langa un turbo. Mi se pare normal, atata timp cat ambii pornesc cu acelasi avantaj, si anume posibilitatea de a urca in putere relativ usor. In ideea in care un turbo, orice modificari ar aduce masinii, ramane in aceeasi grupa, si poate cu 900 de cai dintr-un motor de 2.2, un aspirat oricat ar investi n-are nici o sansa, iar daca supraalimenteaza motorul, urca la urmatoarea grupa. Ungurii care, intr-adevar sunt cu cativa ani inaintea noastra, permit prin grupele lor curse la care sa participe orice motorizare, la acelasi nivel de competitivitate. Cred ca numai introducerea unui sistem similar ar rezolva problema asta, alaturi, bine-nteles, de un sistem de verificare a masinilor la start. Asta in ideea in care nu tin minte sa mi se fi ridicat capota inaintea vreunei curse. De exemplu, grupa B e dominata evident de R5GTT. Tot respectul pentru baietii care urca o grupa si se dau la C, sau chiar la D. Si majoritatea fac treaba buna si-acolo. Problema e ca daca n-ar interveni sportivitatea lor, ar putea foarte usor sa ramana la B. Atunci ce rost mai are ca eu, de exemplu, sa bat sute de km cu setarile de cursa, cu riscul de a-mi sparge vreun piston (Buzau) si as ajung in paralel cu un GTT de 240 de cai si mai usor decat mine ? Ce anume incurajam? Cursele, sau competitiile monomarca (eventual gasim un volvo turbo si variem)...? Ar fi frumos sa stii ca scoti 13s sa zicem, si principalul tau tel, indiferent de cine e langa tine (si cat de usor il bati/te bate), sa fie sa devii mai bun.

L.E. (si-mi cer scuze pentru lungimea postului): fenomenul tuning abia de cativa ani ia amploare cu adevarat (apar masini de grupele C, D care ajung sa bata GTR si Ferrari, sau STI-uri, Evo-uri si GTT-uri capabile de curse cu masini de rally). Daca problema grupelor nu va fi rezolvata, cred ca multa lume va renunta in a investi si a participa la curse, pentru ca se va ajunge la nivelul in care pentru fiecare grupa ai una-doua variante de masina competitiva (A - VAG 1.9 TDI, B - R5GTT, C - Cold CZT, D - LET, etc.). Ori, cred ca asta-i exact impotriva curentului de promovare a fenomenului de tuning de la noi. Subsemnatul, declar ca aceasta-i parerea mea si o sustin
__________________
VW Scirocco 16V Turbo. I live my life one quarter mile at a time. Nothing else matters. For those 10 seconds or less, I'm free...

Last edited by ZyZ; 19-02-09 at 11:53.
ZyZ is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:00   #66
cata4

Stage 4
 
cata4's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 290
Member of:
[Dream Squad]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Daca va legati de masinile care au turbo si compresor de ce nu trecem pe clasele de la unguri !? Nu inteleg de ce facem atatea experimente , pt ca nu stiu unde , mai gasim asemenea coeficienti ! O sa avem de inmultit coeficientu de tractiune cu coeficientu de turbo si cu cp ... nu e cam mult !?

Sunt de parere ca , grupele facute de LR doar cu coeficienti de tractiune sunt f bune !
__________________
Dimensiunea maximă pentru o imagine în semnătură este de 500x100 pixeli !

Last edited by cata4; 19-02-09 at 12:04.
cata4 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:13   #67
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

zyz ... no comment ...
intr-adevar nu ne-a despartit decat un metru dar aia a fost cursa intre masina ta si a mea ( in starea in care era ea atunci ).
per total nu m-a speriat masina ta adica ma asteptam sa ma bata sincer.
oricum discutia nu mai are sens , cum nici un rematch nu ar mai avea sens in momentul asta.

Last edited by shadowro; 19-02-09 at 12:19.
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:31   #68
ZyZ
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
ZyZ's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Si eu ma asteptam sa ajung cu 4 pistoane in bloc . Sper sa-mi dai si ocazia unui rematch, dar la anu', sa am si eu melcu' sus. Anu' asta-i anu' gheisei, asa ca ma ocup de estetica.
ZyZ is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:43   #69
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

nu ai vrea sa imi dai un pm cu id tau de messenger ?
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:47   #70
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Mi se pare normal ca fiecare sa isi apere interesul..de aici si rezultatul poll-ului si cei care au votat.
Off: zyz degeaba modifici un motor daca nu te gandesti si la fiabilitate, tre sa gasesti un compromis si sa le impaci pe amandoua.
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:52   #71
shadowro

Stage 5
 
shadowro's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,456
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Honda]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
Mi se pare normal ca fiecare sa isi apere interesul..de aici si rezultatul poll-ului si cei care au votat.
Off: zyz degeaba modifici un motor daca nu te gandesti si la fiabilitate, tre sa gasesti un compromis si sa le impaci pe amandoua.
asta daca masina cu care mergi la curse o folosesti si la piata
daca vii cu ea pe rampa la curse ... deja vorbim de altae chestii
shadowro is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 12:56   #72
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Ai dreptate...am uitat sa mentionez....dar chiar si asa tot intervine fiabilitatea.....nu poti sa duci masina pe platforma la o cursa...te dai odata si la jumatatea celor 402m sa faca poc. Nu stiu ce a patit el atunci si banuiesc ca venise cu ea pe roti.....eu unul flosesc masina si la piata si la gara si la curse. Asta o am...cu asta defilez ....ma rog...mai exista una dar au expirat numerele...insa tot cu vechitura imi place sa merg.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 13:42   #73
bulgaria_team

Stock
 
bulgaria_team's Avatar
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2
Thumbs up Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

mai baieti de ce atatea discutii pe plan tehnic, moral nu va este clar ca din turbo ai multe posibilitati de crestere a puteri si nu mai vb de 402 metrii cu o transmisie performanta si pregaatita pntr asa ceva ce reezultat devastator iese.........
bulgaria_team is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 14:09   #74
ZyZ
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
ZyZ's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by shadowro View Post
asta daca masina cu care mergi la curse o folosesti si la piata
daca vii cu ea pe rampa la curse ... deja vorbim de altae chestii
Bingo. Ai pus punctul pe Y. Chiar si daca e masina de week-end, in lipsa unei platforme (toti cei din Iasi am venit atunci pe roti) risti foarte mult. Asta-i treaba, astea-s riscurile. Nu se plange nimeni, doar mergem mai departe.
ZyZ is offline   Reply With Quote
Old 19-02-09, 14:40   #75
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Repet in alta forma: sa moara capra vecinului!
yknot is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -