Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute

View Poll Results: Sunteti de acord cu acest sistem de Grupe?
DA ,mi se par cele mai echilibrate grupe! 47 64.38%
NU ,incercam sa gasim alta solutie! 26 35.62%
Voters: 73. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 12-02-09, 18:48   #31
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Poate ca o solutie demna de un FORUM ar fi daca mai multe persoane ar expune si sustine, pe baza unor principii coerente, diverse incadrari. Cineva cu timp si rabdare le-ar putea prezenta intr-un topic si s-ar vota, considerandu-se valide DOAR acele optiuni care vin din partea membrilor usergrupului PARTICIPANT CURSE.
Sa nu uitam ca Don King nu a boxat in viata lui, dar cunoaste lumea aia mai bine ca un Doroftei. Vreau sa spun ca fiecare poate avea o opinie demna de luat in seama daca este expusa corespunzator, realizabila, conforma realitatilor autohtone, corecta fata de toti.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 19:12   #32
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by ZerO_CooL View Post
Grupele alea au fost doar un exemplu... si m-am gandit doar la masinile pe benzina si cu turbo de fabrica... nu stiu daca ar fi ok si pentru dieseluri...
Ideea era sa se ia in considerare in continuare si coeficientii pentru turbo/compresor/nos si cei pentru tractiune...
Sau poate ca la fel de bine ar fi sa ramana grupele actuale si sa se adauge inca un coeficient pentru turbo de fabrica... ceva gen 1.1-1.2.
Oricum, din punctul meu de vedere sunt bune si grupele de acum, asa cum sunt.
sunt deacord si cu asta , in acest mod se pot exclude comentariile gen eu am 160 cp pe aspirat si vine ala ci 150 cp pe turbo cu soft si l face la 170~180 cp sau mai bine, daca se vrea sa se faca ceva cum si la 4x4 e coeficient de fabrica sa se puna si la turbo, si scapam de carcotasi, cum a spus si Dragos e bine sa se centralizeze parerile coerente si sa sa puna cap la cap si de ce nu sa se ia in considerare parerile celor care se dau la curse nu vin doar sa vada sau stau in spatele tastaturii
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 19:30   #33
powerbmw2001

Stage 5
 
powerbmw2001's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,259
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Personal am fost si eu de citeva ori la curse.Este adevarat ca nu de foarte multe ori..............Problema cea mai mare nu sunt coeficientii de calculare a grupelor ci repartizarea corecta a masinilor in aceste grupe.Majoritatea concurentilor nu declara modificarile aduse masinii............Este foarte adevarat ca cine participa la aceste competitii nu prea are ce cauta cu o masina stock si cei care au operat modificari supra masinii au investit foarte mult timp si bani.Nu trebuie sa ne aruncam la gitul lor fiindca au avut taria sa incerce si altceva.Necazul cel mai mare este ca acestia din urma nu au curajul sa se dea cu cei de teapa lor............incearca sa intre la grupe mai mici .Masini care in certificatul de inmatriculare aveau 125 cai in realitate aveau 180 -190 cai.Nu vreau sa supar pe nimeni dar cam asta e realitatea.................
__________________

powerbmw2001@yahoo.com
powerbmw2001 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 19:53   #34
ZyZ
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
ZyZ's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 743
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Old School Cars]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by flexus View Post
Fratele nostru cocaina, nu te supara dar aici suntem in realitate nu in filme. In realitate totul este pe bani. Ce-mi spui tu suna feeric si extroardinar dar din pacate ireal.

Intotdeauna masina in care bagi mai multi bani va iesi in fata SI ASA ESTE SI NORMAL! Si nu mai plange tu aspiratele atat, ca 150cp aspirati sunt mai buni decat 150 cp turbo oricand. Singura treaba e ca turbo tunat creste mai mult dar, repet, NU E NIMIC ANORMAL NICI CU ASTA. In loc sa ne gandim la incadrari ar trebui sa ne gandim la performantele masinii si la lungul nasului.

Parerea mea.

Daca nu te superi, o sa te contrazic si o sa incerc sa-ti aduc si niste argumente. Nu intotdeauna castiga cel care baga mai multi bani in masina. Nu stiu ce modificari ai adus masinii tale, sau daca ai incercat sa modifici un aspirat, dar pentru ca un motor aspirat de, sa zicem, 150 de cai sau ajunga la 180 de cai, trebuie sa cheltuie MULT mai mult decat un turbo de 150 de cai pentru a ajunge la aceeasi putere (axe cu came, supape, arcuri supape, ghiduri, galerie admisie/evacuare, usurat volanta, echilibrat apoi vibrochen, injectoare/carburatie, soft, etc.), cu riscurile de rigoare, pe cand la un turbo de fabrica e de ajuns un soft care e jumatate din pretul axelor cu came. In final aspiratul (care si-a modificat curba de cuplu si chiar daca are tot 180 de cai nu are acelasi cuplu cu turbo-ul) si-o ia de la un turbo, chiar pe aceeasi masina. Vrei sa-mi spui ca, de exemplu, un motor VAG de 2.0 16v de 150 de cai, respectiv un 1.8T de 150 de cai, se compara ca si posibilitati de crestere in putere ? Sau un GSI de 115 cai il poti compara cu un 1.4T de 115 cai de Renault ? N-ar fi mai simplu sa se desfasoare cursele numai intre masini cu motoare supraalimentate, iar cei cu aspirate sa se dea numai ca sa fie cineva in paralel ?

Quote:
Originally Posted by DragosT View Post
Poate ca o solutie demna de un FORUM ar fi daca mai multe persoane ar expune si sustine, pe baza unor principii coerente, diverse incadrari. Cineva cu timp si rabdare le-ar putea prezenta intr-un topic si s-ar vota, considerandu-se valide DOAR acele optiuni care vin din partea membrilor usergrupului PARTICIPANT CURSE.
Mi se pare o problema de principiu si respect ca numai cei care au fost participanti la macar o cursa sa-si exprime votul si sa argumenteze alegerea facuta.
__________________
VW Scirocco 16V Turbo. I live my life one quarter mile at a time. Nothing else matters. For those 10 seconds or less, I'm free...

Last edited by ZyZ; 12-02-09 at 20:03.
ZyZ is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 19:54   #35
sonyc_me

Stage 3
 
sonyc_me's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 83
Member of:
[SKODA]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Dupa alegerea acestor grupe voi credeti ca eu cu un motor aspirat de 1390cmc 101Cp si o placa de presiune crapata un pic, as avea sanse sa fac un 1.9 TDi 101Cp?!!
la plecare sigur nu , dar oare il mai pot prinde?

corecta treaba, cu motoarele aspirate sa fie ele pe treaba lor si cele turbo pe o alta margine

Last edited by sonyc_me; 12-02-09 at 20:21.
sonyc_me is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 20:21   #36
CoCaine
Audi Driver


Stage 5
 
CoCaine's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
[4Tuning International]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Ma repet,nu e nimic batut in cuie!E doar o propunere care,din punctul meu de vedere cel putin,ar creste concurenta si ar scoate putin la iveala si piesa dintre volan si scaun
E de ajuns ca la orice etapa de Legale sa se faca dreptatea cu cei care au pe masina alt motor decat cel declarat in acte si nu il declara!Interzisa participarea masinii/soferului la cateva etape,ca sa aiba timp sa-si faca R.A.R.-ul
Dar pe la noi asa e,se merge pe favoruri,pe cunostinte si pe blaturi..
__________________
Audi S2
CoCaine is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 20:24   #37
sonyc_me

Stage 3
 
sonyc_me's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 83
Member of:
[SKODA]
Thumbs up Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

am inteles ideea grupelor, e de acceptat valorile calutilor

Last edited by sonyc_me; 12-02-09 at 21:00.
sonyc_me is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 20:28   #38
CoCaine
Audi Driver


Stage 5
 
CoCaine's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 1,291
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
[4Tuning International]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by sonyc_me View Post
Fratilor , mai nou vreau sa-mi curatz intr-o zi filtru de aer, adika sa-i dau vre-o doua palme sa sara mizeria din el, credeti ca mai castig un cal in plus sa ma dau si eu cu masini aspirate si cu T-urile rosii.
Mi-a zis cineva mai demult ca de multe ori mai conteaza si de sofer.! tind sa cred ca avea dreptate , ce-i care conduc zilnic stiu ....
Nu vrei tu sa aberezi in alta parte?Aici se vorbesc lucruri serioase
Sunt curios cand o sa ajungi tu la prima etapa de Legale,macar spectator..Scuze daca am fost mai dur cu tine,dar tensiunea pluteste in aer
In alta ordine de idei,cred ca rezultatul poll-ului ar fi mai real daca s-ar anula voturile si s-ar muta topicul la subforumul Participantilor la curse,unde nu poate vota toata lumea..
CoCaine is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 20:34   #39
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by CoCaine View Post
Dar pe la noi asa e,se merge pe favoruri,pe cunostinte si pe blaturi..
Ei da! Absolut corect... si de injositor pentru unii, nociv pentru restul.

Pe de alta parte observ ca discutiile se fac cu argumente tehnice ale unor masini/motoare. Ma scuzati dar nu vi se pare o abordare eronata sa mulezi o competitie dupa ele cand corect ar fi ca pilotii/masinile/motoarele sa se muleze pe acea competitie?

Cate marci/modele sunt in lumea asta atatea particularitati. Credeti ca se va ajunge la o solutie daca scopul final este de a face un castigator din fiecare participant? Mereu va fi replica "ai cuplu mai mare, e masina mai usoara, ai tractiune integrala, ai pe dracu iar eu pe frac-su care-i mai inger de fel etc." venita din partea invinsului. Competitia ar trebui sa se bazeze pe acea regula general acceptata la inceput si imposibil de combatut ulterior. Care-i aia insa?
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 20:46   #40
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by CoCaine View Post
Dar pe la noi asa e,se merge pe favoruri,pe cunostinte si pe blaturi..
ai perfecta dreptate , sa speram insa ca se va schimba macar asta, o mica paranteza "In alta ordine de idei,cred ca rezultatul poll-ului ar fi mai real daca s-ar anula voturile si s-ar muta topicul la subforumul Participantilor la curse,unde nu poate vota toata lumea.. " asta pentru cei care au chef de caterinca

Last edited by p_vio46; 12-02-09 at 21:04.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 20:48   #41
Kiki
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
Kiki's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,111
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[Mitsubishi]
[Echipa de sprijin]
Wink Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by CoCaine View Post
Nu vrei tu sa aberezi in alta parte?Aici se vorbesc lucruri serioase
Sunt curios cand o sa ajungi tu la prima etapa de Legale,macar spectator..Scuze daca am fost mai dur cu tine,dar tensiunea pluteste in aer
In alta ordine de idei,cred ca rezultatul poll-ului ar fi mai real daca s-ar anula voturile si s-ar muta topicul la subforumul Participantilor la curse,unde nu poate vota toata lumea..
ai dreptate dar eu am participat la toate cursele din sezonul trecut si cu cateva clasari pe podium si intentionez si la toate de anu asta (daca ma ajuta cazanu si nu pica ceva) iar gratzian nu mi-a dat accept sa intru in acel grup...
__________________
S-TECH
Performance chiptuning
Kiki is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 21:13   #42
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Categoriile si clasele intentionate spre utilizarea in cadrul editiilor de Marele Premiu al Buzaului din anul 2009:
  1. Categoria "Street"
  2. Categoria "Profi"
1. Categoria Street - autoturisme astfel echipate incat au dreptul legal de a circula pe drumurile publice

Incadrare in functie de raportul dintre masa proprie auto Kg (din talon)
si puterea P (talon sau declarata dar nu mai mica ca in talon) x coeficienti de tractiune T (FWD 0.95, AWD 1.05) x coeficienti pentru tipul motorului stock M (aspirat 0.98, turbo 1.06, compresor 1.04)

Kg = clasa
P x T x M

Clasele:
A
mai mare de 10.01
B
10.00-09.01
C
09.00-08.01
D
08.00-07.01
E
07.00-06.01
F
06.00-05.51
G
05.50-05.01
H
05.00-04.51
I
04.50-04.01
J
mai mic de 04.00
Pentru evitarea supra-aglomerarii claselor cu rapoarte mari (gen A, B...) taxa va fi mai mare la autovehiculele cu mai putin de 170 c.p. (talon sau declarati)


2. Categoria Profi -
autoturisme astfel echipate incat nu au dreptul legal de a circula pe drumurile publice

Auto care utilizeaza: alta chiulasa, alt motor, turbo sau compresor pe un motor de origine aspirat, are alta punte motrica decat cea de origine, are schimbata pozitia motorului (nespecificate in talon), slick-uri, NO2, jante mai mici ca in talon, nu are toate elementele de caroserie (in special cele optice), nu are amortizor de sunet (toba finala)

Clasele:

X1
sub 1800 cmc
X2
peste 1801 cmc

Last edited by DragosT; 12-02-09 at 23:18.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 21:26   #43
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

foarte interesant si totusi bine gandit de apreciat, ca idee cam care ar fi taxele , in mare , mi se pare corecta si diferentierea la taxa intrucat cele puternice fac adevaratul spectacol, si acolo sunt si costurile cele mai mari , doar o parere nu mi sariti in cap

Last edited by p_vio46; 12-02-09 at 21:35.
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 21:42   #44
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

20-30 ron. Intentia nu e de a indeparta oamenii ci de a "lucra" cu aceia intr-adevar interesati. Daca stii ca ai o masina stock, slaba ca putere, poate te gandesti de doua ori inainte de a te inscrie intr-o cursa unde esti nevoit sa achiti 70-80 ron, existand posibilitatea de a iesi din prima mansa. Si daca achiti aceasta taxa, poate ca vei fi mai atent/cooperant la cerintele si indicatiile organizatorilor, vei citi cap-coada regulamentul si nu vei mai incepe discutii inutile dupa cursa.

Exemplu pentru clasele din categoria Street, pentru ca masini de acelasi puteri dar tractiuni si tip motor diferite sa aibe acelasi raport:

a. 150 cp / FWD / Aspirat -> 147 cp / 1177 kg -> raport 08,01
b. 150 cp / RWD / Compresor -> 156 cp / 1250 kg -> raport 08,01
c. 150 cp / AWD / Turbo -> 167 cp / 1337 kg -> raport 08,01

Evident ca "a" poate face o resoftare, poate echipa jantele cu semi-slik-uri si atunci, teoretic, sa fie favorit. La fel, "b", incearca cu o turbina, presiune, intercooler marite, capote din firba de carbon si interiorul golit si atunci el devine favorit. Posibilitatile sunt variate si legale.

Last edited by DragosT; 12-02-09 at 21:47.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 12-02-09, 22:01   #45
p_vio46

Stage 5
 
p_vio46's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,678
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[2 Roti]
[RENAULT]
Default Re: Propunere GRUPE pt curse de accelerare

Quote:
Originally Posted by DragosT View Post
20-30 ron. Intentia nu e de a indeparta oamenii ci de a "lucra" cu aceia intr-adevar interesati. Daca stii ca ai o masina stock, slaba ca putere, poate te gandesti de doua ori inainte de a te inscrie intr-o cursa unde esti nevoit sa achiti 70-80 ron, existand posibilitatea de a iesi din prima mansa. Si daca achiti aceasta taxa, poate ca vei fi mai atent/cooperant la cerintele si indicatiile organizatorilor, vei citi cap-coada regulamentul si nu vei mai incepe discutii inutile dupa cursa.

Exemplu pentru clasele din categoria Street, pentru ca masini de acelasi puteri dar tractiuni si tip motor diferite sa aibe acelasi raport:

a. 150 cp / FWD / Aspirat -> 147 cp / 1177 kg -> raport 08,01
b. 150 cp / RWD / Compresor -> 156 cp / 1250 kg -> raport 08,01
c. 150 cp / AWD / Turbo -> 167 cp / 1337 kg -> raport 08,01

Evident ca "a" poate face o resoftare, poate echipa jantele cu semi-slik-uri si atunci, teoretic, sa fie favorit. La fel, "b", incearca cu o turbina, presiune, intercooler marite, capote din firba de carbon si interiorul golit si atunci el devine favorit. Posibilitatile sunt variate si legale.
corect, bine punctat
p_vio46 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2025 4Tuning -