View Poll Results: Sunteti de acord cu acest sistem de Grupe?
|
DA ,mi se par cele mai echilibrate grupe!
|
|
47 |
64.38% |
NU ,incercam sa gasim alta solutie!
|
|
26 |
35.62% |
12-02-09, 22:38
|
#46
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW] [Old School Cars]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Coeficientii mi se par artificiali si fara importanta, fara sa aduca o rezolvare reala problemei. Ori sunt mai mari, ca sa influenteze cu ceva, ori nu mai au rost in calcule. Cred ca prin exemplul dat de tine, Dragos, evidentiezi exact fisura din formula de calcul: ce spectacol si ce competitie mai ai cand un aspirat cu tractiune fata de 147 de cai (la baza) are langa el un 4x4 turbo de 167 (la baza) ?. Nici slick-urile si nici cele ~200kg diferenta nu vor compensa vreodata. Ideea ar fi ca grupele sa fie cat mai echilibrate, pentru competitie, si pentru show. Altfel, aspiratul ala trebuie sa bage mii de euro ca sa ajunga la performantele unui supraalimentat cu doar un chip. Se incurajeaza performanta sau ca sa vii la curse o sa ai doua optiuni (supraalimentare sau cielo lui sebastian) ?
__________________
VW Scirocco 16V Turbo. I live my life one quarter mile at a time. Nothing else matters. For those 10 seconds or less, I'm free...
|
|
|
12-02-09, 22:55
|
#47
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [AUDI] [4Tuning International]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Pana la urma este raportul dintre Kg si PxTxM adica KG/(PxTxM) sau invers -> (PxTxM)/KG? Cred ca , cu prima varianta se ajunge la Clasele pe care le-ai postat tu,nu?
Banuiesc ca , coeficientul de tractiune T pentru RWD este 1 daca nu a fost mentionat,nu?
P.S.: Dupa calculele mele, Dragos UGA care are Kadett c-20-let FWD intra la grupa J!
KG=800; P=204cp; T=0.95; M=1.06.
PxTxM=204*0.95*1.06=205.4
800/205.4=3.89 < 4.01 = J
Oare este corect?
P.S.2: Modifica aici: "J > 04.00". Trebuie sa fie J < 04.00
__________________
Audi S2
Last edited by CoCaine; 12-02-09 at 23:12.
|
|
|
12-02-09, 23:07
|
#48
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [MACS] [Suzuki]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Prima varianta. Rezultatul (raportul) reprezinta intr-un final nr. de kg. trase sau impinse de un cal putere al acelei masini.
In exemplul dat de mine puterea este aceiasi, de 150 cp. Ce urmeaza dupa sunt puteri rezultate in urma aplicarii coeficientilor de tractiune si tip motor.
|
|
|
12-02-09, 23:08
|
#49
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [MACS] [Suzuki]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Quote:
Originally Posted by CoCaine
P.S.: Dupa calculele mele, Dragos UGA care are Kadett c-20-let AWD intra la grupa J!
|
Intra la X2. Si nu trebuie sa fie nimic corect. A fost alegerea lui de motorizare, in contradictie cu a constructorului.
LE: aceste incadrari sunt rezultatul a centralizarii unui numar de 154 de curse, desfasurate anul trecut. Cine a fost aici a observat ca plajele dintre rapoarte s-au mai modificat, a.i. sa nu mai existe discrepante majore. Orice opinie este asteptata si bine-venita.
Last edited by DragosT; 12-02-09 at 23:11.
|
|
|
12-02-09, 23:10
|
#50
|
Audi Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [AUDI] [4Tuning International]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Quote:
Originally Posted by DragosT
Intra la X2. Si nu trebuie sa fie nimic corect. A fost alegerea lui de motorizare, in contradictie cu a constructorului.
|
Eu zic sa te mai gandesti,mai analizeaza,mai fa calcule ca ceva nu e bine.Felicitari pentru initiativa totusi
|
|
|
12-02-09, 23:22
|
#51
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW] [Old School Cars]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Quote:
Originally Posted by DragosT
Intra la X2. Si nu trebuie sa fie nimic corect. A fost alegerea lui de motorizare, in contradictie cu a constructorului.
|
Nu cred ca se poate pune problema asa. Fiecare urmareste sa obtina performanta prin orice modalitate posibila, atata timp cat totul e legal (sau cat mai apropiat de...). In alta ordine de idei, cu sau fara coeficientii aia, nu e mare diferenta. In schimb se pune prea mult accent pe greutate, de la un punct incolo exagerat de mult.
|
|
|
13-02-09, 02:01
|
#52
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of: [4 Speed Squad]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Eu vreau sa te felicit DragosT. In primul rand pentru dovada de flexibilitate si adaptare. "aceste incadrari sunt rezultatul a centralizarii unui numar de 154 de curse, desfasurate anul trecut" chestia asta este superba. Cu ceva cizelare sunt sigur ca se va imbunatati! Oricum modul vostru de incardrare este un pas inainte. Greutatea este un factor foarte important! Mi se pare o dovada de lene si dezinteres din partea celorlalti organizatori non-LR sa adopte fara comentarii grupele LR si sa le sustina orbeste. Sunt si ele bune dar sunt convins ca se poate mai bine. Bravo buzau !
ZyZ legat de faza cu turbo, nimeni nu opreste pe nimeni sa-si ia masini turbo! Daca n-au e alegerea lor si nu vad de ce ar trebui sa le plangem de mila sau sa ne dam pe spate acomodandu-i. Eu sunt foarte fericit cu aspirarea mea. N-am presiuni, conducte, detonatii si temperaturi sa urmaresc, am cuplu pe toata plaja si imi opresc masina cand vreau eu nu turbina :P Urmeaza (cu putin noroc) in curand chiulase originale "portate", axa cu came si toate restu lucrurilor insirate de tine inainte cu care sunt convins ca voi avea un motor la fel de puternic ca daca as pune pe el turbo (cu partea inferioara originala), dar mai fiabil, plaja mai mare si toate la un cost mai mic decat un kit de turbo/compresor.
P.S. Kadettu UGA, daca vorbim de acelasi (negru cu body kit, interior de curse, 2 pompe de benzina, etc) m-am plimbat cu el (mi-a dat o tura... ce tura, senzational) si va garantez ca nu iti trebuie mult sa vezi ca nu mai e masina de strada de mult. Modificari modificari dar deja peste un prag (care consider ca n-ar trebui sa fie fix apropo, trebuie decis de la caz la caz) nu mai vorbim de aceeasi treaba. X2 nu mi se pare exagerat pentru masina asta.
__________________
96 Camaro SS M6 Convertible #913 - LE2 Heads+Intake, LE 223/230 .565/.565 112 LSA cam, CompCams 1.6RRs, Trickflow 30 lb/hr Injectors, Pacesetter LTs + Y-pipe, BBK 58mm TB, MSD OTVC Wire kit+Coil, Autolite 104 plugs, Madtuner PCM, UMI LCAs+PHB+SFC+TA+Crossmember, 3.73 Truetrac 10bolt rear.
Last edited by flexus; 13-02-09 at 02:07.
|
|
|
13-02-09, 09:58
|
#53
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW] [Old School Cars]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
flexus, tocmai pentru a nu limita accesul la curse si aspiratelor, in afara incadrarile se fac in functie de timpi. Si asa, poti intra cu orice masina si orice motorizare si sa te bati cu cineva apropiat ca performante, de unde rezulta spectacol si competitie. Foarte important e ca in ideea asta aspiratul nu e dezavantajat. Daca nu putem prealua integral sistemul din afara, propun macar sa ne inspiram din el, astfel incat sa aiba lumea de ce veni la curse. Altminteri, inseamna ca vanos, vr6, vtec...sunt mototare pentru masini de piata. Daca vrem curse, ne luam toti r5 turbo, volvo, golf gti sau s3. Si unde ajungem ? Iti urez spot cu modificarile, si sper sa ai dreptate vis-a-vis de costuri/performante obtinute, pentru in zona ta sunt niste let-uri, s-uri si integrale cam greu de batut.
Last edited by ZyZ; 13-02-09 at 10:11.
|
|
|
13-02-09, 10:05
|
#54
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [MACS] [Suzuki]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Quote:
Originally Posted by ZyZ
Coeficientii mi se par artificiali si fara importanta, fara sa aduca o rezolvare reala problemei. Ori sunt mai mari coeficientii au impact sporit cu cat puterile initiale cresc (100 cp aspirat -> 98cp, 100 cp turbo -> 106 cp; 200 cp aspirat ->196 cp, 200 cp turbo -> 212 cp), ca sa influenteze cu ceva, ori nu mai au rost in calcule. Ce spectacol si ce competitie mai ai cand un aspirat cu tractiune fata de 147 de cai (150 la baza) are langa el un 4x4 turbo de 167 (150 la baza) ? Nici semi-slick-urile si nici cele ~200kg (1177kg, aspirat, tractiune fata si 1337 kg, turbo, tractiune 4x4) diferenta nu vor compensa vreodata.
|
Quote:
Originally Posted by CoCaine
Dragos UGA care are Kadett c-20-let FWD intra la grupa J!
KG=800; P=204cp (nu are 300?); T=0.95; M=1.06.
PxTxM=204*0.95*1.06=205.4
800/205.4=3.89 < 4.01 = J
|
Quote:
Originally Posted by DragosT
si puterea P (talon sau declarata dar nu mai mica ca in talon)
2. Categoria Profi -
|
Quote:
Originally Posted by DragosT
autoturisme astfel echipate incat nu au dreptul legal de a circula pe drumurile publice
Auto care utilizeaza: alta chiulasa, alt motor, turbo sau compresor pe un motor de origine aspirat, are alta punte motrica decat cea de origine, are schimbata pozitia motorului (nespecificate in talon), slick-uri, NO2, jante mai mici ca in talon, nu are toate elementele de caroserie (in special cele optice), nu are amortizor de sunet (toba finala)
Clasele:
X1 sub 1800 cmc
X2 peste 1801 cmc
|
Quote:
Originally Posted by flexus
Greutatea este un factor foarte important! Atata timp cat se aplica unitar tuturor, ar trebui sa fie si echitabil
|
.........................
Last edited by DragosT; 13-02-09 at 10:08.
|
|
|
13-02-09, 10:18
|
#55
|
PARTICIPANT CURSE
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW] [Old School Cars]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Dragos, UGA are un LET, adica 204 cai de fabrica. Cat are la volanta sau la roata, e liber Dragos UGA sa ne spuna, e treaba lui. Motorul meu, de exemplu, e schimbat. E declarat, omologat, si a fost montat si de serie pe masina. De ce ar trebui sa trec la profi, atata timp cat masina e perfect legala pentru strada ? Aceeasi problema pentru let-uri omologate. Sunt doar cateva exemple, sunt sigur ca sunt mai multe cazuri.
|
|
|
13-02-09, 10:21
|
#56
|
Suzuki Driver
Stage 5
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of: [Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [MACS] [Suzuki]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Daca UGA are acei cai in certificat inseamna ca motorul este trecut acolo. Pe de alta parte este LIBER sa declare cat are (si renuntam la a constata noi din talon). Daca tu ai motorul schimbat DAR trecut in talon ramai la Street.
|
|
|
13-02-09, 10:34
|
#57
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Uga are motorul trecut in talon...omologat....si tot ce trebuie. C20let din cunostiintele mele nu cred ca s-a montat de fabrica kadett.
Insa urmarind discutiile de aici....nu pot decat sa il felicit pe DragosT care da dovada de cunostiinte in organizarea unei curse, de incadrarea pe grupe si incearca sa gaseasca un compromis.
Flexus......din cate observ....si sper sa nu ma intelegi gresit..problema la tine e cu 4x4, avand in vedere ca tu ai tractiune spate...si esti aspirat..incerci cumva sa scapi de dezavantajul tau in fata unor masini 4x4. Sper sa nu gresesc.....si stiu sigur ca nu te superi pe mine. Te pupa tata si ne vedem la Craiova. Apropo...vezi ca sunt liniutze si nu mai tre sa mergi "de-a latu`" printre jaloane
__________________
2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
|
|
|
13-02-09, 12:06
|
#58
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of: [4 Speed Squad]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Pai da sincer mi se rupe mie te turbine, din punctul meu de vedere integrala este marea problema. Este adevarat ca ma afecteaza direct si poate de-aia insist mai mult pe subiectul asta, dar si obiectiv privind problema, turbina sau fara e vorba de niste cai care pe 400m se simt MULT mai putin decat plecarea spontana executata de o integrala puternica.
Dar stii cum e, fiecare cu ce-l doare. la 100-200cp integrala mai mult te trage inapoi si nici cine stie ce plecare nu faci cu ea ca nu te duce motoru. La 250-300cp in sus deja integrala e factor determinant, si cu 1,05 coeficient cat ii dati nu compenseaza 1 secunda sau mai mult castigate la 400m.
Mie imi place sa ma consider polivalent oricum, ma dau la liniute, drift, indemanare, VTM, ce-o fi
ZyZ: da frate complet de acord, pentru SHOW imperechezi dupa timpi, dar pentru cupe tot pe alte criterii se fac, pana si afara ai vazut, 3-4 categorii de cilindree, una alta. Ca pana la urma nimeni nu face concurs de masini intre 13 si 13,2 secunde la 402m nu? Concursul este sa se vada cea mai smechera masina in jurul celui mai smecher sofer, nu care are aeru mai rece in admisie o data si scoate ,1 mai putin si castiga, indiferent de motor, tractiune, etc.
Last edited by flexus; 13-02-09 at 12:10.
|
|
|
13-02-09, 12:19
|
#59
|
Opel Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Si personal nu sunt de acord cu grupele mici......sa ii lasam si pe ei sa se dea...ma refer la pana in 100 de cai...poate si eu muncesc...si ei investesc...si ei au de demonstrat ceva. Pasiunea ne caracterizeaza pe toti....numai ca nu toti isi permit. Chiar si cu masini stock...trebuie lasati sa participe....importanta e participarea...nu vreun premiu.Mie mi se par ok grupele propuse la inceput....cel putin pe mine personal ma avantajeaza ca imi zboara gtt-urile din grupa
|
|
|
13-02-09, 12:31
|
#60
|
4 Speed Squad Member
Stage 5
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of: [4 Speed Squad]
|
Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare
Nu prea ai inteles ce-am spus eu acolo. 13 secunde la 402m e putin, eu am scos (dupa cronometrele de la pitesti) 13,73 cel mai bun ultima data.
Incercam sa zic ca daca facem competitii intre masini foarte apropiate ca performanta nu evidentiem decat norocul si sansa, nu performanta tehnica.
Legat de ce zici tu deja se discuta pe celalalt thread, "Discutii despre grupele de participare" si poti sa vezi parerea mea acolo (evident, impotriva aglomerarii de masini familiste). Cum am zis si acolo, jante, abtzibilde si admisii nu fac dintr-un logan masina sportiva, oricat ti-ai dori, si imi pare rau sa spun asta considerand ca stiu destui baieti buni, prieteni, cu logane. Sper sa nu se supere pe mine
|
|
|
|
|