Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute

View Poll Results: Sunteti de acord cu acest sistem de Grupe?
DA ,mi se par cele mai echilibrate grupe! 47 64.38%
NU ,incercam sa gasim alta solutie! 26 35.62%
Voters: 73. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-02-09, 16:10   #16
ZerO_CooL

Stage 5
 
ZerO_CooL's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of:
[BMW]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Grupele alea au fost doar un exemplu... si m-am gandit doar la masinile pe benzina si cu turbo de fabrica... nu stiu daca ar fi ok si pentru dieseluri...
Ideea era sa se ia in considerare in continuare si coeficientii pentru turbo/compresor/nos si cei pentru tractiune...
Sau poate ca la fel de bine ar fi sa ramana grupele actuale si sa se adauge inca un coeficient pentru turbo de fabrica... ceva gen 1.1-1.2.
Oricum, din punctul meu de vedere sunt bune si grupele de acum, asa cum sunt.
ZerO_CooL is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:02   #17
Kiki
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Kiki's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,111
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Mitsubishi]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

o mica intrebare si un exercitiu de amintire....
-cine a castigat grupa B in ultima perioada...? R5 Gtt sau volvo 480 (ambele turbo)
-cine a castigat grupa C in ultima perioada...? Colt CZT ( turbo de fabrica)
-cine a castigat grupa D in ultima perioada...? 20 LET sau 1.8T 20V (turbo)
- si asa pot continua. grupele A1 si A nu le-am pus pt ca nu sunt relevante... la toti cei de mai sus nici un aspirat din grupa lor nu le-ar tine pieptul.
-nu zic doamne fereste sa dezavantajam pe cei cu turbo dar noi ce ne dorim....sa avem o concurenta mai mare intre masini sa fecem o clasificare a masinilor mai buna, si sa nu mai existe din start castigatori la grupa.
__________________
S-TECH
Performance chiptuning
Kiki is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:04   #18
pskint25

Stage 1
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 15
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

pai si e corect daca unu cu olcit isi pune turbina si sare de 120 cp, dar e incadrat la 75 aspirat? eu sunt pentru contorizarea modificarilor. Grupele sunt realziate pentru a avea concurenti cometitivi intr-o cursa, fara sa punem eroarea de sofer in calcul..Neluand aceste imbunatatiri in seama apar discrepante, injuste.
Teoretic vorbind, ma gandesc ca ar fi bine sa se plece de la puterea din talon la care sa se adauge pt fiecare modificare cp gen
Stock 5 100%
Exhaust 1.5 2%
Chip 6 8%
Air filter 1.5 2%
Turbo 18.75 25%
Total 102.75cp------clasa B


Si impreuna sa realizam un tabel in care toate imbunatatirile sa fie procent din puterea stock.

Ce spuneti?
pskint25 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:13   #19
Kiki
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Kiki's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,111
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Mitsubishi]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

din punctu meu de vedere e o aiureala nu poti pune acelas procent de crestere a puterii la un turbo cu un aspirat la cip, si lista poate continua...grupele pt care se voteaza acum par ok si mai competitive
- sa se pastreze coeficientii actuali pentru tractiune turbo suplimentar sau NOS
Kiki is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:15   #20
ZerO_CooL

Stage 5
 
ZerO_CooL's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of:
[BMW]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by pskint25 View Post
pai si e corect daca unu cu olcit isi pune turbina si sare de 120 cp, dar e incadrat la 75 aspirat?
Atunci puterea de fabrica se va inmulti cu 1.6 si va rezulta puterea conform careia masina se va incadra intr-una dintre grupe.
ZerO_CooL is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:18   #21
flexus
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
flexus's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of:
[4 Speed Squad]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Cred ca cea mai valabila remarca este a fratelui nostru buzoian, decat sa incercam sa calculam 100 de factori si rapoarte facem clase de integrale si clase de restu. Si parerea mea este ca 10 clase sunt prea multe da-le dracu, mai ales alea la puteri mari sunt penibile cu 2 masini de obicei in ele :P Iar la faza cu turbo, daca clasele ar fi cum propun aici nu mai conteaza 10cp in sus sau in jos.

Clasificarea asta din 10 in 10cp gen 100-110, 110-125, 125-140 incurajeaza speculatii si exagerari. Cu cat clasele sunt mai largi sunt mai putini care au ce manareli sa faca si lumea in loc sa se planga ca au nimerit in grupa 15 din 40 se multumesc cu grupa 2/5 si isi vad de masina lor sa fuga nu de coeficienti si "cum sa faca sa se scoata in clasa inferioara".

De exemplu:

//A1 75cp - numai aspirate
//A 76cp-100cp - aspirate + 0-85cp - turbo
Ce curse sunt astea frate? :P

A 90cp-120cp (sa includa CZTurile)
B 120cp-175cp
C 175cp-250cp
CX 175cp-250cp integrale
D 250cp-350cp
DX 250cp-350cp integrale
E 350cp+ indiferent (oricum sunt putine si cu diferente mari de cp si transmisii, n-ai cum sa le mai clasifici, si nici nu mai conteaza)

Legat mai strict de topic, o sa incerc sa inteleg mai bine ce vreti. Voi vreti sa compensati avantajul unora cu scopul de a avantaja pe altii mai slabi, pe criteriul ca "pe aceiasi bani cheltuiti din motor turbo iese mai multa putere". Ce va opreste atunci sa dati coeficient 1,03 pt admisie, 1,05 evacuare, 1,02 suspensie etc. De fapt ce facem aici? Incercam sa avantajam cele mai slabe masini?

Nu mi se pare cea mai buna idee :P Nu vedeti ca lumea a ajuns sa cumpere masini special ca au in talon nu stiu cat si intra in nu stiu ce clasa si le modifica si castiga intr-un mod "birocratic" din cauza coeficientilor vostri?

Integrala face diferente considerabile, si greutatea. Asta sunt sigurele lucruri care inafara de puterea din talon ar trebui luate in cosiderare pentru repartizarea in grupe. Faza cu coeficientul ,95 la tractiunea fatza este ilar. Sub 200cp si chiar peste tractiunea fata nu are nici un dezavantaj, ba din contra. Greutatea motorului ajuta uneori la plecari mai bune. Nu ma credeti pe mine, uitati-va la rezultate si plecari la curse. Regula asta zici ca e facuta pentru cineva anume ca altfel inafara de mituri si chestii expirate de multi ani nu mai are rost.
__________________
96 Camaro SS M6 Convertible #913 - LE2 Heads+Intake, LE 223/230 .565/.565 112 LSA cam, CompCams 1.6RRs, Trickflow 30 lb/hr Injectors, Pacesetter LTs + Y-pipe, BBK 58mm TB, MSD OTVC Wire kit+Coil, Autolite 104 plugs, Madtuner PCM, UMI LCAs+PHB+SFC+TA+Crossmember, 3.73 Truetrac 10bolt rear.

Last edited by flexus; 12-02-09 at 17:26.
flexus is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:26   #22
CoCaine
Audi Driver


Stage 5
 
CoCaine's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
[4Tuning International]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Personal am o masina turbo benzina cu AWD din cauza caruia urc oricum grupa,deci nu am ce interese sa imi vad in acest topic..Problema se pune dupa cum a zis si KiKi,ca aspiratele nu prea pot face fata la turbo incepand cu grupa B in sus,acolo e "buba".Acolo trebuie gasita o solutie pentru a da sansa si celor care nu isi permit o masina turbo,e nedrept sa nu aiba sanse la castigat grupa doar pentru ca nu au banii necesari sa aiba o masina turbo..Pentru ca,hai sa fim seriosi,in Romania proportia masinilor de zi-cu-zi prezente la curse este undeva la 80%..
__________________
Audi S2
CoCaine is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:32   #23
flexus
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
flexus's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of:
[4 Speed Squad]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Fratele nostru cocaina, nu te supara dar aici suntem in realitate nu in filme. In realitate totul este pe bani. Ce-mi spui tu suna feeric si extroardinar dar din pacate ireal.

Intotdeauna masina in care bagi mai multi bani va iesi in fata SI ASA ESTE SI NORMAL! Si nu mai plange tu aspiratele atat, ca 150cp aspirati sunt mai buni decat 150 cp turbo oricand. Singura treaba e ca turbo tunat creste mai mult dar, repet, NU E NIMIC ANORMAL NICI CU ASTA. In loc sa ne gandim la incadrari ar trebui sa ne gandim la performantele masinii si la lungul nasului.

Parerea mea.
flexus is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:33   #24
ZerO_CooL

Stage 5
 
ZerO_CooL's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of:
[BMW]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Ar fi interesant... dar ar fi pacat sa nu se dea integralele decat intre ele... ar fi bine sa existe la fiecare etapa macar 30-45 de minute de libere... poate cu mai putine grupe ar fi mai mult timp de libere si ar fi mai putine pauze...
Dar la A ce faci cu cei cu sub 90 de cai in talon ? Poate unii de la 80 de cai ajung la 200 si sunt in stare sa bata tot la A... nu-i primesti ?
ZerO_CooL is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:36   #25
Kiki
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Kiki's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,111
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Mitsubishi]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

felix tati ar trebui sa fi mai happy ca ai aspirata 5.7 oricum la tine in grupa cu cine te bati?? WPP si mai cine...?
Kiki is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:43   #26
flexus
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
flexus's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of:
[4 Speed Squad]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

0cool- as vrea sa cred ca daca autoritatile si legile tarii asteia sunt facute in stilul de cacat cum sunt, macar noi intre noi putem da dovada de intelegere si adaptare. Totusi sper ca esti de acord ca tico, matiz, dacia 13xx, loganuri familiste/taxi, si restul masinilor de buget nu au de ce ocupa timp dintr-un eveniment SPORTIV.

Evident ca nu elimini pe nimeni dupa talon. Am mai propus sa fie la fiecare cursa un RESPONSABIL sau mai multi numiti cu EXACT acest scop - sa acomodeze cazurile speciale intr-un mod cat mai corect.

Nu trebuie sa ne impotmolim in reguli, regulile astea de incadrare sunt doar niste "guidelines", care se potrivesc majoritatii masinilor. Cazurile speciale intotdeauna ar trebui tratate separat, cu responsabilitate.

Last edited by flexus; 12-02-09 at 17:46.
flexus is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:44   #27
ZerO_CooL

Stage 5
 
ZerO_CooL's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 2,801
Member of:
[BMW]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Am inteles si sunt de acord cu tine.
ZerO_CooL is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:44   #28
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

sa fim seriosi, nici la coasta ca exemplu nu se merge pe demontarea motorului, decat in caz special. Cine are pistoane schimbate sau ceva similar e prost sa spuna, sau daca are o turbo mai mare.
Se merge pe considerente legate de puterea stock, pt ca modificarile , pt a fi verificate, trebuie sa desfaci de mutle ori motorul, ceea ce in cazul unor liniute nu este posibil.Si chiar daca ar fi, ar apare discutii legate de priceprea acelor care verifica.
Cum spunea cineva pe aici, e totusi o clasificare relativa.
Exemplu:motor de 2.0 opel vin cu interne de 2.4....cum se verifica?
Includerea unui coeficient legat de CP/KG inseamna ca trebuie sa cantaresti masina, pt ca se paote ca la unii sa fie usurata caroseria, special pt curse. Iar imposibilitatea de cantarire (nu e imposibil, dar ma indoiesc ca se face asa ceva la noi la vreo cursa)
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 17:48   #29
Kiki
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Kiki's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,111
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Mitsubishi]
[Echipa de sprijin]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by flexus View Post
,macar noi intre noi putem da dovada de intelegere si adaptare.
de acord dar nu prea exista constiinta, adica cel care are modificari sub capota cat sa se bata de la egal la egal cu castigatoru la o grupa superioara nu o sa se duca acolo, romanu (numai unii, nu nominalizez) vrea cupa indiferent daca nu are adversar la grupa din talon, daia trebuie reguli stricte
Kiki is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 18:03   #30
flexus
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
flexus's Avatar
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 489
Member of:
[4 Speed Squad]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Asta se intampla pentru ca grupele SUNT PREA APROPIATE, PREA MULTE!

Spune-mi sincer ca o masina de 160cp modificata poate sa se dea parte in parte cu una de 230cp modificata, considerand ca ele ar fi castigatoarele grupelor propuse de mine.

- scoaterea coeficientilor;
- mai putine grupe, grupe separate pentru masinile integrale de puteri mari (unde tractiunea integrala cu adevarat face diferente prea mari);
- responsabili cu distribuirea pe grupe si rezolvarea contestatiilor.

Problema noastra nu ar trebui sa fie "cum facem sa castige aia varza" ci "cum facem sa castige cei care cu adevarat merita, nu prin bonusari, coeficiente si bicrocratie, ci prin performantele si imbunatatirile aduse masinii".

Legat de modificarile radicale, asta intra tot la categoria "responsabililor" sa decida daca o masina are modificari atat de mari (pisici turbo de exemplu, alea de la pitesti) incat talonul devine irelevant si se incadreaza corespunzator. Majoritatea masinilor insa au modificari minore sau moderate, pe care ar trebui sa le apreciem si incurajam nu sa adoptam coeficienti sa le dam in cap :P
flexus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -