Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 13-11-05, 13:00   #1
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default turbo pe motocicleta

salutare, am o turbina marca IHI Turbo luata de pe un un Daihatzu Charade motor de 980cmc in trei pistoane, are shi intercooler.
vreau sa o montez pe motocicleta mea, un nipru modificat. motor boxer de 650 cmc racit pe aer. am decomprimat un pic motorul pana pe la 6-6,5:1- am schimbat pistoanele alea originale de 78mm bombate cu unele noi cu partea de sus in forma de farfurie shi de 80 mm. acuma cilindreea a crescut la ~700cmc de la 648cmc.
am schimbat cuzinetzii originali cu unii cu canale de ungere, am finisat shi lustruit bielele.pistoane/cilindrii de AlfaRomeo Spider , supape noi shi mai usoare de la BMW shi Nissan, cu ghiduri cu tot,am dublat pompa de ulei -am facut alte pinioane dublu de late, pt a face fatza la circuitul suplimentar de ulei prin turbina ,filtru shi radiator.
tubulatura de evacuare, de la turbina la intercooler shi apoi la carburator o sa o fac din inox, am toba sport.
alimentarea vreau sa o fac printr-un carburator Dell'Orto DRLA36 care va fii montat central -asta suporta turbocompresie.
nelamurirea mea este: daca am nevoie shi cum imi fac o Blow Off-Valve shi la ce presiune se calculeaza deschiderea ei? turbina o sa bage cam 0,8-0,9 bari dupa calculele mele. mai am nevoie shi de alte artificii pe care nu le shtiu?
numai bine cosmin aka kerosen!
__________________
Saab 900X 2000cmc benzina Turbointercooler
VW 2100cmc benzina Superkafer!
Dnepr 700cmc benzina Turbointercooler
I\'ve got petrol in my veins!
profesional airbrush & custompainting
contact: 0744 582148 0723 683298
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 14-11-05, 00:23   #2
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default

Ai nevoie de blow off deoarece atunci cind inchizi clapeta de acceleratie turbina este inca in miscare datorita inertiei si presiunea de aer nu are unde sa mai intre crescind mult mai mult de 0.8 0.9 la cit zici tu ca vrei sa mergi.
Si atunci e grav pt ca fortezi in turbina, intercooler si furtune/tevi ce mai ai tu pe acolo. Poti sa folosesti un blow off de la orice masina standard desi se cam defecteaza ( se sparge membrana de cauciuc si nu mai deschide cind apare vacuumul) sau scapa oarecare presiune functie de valoarea ei, se monteaza intre intercooler si admisie si se alimenteaza cu vacuum din colectorul de admisie dupa clapeta de acceleratie .
\"daca am nevoie shi cum imi fac o Blow Off-Valve shi la ce presiune se calculeaza deschiderea ei?\"
Isi face treaba singura nu e nevoie de nici un reglaj, defapt blow offurile standard nici nu au, altele au un reglaj asupra tariei arcului( arcurilor depinde de model) care permit astfel ca un anumit nivel de boost sa ramina da mai ai tu pina acolo.
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 14-11-05, 00:51   #3
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default


Can asa lucreaza un blow off mai evoluat, cel clasic nu are decit o singura iesire.
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 14-11-05, 11:11   #4
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default

sal, este pe turbina o membrana de vacuum care deschide o supapa in evacuare, ce scurtcircuiteaza turbina. membrana asta se alimenteaza direct de la ieshirea din turbina partea cu aer,cand presiunea creshte in admisie, asta elibereaza gazele de evacuare sa mearga pe langa paletele turbinei direct in toba-nu asta e Blow-off-valve?, ca altceva nici nu era pe motorul original de Daihatsu.?
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 14-11-05, 12:03   #5
AudiPerformance

Stage 5
 
AudiPerformance's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 804
Default

daca te intereseaza un kit blow off universal suna-ma pe 0722429422
pretul este de 100E
Numai bine, Alex
AudiPerformance is offline   Reply With Quote
Old 14-11-05, 12:10   #6
WRT-SHARK

Stage 5
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 721
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"kerosen\"
sal, este pe turbina o membrana de vacuum care deschide o supapa in evacuare, ce scurtcircuiteaza turbina. membrana asta se alimenteaza direct de la ieshirea din turbina partea cu aer,cand presiunea creshte in admisie, asta elibereaza gazele de evacuare sa mearga pe langa paletele turbinei direct in toba-nu asta e Blow-off-valve?, ca altceva nici nu era pe motorul original de Daihatsu.?
Acela se cheama \"wastegate\" si are ca rol limitarea presiunii maxime.
Blow off se monteaza inainte de clapeta de admisie ca atunci cind clapeta se inchide sa aibe unde sa iasa aerul pt a nu solicita turbina si tubulatura de aer.
Arata cam asa si cauta-l pe la Daihatsu ala poate il gasesti
WRT-SHARK is offline   Reply With Quote
Old 23-11-05, 18:34   #7
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default

dar legat de blow off valve mai am o intrebare, daca e cum spui tu ca se face presiune mare in momentul cand iei gazul -din cauza inertziei din turbina -presiunea aia nu se intoarce in turbina shi o incetineshte? si atunci se face si compresie in evacuare ceea ce franeaza shi mai tare motorul shi ii scade turatzia- adica nu e ca o frana/ recul?- teoretic nu ar trebui sa se acumuleze presiunea ci sa se compenseze si reducerea gazului sa fie urmata de o reducere rapida a turatziei adik frana de motor beton
daca vreau eu sa-mi fac singur valva cum calculez presiunea la care sa deschida? un pic mai mare decat cea la care deshide waste-gate-ul?
de exemplu, daca waste-gate-ul deschide by-pass-ul din evacuare la 1 bar atunci, turbina nu comprima mai mult de atat orice ai face- fazta de presiunea asta care e suportata de toate componentele motorului, la cat sa deschida blow -off valve? 1,1 - 1,2bar?
intercoolerul rezista la 1,5 asha scrie pe el - model LANGERER & REICH
turbina la 2,8 parca, iar restul tubulaturii care va fi din tzeava de inox de 40mm nici nu se pune problema sa nu reziste pana pe la 10 bar
lamuritzi-ma shi pe mine cu treba asta shi va platesc in bere
a, inca ceva presiunea aia pe care valva blow-off o scoate din admisie, se poate folosi la altceva, de ex sa se intoarca in ceva filtru care sa separe vaporii de benzina din amestec ca sa nu se piarda? shi apoi gazele sub presiune sa intre iar in sistem inainte de turbina?
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 23-11-05, 19:33   #8
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

habar n uam care e principiul exact al unui motor turbo de motocicleta, dar din ce stiu de al masian iti pot spune cate ceva

in continuare cand ma refer la 0 bari ma refer defapt la prsiunea atmosferica (se stie ca la nivelul marii la 20 de grade aerul din jurul nostru se afla la un bar - asta e in fizica, dar noi in continuare consideram 0 ca find defapt presiunea atmosferica adica ~1 bar din fizica)



mici completari corectii despre bov
BOV nu se deschide la presiunea X (> 0 bari daca se deschide atuncea e degeaba, 0 masurati dupa clapeta de admisie, pt ca presiunea crae ne intereseaza ep noi in general este cea care ajunge efectiv in motor)

BOV are asa un racord catre traseul dintre turbo si clapeta de admisie , are un traseu care duce in galerai de admisie dupa clapeta si mai are un traseu care elibereaza aerul in atmosfera

bov, are: o carcasa metalica, o membrana flexibila si un arc



1) motorul e accelerat la maxim:
clapeta de acceleratie deschide admisia la maxim in acest moment presiunea din traseul turbo - clapeta si presiunea de dupa clapeta sunt egale si asupra membranei actioneaza de o parte presiunea din traseul turbo - clapeta si de partea cealalta presiuneaa de dupa clpeta si arcul
- bov este inchis

2) motorul sta la relanti
clapeta de aceleratie inchide accesul in galerie, deci asupra membranei actioneaza pe de o parte o forta prezenta in traseul dintre turbina si clapeta ~0 bari si pe celata parte vacuumul creat de motor si arcul care inpinge in membrana, e haicea e reglajul arcul acela trebuie calculat astfel incat sa tina in acest moment bov inchis (eu am debitmetru inainte de turbina si daca mi-ar deschide bov as ar fi egal cu \"aiurirea\" ecu si rezultatul este = moare motorul)

3) in mers se accelereaza, si apoi se opreste acelerarea de tot e in momentul asta vacuumul care se creaza in spatele clapetei de acceleratie + presiunea aerului care exisat intre turbina si clapeta trebuie sa produca deschiderea bov si eliminarea acelei presiuni



ceva ce vreau sa mentionez si acre cred ca e valabil si la motociclete si de care trebuei avut mare grija
un turbo il pui pe un motor ca sa-l faci mai perfomant (caluti in plus) si acei caluti ii pui in valoare la curse prin urmare turbo trebuie calculat pentru acest regim de lucru al motorului, adica:
daca la curse schimbi la 15.000 rpm si duap ce ai schimbat treapta turatia scade la 10.000rpm turboul care il montezi ideal ar trebuii sa fie ales astfel incat sa aibe eficientza maxima intre 9.000 si 16.000 rpm sa zicem, un turbo care e eficient intre 3.000 si 7.000 rpm la o motocicleta ar fi o crima curata pentru motor in cazul unei curse..... povestea e lunga.......
200SX is offline   Reply With Quote
Old 23-11-05, 19:39   #9
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

presiunea eliberata de bov (in atmosfera ) poate fi folosita pentru a actiona un fluier .. ca sa scoaat un sunet mai strident,

exista dumpe valve (supapa montata stock pe masianile turbo - pe astea am inoi de obicei) si care in loc sa elimine presiunea in atmosfera o reintroduce in admisie, in cazul motoarelor cu debitmetru de exemplu nuse doreste pierderea unei cantitati de aer care a fos tdeja masurata si atuncea este reintrodus imediat dupa debitmetru (eu consider un lucru benefic pentru motor acesta pierdere dar asta e o alta discutie si e posibil ca eu sa ma insel)

PS: astept berea ca deja mi s-a uscat gatlejul de cat am \"vorbit\"
200SX is offline   Reply With Quote
Old 23-11-05, 19:42   #10
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default

motorul stock de pe motocicleta mea are RPM maxim 5400 .ar cu ce modificari & optimizari ii fac cred ca va rezista fara probleme pana pe la 6500-7000 iar eu vreau ca turbina sa deschida cam de la 2800-3000
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 23-11-05, 19:57   #11
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default

turbina nu deschide nimika, ea merge tot timpul doar ca de la o anumita turatie incepe sa si coprime aerul nu doar sa-l \"vanture\"
200SX is offline   Reply With Quote
Old 24-11-05, 08:19   #12
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re:

Quote:
Originally Posted by \"200SX\"
turbina nu deschide nimika, ea merge tot timpul doar ca de la o anumita turatie incepe sa si coprime aerul nu doar sa-l \"vanture\"
Yep... multi care spun ca \"turbina merge intre X si Y rpm\" nu se gandesc daca e posibil sa accelerezi un obiect, fie el cat de mic, la 50 000 - 100 000 rpm intr-o fractiune de secunda, sa-l opresti apoi imediat, si sa-l accelerezi iar...

Turbinele se rotesc continuu, aerodinamica gazelor si sistemele mecanice care le dirijeaza(Blow-Off Valve sau Dump Valve) fac sa ai turbo-boost la o anumita turatie, cea mai eficienta, si la restul nu...

Quote:
Originally Posted by \"kerosen\"
intercoolerul rezista la 1,5 asha scrie pe el - model LANGERER & REICH
turbina la 2,8 parca, iar restul tubulaturii care va fi din tzeava de inox de 40mm nici nu se pune problema sa nu reziste pana pe la 10 bar
lamuritzi-ma shi pe mine cu treba asta shi va platesc in bere
Nu se pune problema sa nu reziste intercoolerul, turbina sau altceva la 1,5 bar, rezista ele cauciucurile la 5 bar si se presupune ca fiarele sunt ceva mai solide :P motivul pentru care presiunea e limitata e pericolul detonatiilor.

Motoarele sovietice aveau compresie mica pentru a putea functiona cu benzina lor cu CO 76... daca alimentezi cu 95, 98 sau Super 100 poti sa-i dai presiune linistit, 1-1,5 bar si chiar mai mult, la compresia ff mica pe care o are motorul

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 25-11-05, 08:20   #13
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default

trebuie sa-ti mai pui urmatoarea problema: motorul tau este racit cu aer, in concluzie o sa se incalzeasca f tare, de un radiator de ulei este neaparata nevoie, si cum va merge vei stii numai dupa ce incepi sa faci testele...
__________________
samurai 4x4
yknot is offline   Reply With Quote
Old 25-11-05, 16:41   #14
kerosen

Stage 2
 
kerosen's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 68
Default

motorul are racirea imbunatatzita, admisia beneficiaza de un intercooler suficient de mare pentru un motor de 1 litru iar eu il folosesc la unul de 0,7 litri.
radiatorul de ulei e de doua ori mai mare decat e nevoie fiind luat de la un motor de oltcit-racit pe aer de 1,3 litri, plus ca imi maresc baia de ulei cu inca 50% din capacitate ca sa am rezerva de ulei . in fine, nu racirea e problema ci setarea motorului, sa functzioneze corect .
alta intrebare: alegerea carburatorului cum se face : e bun unul de la un motor aspirat de 2 litri, pentru un motor suflat de 0,7?
precizez ca e carburator dublucorp Solex de pe un Ford v6 care e proiectat-din cate am auzit- sa functzioneze shi cu turbocompresie. diametrele minime la corpurile Venturi sunt de 23 mm, iar supapele de admisie in motor sunt de 38 mm . in orice caz, dupa montarea hardware-ului, shi pornirea motorului, reglajul cum se face? doar din carburator-adica din jicloare?
si aerul care este aruncat afara din blow off valve, nu se poate folosi la altceva?in afara de fluier,de ex introdus inapoi in evacuare inainte de turbina ?- bineintzeles cu o supapa de sens inseriata pe traseu
kerosen is offline   Reply With Quote
Old 25-11-05, 21:59   #15
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default

N-ar trebui sa folosesti carburator dublu-corp, mai ales Solex sau Weber, daca nu stii ff sigur parametrii la care a fost setat din fabrica, si parametrii la care ar trebui setat pentru un motor turbo (asta inseamna destule masuratori si calcule sa te doara capul :P ). Unul simplu e mai sigur

Intercoolerul nu te ajuta ff mult la racirea motorului. Motivul pentru care exista este de a raci aerul de admisie(prin comprimare se incalzeste) si a-l face mai dens, ca motorul sa inghita mai mult aer.

O Blow-Off Valve nu trebuie decat sa elibereze aerul, orice \"consumator\" ii ingreuiaza functionarea.

(Apropo, exista si la Pit Stop Tuning valve de aluminiu pentru motoare turbo, atat blow-off, care elimina aerul, cat si dump-valve, care il recircula, in jur de 130 EUR)

Pentru turbo avem nevoie de:

1. alimentarea cu ulei a axului turbinei.
2. racire suficienta a motorului
3. racirea turbinei... aici e buba. Motorul racit cu aer, turbina probabil a fost proiectata sa fie racita cu apa - ar trebui sa treaca circuitul de ulei prin turbina(in afara de ax! prin mansonul de racire)

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -