Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 09-12-05, 21:48   #31
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default

Cred ca vb una si ne intelegem alta... Omu a intrebat daca este necesara montarea unui BOV pe care o confunda cu wastegate etc.
Am trecut de mult de faza cu teorii si de principii de functionare.. daca vrei ne intilnim la o bere si vorbim pe larg
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 09-12-05, 22:54   #32
omuliber

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 340
Default

Sorry, my fault! Am citit doar ultimele replici!
omuliber is offline   Reply With Quote
Old 10-12-05, 11:05   #33
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"kerosen\"
supapele de admisie la motocicleta au diametrul de 2x40mm, cele de evacuare de 2x38mm, in carburatorul dublucorp diametrul minim la tuburile Venturi este de 2x23mm shi diametrele la difuzoare-spre admisie 2x32,la partea care comprima aerul,turbina are diametrul de intrare aer 40mm shi iesire-spre intercooler de 36mm.
exista o corelatzie de urmarit intre aceste cote, sau toate rapoartele astea se modifica daca intra turbina in actziune??
nu mai shtiu exact care este tipul carburatorului, dar shtiu ca e luat de pe un motor ford V6 de 2000cmc.
eu cred ca \"arhitectura\" e suficient de echilibrata ca sa-mi formeze amestecul corect in sarja, dar pentru mersul in relanti, cum se procedeaza? se achimba pur shi simplu jiclorul de relanti?- a se citi : se baga o sarma in jiclor- fiindca pana \"intra\" turbina, ceea ce \"amesteca\" carburatorul asta e mult peste ce are nevoie motorul, dar in gaz maxim-adica in boost- cred ca e suficient.
baietzi, vad ca unii dintre voi chiar va pricepetzi la sistemele turbo, m-am mai doscumentat shi eu despre cum lucreaza BOV-ul, acuma ce vreau eu sa va intreb: vis-a-vis de ceea ce am scris mai sus, ce parere avetzi, o sa fie ok in situatzia in care merg pe carburatorul asta-poze mai jos-shocul initzial era pe apa, dar am montat unul tot de solex dar de la un motor racit cu aer, asta e cu rezistentza+bimetal,merge bine, inca nu am pus shuruburile, e in faza de curatzat shi adaptat.
din cate mi-am dat eu seama , reglajele ce le voi avea de facut vor tzine doar de jonglarea cu diametrul jiclorului principal shi al celui de relanti?
aici sunt un pic in ceatza, cum se face reglajul unui carburator la compresie- doar pe incercate, sau se poate calcula dinainte...?
a, era sa uit, turbina se poate monta in orice pozitzie?- de exemplu la mine cel mai bne ar avea loc cu axul turbinei in plan vertical- o sa fie vreo problema cu ungerea? sau trebuie sa o montez cu axul in plan orizontal?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	img_8306_327.jpg
Views:	160
Size:	859.4 KB
ID:	56529   Click image for larger version

Name:	img_8305_117.jpg
Views:	142
Size:	1,014.5 KB
ID:	56530   Click image for larger version

Name:	img_8303_107.jpg
Views:	148
Size:	930.1 KB
ID:	56531  

__________________
Saab 900X 2000cmc benzina Turbointercooler
VW 2100cmc benzina Superkafer!
Dnepr 700cmc benzina Turbointercooler
I\'ve got petrol in my veins!
profesional airbrush & custompainting
contact: 0744 582148 0723 683298
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 10-12-05, 11:19   #34
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"WRT-SHARK\"
Cind clapeta e inchisa NU DETERMINA NIMIK NIMIIIIIK (plus ca in momentul acela injectoarele sunt inchise pina la revenirea la o anumita turatie \" cut off\" si atunci cine sa se amestece?) si ce daca se schimba turatia turbinei de la 100k la 50k este vorba de un volum mare de aer sub presiune acumulat pe traseul dintre turbina si clapeta de admisie, fereasca DUMNEZEU sa iti sara o teava de aer chiar cind te holbezi la motor ce misto se decelereaza si nu ai bov ca iti rupe mina
WET-SHARK, eu am motor boxer racit pe aer/ulei/intercooler, shi va merge pe un carburator solex dublucorp, nu prea am injectoare in ecuatzie...
shi BOV o sa-mi pun neaparat, ca m-am prins cat e de necesar.
10x
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 10-12-05, 19:30   #35
Madalin Zolti
Guest
 
Posts: n/a
Default Re:

kerosene mai da si tu un semn de viata pe pm
ce mai faci cu motoru ala vw 2100cmc? , io zic sa-l faci pe ala biturbo

Quote:
Originally Posted by \"kerosen\"
Quote:
Originally Posted by \"WRT-SHARK\"
Cind clapeta e inchisa NU DETERMINA NIMIK NIMIIIIIK (plus ca in momentul acela injectoarele sunt inchise pina la revenirea la o anumita turatie \" cut off\" si atunci cine sa se amestece?) si ce daca se schimba turatia turbinei de la 100k la 50k este vorba de un volum mare de aer sub presiune acumulat pe traseul dintre turbina si clapeta de admisie, fereasca DUMNEZEU sa iti sara o teava de aer chiar cind te holbezi la motor ce misto se decelereaza si nu ai bov ca iti rupe mina
WET-SHARK, eu am motor boxer racit pe aer/ulei/intercooler, shi va merge pe un carburator solex dublucorp, nu prea am injectoare in ecuatzie...
shi BOV o sa-mi pun neaparat, ca m-am prins cat e de necesar.
10x
  Reply With Quote
Old 18-12-05, 22:22   #36
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default

uite , am gasit intre timp pe net poze cu un motor asemanator cu al meu, pe care s-a montat o turbina identica cu ce am eu shi intercooler. a scazut compresia la 5,5:1 in rest toate piesele din motor sunt de serie. motorul e de 750 cmc, are camera de ardere cu supape laterale, shi nu e de turatzie mare, maxim 5000 RPM
care sunt avantajele shi dezavantajele pentru configuratzia asta cu carburatorul montat inaine de turbina? cred ca nu mai este necesar Blow-off-valve in cazul acesta, nu-i asha?
cineva mi-a spus ca nu pot monta turbo cu carburatoare cu membrana vacuumatica, voi ce shtitzi despre asta? pe motorul din poze e un carburator clasic de motocicleta, cu sertar, shi cui de nivel.
astept sfaturile voastre
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	docu0211_249.jpg
Views:	137
Size:	147.6 KB
ID:	57896   Click image for larger version

Name:	sin_t_tulo_4_388.jpg
Views:	200
Size:	107.5 KB
ID:	57897   Click image for larger version

Name:	sin_t_tulo_1_303.jpg
Views:	153
Size:	153.2 KB
ID:	57898  

Click image for larger version

Name:	docu0210_207.jpg
Views:	154
Size:	307.8 KB
ID:	57899  
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 10:19   #37
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default

chiar nu shtie nimeni sa-mi spuna despre configuratzia de mai sus?
cum e sa ai carbul montat inainte de turbina?
sunt curios sa-mi spune-tzi din cunoshtiintzele sau experientza voastra...
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 11:23   #38
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Farta suparare dart la ce vorbiti voi aici nu va merge deloc.
Trebuie gandit mai bine.
Merge si fara blow-off valve, dar de prefeinta cu.
Recomand carburator de r5 turbo, dublul corp e o pacoste si nu are camerele egale ca alimentare avand doar pe una circuit de ralanti.
De sus pare lafel dublulcorpul dar e total diferit trebuie alimentare comuna altfel iti iei mercedes de bani pt modificari.
Blow-off valve (BOV) / Dump Valve / Vent valve este acelasi lucru nu mai zapaciti omul. Pot fi cu sau fara recirculare.
Nu cred ca o sa ai susiciente gaze sa antrenezi bine turbina, in special jos, va trage putin sus dar nu prea mult, oricum cred ca suficient.
Biturbo pe motorul asta nici nu invartea un cilindru o turbina.

Cauta o schema de motor cu turbo si faci exact ca acolo toate legaturile, recomand ca la R5 turbo e pe carburator si usor de lucrat, daihatsu avea injectie sau tot carb, daca era carb poti folosi tot de la el.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 11:26   #39
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

Configuratia de mai sus daca bine realizez e un custom facut pe baza unui motor de BMW cu compresor de prin 1930.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 11:31   #40
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

http://www.bmw-motorrad.de/de/de/ind...sch_meier.html
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 11:32   #41
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

http://www.2tausend1.de/motors/norma...pe255-1939.jpg
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 11:37   #42
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

BMW, 1916, Deutschland, die in München beheimatete deutsche Motorradfirma stelle schon seit 1929 \"das schnellste Motorrad der Welt\". Im Straßenrennsport brachte ihr jedoch erst die 1935 entstandene Konstruktion von Oberingenieur Schleicher den Durchbruch an die Spitze. 1938 errang Schorsch Meier mit einer BMW 500 Kompressor Werk-Rennmodell den Europameistertitel und gewann 1938 die Senior TT als erster Ausländer auf einer nicht-englischen Maschine.

Schon vor dem 2. Weltkrieg baute die Firma Rennmodelle für Privatfahrer: das letzte 1939 unter der Bezeichnung R 51 RS. Diese konnten jedoch nie zu den Leistungen der überlegenen Kompressor-Werkmaschinen aufschließen. Erst mit dem 1954 vorgestellten Modell RS 54 gab BWM auch den Privatfahrern ein Sportgerät n die Hand, das den technisch fast völlig gleichen Werk-Rennmodellen ebenbürtig war. Damit erzielten viele berühmte Rennfahrer, darunter John Surtees (GB), Gerold Klinger (Österreich) und die Deutschen Walter Zeller, Ernst Riedelbauch und Ernst Hiller, zahlreiche internationale Erfolge.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-02-06, 11:42   #43
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default

poza 500 kompresor
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	500k_685.jpg
Views:	138
Size:	171.0 KB
ID:	68354  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-02-06, 22:24   #44
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"kerosen\"
chiar nu shtie nimeni sa-mi spuna despre configuratzia de mai sus?
cum e sa ai carbul montat inainte de turbina?
sunt curios sa-mi spune-tzi din cunoshtiintzele sau experientza voastra...
da, chiar asha , nu shtie nimeni sa-mi spuna ceva despre asta?
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 18-02-06, 00:15   #45
EVOLUTION8

Stage 5
 
EVOLUTION8's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 1,057
Default

La sistemul de supraalimentare cu carburatorul pus inainte de tubina poti folosii orice carburator.
Aici nu este nevoie de PopOFF sau BOV etc. deoarece nu are nici un efect negativ nemontarea acestuia.

LA sistemul carburatorului dupa turbina(Suflat) este necesara BOV deoarece in momentul cand iei piciorul din gaz clapeta de acceleratie de inchide si aerul ramas se va intoarce si va lovii in paletele turbinei cauzandu-i in timp si va duce la uzura acesteia mult mai repede.

VAd in pozele puse de tine si un intercooler.
Aici o sa ai un LAG mai mare si va trebuii ca totul sa fie perfect etans deoarece circuala amestec de aer cu benzina
Oricum traseul nu este deloc mare la motocicleata fatza de ce ar insemna sa pui un intercooler la masina folosind aceasta metoda cu carb inainte de turbo.
De accea la masini se rekomanda folosirea Suflarii cu aer in carburator pentru a putea folosii si Intercooler-ul.
Si aici trebuie carburator pentru Turbo sau modificari al un Carb. de aspirat.

Deci nu ai nevoie de BOV deoarece clapeta de acceleratie este deasupra turbinei si nu o va afecta nu nimika.

SGM-ul are asa montat pe Dacie si cel mai bine el iti poate spune.


Quote:
Farta suparare dart la ce vorbiti voi aici nu va merge deloc.
Trebuie gandit mai bine.
Merge si fara blow-off valve, dar de prefeinta cu.
Recomand carburator de r5 turbo, dublul corp e o pacoste si nu are camerele egale ca alimentare avand doar pe una circuit de ralanti.
De sus pare lafel dublulcorpul dar e total diferit trebuie alimentare comuna altfel iti iei mercedes de bani pt modificari.
Blow-off valve (BOV) / Dump Valve / Vent valve este acelasi lucru nu mai zapaciti omul. Pot fi cu sau fara recirculare.
Nu cred ca o sa ai susiciente gaze sa antrenezi bine turbina, in special jos, va trage putin sus dar nu prea mult, oricum cred ca suficient.
Biturbo pe motorul asta nici nu invartea un cilindru o turbina.

Cauta o schema de motor cu turbo si faci exact ca acolo toate legaturile, recomand ca la R5 turbo e pe carburator si usor de lucrat, daihatsu avea injectie sau tot carb, daca era carb poti folosi tot de la el.
Daca nu stii sigur de ce derutezi omul ???
Si il faci sa creada ca nu se poate ceea ce a vazut in poze ??

CE este acolo este functional si merge.
__________________
EVO REDEFINES CORNERING !
EVOLUTION8 is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -