Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 01-03-08, 22:30   #46
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Baiatul cu 1.6-le....din cate am inteles vrea sa faca masina pentru el si eventual liniute.....asa ca nu este constrans de nici un regulament.Comparatia initiala am facut-o intre acest motor de 1.6 facut turbo cu bani relativ putini(solutiile propuse de tine) si cu mari sanse de esec.....si un motor de 2L aspirat sau eventual turbo,2 motoare pe care ai cel putin siguranta ca au mers destul de mult in acea configuratie adica sunt fiabile.

Pentru a face acest motor turbo fara a avea grija ca se va rupe ceva in el trebuie pistoane+biele(1000-1200E),turbo(500E),galerie evacuare(300-500E),standalone(500E),galerie admisie(nu stiu un pret),injectoare(100E),evacuare300-400E),intercooler(100E)......nu mai adaug cuzineti...garnituri,simeringuri...manopera,un kit de distributie,soft...un radiator de ulei...alt radiator de apa....si daca ma mai gandesc cred ca mai sunt ....
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 23:19   #47
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Depinde de preferinte...eu asi incerca cu actualul, dar facut cat mai bine.
Solutiile, pe care am enumerat mai sus nu fac motorul neaparat mai putin fiabil. Daca faci cu capul, cu multa seriozitate si teste o sa tine destul de bine.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 02-03-08, 00:05   #48
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Depinde de preferinte...eu asi incerca cu actualul, dar facut cat mai bine.
Solutiile, pe care am enumerat mai sus nu fac motorul neaparat mai putin fiabil. Daca faci cu capul, cu multa seriozitate si teste o sa tine destul de bine.
Cred ca oricine ar incerca daca ar avea la dispozitie cunostintele necesare si un mic atelier echipat cu tot ce trebuie..
GTA is offline   Reply With Quote
Old 02-03-08, 13:27   #49
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Bobby: mersi pt detaliile pe care mi le-ai dat si imi pare rau ca doar 3 saptamani te-ai putut bucura pe deplin de masinuta,banuiesc ca prezenta acelei axe cu came se face simtita doar la ture inalte,asa este?

GTA:nu eu am zis de chestia cu 30 de milioane,ci Bobby imi spunea ce a facut si cat l-a costat
Eu sunt de acord cu tine ca ar fi mult mai bine un C20LET direct si apoi modificat acela daca nu iti ajung calutii,dar cum am mai spus:este foarte greu de gasit unul in stare buna si sa ai noroc sa gasesti si restul pieselor de care ai nevoie pt a face transplantul,asta ar fi prima chestie,iar cea de a doua,poate o sa ziceti ca am eu o "problema" dar nu il voi putea omologa acela nici daca stau in cap,iar dupa ce bag atatia bani in masina sa nici nu fiu in regula cu actele...nu prea imi convine pt ca niciodata nu stii cand te apuca sa iti vinzi masina sau doamne fereste se intampla ceva si esti nevoit sa o vinzi,nu stiu care va fi acela care o va cumpara fara a o putea trece pe numele lui.Cel putin eu cam asa privesc problema,nu stiu voi cum le ganditi aceste chestii,dar oricum va multumesc ca aveti rabdare cu mine.

Acuma mie mi-a intrat chestia asta in cap cu conversia intr-un motor supraalimentat si sa zicem ca,chiar daca nu imi va reusi macar voi fi cu gandul impacat ca am incercat,chiar daca voi pierde si ceva banuti...asta este.Asa sunt eu din fire,cand imi intra ceva in cap atunci neaparat trebuie sa fac si sa ma conving singur pe pielea mea ca s-a putut face acel lucru sau nu

Hexer: dupa cum spunea-i ca daca faci cu cap si cu atentie sunt sanse de reusita si este mai interesant,cel putin si din punctul meu de vedere sa vezi un motor de 1.6 care are intre 150-200 cp.
Imi spui te rog in legatura cu acele 2 tipuri de joje pe ce model de Lada se gasesc ca sa stiu ca maine m-as duce pe la magazine sa vad daca gasesc si sa stiu ce sa cer.Multumesc
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 02-03-08, 13:48   #50
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Chestia cu omologarea m-a tinut si pe mine in loc, serii aiurea si alte chestii de asta am ales solutia modificarii motorului meu. Eu nu am vrut sa imi fac vreo rachetuta.....am vrut pur si simplu 150 de cai din motorul meu......teoretic ma apropiam de ei...practic....nu am apucat sa ma dau decat cu 3 masini cu putere peste cea a motorului meu.....iar acesta a confirmat banii bagati in el. Pt mine personal.....la 9 -10 mil salariu pe luna.....30 de mil e o suma totusi, dar nu vb de bani aici ci de pasiune ci de faptul ca nu a tinut. Masina nu am vrut sa o fac de curse......eu cu masina asta merg zilnic...iar noua axa imi dadea batai de cap avand in vedere specificatiile ei. Din cate am inteles ea e recomandata numai pt curse, pana in 2000 de ture era moarta si balbaia intre 2si 3 asa si asa.....iar peste 3 mii avea "explozia". Din cate am observat avea un "hop" la 4000 de ture si unu` la 6000.....acolo "impingea" ea bine. De asta te sfatuiesc sa nu faci aceeasi greseala ca mine.......si culmea.....nu au fost improvizatii.....am incercat sa ii fac setarile care trebuie. Chiulasa, axa, electronica si debitmetrul au fost de pe ascona lui Micutzu (rip) dar se pare ca 21 de zile a mers la el.....21 la mine. Sunt cativa care stiu cum tragea masina lui Micutzu.....dar sa nu uitam ca a mea e cu 100 de kg mai usoara....plus eu cu aproape 100 mai usor. Sfatul meu e sa iti pui sfi......asta pt o masina normala....dar daca vrei rachetutza pt liniute......iti tre f multi bani ca sa ai si anduranta.
Oricum eu nu m-am potolit si e posibil sa achizitionez alta axa.....numai ca ii iau de 276 de grade...sa fie mai "cuminte".
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-08, 14:52   #51
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Ti-am inteles punctul de vedere dar si pt a monta SFI-ul este exact aceeasi chestie cu omologarea ca si cum as pune LET-ul.Se pare ca acele piese sunt "bantuite",fostul proprietar din cate am inteles a murit intr-un accident,iar la tine s-au stricat...Ziceai ca pentru tine 30 de milioane este o suma,pt mine aceasta suma este si mai mare avand in vedere ca deocamdata sunt student si nu lucrez nicaieri...tu de bine de rau macar ai un salar si te poti baza cat de cat pe el.Referitor la axa de 276 de grade sa fiu in locul tau as opta pt aceea,de prima data cand ai zis ca ai avut axa de 296 m-am minunat si m-am si mirat pt ca totusi pt o masina cu care mergi zilnic prin oras este foarte mare,la fel este si in situatia mea,ca si eu circul zilnic cu masina si in special in oras foarte mult.M-am interesat si eu pt tipul meu de motor de o axa cu came inainte de a-mi intra in cap chestia cu turbo si mi-a fost recomandata cea de 276 sau 284,pentru aceste doua tipuri se pot folosi arcurile de supape normale,insa o chestie interesanta care eu unul nu am inteles-o este ca daca as fi optat pt cea de 280 de grade(era si din asta) pt asta trebuiau deja si alte arcuri de supape,nu am inteles logica la treaba asta
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 09:19   #52
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Eu am luat si chiulasa care era deja facuta cu arcuri mai tari......explicatia care mi-a fost data e ca axa aia le putea rupe......si ca intrau in vibratie cele mici. Asa e recomandat...la schimbarea axei sa se puna arcuri mai tari.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 11:25   #53
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Ok,mersi,din cate am inteles pt motoarele turbo nu sunt recomandate axele sport,asa este? daca mi-ai putea spune si de ce ar fi foarte bine.Multumesc
P.S:stiu ca cer si eu cam multe cate o data dar na...asa este cand esti mai la inceput
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 12:36   #54
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by bobby_gsi2 View Post
Eu am luat si chiulasa care era deja facuta cu arcuri mai tari......explicatia care mi-a fost data e ca axa aia le putea rupe......si ca intrau in vibratie cele mici. Asa e recomandat...la schimbarea axei sa se puna arcuri mai tari.
Nu cu vibratiile sunt problema. E drept, se poate sa rupa o axa cu came, am vazut asa ceva, dar era la rally si era una de 328 cu o ridicare de 12mm.
Arcurile mai tari se pun din cauza sa nu cumva supapa desprinda tachet sau axa cu came, ca daca se desprinde cand vine iarasi coama bate una mare in cap.
Daca e prea tare arcul poate sa rupe axa (foarte rar), dar se vede la capul supapei, daca nu e destul de tare rupe din cauza batailor, la fel daca nu e facut corect distanta sau tachetii nu sunt bune. In rest din alte cauze o sa rupe, in general ceva probleme interne la motor, nu la chiulasa.


@salfkm: Incepe si tu sa citesti carti, si descopera fascinanta lume a motorului...

Last edited by Hexer; 03-03-08 at 12:39.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 12:43   #55
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Care ar fi problemele alea interne? Chiar sunt curios sa descopar motivul ruperii axei....sincer imi pare rau de ea....mai ales ca din cate stiu era cam singura in tara montata pe tipul asta de motor. Am avut satisfactia vtm-ului de la Craiova, un bmw de 150 de cai, o alfa de ~ 175 si un seat leon 1,8 turbo.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 13:36   #56
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Ai desfacut motorul? Cand e desfacut posteaza poze de rezolutie mare.
Poate sa fie vreun arc rupt...supapa indoita...blocata...distanta nu era corespunzatoare...vreun tachet distrus, pistonul sa atins de supapa, si ultima...ce nu prea pot sa inchipui e ca sa blocat in chiulasa cumva axa...din cauza caldurii sau altele...
Sunt relativ multe posibilitati, fara sa vada omul e greu, dar sigur are urmari.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 14:28   #57
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Motorul l-am desfacut, supapele sunt intacte, pistoanele nu prezinta urme de lovire sau ceva de genu`.......arcurile le-am verificat toate....lucreaza....tachetii hidraulici la fel.....pe mine ma duce gandul la defect de fabricatie....si tocmai la mine a cedat. Astazi sper sa urc axa ei inapoi pe masina.....pot sa pun axa normala pe chiulasa aia cu arcuri tari? Cauzeaza la ceva?...sau mi-o rupe si pe asta?
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 17:02   #58
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Hexer:singura carte pe care o am este cea care a fost si aici pe site,despre motoarele turbo,am si citit-o aproape toata insa fiind in engleza nu am inteles toate chestiile si "smecheriile",daca as avea mai multe carti credema ca as citi,sincer as prefera sa fie in limba romana ca la astfel de chestii trebuie sa intelegi exact nu cu aproximatie,problema cea mai mare este ca nici in engleza nu sunt pe aici pe la noi,ca sa nu vb de carti in limba romana.Poate la tine in Ungaria sunt mai multe carti de specialitate sau puteti gasi mai usor,ca sa nu vorbim de faptul ca,conteaza foarte mult si experienta in domeniu si daca ai noroc sa si stai pe langa cineva care face chestii de genul si sa faci si practic,nu doar teoretic este altfel si banuiesc ca imi dai dreptate
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 20:56   #59
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

@bobby_gsi2.....Daca vrei LET pe masina ta se poate jongla foarte usor......blocul tau este cam 95% acelasi cu cel de LET.....si daca pastrezi blocul si pui interne de LET nu va stii nici un militian ca e ceva schimbat acolo....

@salfkm Aceeasi poveste si la tine....poti omologa fooarte usor un C20NE sau XE pe masina aia pentru ca au fost montate din fabrica asemenea motoare,si dupa ceea pastrand blocul motor poti pune interne de Turbo......
GTA is offline   Reply With Quote
Old 03-03-08, 22:28   #60
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

@salfkm: Nici in ungaria nu sunt, eu comand de pe net, de la bilirarii si imi trimit. Prima carte pe care am cumparat era dictionar tecnic

GTA: Cam asa ceva, te costa foarte putin omologarea (cateva zeci de lei) si dupa aia poti modifiva fara probleme.
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -